Landboarden strand wijk aan zee?

hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
November 21, 2014, 00:27:03
edit2Rapporteer  
Beste allemaal,

Normaal gesproken kite ik met mijn mountainboard in de weilanden.
Maar het wil de laatste tijd maar niet goed waaien in het binnenland, dus besloten dit weekend maar eens het strand op te zoeken.

Is wijk aan zee een goede plek om met het mountainboard over de kustlijn te cruisen?
Is de kustlijn hard genoeg? En is het rond deze tijd van het jaar niet te druk?

Ik heb trouwens een board met channel trucks en 1 met skate trucks.
Gewicht is allebei 6.1 kg, maakt dat nog uit voor het zand?

Alvast weer bedankt voor de reacties!

Greetz
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 November 21, 2014, 10:16:01
edit2Rapporteer  
Kun je je titel nog aanpassen naar flyboarden? Check even de windrichting. De spot voor flyboarden is IJmuiden en met West ben je zo naar Zandvoort. Het strand is daar top (bescherming geen overbodige luxe). Beide boards voldoen, ligt ook aan je gewicht.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 November 21, 2014, 11:07:32
edit2Rapporteer  
Voor flyboarden in NL is  Ijmuiderslag "the place to be" . Het is niet voor niets dat die jongens en meisjes flyboarders op die locatie hun evenementen organiseren.  Weinig last van overige gebruikers, dus weinig risico, een groot vlak en vaak hard strand en zodra er ook  maar een beetje wind staat activiteiten vanuit de flyboardwereld.
Have fun !
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #3 November 21, 2014, 11:20:27
edit2Rapporteer  
Bedankt Tom, ik bedoel idd IJmuiderslag.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #4 November 21, 2014, 12:13:14
edit2Rapporteer  
Top jongens, dan gaan we daar naar toe dit weekend!


@geloof68 , flyboarden?

Ik noemde het eerder ook flyboarden, totdat er een sport kwam die deze naam jatte:

http://www.youtube.com/watch?v=GlSubq56ctE
?

Vandaar dat ik het nu maar kite landboarden noem, of verkort, kiteboarden, om geen verwarring met die andere sport te krijgen, al te vaak gehad Smiley
Alhoewel het op deze site wel duidelijk mag zijn wat er bedoelt wordt met flyboarden Wink

De gemiddelde persoon op mijn werk, denkt bij flyboarden in ieder geval niet aan kiten Sad


Het strand is daar top (bescherming geen overbodige luxe).


Normaal gesproken draag ik eerlijk gezegd nooit bescherming.
Alleen als het weiland wat harder wordt door vorst in de grond, doe ik een helm op.

Is het zand daar zo hard dat ik mijn helm mee moet nemen?
Of doel je op andere bescherming Smiley?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 November 21, 2014, 13:39:59
edit2Rapporteer  
Titel maar verandert in landboarden aangezien kiteboarden ook al in gebruik is, alles met twintip op het water. Kitesurfen kun je alles in de golven onder verstaan met een kite. Heerlijk al die namen waar verschillende sporten onder vallen.

Bescherming lijkt mij inderdaad voor het harde zand, op mul zand valt er niet te landboarden namelijk en IJmuiderslag is breed genoeg om nergens tegenaan te rijden.
Ard

Berichten: 40
Antwoord #6 November 23, 2014, 22:43:45
edit2Rapporteer  
Wijk aan Zee kan ook, maar alleen het zand is alleen hard genoeg aan de waterlijn bij laag water. Dus je hebt daar eigenlijk ook pal aanlandige wind nodig. IJmuiderslag is groter en het zand op bijna de hele plaat is hard genoeg, zeker in de winter. Dus met meerdere windrichtingen berijdbaar.  Het kan er wel druk zijn met blokartklassen, maar altijd genoeg flyboarders aanwezig bij goede wind.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #7 November 23, 2014, 23:03:07
edit2Rapporteer  
Wij blijven gewoon flyboarden zeggen btw Wink. Idd protectie voor het harde zand. Ik ben al twee keer aardig blauw/paars thuis gekomen na een sessie. Helm en kniebeschermers doe ik vanaf nu iedere keer aan met flyboarden.

Dat andere flyboarden heb ik ook een keer gedaan, maar dat vond ik een saaie bedoening.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #8 November 24, 2014, 12:21:50
edit2Rapporteer  
Afgelopen zaterdag op ijmuiderslag geweest!

Een helm had ik in eerste instantie niet op.
Echter werd ik aangesproken door een andere kiter, wellicht hier een bekende? (rood baardje, deed het naar eigen zeggen al 12 jaar)
Ik moest mijn helm op doen, ook gedaan, het is namelijk geen schoon strand, soms ligt er ineens een stuk hout met spijkers erin bijvoorbeeld.

Ik snap alleen niet waarom deze spot zo bijzonder moet zijn.

1. Veeeeeel te druk. Zondag zelfs zo druk met buggy's dat we maar gegaan zijn.
2. Overal afval op het strand, in weilanden nooit last van.
3. Mul zand op sommige stukjes waardoor je ineens gelanceerd wordt als je erin terecht kom met je flyboard.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #9 November 24, 2014, 14:16:54
edit2Rapporteer  
Groot hard strand bij eb. Alternatieven: Ouddorp en een paar Waddeneilanden. De keuze is dan snel gemaakt als je ook nog rekening houdt met reisafstand en windrichting. Stukjes mul zand maken het spannend idd.

Als er zware ongelukken gebeuren, zal de gemeente maatregelen nemen. De andere flyboarders hebben er dus ook baat bij, als jij je goed beschermt.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #10 November 24, 2014, 14:39:50
edit2Rapporteer  
Als er zware ongelukken gebeuren, zal de gemeente maatregelen nemen. De andere flyboarders hebben er dus ook baat bij, als jij je goed beschermt.

Ja inderdaad, vandaar dat ik ook keurig luisterde en direct mijn helm opzette.
Was het ook meer vergeten dan dat ik hem bewust niet op had.

Groot hard strand bij eb. Alternatieven: Ouddorp en een paar Waddeneilanden. De keuze is dan snel gemaakt als je ook nog rekening houdt met reisafstand en windrichting. Stukjes mul zand maken het spannend idd.

De keuze voor mij is dan snel gemaakt dat ik naar de Waddeneilanden wil, denk dat het daar een stuk rustiger is? Ik reis liever 10x zo lang, dan dat ik mensen om mij heen heb
Welke waddeneiland spots zijn aan te raden om te bezoeken?
tomdfireman

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #11 November 24, 2014, 14:41:09
edit2Rapporteer  
Afgelopen zaterdag op ijmuiderslag geweest!

Een helm had ik in eerste instantie niet op.
Echter werd ik aangesproken door een andere kiter, wellicht hier een bekende? (rood baardje, deed het naar eigen zeggen al 12 jaar)
Ik moest mijn helm op doen, ook gedaan, het is namelijk geen schoon strand, soms ligt er ineens een stuk hout met spijkers erin bijvoorbeeld.

Ik snap alleen niet waarom deze spot zo bijzonder moet zijn.

1. Veeeeeel te druk. Zondag zelfs zo druk met buggy's dat we maar gegaan zijn.
2. Overal afval op het strand, in weilanden nooit last van.
3. Mul zand op sommige stukjes waardoor je ineens gelanceerd wordt als je erin terecht kom met je flyboard.

Zondag waren wij ook op IJmuiderslag, ik reed met een FS Speed 3.5 15m, was ook zeker wel nodig met de vlagerige wind. Er zijn mooiere dagen geweest, maar ik heb me goed vermaakt!

1: Wat betreft de drukte, dit valt wel mee, het is vooral anticiperen op de andere strand gebruikers, hier wen je snel aan.
2: Het afval op het strand vind ik zelf wel mee vallen, af en toe moet je een stuk hout ontwijken o.i.d. maar ook hier weer anticiperen waar je naartoe wilt rijden.
3: Mul zand is vooral blijven oefenen, op een gegeven moment is dit een makkie. Wat bij mij goed helpt is op je hurken zitten, dan blijf je veel beter in balans.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 November 24, 2014, 15:00:01
edit2Rapporteer  
hey... voor flyboarders hebben ze ook vast wel een forum waar mn zn vragen kwijt kan....
hier houden we niet zo van wieltjes onder een board. die geven in het water nog al wat weerstand.
Ard

Berichten: 40
Antwoord #13 November 25, 2014, 00:01:59
edit2Rapporteer  
hey... voor flyboarders hebben ze ook vast wel een forum waar mn zn vragen kwijt kan....
hier houden we niet zo van wieltjes onder een board. die geven in het water nog al wat weerstand.

Wie zijn we hier?  Roll Eyes We houden hier van alle kitesports.

 
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #14 November 25, 2014, 00:06:20
edit2Rapporteer  
Arend is een beetje schizofreen, hij praat altijd in de 'we' vorm als hij zijn eigen mening verkondigd Wink
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #15 November 25, 2014, 10:13:29
edit2Rapporteer  
Over 8 jaar rijdt Arend ook lachend op Ouddorp heen en weer en zijn kind doet hetzelfde. Voortschrijdend inzicht heet dat Wink.
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #16 November 25, 2014, 11:02:03
edit2Rapporteer  
@hangtime

Als de windrichting goed staat en het tij is laag en het is herfst/winter met een redelijk leeg strand, kun je ook tussen HvH en Monster op het strand flyboarden. Maar, wat ik zèg: en tij en windrichting zijn wel belangrijk. Met NW en laag tij heb ik mooie afstanden kunnen cruisen daar. En dan kun je verdraaid snel gaan (40-60 km/u).
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #17 November 25, 2014, 14:38:31
edit2Rapporteer  
@hangtime

Als de windrichting goed staat en het tij is laag en het is herfst/winter met een redelijk leeg strand, kun je ook tussen HvH en Monster op het strand flyboarden. Maar, wat ik zèg: en tij en windrichting zijn wel belangrijk. Met NW en laag tij heb ik mooie afstanden kunnen cruisen daar. En dan kun je verdraaid snel gaan (40-60 km/u).

Dank voor je zeer waardevolle informatie! Daar ga ik nog eens gebruik van maken!

Die snelheid kan ik met mijn Next Shockwave board wel aan, die heeft channel trucks.
Met mijn andere board, Ground Industries Lite 100, krijg ik bij te hoge snelheid last van speed wobble.
Kan dat komen omdat dit board skatetrucks heeft? Of gewoon omdat het een ruk-board is?
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #18 November 25, 2014, 15:56:22
edit2Rapporteer  
Soort trucks maakt niet uit, maar volgens mij ligt het eraan hoe stug je vering is - hoe stugger hoe minder wobble. Maar volgens mij kun je dat het beste op een flyboardforum vragen. Wink

Veel plezier met dwars het strand over schuiven.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #19 November 25, 2014, 19:08:55
edit2Rapporteer  
Haha PieterK thanks! Will do! Grin

Denk inderdaad dat je een goed punt hebt m.b.t. de vering, zal deze proberen stugger aan te draaien.

Over het flyboardforum, er is helaas geen Nederlands flyboard forum (correct me if i'm wrong), welke zulke actieve leden heeft als dit forum.

Ik ben hier pas sinds vorige week en heb in die korte tijd al zeer waardevolle tips en reacties van jullie allemaal gekregen! Dankzij dat, afgelopen weekend een goed kite- weekend @ IJmuiderslag mogen ervaren!

Dus mijn dank is groot!!
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #20 November 25, 2014, 19:26:47
edit2Rapporteer  
Klopt, de vliegerfora zijn niet echt actief.
crazysharky

Berichten: 65
Antwoord #21 November 25, 2014, 19:50:42
edit2Rapporteer  
flyboarden.nl of chek fb op kitefreaks dan kom je naar mijn mening een heel eind Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.