Landboard op ijs

martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
November 24, 2014, 19:30:53
edit2Rapporteer  
Door het uitblijven van de wind ben ik vast na gaan denken over wat te doen als er ijs ligt. Het lijkt mij wel gaaf om een keer te proberen te ijskiten. Nu heb ik nog wat vragen over het materiaal wat ik daar voor straks nodig heb.

- Het lijkt mij de mooiste oplossing om een landboard te kopen en hier ijzers onder te schroeven. Gaat dit inderdaad goed werken of mis ik dan wat?
- Aangezien ik vast niet de enige ben die hier aan denkt: zijn er standaard ijzers te koop of moet ik die zelf (laten) maken? Ik kon op het internet zo snel niets vinden, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat het nog niet helemaal het seizoen er voor is.
- Wat voor vlieger heb ik nodig? Ik vind het een beetje zonde om mn goede kites hiervoor te gebruiken. Is een 2lijns trainerkite bijvoorbeeld ook genoeg?

Ik hoop vooral dat ik het de komende winter niet nodig heb en dat het water lekker vloeibaar blijf, maar beter maar vast voorbereid zijn Smiley
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #1 November 24, 2014, 19:39:45
edit2Rapporteer  
minder weerstand dus een heel klein kiteje is prima vaak. 
je kan inderdaad ijzers erop zetten  icekiten wordt wel meer gedaan op ijshockey schaatsen bijv gaat goed hard haha.

maar eigenlijk hoop ik stiekem dat het deze temperatuur blijft net als vorige winter
mocem

Berichten: 874
Antwoord #2 November 24, 2014, 19:44:19
edit2Rapporteer  
Dit zoek jij.

http://www.youtube.com/watch?v=ChYWWO2-S3s


Ik vind deze alleen te duur om te kopen daarom ga ik zelf wat proberen te klussen vorig jaar was het er niet van gekomen.
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #3 November 24, 2014, 19:45:23
edit2Rapporteer  
minder weerstand dus een heel klein kiteje is prima vaak. 
je kan inderdaad ijzers erop zetten  icekiten wordt wel meer gedaan op ijshockey schaatsen bijv gaat goed hard haha.

maar eigenlijk hoop ik stiekem dat het deze temperatuur blijft net als vorige winter

Wat mij betreft is dat ook de beste optie ja! Maar een trainerkite van rond de 3m2 zou moeten kunnen dus gewoon?

Schaatsen heb ik inderdaad ook nog aan gedacht, maar lijkt mij minder het gevoel van echt kiten geven.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #4 November 24, 2014, 21:15:31
edit2Rapporteer  
Een matrasje drift in het algemeen beter en is gemakkelijk gebruiksklaar te maken bij/op het ijs. Als je goed kunt schaatsen, zou ik als ik jou was met schaatsen het ijs opgaan. Je kunt veel beter reageren op een kite die stallt dan met een snowboard aan je voeten.
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #5 November 24, 2014, 23:11:20
edit2Rapporteer  
Misschien ga ik dat toch eerst maar proberen. In elk geval lekker voordelig omdat ik de spullen al heb.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #6 November 25, 2014, 13:48:14
edit2Rapporteer  
Ik heb een paar keer met inlineskates een matrasje gevlogen op een parkeerterreintje. Dat vond ik leuker dan met longboard, vanwege mijn beperkte skills met longboard in combinatie met matrasje en kleine ruimte. Laat maar horen hoe het is bevallen t.z.t.!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 November 25, 2014, 13:51:31
edit2Rapporteer  
Probleem met een board is dat je deze nooit mag verliezen op het ijs, tenzij je een pak met spikes aantrekt. Anders glij je net zolang door op het ijs tot je een hard object raakt omdat je niks hebt om mee af te remmen en zelfs een kite aan zijn safety blijft hard genoeg trekken in 20kn om je vooruit te blijven trekken op ijs.
Met schaatsen kun je uiteindelijk wel weer een keer de ijzers in het ijs zetten om af te remmen.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #8 November 25, 2014, 14:10:55
edit2Rapporteer  
Probleem met een board is dat je deze nooit mag verliezen op het ijs, tenzij je een pak met spikes aantrekt. Anders glij je net zolang door op het ijs tot je een hard object raakt omdat je niks hebt om mee af te remmen en zelfs een kite aan zijn safety blijft hard genoeg trekken in 20kn om je vooruit te blijven trekken op ijs.
Met schaatsen kun je uiteindelijk wel weer een keer de ijzers in het ijs zetten om af te remmen.

Hmmm dat is inderdaad iets om over na te denken.
Goed dat je dit even deelt, anders had ik het uit eigen ervaring waarschijnlijk moeten delen Smiley
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #9 November 25, 2014, 14:32:05
edit2Rapporteer  
Schoenen met spikes op je plank
crazysharky

Berichten: 65
Antwoord #10 November 25, 2014, 19:42:59
edit2Rapporteer  

landboard werkt prima Grin







http://youtu.be/_U-9Hi_VY44?list=UU-9imkxX23Tm4k8Yi-sK9Bg
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #11 November 25, 2014, 19:48:16
edit2Rapporteer  
Zoenen met spikes op je plank
Het ontgaat mij even hoe je typfout tussen 'sch' en 'z' maakt, of was het opzettelijk?
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #12 November 25, 2014, 20:36:27
edit2Rapporteer  
snowkite lijkt me leuk, ijskiten wat minder
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #13 November 25, 2014, 21:12:58
edit2Rapporteer  
Zoenen met spikes op je plank
Het ontgaat mij even hoe je typfout tussen 'sch' en 'z' maakt, of was het opzettelijk?
niks appel
Triple-T

Geen avatar

Berichten: 55
Logs: 0 | 127 uur
Antwoord #14 November 25, 2014, 23:29:16
edit2Rapporteer  

landboard werkt prima Grin


Cool! dit is vlak bij mij thuis. kan ik deze winter misschien toch nog kiten ;p

crazysharky

Berichten: 65
Antwoord #15 November 30, 2014, 08:20:26
edit2Rapporteer  
zorg wel dat je up to date bent over de kwaliteit van het ijs! als er sneeuw op ligt zie je de windwakken niet meer zitten en het is diep genoeg om te verzuipen.
zeer verstandig om het ijs vanaf het begin in de gaten te houden en geregeld ff te checken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.