Bestuur NKV

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #125 December 20, 2014, 18:40:12
edit2Rapporteer  
Dat het in Noordwijk gehouden wordt in een strandtent snap ik ook niet echt. In mijn geval 2,5 uur heen rijden. Dat heb ik er niet voor over.

Ergens in het midden van het land rondom Utrecht of iets in die trend zou beter zijn.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #126 December 20, 2014, 18:58:08
edit2Rapporteer  
Dat het in Noordwijk gehouden wordt in een strandtent snap ik ook niet echt. In mijn geval 2,5 uur heen rijden. Dat heb ik er niet voor over.

De keuze om in Noordwijk een ALV te organiseren vind ik verdedigbaar. Veel kitesurfers wonen langs de lange Nederlandse kustlijn en daarvan is Noordwijk enigzins het midden. Daarnaast biedt deze keuze ook nog de mogelijkheid voor een lekkere kitesessie na afloop van de ALV. Een soort lokkertje dus.

toch?
Krommen

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #127 December 20, 2014, 22:04:58
edit2Rapporteer  
Het verweer van de NKV is natuurlijk niet toereikend en teleurstellend.

Kijk, ik begrijp best dat het lastig is een bestuursfunctie uit te voeren binnen een vereniging die niet een vaste locatie heeft waardoor je afhankelijk bent van schriftelijke communicatie. Als die communicatie dan ontbreekt dan heb je een voedingsbodem voor aannames en geruchten.

Wanneer het bestuur en dan met name de voorzitter niet adequaat feitelijke informatie verstrekt aan de leden wanneer er een incident ontstaat kom je eigenlijk in een niet controleerbare situatie.

De meeste verenigingen hebben een vaste locatie waardoor communicatie veelal via het informele circuit verloopt of via periodieke schriftelijke communicatie. Denk even aan de tennisvereniging waarbij het park en de kantine uitermate belangrijk zijn voor het verspreiden van de beleidszaken via de leden.

Beste bestuurders,

schrijf een adequate mail aan al je leden met de feitelijkheden.

Welke stappen zijn jullie aan het ondernemen?
Waarom zijn deze stappen noodzakelijk?
Wanneer leggen jullie hier verantwoording aan af?
Welke verbeterpunten haal je uit deze situatie?
Wanneer is de ALV en wat zal daar aanbod komen?

Cest ca. Ik zie graag zo'n mail tegemoet.
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #128 December 20, 2014, 23:26:10
edit2Rapporteer  
Los van het feit dat een deel van het bestuur een ander bestuurslid uitschrijft bij de kvk, kan ik niet terug vinden in de statuten dat het bestuur personeel mag aannemen en ontslaan, maar misschien zie ik wat over het hoofd.
Wat mij ook verbaast is dat schijnbaar iedereen het accepteert dat er geen kascommissie is aangewezen  op de ALV voor 2014 en dat er ook vorig jaar geen kascontrole heeft plaatsgevonden.
-Martijn-

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #129 December 21, 2014, 00:17:09
edit2Rapporteer  
In principe is dat alleen nadelig voor de bestuursleden aangezien aan hun geen decharge (= vrijstelling van aansprakelijkheid) verleend kan zijn (en ook niet voor de jaren waarvan geen notulen zijn). Daarnaast heb ik ook ernstige twijfels over hun uitleg van dat alleen de voorzitter, penningmeester en secretaris ingeschreven moeten staan in het handelsregister terwijl er wel meer mensen deel zouden nemen in het bestuur. Maar goed ik ben geen jurist (wel voormalig penningmeester van een stichting).
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #130 December 21, 2014, 10:40:04
edit2Rapporteer  
Dat het in Noordwijk gehouden wordt in een strandtent snap ik ook niet echt. In mijn geval 2,5 uur heen rijden. Dat heb ik er niet voor over.

De keuze om in Noordwijk een ALV te organiseren vind ik verdedigbaar. Veel kitesurfers wonen langs de lange Nederlandse kustlijn en daarvan is Noordwijk enigzins het midden. Daarnaast biedt deze keuze ook nog de mogelijkheid voor een lekkere kitesessie na afloop van de ALV. Een soort lokkertje dus.

toch?

je hebt zeker een punt.
Maar in mijn geval (en best veel met mij in het hoge noorden en friesland) vinden de afstand iets te veel van het goede, en zullen dus niet snel aanwezig zijn op een ALV.
Ik heb me daarom ook nog niet echt in deze discussie gemengd.

nu zie ik bv de oproep om een extra ALV aan te vragen.
Deze heb ik nog niet ingevuld, omdat ik hoogstwaarschijnlijk toch niet heen ga, terwijl ik wel vind dat hij er moet komen. Moet ik hem dan wel invullen?
Door het enkel in Noordwijk te houden ben ik van mening dat veel leden wel willen, maar niet gaan ivm de reistijd.

En ik had eerst zoiets van, Feddo voorzitter...helemaal niet verkeerd toch. Ik ken hem niet persoonlijk, alleen van kitehigh en had hier opzich een heel goed gevoel bij... jammer dat zelfs hij niet meer reageert.
dat het bestuur vindt dat deze discussie onder enkel nkv leden moet plaatsvinden snap ik, maar als het dan al zover gekomen is als nu, dan ga je hier toch wel op reageren lijkt mij.
Maar dat doen ze dan op hanglos waar maar een handje vol mensen hadden gereageerd. En de reactie die er kwam was ook niet om over naar huis te schrijven.
Daar wordt Tom aangevallen, maar velen zien juist Tom als persoon die het nkv altijd verdedigd en positief vertegenwoordigd.
Ik krijg hier echt een rare nasmaak van...

Rule

Berichten: 174
Antwoord #131 December 21, 2014, 13:04:35
edit2Rapporteer  
Even als buitenstaander, maar wel een met (helaas) nogal wat ervaring met slecht bestuur wil ik wel een makkelijkere invalshoek geven. Ik heb de reactie van het bestuur gelezen en al mijn nekharen gaan overeind staan bij zoveel pompeus geblaat waar uiteindelijk niks wordt gezegd danwel klinkklare onzin wordt verkocht. Daarom even een gratis stukje advies.. Als eerste zou ik bij de basis beginnen:

1. Iedereen wil een goed functionerende vereniging.

Dit krijg je niet door allerlei procedures en regeltjes na te lopen, die zijn er ter ondersteuning. Als er vermoedens zijn tot machtsmisbruik of slecht bestuur komt dat in 99% van de gevallen neer op (het niet willen afstaan van de) controle over de financiën. Het valt me dan ook op dat er vanalles wordt geroepen over het aanstellingsprocedures, maar niemand reageert op enkelen die aangeven dat er geen kascommissie danwel controle is. Dit is absoluut een recipe for disaster. Zeker als ik lees dat er ook werknemers zijn (zie reactie NKV bestuur) en er zo'n €100.000 per jaar binnenkomt.. ik heb besturen voor fracties van deze bedragen zien frauderen danwel de gekste acties uit zien halen om simpelweg de controle hierover niet te verliezen.

2. 100% inzicht en vertrouwen over de financiën is de basis van een goed functionerende vereniging.

Immers, als dit is afgedekt, hoeft niemand nog te twijfelen over de motieven van het bestuur. Daarbij is dit goed af te dwingen; bestuursleden zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de financiën en dienen dus een helder inzicht te geven in de financiën van de afgelopen jaren. Doen ze dit niet kan er simpelweg aangifte worden gedaan bij de politie en kun je ze zo dwingen alsnog inzicht te geven.
Let op: met de huidige inschrijving in de KvK wordt de aansprakelijkheid van het bestuur als persoon beperkt! Dus als je als lid actie wilt ondernemen, doe het snel aangezien je dadelijk niet meer tegen een persoon aangifte doet, maar tegen 'de vereniging'. Dan wordt het snel juridisch ingewikkeld.

Uiteraard geldt dit laatste pas als het bestuur geen reactie/inzicht wil geven, maar ik zou de angel uit de discussie halen door inzicht te eisen in de financiën. Zeker ook omdat dit makkelijk af te dwingen is.

Vervolgens kun je gaan kijken of de bestuursleden geschikt zijn danwel dat er alsnog bepaalde aanstellingsprocedures gevolgd moeten worden. Maar dan is het basisvertrouwen in ieder geval hersteld.

Dus mijn advies: zorg dat er volledige duidelijkheid en verantwoording is over de financiën. Vervolgens ga je pas kijken of de juiste personen op de juiste plek zitten volgens de juiste procedures.



Morres

Berichten: 9427
Antwoord #132 December 22, 2014, 01:27:59
edit2Rapporteer  
Ben zelf al jaren geen lid meer, finan admin. Was sws vaker niet op orde en de verantwoording was idd 0, ik vind dat maar verdacht.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #133 December 22, 2014, 09:02:16
edit2Rapporteer  
Geloof dat iedereen het eens is dat het belangrijk is dat een goed functionerende kitesurf vereniging er komt.  Er gingen dingen goed, en er is verbetering mogelijk en nodig. Goede  financiële en inhoudelijke verantwoording lijkt me dit minimaal. 
Vertrouwen komt te voet en gaat als een deathloopende kite.
Wat betreft kiters die zoals Martimor op afstand van centrale  ALV locatie wonen mag er nagedacht worden over skype of dergelijke manier van digitale aanwezigheid (met stemrecht? )
Anders krijg je per saldo dat de NKV niet van alle kiters is maar vooral van de centrale kiters.
Walt0r

Berichten: 541
Antwoord #134 December 24, 2014, 13:14:03
edit2Rapporteer  
ik vertrouw erop dat nkv er weer bovenop komt, soms moet iets moeilijk gaan om te verbeteren.

En alle leden tevreden houden lijkt me een utopie met al die meningen. En ik moet zeggen dat de grootste zeikers elkaar opzoeken in fora om tegen elkaar aan te zeiken en discussiëren, weegt de stem van de 20 mensen die hier hun mening spuwen net zo zwaar als alle andere leden die niet op fora zitten?

ALV-tje lijkt me prima, maar ik ga echt niet heen... heb geen zin om zo actief te zijn, als ik maar kan kiten en nkv houdt spots open en zet zich daar voor in vind ik het prima. Door contributie te betalen stimuleer ik dat. En hoe dat bestuurlijk geregeld wordt zou mij een worst wezen.



 
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #135 December 24, 2014, 14:35:21
edit2Rapporteer  
Beste WaltOr,

Graag wil ik op jouw inbreng reageren omdat jij nogal inconsistent bent in wat je beweert en in wat je daadwerkelijk doet doet ..... daarnaast zet je een aantal forumbezoekers neer als "zeikers". Niet echt netjes ... toch?

Met jouw eerste inbreng ben ik het helemaal eens: soms moet er inderdaad iets aan de hand zijn om tot verbeteracties en daarmee verbetering te komen .... ThumpsUp

Ook jouw tweede bewering is een waarheid als een koe: alle leden houd je inderdaad niet tevreden .... ThumpsUp

Met jouw derde uitspraak ga je te kort door de bocht en vlieg je er ook uit: met (citaat): "de grootste zeikers ...en discussieren"  zet je bezoekers die vaak betrokken en met passie hun inbreng op dit forum geven en daarmee dit forum in leven houden, neer als zeikers .... dit zegt meer over jou dan over die zgn "zeikers" ..  Angry

De stem van 20 forumactievelingen weegt inderdaad niet zo zwaar als die van alle mensen die niet reageren. Maar daarmee is niet gezegd dat die niet-forumbezoekers het oneens zijn met hetgeen de 20 wel actieve forumbezoekers schrijven ... Roll Eyes

Wat de niet-actieve forumbezoekers betreft: "wie niets schrijft, wordt niet gehoord" .... toch?

Nu wat jou betreft: je neemt zelf het besluit om niet actief te zijn ..... maar verwijt anderen die wel actief zijn (bijv door deelname aan discussie op forum) dat het "zeikers" zijn ..... met deze reactie van jou op de zgn " zeikers" behoor je automatisch zelf ook tot het groepje zeikers (vat je hem?) .......  Roll Eyes

Jij zegt dat je alleen contributie wilt betalen en dat de rest je worst zal wezen ..... waarom reageer je dan op dit forum? Shocked
Walt0r

Berichten: 541
Antwoord #136 December 24, 2014, 14:50:36
edit2Rapporteer  
thx:) je hebt helemaal gelijk ThumpsUp, en ik ben ook zeikert eigenlijk.... had gewoon behoefte om te reageren, en je hebt gelijk dat zeikert de kort door de bocht is, door mijn verkeerde woordkeuze geeft dat een te hoge negatieve lading, ik bedoel eigenlijk dat hier zeer kritische mensen zitten. Maar ik vind het allemaal soms iets te kritisch.... en die mening wou ik vanuit mijn kritisch oogpunt ook kwijt in dit forum... niet meer niet minder....en dat is ook de reden dat ik reageer, en dat de mening van passieve leden er ook aan toe kan doen...

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #137 December 24, 2014, 15:02:45
edit2Rapporteer  
thx:) je hebt helemaal gelijk ThumpsUp, en ik ben ook zeikert eigenlijk.... had gewoon behoefte om te reageren, en je hebt gelijk dat zeikert de kort door de bocht is, door mijn verkeerde woordkeuze geeft dat een te hoge negatieve lading, ik bedoel eigenlijk dat hier zeer kritische mensen zitten. Maar ik vind het allemaal soms iets te kritisch.... en die mening wou ik vanuit mijn kritisch oogpunt ook kwijt in dit forum... niet meer niet minder....en dat is ook de reden dat ik reageer, en dat de mening van passieve leden er ook aan toe kan doen...



@WaltOr,

mooie reactie van jou .....  ThumpsUp

maar door zo positief en meegaand te reageren, ontneem je mij de ruimte om te zeiken en sla je de discussie dood ... Angry

en gezien de windvoorspellingen zal ik het de komende dagen toch van dit "zeikforum" moeten hebben ... Wink
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #138 December 24, 2014, 15:22:36
edit2Rapporteer  
Nou dan zeik ik nog even door. Was lang lid van de passieve NKV massa. Nu (in dit topic) zeik ik naar mijn mening met rechte. Waar rook is vermoed ik namelijk vuur! Communiceren mey de overheden om spots open houden is te belangrijk om aan een bestuur over te laten dat:
1. Interne communicatie niet op orde schijnt te hebben.  (Tom wist van niks)
2. Communicatie naar de leden niet op orde lijkt te hebben (O.a.geen ALV notulen, geen nieuwe ledenpassen, geen adequate crisis communicatie, externaliseren van aangekaarte problemen. )
3. Communicatie/ management van leveranciers (website) niet op orde lijkt te hebben.

Dus laat ik zeggen dat deze 20 of 30 forum zeikerds naar mijn mening eigenlijk 'too little to late' betrokken leden zijn.

Op naar een beter NKV. Go Marco, go Marc, go Tom!
Krommen

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #139 Januari 11, 2015, 09:21:06
edit2Rapporteer  
Is nu alles over gewaaid? Als lid heb ik nog steeds geen communicatie ontvangen van de NKV namelijk.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #140 Januari 11, 2015, 10:51:28
edit2Rapporteer  
rustig aan, gun ze de tijd. op FB wordt er weer mondjesmaat gecommuniceerd. natuurlijk niet over de interne kwestie. dat komt tzt wel boven water denk ik.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #141 Januari 11, 2015, 11:54:18
edit2Rapporteer  
Ik en nog een aantal andere NKV leden zijn bezig met het opstellen van een brief met een aantal vragen inzake het bestuur. Wil je deze brief inzien mail dan naar ledennkv@gmail.com

De vragen zijn zoveel mogelijk gericht op feiten en niet op meningen/emoties.

Je kan ook kijken op de FB Groep https://www.facebook.com/groups/toekomst.nkv/

Ik verwacht dat de brief na dit weekend gereed is.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #142 Januari 11, 2015, 16:38:10
edit2Rapporteer  
Marco doe maar niet.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #143 Januari 11, 2015, 16:40:43
edit2Rapporteer  
Marco doe maar niet.

wat niet?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #144 Januari 11, 2015, 17:35:27
edit2Rapporteer  
Die brief.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #145 Januari 11, 2015, 18:31:49
edit2Rapporteer  
Die brief.

Waarom niet?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #146 Januari 11, 2015, 18:40:48
edit2Rapporteer  
Persoonlijk denk ik, dat je ze de tijd moet gunnen om op te kunnen starten of wat mij betreft, noem het maar resetten,  na al de constarnatie die is ontstaan. Wat wil je met een dergelijke brief bereiken? Ze hebben de kans niet eens gehad om op te starten volgens het nieuwe structuur.
D-ice

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #147 Januari 12, 2015, 09:11:18
edit2Rapporteer  
Daar gaat het nou juist om Eagle-Jan.
Heel veel mensen vragen zich af hoe deze nieuwe structuur tot stand is gekomen zonder de inbreng van de leden.
Daar willen we o.a. graag wat antwoorden op.
Juist om ze een kans te geven dit uit te leggen is deze brief een goede optie.


Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #148 Januari 12, 2015, 10:48:27
edit2Rapporteer  
pcies, daar gaan de vragen ook over
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #149 Januari 12, 2015, 20:40:53
edit2Rapporteer  
Ik heb even op google gekeken maar als het ik het goed lees kan het niet dat je als bestuurslid niet bent ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Dus het zal mij niet verbazen als Tom gewoon is gewipt.
Wel tricky om dat op die manier te doen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.