north whip advies

hendrix

Geen avatar

Berichten: 5
December 29, 2014, 11:28:53
edit2Rapporteer  
Op dit moment zijn north whip boardjes overjarig voor minder dan 500 te krijgen. Mooie prijs imo. Ik kan echter weinig info vinden over de 2014. Kan iemand mij vertellen of deze vergelijkbaar is met de jaren daarvoor? Er zit bijvoorbeeld alleen thruster setting op? Nog steeds een veilige koop? Ik zie bijna geen tweedehands.. Slecht verkocht of doet niemand hem weg?

Ik wil hem als 1 board quiver board strapless rijden in typisch Nederlands (cross) on-shore wind van 15-30 kn. Ik ben een volledige beginner op het gebied van wavesurfen en geen idee hoe ik ga varen. Ik heb het idee dat ik in eerste instantie vooral kite driven zal varen, maar wie weet. Idee is om iig snel op het water te staan en plezier te hebben. Ook bij minimale omstandigheden. Voorkeur voor de whip vanwege de prijs.

Is dit boardje geschikt en zo ja, welke maat is het best? Ik weeg tussen de 75-80kg en ben 1.86m. Ik overweeg 5.7..

Pff, heel verhaal. Excuus.  Alvast bedankt voor de reacties  Cool
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #1 December 29, 2014, 11:38:44
edit2Rapporteer  
Whip is een heerlijk boardje om je eerste (strapless) meters te maken in de golfjes.
Omdat hij wat breder is en wat meer volume heeft, kun je er al vrij snel op vooruit komen.

5,7 zou een goede maat zijn voor je, maar omdat je zegt dat je hem ook in minimale omstandigheden
wil gaan gebruiken, zou ik eventueel de 5,9 overwegen.

Met bijde maten ga je zeker veel plezier beleven.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #2 December 29, 2014, 14:08:52
edit2Rapporteer  
ik vaar 2 boardjes beiden airush, een mini malibu 5.6 en een Cypher 2015 5.8

ik ben 1.77m en 80 kg en heb al wel een paar jaar ervaring met waveboardjes.

de 5.8 vaar ik veel strapless bij weinig wind, dus ik vermoed dat je misschien zoals Parkie vermeld beter de 5.9 als beginner neemt, hoef je nadien alleen nog een kleiner boardje te varen als het echt doorwaait.

ik vind een 2 boardjes set altijd wel super, ik beweer niet dat je met de 5.9 niet bij 30knt kan varen, dat lukt allemaal, maar bij die wind stap ik persoonlijk op een strapped 5.6  ieder zijn ding natuurlijk en hangt ook enorm veel van de zee af, heb je meer chop tussen en niet veel plaats tussen de golven vind ik persoonlijk strapped aangenamer.

hoop dat dit een beetje helpt Cool.
dude
hendrix

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #3 December 29, 2014, 18:01:15
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de  reacties. Helaas heeft het lot voor mij besloten. 5.9 was uitverkocht Smiley

Het is dus de 5.7 geworden. Voor de zekerheid even op de weegschaal gaan staan en weeg 75! Board is bovendien best breed en heeft 24.5 liter aan volume.. Moet genoeg zijn voor mijn bescheiden gewicht!

En misschien dat deze stabieler blijft bij meer wind en meer golven en ook wat makkelijker te gebruiken is voor strapless air en dergelijke? dat wordt dan mijn excuus voor deze maat

Nog een vraagje: een pad of wax? En tips waar ik 1 of beide het best kan bestellen?
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #4 December 29, 2014, 20:36:32
edit2Rapporteer  
Lijkt met een OK alternatief...bij weing wind een iets grotere kite dan lukt het ook wel...
Als tip, ik vaar met waveboard een 2 m² kleinere kite dan iemand van gelijk gewicht op een TT!
Dude Cool
Guust

Berichten: 71
Antwoord #5 December 29, 2014, 22:33:05
edit2Rapporteer  
Ik heb beide gevaren. Beide topboards. Maar voor 1 board zou ik voor de 5.7 gaan. De 5.9 is een super board voor het onder bereik maar met 7m kite net iets teveel van het goede. Dat is te merken doordat je het board niet meer in kan kanten bij (te) hoge snelheid. Ik ben ook 186 en 78kg. Het grote board had ik in combinatie met een 5.7 pro series. die ik voor de hardere winddagen gebruikte. Goede keus dus! PAD!!! Anders hou je hem hoogst waarschijnlijk niet heel vanwege de hiel impact. Ik gebruik wel wat wax op de overige plaatsen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.