Crossover board advies please

Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
December 27, 2014, 20:09:34
edit2Rapporteer  
Gents,

Ik ben op zoek naar een board waarmee ik zowel kan springen als kan wave rijden.
Momenteel vaar ik een flyradical M 134 TT en een fone signature 5"8 strapless.

Ik zou graag een board varen die deze twee combineert.
Mijn oog is gevallen op de nieuwe Slinshot cross-over lijn, maar goed erg kostbaar 899 euries.

Iemand een advies?

Thanks!
 ThumpsUp
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 December 27, 2014, 21:05:37
edit2Rapporteer  
ocean rodeo mako?
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #2 December 27, 2014, 21:12:27
edit2Rapporteer  
ocean rodeo mako?


Goeie! ervaring mee? 
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #3 December 27, 2014, 22:36:20
edit2Rapporteer  
Ja ik!!!!

Ik heb van tevoren van alles gevaren: Brunotti, Spleene, Nobile, F-One ..... maar nu vaar ik al een jaar of drie de Ocean Rodeo Mako 140x40. en wil niks anders meer ...nou ja,ik wil wel nog de Mako King ....  Grin

Topboard: chopkiller,heerlijke carver, en ondanks grootte toch speels en smooth. Ideaal voor waves, cruisen en oldschool.Door zijn mega concaaf een mega grip op waves en daardoor ook lang door te varen bij sterke wind .... en niet onbelangrijk:geen spray!

nadelen: lowend is minder en door zijn grote stijfheid minder flex dus ook minder pop en dus geen freestyleboard ..... maar dat zoek je ook niet ...... toch?
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #4 December 27, 2014, 23:42:27
edit2Rapporteer  
Shinn Speedball niet vergeten
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #5 December 27, 2014, 23:54:42
edit2Rapporteer  
Ja ik!!!!

Ik heb van tevoren van alles gevaren: Brunotti, Spleene, Nobile, F-One ..... maar nu vaar ik al een jaar of drie de Ocean Rodeo Mako 140x40. en wil niks anders meer ...nou ja,ik wil wel nog de Mako King ....  Grin

Topboard: chopkiller,heerlijke carver, en ondanks grootte toch speels en smooth. Ideaal voor waves, cruisen en oldschool.Door zijn mega concaaf een mega grip op waves en daardoor ook lang door te varen bij sterke wind .... en niet onbelangrijk:geen spray!

nadelen: lowend is minder en door zijn grote stijfheid minder flex dus ook minder pop en dus geen freestyleboard ..... maar dat zoek je ook niet ...... toch?

Klinkt goed Limbo, ik moet nodig eens een Mako testen!

Die Shinn speelball ziet er ook niet verkeerd uit!
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #6 December 28, 2014, 11:06:46
edit2Rapporteer  
In de outlet van Stormchaser.nl staat er een in de aanbieding.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #7 December 28, 2014, 22:15:14
edit2Rapporteer  
Ik heb 2 mako's. King en 140x40. De Speedball ook eens kort getest, fijn board.  Mako carved lekkerder. Speedball voelt iets meer als een normaal board en heeft wat minder powert nodig.
Mako springen gaat trouwens best. De techniek is net wat anders, maar springen op vlak water zonder kite in te sturen is zeker goed mogelijk. Maar inderdaad niet dezelfde pop als een goede tt.
Wanneer je mako test even goed 'inlezen' wat betreft de techniek, anders vind je het mogelijk ten onrechte niets.  Je moet veel meer druk op je voorste been houden.  Op je hele rail varen en niet op je achterste heelside vin zoals een normale TT.


Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #8 December 28, 2014, 23:32:24
edit2Rapporteer  
Ik denk ook dat de ocean rodeo mako een goede optie is. Door zijn ronde vorm en veel rocker is het een enorm speels boardje waarmee je lekker kunt carven, je geen spray hebt en enorm comfortabel vaart. Springen gaat er nog steeds goed mee.

Daarnaast de flysurf van flyboard. Maar daar geen ervaring mee.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #9 December 29, 2014, 00:28:24
edit2Rapporteer  
Ik heb hier een 2014 Shinn Speedball W18 liggen. Mag ja zo drie weken lenen om te testen. Markus vaart en springt en carvet lekker met de (uit mijn hoofd) 2013 versie. Ik ben meer van de Turbo. Die Turbo kun je ook testen btw.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #10 December 29, 2014, 14:36:15
edit2Rapporteer  
ocean rodeo mako?


Goeie! ervaring mee? 

Wellicht interessant om te weten .......  Roll Eyes

https://www.oceanrodeo.com/images/products/boards/mako/2014/Mako-Review.pdf
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 December 29, 2014, 16:31:55
edit2Rapporteer  
Ooit eens een Mako van Rudo gevaren met een grote fin eronder.
Hierdoor wel een soort mutant geworden. Maar ik vond dat wel lekker. En door die grote fin kon je dik afzetten voor een sprong, en toch lekker carven...1 kant op.

Het blijft een compromis natuurlijk
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.