Bestuur NKV

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #100 December 19, 2014, 18:10:41
edit2Rapporteer  
Neemt niet weg dat er iemand als functionaris "voorzitter" is ingeschreven in het handelsregister. Iemand die niet door de ALV aangesteld is.

Precies, ik heb het nu 3x aandachtig gelezen, en er wordt over een van de ergste fouten mijn inziens geen woord gerept.
Als het bestuur zelf zijn voorzitter kiest, zonder de leden te raadplegen zoals het hoort volgens de statuten, dan is dat onbehoorlijk bestuur!

Ik snap hier echt niets van.

Wel opmerkelijk dat ze zelf zeggen dat "een forum" geen plek is om deze interne NKV problemen met de leden te bespreken. Het ALV laat tot minstens eind april op zich wachten, of mag ik hieruit concluderen dat deze vervroegd wordt?
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #101 December 19, 2014, 18:29:16
edit2Rapporteer  
De mooiste reactie is nog wel van Kitechickie op Hanglos.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #102 December 19, 2014, 18:35:48
edit2Rapporteer  
De mooiste reactie is nog wel van Kitechickie op Hanglos.


Dat is ook de reden waarom Marco de namen verwijdert heeft uit het uittreksel van de KvK.
Echter iemand die actief is voor het NKV heeft de namen erbij gezet. Dan gaan wij als kitehigh er niets meer aan doen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #103 December 19, 2014, 18:38:57
edit2Rapporteer  
Ik geloof niet dat het huidige bestuur zich beseft dat ze bij onbehoorlijk bestuur persoonlijk aansprakelijk zijn.

Naar vermeend zit er een jurist bij, het zou me toch verbazen als ze niet weten waar ze mee bezig zijn. Hopelijk volgt er snel een officiële reactie!

"jurist-zijn" is geen garantie voor "weten waar je mee bezig bent" ........  Shocked

Brammetje Moscowics was toch ook jurist ........ en wist het toch ook allemaal zo goed ...... Roll Eyes

en alles en iedereen die anders beweerde was "abject en infaam" ......  Grin
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #104 December 19, 2014, 18:41:48
edit2Rapporteer  
Heel goed, Ocean Limbo!

En als kitehigh-er wil ik ook ff kwijt dat het op zijn minst vreemd is waarom ze uitgerekend daar de reactie posten, terwijl er praktisch niet werd gereageerd op dat topic. Hier zijn we al aanbeland op pagina 5 Wink
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #105 December 19, 2014, 18:50:48
edit2Rapporteer  
De mooiste reactie is nog wel van Kitechickie op Hanglos.


smack in tha face bitches!!! Grin
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #106 December 19, 2014, 19:10:52
edit2Rapporteer  
smack in tha face bitches!!! Grin

ff alt tappen naar HL Arend, want hier is ons niets bekend.
Zie de reden die ik hier boven al aan gaf, wij hebben de namen niet publiek gemaakt.
Ook dit is een interne NKV aangelegenheid die op straat terecht is gekomen.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #107 December 19, 2014, 19:11:14
edit2Rapporteer  
Ik wacht rustig af wat op korte termijn komen gaat, 'in the long run we are all dead'. Ik blijf voorlopig lid. Om enige luchtigheid in de discussie te brengen, nog even een terugblik naar het verleden:

http://www.youtube.com/watch?v=DgMl9qBTBq0
.
Alvast fijne feestdagen!
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #108 December 19, 2014, 19:48:55
edit2Rapporteer  
Er is een reactie van de NKV.  Goed om ook hun kant van het verhaal toegelicht te zien. Even gekopieerd van HL:

Het Bestuur van de NKV voelt zich met tegenzin geroepen om publiekelijk te reageren op een interne NKV kwestie. Wij maken oprecht bezwaar tegen de wijze waarop hier en op andere media de discussie wordt gevoerd.
 
Met grote verbazing hebben wij kennis genomen van het besluit van onze regiocoördinator Tom Rotmans om op Kitehigh, Hanglos en Facebook de publiciteit op te zoeken over een interne NKV kwestie.
Wij kunnen ons op geen enkele wijze vinden in de gang van zaken die door hem wordt geschetst, en evenmin in een aantal reacties die daarop zijn gekomen. Wij constateren dat alle ophef die hierdoor is ontstaan volstrekt onnodig en overbodig is.
 
Om eventuele onduidelijkheden weg te nemen willen wij wel een aantal zaken toelichten:

Uit enkele reacties op dit forum blijkt dat er verwarring is over “bestuurder” in de zin van het Handelsregister, en bestuurslid zijn van de Vereniging. Het bestuur heeft in goed overleg besloten om slechts de statutair verplichte functies van Voorzitter, Penningmeester en Secretaris in het Handelsregister in te schrijven. De inschrijving in het Handelsregister is slechts relevant om te bepalen wie aansprakelijk is onder de wettelijke bestuurdersaansprakelijkheid, en voor derden om te bepalen wie bevoegd is namens de vereniging rechtshandelingen te verrichten. Dat staat volledig los van de interne verantwoordelijkheden van het bestuur naar de leden van de vereniging.

Het is dus niet zo - zoals hier onterecht wordt beweerd - dat er een bestuurslid is “ontslagen”.
Ook is het correct om te constateren dat de Vereniging hard is gegroeid en er een “inhaalslag” moet worden gemaakt: met het toegenomen aantal leden komen ook steeds grotere verantwoordelijkheden. Zo is bijvoorbeeld het statutair correct maken van de inschrijving in het Handelsregister ook zo’n (kleine) stap, maar er zijn nog veel meer stappen nodig.

Er zijn terecht een aantal zaken genoemd die het bestuur in de toekomst graag anders wil aanpakken, zoals bijvoorbeeld de notulen van de ALV. Dit is in het verleden weliswaar formeel gezien correct gedaan door te stellen dat de ALV is verlopen conform agenda of presentatie, maar het verdient niet de schoonheidsprijs. Het bestuur bestaat nou eenmaal uit vrijwilligers, en bij een 70% no-show percentage voor de ALV en een uiteindelijke opkomst van nog geen 1% van de leden is men nou eenmaal geneigd soms wat short-cuts te nemen. Dat is zeker niet de bedoeling voor de toekomst, maar het is nou eenmaal gebeurd, en het is ook verklaarbaar althans in ieder geval begrijpelijk.
 

Het feit dat de website een “probleem dossier” is kunnen wij niet ontkennen. Omdat er reeds geld van de leden is gestoken in een nieuwe website, hebben wij er bewust voor gekozen niet ook geld uit te geven aan het up-to-date houden van de oude / huidige website. Zoals zoveel IT projecten heeft het tot nu toe niet zo soepel gelopen als wij hadden gehoopt. Wij zijn daar ook niet blij mee, maar het is niet anders. Ook daar wordt hard aan gewerkt.

Wat betreft de “roep om een reactie” die hier zo sterk klinkt: omdat de vereniging wettelijke plichten en (financiële) verantwoordelijkheden heeft naar haar leden én haar werknemers, gaat zij niet over één nacht ijs. Derhalve wordt er niet “zomaar” publiekelijk gereageerd op interne kwesties en zeker niet in discussies op internet fora waar klaarblijkelijk mensen aan deelnemen die niet lid van de Vereniging zijn.

Uiteraard gaan wij niet op een internet forum in op individuele zaken betreffende bestuursleden of werknemers. Dat willen wij niet en formeel mogen wij dat ook helemaal niet.

Wanneer er concrete meldingen zijn communiceren wij deze uiteraard op correcte wijze via de officiële kanalen aan onze leden, zij het schriftelijk of bij ALV.



Als de NKV ons zelf de juiste info en voortgangen had verschaft en naar buiten had gebracht, dan hadden de bezorgde Leden de media zoals Kitehigh, hanglos, facebook niet aangesproken.
 Want NKV is wel verantwoordelijk om de leden de juiste informatie te geven en instrueren.

Ga je nu aub niet verbergen achter deze excuses van geen tijd, vrijwilligers, it problemen. Dit is geen excuse,  jullie wisten van te vore wat de taken waren voor dat je er mee begon.

IT zaken, kom op zeg! Twee jaar lang wachten op eem website?

Waarom de ALV geen opkomst is door: geen schriftelijke uitnodiging 2-3 maanden van te voren. Geen correcte vergaderpunten verschaft. De overtuiging van hoe belangrijk het is waarom wij leden moeten komen, Etc.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #109 December 19, 2014, 20:22:41
edit2Rapporteer  
Namen heb ik hier ook gepost hoor (voor de mod/admin) en heeft niks te maken met actief zijn voor de NKV of niet (was misschien wel fijn geweest als ze zich s voorgesteld hadden) maar met het feit dat ik vind dat bestuursleden van een vereniging bekend moeten zijn bij hun leden. Aangezien dat niet gebeurd op de website/facebook/nieuwsbrief vind ik dat ik als lid t recht heb om deze te posten.

In deze ben ik dus ook geen Hanglos mod, spot vertegenwoordiger, secretaris surfclub (kan je gewoon ons bestuur vinden en aanspreken: http://www.surfclubterschelling.nl/agenda/contact/ ) maar gewoon een NKV lid.

Vreemd dat het trouwens op Hanglos wordt gepost waar er niet zoveel discussie is en niet hier.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #110 December 19, 2014, 20:36:55
edit2Rapporteer  
Jou bedoelde ik ook Wazzaah Wink
Wij van kitehigh letten op dit soort privacy gevoelige zaken, en daarom hadden we besloten het uittreksel hier toe te staan met de achternamen verwijdert. Overigens heeft Marco B. dat ook zelf voorgesteld.

Dat jij ze wel publiceerde hier lijkt in strijd met de wet op privacy zover wij na konden gaan.
De reden dat we het hebben laten staan is inderdaad jou verbintenis met het NKV.

Als site echter moeten we daar op letten. Echter wij zien dit als een interne aangelegenheid als de bestuursleden (of aanhang)  bezwaar zouden maken.
Overigens hebben wij tot op heden geen verzoek gehad hiertoe.

Persoonlijk deel ik je mening, helemaal mee eens! Waarom zou je wat te verbergen hebben immers als bestuur van een vereniging van ruim 3300 kiters?

Zouden we hier voorzichtig uit kunnen concluderen dat we iets niet goed doen hier, en Hanglos.nl wel?
Weet jij het, Wazzaah?  Roll Eyes
Playa O

Berichten: 13
Antwoord #111 December 19, 2014, 21:33:35
edit2Rapporteer  
ik denk dat hetook wel aardig is om alvast na te denken wat jullie van de NKV gaan verwachten in de toekomst ....
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #112 December 19, 2014, 21:52:02
edit2Rapporteer  
Tom ben je nou aan de kant gezet of zelf besloten om te stoppen ?

Net voor mijn betalingstermijn vorig jaar heb ik mijn lidmaatschap opgezegd ivm Sportzeker, beetje jammer dat ze toch nog 35,- hebben afgeschreven en ik gewoon heb moeten betalen.  Wil het NKV niet zwart maken maar een doodleuke reactie kreeg ik : Hierbij de bevestiging van de beëindiging van jouw lidmaatschap en machtiging.
Je bent lid en verzekerd tot en met 18-08-2015.

Heb wel respect voor de mensen die wel hun best doen naast hun drukke baan, maar het gaat tegenwoordig alleen maar om geld zo ook dus bij een vereniging die mede door ons (kiters) is ontstaan?
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #113 December 19, 2014, 23:26:58
edit2Rapporteer  
Zoals ik het lees heeft de nkv ervoor gekozen om bij de kvk het minimum van 3 bestuursleden geregistreerd te hebben staan maar heeft dat verder geen gevolgen voor de andere bestuursleden. Dat Tom daar z'n vraagtekens bij heeft snap ik wel, maar ben het eens dat dit niet in het openbaar besproken hoeft te worden. Hierdoor, en met alle reacties tot gevolg, is de boel lekker aan het ontsporen.

Edit: hou je reactie normaal!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #114 December 20, 2014, 00:05:39
edit2Rapporteer  
Normale reacties graag, al het andere wordt verwijdert!

@ Karel: ik zou eerst eens goed lezen wat er staat.
Tom is niet het enige waar het hier nu om draait
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #115 December 20, 2014, 08:51:58
edit2Rapporteer  
Min excuses voor het gedeelte wat je hebt verwijdert, wilde het net zelf al verwijderen, al vond ik het wel een passende vergelijking met hoe dit topic verloopt. We begonnen met een vraag en belandden bij het verzamelen van 350 brieven voor een soort van nood alv om het bestuur op het matje te roepen.
Anyway, dat jullie begaan zijn met de nkv is mij wel duidelijk. Ik heb wel degelijk goed gelezen. Alle dingen die hier ter discussie gesteld worden behoren op de alv besproken te worden. Door dit soort berichten op beide forums en op facebook te plaatsen wordt er alleen maar negatieve publiciteit gecreeerd, zowel voor de buitenwereld als bij kiters onderling. Zoals ik het zie gaat hier puur om administratieve missers. De kas is niet geroofd, de kitespots zijn niet afgestaan aan de vogels, de wedstrijden zijn niet gecanceled. Ja, er zijn zeker dingen niet goed, maar bekijk deze vanuit het juiste perspectief.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #116 December 20, 2014, 09:17:54
edit2Rapporteer  
Het gaat niet alleen om administratieve missers, die kunnen gemaakt worden. Maar het gaat hier om structureel verkeerd handelen door mensen die geen affiniteit met de kitesurfwereld hebben.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #117 December 20, 2014, 09:28:06
edit2Rapporteer  
Karel, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar hou het wel serieus.
Ik snap je metafoor naar Waldorf & Stattler, en ik ben het met je eens dat sommige reacties hiertoe behoren.

De topicstarter kwam met feitelijk bewijs waarmee aangetoond is dat:

a) Tom is uitgeschreven als bestuurslid
b) Er een voorzitter is ingeschreven met volledige bevoegdheid zonder ALV

Niets meer, en niets minder.
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #118 December 20, 2014, 10:00:52
edit2Rapporteer  
Dit zal zeker niet de eerste vereniging zijn waar het mis zit, en zeker ook niet de laatste.

Het bestuur moet ondertussen toch wel verstaan dat al die leden een stok gevonden hebben om mee te slaan. Ze worden om een reactie gevraagd en dan geven ze een stuk tekst waar niemand wijzer uit wordt. Erger nog, het lijkt of ze het proberen te verdoezelen.

Als de NKV recht in de schoenen zou staan, zou het ook voor hun beter zijn om met antwoorden komen op de gestelde vragen. Zo kunnen ze hun naam voor de leden / nieuwe leden / buitenstaanders toch zuiveren. Nu worden ze publiekelijk aan de schandpaal genageld en wie gaat er nog vertrouwen hebben in het huidige bestuur.

3600 active leden, doe dit x 25€ / jaar? = €90 000 per jaar. Wat zit er nu in kas

Plaats gelijk ook eens de Financiële tabel online? Laat maar eens zien dat jullie het zo goed doen als je zelf zegt.

Natuurlijk moeten jullie niet in detail antwoorden, maar je kan toch antwoorden wat er in orde is, en waar jullie mee bezig zijn. En als dit de volgende ALV gemotiveerd kan worden door bewijzen, zal het enkel de NKV ten goede komen.

Als er dan een reactie op het forum komt als: Enkele maanden geleden, gaf de NKV in het kort antwoorden op gestelde vragen, deze werden behandeld tijdens de ALV en dit was correct...
Zo een reactie moet toch bij het bestuur een goed gevoel geven dan? En ook bij de leden,....

Zoveel vragen en en geen antwoorden.
isomis

Berichten: 205
Antwoord #119 December 20, 2014, 10:48:17
edit2Rapporteer  
We zijn echt in een vreselijke situatie gekomen dat men zo'n juridische brief moet schrijven. Dit heeft niks meer weg van een sportieve club vrijwilligers die zich inzetten voor onze sport. Bestuur vervangen heeft alleen zin als er goede discussie gaat komen over de toekomst van het NKV. Wat mij opvalt is dat iedereen die zich nu inzet voor het NKV een verleden heeft met frustraties richting de vereniging. Dit is geen goed begin. Ik zou graag willen zien wat de toegevoegde waarde is van alle personen binnen het NKV voor de sport. Vanuit daar kan je verdere stappen ondernemen.

Ik kan mij wel vinden in het punt, dat nooit iemand komt opdagen op een vergadering. Dat lijkt mij erg frustrerend. Daarnaast is het lekker makkelijk om nu via het internet je mening te geven Smiley
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #120 December 20, 2014, 11:48:10
edit2Rapporteer  

Ik kan mij wel vinden in het punt, dat nooit iemand komt opdagen op een vergadering. Dat lijkt mij erg frustrerend. Daarnaast is het lekker makkelijk om nu via het internet je mening te geven Smiley


Ik ben het hiermee helemaal eens maar dat is vaak het lot als je een bestuurlijke functie op je neemt in de publieke sector zoals verenigingsleven of maatschappelijke organisatie: ....." als het goed gaat, vindt men dat vanzelfsprekend, is de ledenopkomst vrijwel nul en en kan er vaak geen bedankje van af maar als het fout gaat dan is de zaal overvol en krijg je een hoop stront over je heen....".

Daarom is het zo belangrijk dat bestuurders hun zaakjes (notulen, jaarverslagen, financien, enz.) op orde hebben en transparant (tijdig en volledig communiceren) zijn. Daarmee voorkom je zaken zoals die nu zijn ontstaan.



Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #121 December 20, 2014, 11:57:35
edit2Rapporteer  
Ik moet er toch nu echt even op inhaken, heeft ooit iemand een mail of schrijven gehad voor de ALV? Misschien meer dan 4 jaar terug, daarom is er altijd zo weinig opkomst. Alleen bekende van fora of mensen die in het bestuur zitten zijn aanwezig.

Transparantie heet dat, nu is dat er niet!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #122 December 20, 2014, 12:37:20
edit2Rapporteer  
De discussie gaat weer goed!

Wat ook opvallend is dat dit zog. interim bestuur een grote beslissing neemt, nl. Tom's functie binnen het NKV aanpassen.
Een interim bestuur wordt geacht de boel gezond en draaiende te houden. Grote beslissingen worden pas weer genomen na installatie na een ALV.

Er was mijn inziens niets verkeerd geweest door dit te verplaatsen naar het aankomende ALV, en aan de hand daarvan pas mensen in en uit gaan schrijven.

Waarom kon men niet wachten, wat is de motivatie hier achter?
Zo was de naam van het NKV niet geschaad wat nu helaas wel gebeurd is
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #123 December 20, 2014, 14:39:25
edit2Rapporteer  
ik ben eens in mn email gedoken, ik heb op 21-03-2014 een uitnodiging gekregen voor de ALV op 12-04-2014 in Noordwijk. Lekkere centrale locatie.

er zit geen agenda van de vergadering bij en er zitten geen notulen van de ALV 2013 bij.

check ook:
http://www.verenigingen.nl/de-algemene-ledenvergadering-alv--3816174.html
http://juridischsportloket.nl/Nieuws/Oproeping-leden-voor-alv-enkel-op-website-is-in-strijd-met-de-wet

volgens de statuten:
Bijeenroeping algemene vergaderingen

Artikel 20
1. De algemene vergaderingen worden bijeengeroepen door het bestuur.
De oproeping geschiedt schriftelijk aan de adressen van de leden, buitengewone leden,
jeugdleden en begunstigers volgens het ledenregister bedoeld in artikel 4.

2. Bij de oproeping worden de te behandelen onderwerpen vermeld, onverminderd het bepaalde in

artikel 21.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #124 December 20, 2014, 15:59:43
edit2Rapporteer  
Dat het in Noordwijk gehouden wordt in een strandtent snap ik ook niet echt. In mijn geval 2,5 uur heen rijden. Dat heb ik er niet voor over.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.