Nkv

Straight edge

Berichten: 526
December 07, 2014, 07:11:06
edit2Rapporteer  
Edit:

Straight Edge, ik heb zojuist begrepen dat jij deze tekst van Facebook hebt gekopieerd. Ben jij nu zelf een actief lid van het NKV, of wil je een discussie aanzwengelen? Graag voortaan de bron vermelding erbij.

De discussie is hier prima, maar op deze manier schep je onduidelijkheid over je eigen rol in dit verhaal


Waar het op het water nu wat rustiger wordt gaan achter de schermen onze activiteiten keihard door.
dinsdag 9 december schuiven we aan bij de ledenvergadering van het www.npvw.nl ( o.a. uitzetten beleid voor de locaties Andijk / Medemblik ) om vervolgens woensdag 10 december in het World Port Center kennis te maken met de diverse beleidsmakers en de nieuwe projectgroep voor de Maasvlakte 2 / Slufter.
Dinsdag 16 december doen we dan een algemene bijeenkomst van alle stakeholders voor de Maasvlakte 2 / Slufter waarbij ook onze nieuwe regiovertegenwoordiger Evan Kruger aanschuift.
Woensdag de 17e zitten we op de Brouwersdam om de daar gevestigde kitesurfscholen te ondersteunen voor het beleid handhaving gegunde kitesurfscholen. Dan nog even voor de feestdagen de boel afronden en een plekje in de agenda zoeken voor een overleg in Friesland (nieuw vergunningsbeleid kitesurfscholen )
Voor morgen staat er in ieder geval een lekker windje in de voorspelling en voor de komende week ziet het er ook weer prima uit. Wel even opletten: het is koud en het monster van onderkoeling ligt op de loer.
Ga je als diehard bikkel het water op ? Hou het veilig en zorg vooral dat je goed gekleed bent.
Tot later, op / aan het water!
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #1 December 07, 2014, 09:27:25
edit2Rapporteer  
Plan ook even extra leden vergadering, hint 13-12-2014
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #2 December 07, 2014, 09:36:10
edit2Rapporteer  
Hahaha! ' Gaan onze activiteiten achter de schermen keihard door'... Idd!  Check de post van Tom. Lekker bezig jongens!
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #3 December 07, 2014, 09:41:04
edit2Rapporteer  
@dutchy check even de statuten rondom de regel over het bijeenroepen van de ALV. Ik bespaar je de zoektocht op de website, hier staan ze http://www.nederlandsekitesurfvereniging.nl/resources/File/Vereniging/Statuten%20Nederlandse%20Kitesurf%20Vereniging%20web.pdf
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #4 December 07, 2014, 16:26:14
edit2Rapporteer  
Ergens gaat het hier niet straight.
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #5 December 07, 2014, 16:58:59
edit2Rapporteer  
Mijn complimenten voor het bestuur van het NKV.
Binnen een vereniging behoren geen mensen in het bestuur te zitten met een dubbele pet.
Dit houdt onder andere in dat je als bestuurslid geen betaalde functie moet vervullen binnen je eigen vereniging, je bent dan voor een deel je eigen werkgever en dat kan ongewenst zijn of worden.
Wie beoordeelt de deskundigheid en arbeidsprestatie?
Ik vraag mij trouwens af waarom je bij het NKV betaalde krachten moet hebben?
Ik heb de statuten van het NKV even doorgelezen en daar zie ik dat er in de praktijk niet naar wordt gehandeld.
Wat ik mis bij het NKV : de binnen een vereniging noodzakelijke transparantie:
•   De ALV wordt niet genotuleerd.
•   Er Is voor de leden geen toegankelijk financieel jaarverslag en geen verslag van de kascontrole en geen begroting in te zien.
•   Er is geen beleidsplan en er wordt geen verslag gedaan van wat er in het afgelopen jaar is gerealiseerd en welke acties er zijn blijven staan.
•   We wachten al anderhalf jaar op een nieuwe website.
Ook vind ik het niet correct dat het NKV het voor doet komen dat je alleen via het NKV WA verzekerd kunt zijn terwijl je dat bij de meeste WA-verzekeringen gewoon bent. Een groot aantal leden is nu dubbel verzekerd.
Het NKV telt nu ruim 3000 leden die betalen €35,- contributie per jaar. Er komt dus ruim €105.000,- binnen, €45.000,- is voor de WA verzekering.
Maar waar gaat die andere €60.000,- aan op?  Laat dat nu eens gewoon zien.
Op de laatste ALV hebben we via een beamer wat cijfers langs zien flitsen zoals €20.000,-kantoorkosten. Dit vraagt toch om wat meer uitleg. Wij als leden zien hier helemaal niets van terug.
Dus bestuur, jullie hebben nu de eerste stap gezet hopelijk gaat er wat veranderen

gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #6 December 07, 2014, 17:06:34
edit2Rapporteer  
@Giertje: je complimenteert ze voor een wellicht terechte beslissing die, zoals t nu gecommuniceerd wordt, uitermate achterbaks is uitgevoerd. Vervolgens som je de ene misstand na de andere op. Dat compliment is ironisch bedoeld, neem ik aan?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 December 07, 2014, 18:19:22
edit2Rapporteer  
Ik ben het helemaal met Gier eens, als je al deze feiten niet kunt weerleggen dan ontbreekt er iets aan de NKV. Ik ben zelf voorzitter geweest van de plaatselijke ping pong club en al de feiten die Gier hier op noemt konden wij als bestuur gewoon voor onze leden op tafel leggen
Voor alle vergaderingen kreeg elk lid een financieel jaarverslag met alle feiten. En dan ging het niet om zulke bedragen als bij de NKV

Als ik het allemaal zo lees is het een groot wanbeleid bij de NKV  ThumpDown

Graag een reactie van de NKV ???

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #8 December 07, 2014, 19:29:44
edit2Rapporteer  
je kunt je natuurlijk afvragen hoe deze situatie (iemand is bestuurslid en in dienst) is ontstaan?

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #9 December 07, 2014, 20:22:00
edit2Rapporteer  
Beste Giertje, je trekt nu misschien wel te snel bepaalde conclusies richting de NKV / het NKV bestuur in het algemeen . Er gaan zaken fout maar er gaan ook heel veel zaken hardstikke goed. .
Je post / conclusies gaan hier en daar een beetje te snel maar ik zal proberen om jouw punten stuk voor stuk te benoemen. Laten we vooropstellen dat ik ook gewoon een mens ben en af en toe flink kan blunderen.

In mijn eerder geplaatst topic betreffende mijn uitschrijving KvK  als bestuurslid NKV kun je lezen dat 
[citaat] Vooralsnog zal ik mijn betaalde werkzaamheden als regiocoordinator puur gericht op locatiebeheer ( Natura 2000 / BPR enz ) naar beste eer en geweten voortzetten. [/citaat]

Via de facebookpagina van de NKV geef ik regelmatig een update over mijn / de activiteiten van de NKV. Veel zaken van de NKV zijn niet meteen zichtbaar voor de kitesurfwereld en ik kan goed begrijpen dat ik vaak aan de waterkant hoor: "De NKV ? pff daar hoor of zie ik weinig van, waarom zou ik lid worden/blijven van de NKV? "
 Ik spreek dan in deze berichten  altijd over "wij..."en nooit over "ik" . Ik kan nl mijn werkzaamheden alleen maar goed doen met een goed bestuur naast/achter mij. En dat doen we allemaal samen. Maar goed, punt voor punt.....


Mijn complimenten voor het bestuur van het NKV.    Da's altijd fijn om te horen!

Binnen een vereniging behoren geen mensen in het bestuur te zitten met een dubbele pet.

Er is bij mijn weten niemand binnen de NKV actief ( of ooit actief geweest) met een dubbele pet. Sterker nog. De NKV heeft zich altijd ingezet om zo neutraal mogelijk te blijven. Er is bijvoorbeeld geen algemene sponsoring van een kitesurf gerelateerde branche richting NKV. Hier en daar is er sprake geweest van ondersteuning maar dan ging het altijd om individuele zaken / losstaande evenementen zoals ondersteuning door testmateriaal  enz.  Voor wat betreft mijn betaalde functie dien ik ( vastgelegd in mijn arbeidsovereenkomst) direct verantwoording af te leggen aan de penningmeester. Ik stuur met regelmaat updates naar het hele bestuur: wat zijn mijn lopende zaken, wat doe ik, wat zijn de ontwikkelingen. enz

Dit houdt onder andere in dat je als bestuurslid geen betaalde functie moet vervullen binnen je eigen vereniging, je bent dan voor een deel je eigen werkgever en dat kan ongewenst zijn of worden.
Wie beoordeelt de deskundigheid en arbeidsprestatie?
Ik vraag mij trouwens af waarom je bij het NKV betaalde krachten moet hebben?


Bij de aanvang van mijn ( als vrijwilliger ) werkzaamheden voor de NKV had ik een volledige aanstelling in het onderwijs. Door de enorme groei van de kitesurfsport en dan met name Natura 2000 / BPR problematiek was ik de eerste jaren iedere keer al snel door al mijn vakantiedagen heen. Vooral met het Natura 2000 / BPR gebeuren heb je te maken met autoriteiten / ambtenaren en die doen niets in de avonduren / weekenden. Daar heb je gewoon doordeweekse werkdagen. De ene dag zit je lekker dicht bij huis en de volgende keer rijd je bijvoorbeeld naar Zeeland.

Na vanaf 2008 tot 2011 dit iedere keer , als vrijwilliger / niet betaald ,met vrije dagen van mijn fulltimebaan op te lossen en daar waar mogelijk te schuiven in reguliere schoolvakanties, liep het echt uit de hand. In mijn reguliere baan in het onderwijs deed zich 2011 de kans voor om minder te gaan werken. Ik heb dit gedaan ( het eerste half jaar zonder looncompensatie NKV ) Dit was thuis echter financieel niet haalbaar.
Ik ben toen in een deels betaalde functie voor de NKV ( 1 dag per week ) terecht gekomen. In goed overleg met het NKV bestuur is mijn salaris NKV  toen bepaald op het salaris wat ik bij mijn "reguliere werknemer" moest inleveren. Puur letterlijk lever ik daar op in want ik bouw geen pensioenrechten op. Maar dat terzijde.

Ook daar liep de boel al snel uit de hand: Landelijk kwamen daar de Natura 2000 overleg situaties flink op gang. De kitesurfsport zelf, het Natura 2000 gebeuren en ook de activiteiten van de NKV namen in rap tempo toe. Bij aanvang van mijn werkzaamheden waren er 800 NKV leden en nu zitten we dik over de 3000!  Da's niet dankzij mij ( begrijp mij niet verkeerd) maar dat zijn gewoon de ontwikkelingen geweest. De spots raakten overvol, veel negatieve media-aandacht  enz.  Er is toen ook een betaalde "backoffice manager aangesteld " (ledenadministratie enz) Door de mogelijkheid van "ouwe lullen verlof" in mijn reguliere baan was daar de mogelijkheid om mijn werkzaamheden voor de NKV uit te breiden.  Zo is de huidige situatie ontstaan: Ikzelf als regiocoördinator en de backofficemanager ieder 2 dagen p/w in dienst van de NKV. Om je een beeld te geven van mijn werkzaamheden: december was altijd behoorlijk rustig / da's verleden tijd.

as dinsdag ga ik naar Leusden: ledenvergadering met het NpvW.nl  met aansluitend een overleg met het bestuur NpvW hoe we de problematiek Natura 2000 Andijk / Medemblik gaan aanpakken. Beide locaties zijn afgeschoten door Natura 2000 en we gaan er voor om , of de locaties te behouden , of een vervangende locatie. Voor Noord-holland zijn dit belangrijke locaties!

Woensdag ga ik naar Rotterdam. Op de Maasvlakte worden windmolens gebouwd en ook de Slufter valt hieronder.  Een kennismakingsgesprek met de projectgroep.  gewoon ff een copy / paste uit m'n mail:

Het Projectteam Maasvlakte II wordt opgenomen in de bestaande structuur van het Havenbedrijf Rotterdam. De verantwoordelijkheid voor het monitoren van gemaakte afspraken en het  onderhouden van contacten met de stakeholders zal vanaf heden onder de verantwoordelijkheid van het External Affairs team vallen.
Daarom willen wij u graag uitnodigen kennis te maken met de teamleden van het External Affairs team zodat we de goede samenwerking die u met het projectteam hebt gehad voort kunnen zetten. Tevens willen wij deze gelegenheid aangrijpen om elkaar bij te praten over de recente ontwikkelingen.


 
Volgende week dinsdag gaan ik wederom richting het zuiden. ( we doen maar ff "transparant"  en een copy/paste uit m'n mailbox)  Het spreekt voor zich dat  ik vanuit het bestuur daar onze nieuwe regiovertegenwoordiger Evan Kruger introduceer.

Beste relatie,
Het is een goed gebruik jaarlijks de vertegenwoordigers van de diverse groepen strandgebruikers te treffen in Futureland om bij te praten over het gebruik en de actualiteiten rond het Maasvlaktestrand.
Sinds de openstelling van het Maasvlaktestrand in 2012 hebben de meeste strandgebruikers hun draai gevonden. Er is toezicht aan het strand dankzij de vertrouwde Rotterdamse Reddingsbrigade, de Zeehavenpolitie en de Omgevingsdienst van de Provincie. Het strand wordt keurig schoon gehouden door de Groenservice Zuidholland. De gemeente Rotterdam is nauw betrokken bij een schoon én veilig strand en buigt zich over de mogelijkheden voor horecavoorzieningen. Er is de afgelopen jaren veel gedaan, met elkaar en voor elkaar, met een prachtig recreatief strand als resultaat.
Nu de aanleg van Maasvlakte 2 én het strand zover is gevorderd, houdt de projectorganisatie op te bestaan. Dat betekent dat taken van de projectorganisatie zijn overgedragen aan andere afdelingen binnen het Havenbedrijf of aan andere organisaties zoals bijvoorbeeld de gemeente.
Graag nodigen wij jullie nog eenmaal uit in Futureland op dinsdagmorgen 16 december vanaf 09.00 uur om bij te praten én jullie nieuwe contactpersonen te introducéren.......


Woensdag de 17e ga ik  dan weer naar het zuiden. Dit keer de Brouwersdam. Het betreft hier een overleg om activiteiten van illegale kitesurfscholen tegen te gaan. Voor de transparantie dan weer even een copy/paste uit m'n mailbox:
Tom,
Woensdag 17 dec om 10 uur heb ik een overleg gepland.
Zou jij hierbij willen aanschuiven? Het is bij ons op de strandtent.
Het is een overleg met 2 gemeenten en de 3 vergunde kitescholen.
Wellicht dat de watersportbond ook aanschuift.
Ons doel is om de gemeenten voldoende tools te geven om een beleid te kunnen maken om .... enz


Dan heb ik deze maand nog ergens een probleem voor een overleg in Friesland ( geen idee waar ik de tijd vandaan haal) en komt er zojuist / vers van de pers van een regiovertegenwoordiger uit het zuiden de volgende mail binnen. Natura 2000 gedoe... ( Zeeuwse "binnenwateren " zoals de grevelingen enz)  wederom een  copy / paste uit de mailbox:

Hoi Tom,
Ik geloof dat je op dit moment veel aan je hoofd hebt, zeker gezien je berichten op facebook. Ik hoor de ins en outs graag een keer. Vrijdag jl heeft Piet S. ons een mail gestuurd m.b.t. de praktische invulling voor Zeeland. Ik heb sinds 1 november een nieuwe baan en het is voor mij momenteel niet haalbaar om creatief te zijn met mijn tijd. In het voorjaar gaat dit wel weer lukken maar nu niet. Zie jij een mogelijkheid om samen met Piet de zaken door te nemen of ga ik Piet een ander voorstel voor eind januari doen?
Ik hoor graag van je.
Vriendelijke groet,


Let op, we zitten nu in december en dat is over het algemeen voor de kitesurfwereld een "rustige tijd" ..........
Ik hoop dat je nu inziet dat mijn NKV dagen goed gevuld zijn.

Een bestuursfunctie in combinatie met een betaalde functie?
Daar heb je een wezenlijk punt waar ik mij in kan vinden echter:

Ik heb gedurende de afgelopen jaren binnen het NKV bestuur ( inclusief de huidige ad interim ) 5 Voorzitters , 4 penningmeesters ( met nu een openstaande vacature), 3 secretarissen en verschillende mensen op communicatie meegemaakt.  Allemaal enthousiaste goed gemotiveerde mensen maar wel steeds wisselend. Er is geen continuïteit in beleid en dat maakt het voor mij lastig / dat komt de NKV niet ten goede. Juist daarom hecht ik grote waarde aan mijn positie als bestuurslid. Ik heb dan direct zeggenschap in het beleid en kan daar mijn ei / commentaar en opmerkingen kwijt.  Zodra er hier sprake is van continuïteit / een constant vast beleid ben ik de eerste die uit het bestuur treedt. Heerlijk, mijzelf alleen concentreren op de zaken die er voor mijn functie toe doen.


Ik heb de statuten van het NKV even doorgelezen en daar zie ik dat er in de praktijk niet naar wordt gehandeld.
Wat ik mis bij het NKV : de binnen een vereniging noodzakelijke transparantie:
•   De ALV wordt niet genotuleerd.


 Dat wordt er wel degelijk!  De toegankelijkheid naar deze notulen is mij nu even snel niet bekend / niet mijn echte afdeling maar ik ga straks even voor je op zoek naar.......

•   Er Is voor de leden geen toegankelijk financieel jaarverslag en geen verslag van de kascontrole en geen begroting in te zien.
 Zie mijn eerdere opmerking betreffende notulen.

•   Er is geen beleidsplan en er wordt geen verslag gedaan van wat er in het afgelopen jaar is gerealiseerd en welke acties er zijn blijven staan.
Net als ieder ander bestuurslid ,  heb ik dit voor mijn functie /portefeuille  bij iedere ALV gedaan. Ik heb mijn activiteiten als Regiocoördinator gepresenteerd en heb ook duidelijk aangegeven waar ik/wij ons het komende jaar op gaan richten.

•   We wachten al anderhalf jaar op een nieuwe website.
Inderdaad, zwaar waardeloos, wij als bestuur , ik vind dat we daar met z'n allen verantwoordelijk voor zijn, zijn daar zwaar in gebreke. Ikzelf probeer via de facebookberichten ( meestal onder de noemer "achter de schermen" een ieder op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. In dit schrijven niet geheel op zijn plaats maar het vervelende is dat de bouwer van onze oude website ( geheel handmatig in HTML en bijbehorend CSM geschreven)  is overleden en dan wordt het met de oude website lastig.....

Ook vind ik het niet correct dat het NKV het voor doet komen dat je alleen via het NKV WA verzekerd kunt zijn terwijl je dat bij de meeste WA-verzekeringen gewoon bent. Een groot aantal leden is nu dubbel verzekerd.

Ik ben mij er niet van bewust dat de NKV deze boodschap uitstraalt.  Graag een verwijzing waar het staat dat je alleen via de NKV verzekerd kunt zijn want daar ga ik daar meteen mee aan de slag. Bij veel gangbare WA verzekeringen valt het kitesurfen uiten de dekking van de standaard polis. Feit is wel dat ieder NKV lid op 100% zeker voor zijn/haar wettelijke aansprakelijkheid / kitesurfen is verzekerd en dat is gewoon voor ons allemaal een goede zaak!
Dubbel verzekerd zijn is niet goed, het is echter geen materie waar ikzelf kennis van heb. iets voor het bestuur dus.....


Het NKV telt nu ruim 3000 leden die betalen €35,- contributie per jaar. Er komt dus ruim €105.000,- binnen, €45.000,- is voor de WA verzekering.Maar waar gaat die andere €60.000,- aan op?  Laat dat nu eens gewoon zien.
Op de laatste ALV hebben we via een beamer wat cijfers langs zien flitsen zoals €20.000,-kantoorkosten. Dit vraagt toch om wat meer uitleg. Wij als leden zien hier helemaal niets van terug.


 Heel eerlijk gezegd ben ikzelf op financieel/administratief gebied ook geen wonder , eerder zeer slecht! maar ik heb altijd wel de indruk gehad dat iedereen tijdens de presentatie van de cijfers door de penningmeester  tijdens de ALV ruim de gelegenheid krijgt om vragen te stellen.

Dus bestuur, jullie hebben nu de eerste stap gezet hopelijk gaat er wat veranderen.

Dat hoop ik ook.


PS : de inleiding van dit topic is een pure copy / paste van het NKV facebookgebeuren. En ja , 9 van de 10 keer begin ik berichten met de mededeling "achter de schermen" en onderschrijf ik door mij geschreven artikelen / mijn posts vaak met "tot later op/aan het water " Tongue

markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #10 December 08, 2014, 16:40:00
edit2Rapporteer  

Zoals het nu gaat lijkt het mij niet heel goed voor het NKV, kan er iemand uit het bestuur met een statement komen over dit punt aangezien zoals Tom het zegt dat hij er niet meer bij zit? Ook was er afgelopen jaar een vacature voor een nieuwe voorzitter, hier is ook nooit wat over gecommuniceerd naar “ons” leden toe wat daar de status van is. Is er een nieuw iemand, loopt dit nog etc. ?

KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #11 December 08, 2014, 21:31:15
edit2Rapporteer  
Het lijkt nu weer straight te gaan.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 December 09, 2014, 10:09:02
edit2Rapporteer  
Een nieuwe voorzitter moet bij een vereniging altijd op de eerste algemene ledenvergadering bekend worden gemaakt. Verder is een stemronde dan gebruikelijk. Althans, zo zijn vaak de regels.
Ik kan de statuten en reglementen nergens online vinden, ik zal ze - zijnde lid - eens opvragen.

Ik heb ook niets vernomen over de invulling van de vacature voorzitter volgens de officieuze weg...

Belangrijk bij een vereniging is de openbaarheid, daar is zelfs een aparte wet voor in dit land.

Ik kan me niet voorstellen dat een reactie van het huidige bestuur lang op zich zal laten wachten.
Dat de vuile was weer op straat ligt is voor het NKV en de kitesport an sich slecht!
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 December 09, 2014, 12:55:11
edit2Rapporteer  
Zoals ik het zie is de enige vuile was die nu op straat ligt het feit dat Tom's voorzitterschap is beëindigd op een beetje merkwaardige wijze. Vuile was die Tom overigens zelf, wellicht terecht, op straat heeft gegooid. Verder doet de NKV het wat mij betreft best goed en mogen sommigen wat mij betreft best wel wat minder kritisch zijn op de inzet van deze personen die hier hun vrije tijd insteken om onze belangen te behartigen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #14 December 09, 2014, 15:48:49
edit2Rapporteer  
Tom is nooit voorzitter geweest, maar was als regiocoordinator onderdeel van het bestuur.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #15 December 09, 2014, 19:17:28
edit2Rapporteer  
Een nieuwe voorzitter moet bij een vereniging altijd op de eerste algemene ledenvergadering bekend worden gemaakt. Verder is een stemronde dan gebruikelijk. Althans, zo zijn vaak de regels.
Ik kan de statuten en reglementen nergens online vinden, ik zal ze - zijnde lid - eens opvragen.

Ik heb ook niets vernomen over de invulling van de vacature voorzitter volgens de officieuze weg...

Belangrijk bij een vereniging is de openbaarheid, daar is zelfs een aparte wet voor in dit land.

Ik kan me niet voorstellen dat een reactie van het huidige bestuur lang op zich zal laten wachten.
Dat de vuile was weer op straat ligt is voor het NKV en de kitesport an sich slecht!

mmm... Kan het zijn dat de huidige (nieuwe) voorzitter nog geen voorzitter is, en dus alleen interim? En dat dit alles dan niet naar buiten gebracht hoeft te worden? Zou wel heel tegenstrijdig zijn.
Vraag is dan alleen of de stem van een interimsvoorzitter ook dubbel telt en belangrijker... heeft een bestuur met een interimsvoorzitter ook de zeggenschap om bestuursleden te ontheffen buiten de officiële wegen om?
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #16 December 09, 2014, 19:36:29
edit2Rapporteer  
de statuten staan hier: http://www.nederlandsekitesurfvereniging.nl/cijfers.php

helemaal onder aan de pagina

of klik Statuten Nederlandse Kitesurf Vereniging

Verder heb ik vandaag herhaaldelijk gebeld, of geen gehoor, of voice mail, om de notulen van de afgelopen 3 jaar op te vragen. Tevens contact gehad met de notaris die destijds betrokken is geweest bij de oprichting en statuten.
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #17 December 09, 2014, 20:28:09
edit2Rapporteer  
Marco, ik heb hier ook al naar gezocht en ik heb ze niet kunnen vinden.
Bij de AVL 2014 was ik aanwezig en ik heb tijdens de vergadering gevraagd waarom er niet werd genotuleerd.
Ik kreeg een onbevredigend andwoord: men had er niet aan gedacht.

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #18 December 09, 2014, 20:31:44
edit2Rapporteer  
oh, dan is het bestuur zwaar in verzuim, staat in de statuten dat notulen worden gemaakt.
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #19 December 09, 2014, 23:53:47
edit2Rapporteer  
wat is het doel hier mensen...
_Ron_

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #20 December 10, 2014, 11:27:51
edit2Rapporteer  
Voor dit seisoen gestop met kite surfing, wou dus van de voorjaar lid worden van de nkv
Weet niet of ik die nog wil doen met gezeur.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #21 December 10, 2014, 14:50:27
edit2Rapporteer  
Marco B.

Even een kleine nuance:

De meeste NKV-ers zijn vrijwilligers, welke gewoon een baan ernaast hebben, gezin, kinderen wellicht.
Op hun website staat m.b.t. telefonisch contact gewoon het volgende:

Citaat
06 - 1087 8168
Bereikbaar op maandag en woensdag tussen 11.00u en 13.00u


Zie: http://www.nederlandsekitesurfvereniging.nl/contact.php

Wij van kitehigh zijn ook niet altijd even snel bereikbaar, om diezelfde redenen Wink
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #22 December 10, 2014, 15:32:37
edit2Rapporteer  
tussen 11 en 13 diverse malen gebeld, er is een full time office manager in dienst, die zou toch de telefoon op kunnen nemen. Ik kreeg of geen gehoor, of direct een voicemail

inmiddels wel per mail een reactie gehad, dat ik binnen 7 werkdagen een reactie krijg
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #23 December 18, 2014, 12:54:49
edit2Rapporteer  
tussen 11 en 13 diverse malen gebeld, er is een full time office manager in dienst, die zou toch de telefoon op kunnen nemen. Ik kreeg of geen gehoor, of direct een voicemail

inmiddels wel per mail een reactie gehad, dat ik binnen 7 werkdagen een reactie krijg

deze opmerking dien ik even in te trekken, de office manager is niet full time in dienst. Bovendien belde ik op een dinsdag. Op de site staat:

Bereikbaar op maandag en woensdag tussen 11.00u en 13.00u

vandaag (donderdag) werd ik overigens keurig teruggebeld, mag ook gezegd worden Wink
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #24 December 18, 2014, 18:56:38
edit2Rapporteer  
vandaag (donderdag) werd ik overigens keurig teruggebeld, mag ook gezegd worden Wink

En? Nog wat wijzer geworden? Behalve dan de presentaties als notulen worden gezien
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.