handen en voeten verwarmer voor droogpak

Wimt

Berichten: 2498
November 20, 2014, 18:15:21
edit2Rapporteer  
Je hebt voor golfsurfers wetsuits met accu verwarming.
Zou er een accu verwarming mogelijk zijn, die je onder je droogpak draagt om je onder arm en been. Kun je langer zonder (hand) schoenen  Smiley
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 November 20, 2014, 18:18:43
edit2Rapporteer  
Als je toch van plan bent in je eentje de Noordelijke IJszee over te steken, waarom dan geen droogpak over dat wetsuit met accu-verwarming?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2 November 20, 2014, 18:49:01
edit2Rapporteer  
Gaat mij eigenlijk alleen om handen en voeten. De rest kun je dmv droogpak zo warm krijgen als je wil. Die wetsuits verwarmen je nieren zo'n beetje.
Ik behoef dus alleen maar een matje met verwarmingsdraden erin, de rest kan ik zelf samenstellen.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #3 November 20, 2014, 18:50:08
edit2Rapporteer  
Wimt!

Handschoenen en schoenen helpen je droogpak droog houden. Crash maar eens zonder handschoenen.... Geen meerwaarde lijkt mij. Je hebt wel van die slangetjes in een (droog)pak verwerkt, waardoor je via een mondstuk warme lucht naar vingers en tenen kunt blazen. Dat schijnt goed te werken op de echt koude dagen...

Dat vind ik wel interessant, want ik verlies vrij snel bloed uit mijn vingers en tenen door de kou, dat is een akelig gevoel, niet zo gezond ook en je hebt minder controle.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #4 November 20, 2014, 19:02:16
edit2Rapporteer  
Ik heb doorlopende aangehechte rubber sokken. En bij de handen kun je een armneopreen afsnijden.
Bovendien,  net wat je zegt; koude handen en voeten zijn nog steeds een punt, ondanks handschoenen.

Las daarover wel een top tip; eerst naar zee lopen, handen en voeten laten koud worden, en dan opwarmen in de auto. Dan is je bloedstroom goed.

Niacine, bij drogist te krijgen en natuurlijk product, werkt ook zeer top (eigen ervaring ook). EFT (soort zelfhypnose) werkt ook top. Google er maar eens op
 Of de ijsman methode, van Wim....
Die is simpel; hyperventileren, zoveel je aankunt,  en dan de kou in. Eerst kort natuurlijk,  maar na veel training,  kun je dus in je zwembroek naar IJsland kiten.
EFT is makkelijk te leren, en kun je gewoon in de auto doen,  kost maar een 5 minuten.

Heb nu al wat uitgedacht ; 3 bij 1 m folie-zonnecollectoren is genoeg om een een draaistroom generator aan te drijven voor de stroomproductie voor de verwarmingscellen.
Die folie, weegt niet veel, plak ik dus op de kite, kite heeft 4 lijnen, dus met koper kern heb ik de 3 lijnen voor de draaistroom,  en nog 1 voor aarde.
Draaistroom: hoger rendement voor die generator.
Ook zou kunnen; een hoog rendement cel van slechts 1 bij 1m, op de rug gebonden, gecombineerd met GPS-ontvangst voor de KNRM (vooral op mij van toepassing),  is natuurlijk een top idee, maar kan shockerende werken op tegemoet komende medekiters.
Wel van belang is ook, dat de generator goed dynamisch is uitgebalanceerd,  want hij komt aan de trapeze te hangen, op kruishoogte....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.