Goede voornemens 2015

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Januari 14, 2015, 18:19:09
edit2Rapporteer  
Wat is er van jullie goede voornemens voor 2014 terecht gekomen?
http://www.kitehigh.nl/forum/?topic=47531.0

Bij mij is het treurig gesteld:




[2012] - Met een recordjaar aan wind en 114 sessie op de teller lijkt het me niet reëel om daar overheen te willen of kunnen gaan, maar mochten we nog zo'n topjaar (het begin is in ieder geval hoopvol!)krijgen wil ik wel zoveel goede sessies pakken als mogelijk is. Dus niet elk zuchtje wind meepakken maar wel elk zuchtje wind wat een lekkere sessie oplevert!
[2013] - Deze is vrijwel geheel uitgekomen met "maar" 102 dagen dat ik heb gekite al waren de echt goede dagen schaarser dan in 2011 waardoor het jaar wel voorbij leek te vliegen. Dat het pas half mei lekker warm werd en half september alweer fris droeg daar ook aan mee. Hopelijk is het aantal goede sessies in 2013 wel weer op het oude niveau en laat het maar vroeg weer lente worden!

[2014] - Shit, in de herfst de motivatie verloren om de logs bij te houden dus kan het exacte aantal dagen niet nagaan. Maar het moge duidelijk zijn dat het voorjaar 2013 niet veel slechter kon met de kou en uitblijvende wind. De rest van het jaar viel wat betreft harde wind ook flink tegen. Zo erg dat ik er maar een raceboard bij gekocht had om in die 10-15kn dagen nog te kunnen knallen en dat was ook zeker welkom!
In 2014 ga ik nog dichter bij zee werken, dat gecombineerd met een raceboard en nieuw winter-westuit moet wel voor een record aantal sessies gaan zorgen!
[2015] - Raceboard omruilen voor een hydrofoil was een gouden greep: nu kwamen zelfs de dagen vanaf 6kn in zicht. Vaak genoeg als enige op het water gestaan voor of na het werk op de Brouwersdam. Helaas weer de logs halverwege het jaar vergeten bij te werken dus is het moeilijk te zeggen hoe vaak ik nu echt gevaren heb. Als tergkijk op 2014 is het wel schrikbaren dat ik niet 1 golfrij sessie gehad heb, op wat dagen met de foil in de golven na. Al werkte het weer ook niet mee natuurlijk. Maar meer golfrijden staat op de lijst!

[2012] - 2011 was voor mij het jaar dat ik eindelijk de megaloops helemaal onder controle kreeg, voor 2012 wil ik dat dan ook verder uitbouwen door wat meer te doen dan enkel een loop, dus ook wat rotaties, grabs en barspins.
[2013] - Hierbij ben ik niet verder gekomen dan een barspin aan mijn 8m, 7m en kleiner waaide het te weinig hard voor om dat uit te bouwen. Heb wel het gevoel dat ik erg dicht tegen een volgende stap aan zit, laat die 30kn+ maar komen!

[2014] - Het aantal loop-dagen was nog minder dan in 2012 en op een magische dag in April na heb ik eigenlijk niet meer mijn niveau uit kunnen bouwen. Dat mijn 7m 2x uit de tas is geweest, de 6m alleen tijdens de Sint-storm (om eraf geblazen te worden) en de 5m niet eens nodig is geweest zegt genoeg.
Hopelijk gaat het in 2014 weer wat vaker hard waaien.
[2015] - Heeft het gestormt in 2014? Het is dat het in december nog een paar dagen goed waaide anders was het nooit meer goed gekomen met de progressie. Maar de eerste boardgrabs tijdens een megaloop zijn een feit. Nu alleen nog dat knopje omzetten voor een late backroll....

[2012] - Natuurlijk waait het niet altijd hard genoeg om te loopen, dus voor de overige dagen wil ik meer speciale tricks gaan oefenen. Geen handlepasses, want op een of andere manier heb ik het idee dat die me nooit meer gaan lukken. Maar simpele stijlvolle tricks die je vrijwel nooit iemand ziet doen alsmede de huidige tricks met meer stijl proberen uit te voeren.
[2013] - Op een sporadische railey2blind na is een pass niet gelukt. Aan de "oldschool" kant er er wel het een en ander gebeurd: goed springen aan de 16m en 18m met een knoopje of 20. Daarbij dubbele (grabbed) rotaties. Ook de toeside backroll transition (upwind varend) is zo'n klein trickje die je niemand ziet doen. Voor 2013 moet deze lijn doorgezet worden al zal de dag zelf laten blijken welke tricks het gaan worden
.

[2014] - In juni toch een aantal zeer productieve unhook-oefenwindjes gehad op spiegelvlak water waarin railey- en s-2blind ineens perfect lukten waardoor het toch weer jeukt om dat verder uit te bouwen. Het probleem is alleen dat ik boven de 25kn liever big-air ga doen dan uithaken en op dat gebied gaat het dan ook lekker met rotaties alle kanten op, onefooters, dubbele rotaties en natuurlijk gewoon lekker hoog gaan!
De wind in 2014 zal uitwijzen wat er het meeste geoefend kan gaan worden.
[2015] - Weinig echt nieuwe tricks geleerd, de focus lag vooral op foilen of springen met boots aan de 14m of 11m. Wel voor het eerst een dubbele frontroll ingezet aan een overpowerde 11m met een golf als afzet. Dat voelt bijna nog vetter dan een megaloop. Die lijn moet dit jaar voortgezet worden, naast natuurlijk zo hard mogelijk foilen.

[2012] - Maar vooral: plezier blijven houden in het kitesurfen!
[2013] - Dat plezier is nog steeds aanwezig, wat een heerlijke sport is het toch ook!

[2014] - Af en toe wat dipjes gehad (druk of moe, koud, regen) die me wat sessie heeft doen skippen, doel is dus om dat komend jaar niet meer te doen!
[2015 - Het 14e jaar dat ik aan een kite hang gaat alweer in, maar nog steeds net zo verslaafd als vroeger!  Ok, iets minder. Want regenachtige koude sessies kunnen me gestolen worden (tenzij het al weken windstil is)

[2013] - Trickfilmpjes schieten voor de trick-wiki en zo ook nieuwe tricks leren kennen en oefenen.
[2014] - Is er bij in geschoten, staat genoteerd!
[2015] - Moet toch maar eens een camera aanschaffen....

[2013] - Eigen custom boardmerk weer oppakken.
[2014] - Boards zijn lijnen en barretjes geworden (al zijn boards nog steeds niet uitgesloten). Ben nu druk bezig de webshop in te richten. Jullie komen er snel genoeg achter als de site live gaat!
[2015] - Lijnen gaan goed, en dat zonder webshop. Ah, gelijk een goed voornemen gevonden: webshop!

[2014] - sessielogs het hele jaar bijhouden!
[2015] - Weer langzaam afgegleden naar geen sessies meer loggen vorig jaar. Dat moet nu echt eens afgelopen zijn!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Januari 14, 2015, 18:31:52
edit2Rapporteer  
- Minder kiten/werken en meer aan school doen;
[2014]Is gelukt tot nu toe, zeer waarschijnlijk dit jaar afstuderen.
[2015]Niet door mijn eigen fout maar helaas heb ik niet kunnen afstuderen, gelukkig ben ik er nu wel mee bezig.

- Kiteloops;
[2014]Gaan meer dan prima op het moment, nu nog een kite waarmee radicaler geloopt kan worden.
[2015]Die kite is er, de RPM 2014, binnenkort de 2015  YeSS.


- Unhooked;
[2014]Niet echt meer gedaan dan railey's, dit jaar maar proberen uit te bouwen.
[2015]Gaat ook de goede kant op, Unhooked backroll beide kanten, frontroll gaat redelijk (op naar de S-bend), F16 een aantal keer geland en geprobeerd, railey to blind te hard op mijn plaat mee gegaan.

- Plezier;
[2014]Dat is 100% gelukt, denk aan alle mooie events met het NKV, Kitehigh, de Redbull Coast2Coast en natuurlijk het gewone kiten. Dit jaar staat er ook genoeg op de planning dus dat komt helemaal goed.
[2015]Er staan weer genoeg tripjes op de planning dus kom maar op! En natuurlijk lekker de hufter uithangen als het druk is op de Slufter is ook leuk.

Extra voornemens.
[2014]-Samen met Henk een hydrofoil en maken en daarmee leren varen.
[2015]- Uh ik heb er maar één gekocht, bevalt me prima nu nog alleen wat beter leren varen.
[2015]- Misschien maar eens een kite chick (of die kiten prima vind) aan de haak slaan. schater
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #2 Januari 14, 2015, 18:59:45
edit2Rapporteer  
Na m'n eerste volle kalender jaar kiten kan ik het niet meer ontkennen.... Ik ben verslaafd geraakt aan de sport en heb een hoop nieuwe. leuke enthousiaste mensen ontmoet met dezelfde passie. Heb dan ook geen seconde spijt heb van de tijd, energie en geld dat ik er in steek. Oke, misschien spijt dat ik niet eerder ben begonnen...

Afgelopen najaar m'n quiver aangepast van 7-10-14 naar 6-9 om meer high end te hebben en dat is gelukt hoor :-) Ook een golfsurfboardje erbij gekocht om het strapless varen onder de knie te krijgen. Voor de zomer komt er nog wel een lichtweer kite bij dus dat wordt testen.

Ik heb nu al ongelofelijk veel lol op het water en oefen (en crash) me suf op allerlei transitions en simpele (air)tricks. Ben dan ook zo blij als een kind als er weer iets lukt :-)

Maar m'n echte voornemen voor 2015 is beter te worden met strapless varen in de golven. Hoger, harder en verder springen en dus ook beter leren landen en de ballen te hebben om te loopen. Al wel een paar maal wat pogingen gedaan maar maar dit mocht geen naam hebben. Hoewel het wel spectaculaire crashes opleverde... Grin



Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 Januari 14, 2015, 19:55:31
edit2Rapporteer  
- Begonnen met uithaken, backroll en railey's lukken prima. Binnenkort die S-Bend maar eens doen.
- Backroll kiteloop en handplant lukken
- Dubbele backroll
- Frontroll
- Backroll transition
- Eerste pussyloops gemaakt
- Downloop transitions met een sprong
- Nog steeds de darkslide niet . Moet vaker oefenen en de timing correct krijgen.
- Kitevakantie in September
- Vast nog iets vergeten.

Het gaat wel de goede kant op

Ook met dank aan de impact vest, zorgt er voor dat ik toch iets meer durf, en als ik een smakkerd maak valt de klap heel erg mee.

- Backroll kiteloop en handplant verder uitgebouwd. Lukken 9 van de 10 keer wel nu.
- Dubbele backroll beide kanten op gaat 9 van de 10 keer goed. Nu nog eens met een grab proberen.
- Frontroll naar rechts gaat prima, en frontroll downloop transitions ook (erg leuk om te doen vind ik). Alleen naar links heb ik er nog wat moeite mee. Aan werken dus.
- Ben nu begonnen met de echte kiteloops. Al een paar goede geland met de 9m net goed gepowered. Alleen met de 7m in 25+ knopen moet ik het nog niet doen was ik al achter. Dat gaat toch ietsje harder en de landing doet iets meer zeer als het fout gaat. Jammer genoeg helpt de wind de laatste tijd niet echt mee.
- Darkslide amper geoefend, dus die ken ik nog steeds niet.
- Tijdens de kitevakantie was de wind ook met vakantie  Angry Dit jaar beter hopelijk. Herkansing op Kaapverdie als het goed is.
- Raileys gaan lekker met de grote maten. Met kleine maat moet ik de kite nog iets beter onder controle houden. Maar met die wind doe ik toch andere dingen.
- S-Bends geprobeerd, maar nog niet gelukt. Zit er wel dicht tegen aan volgens mij.
- Surface passes geprobeerd, maar te weinig goede sessies gehad om die te oefenen. Weet al wat ik fout doe, maar nog niet kunnen proberen.
- Uitgehaakte backrolls en dubbele backrolls gaan ook aardig.

Voor dit jaar wil ik toch eens een handlepass trick doen, en al de rest beter onder controle krijgen.

Ow en wavekiten eens proberen. Lijkt me ook tof.

Heb minder andere verplichtingen, dus kan hopelijk meer wind meepakken dan vorig jaar.

En vooral plezier erin houden Smiley


- Uitgehaakt weinig progressie gemaakt. Nog steeds de S-Bend niet onder de knie, wel bijna ene keer geland maar toen vloog m'n voet uit de strap...  surfacepasses geoefend, maar die zitten er ook nog niet helemaal in. Jammer dat het vaak te druk was of de condities niet ideaal om goed te kunnen oefenen. Meer proberen te oefenen dit jaar, want voel dat ik er dicht tegenaan zit. En dan ook de gewone handlepasses oefenen. 
- Frontrolls gaan beide kanten nu goed, frontroll downloop transitions ook. Binnenkort maar eens een dubbele proberen met grabs.
- Begonnen met onefooters. Op zich lukken ze wel, heb alleen nog iets meer hoogte nodig merk ik.
- Kiteloops beginnen er goed uit te zien. Ga tegenwoordig hoog genoeg om door de kite opgevangen te worden. Merk nog wel dat er toch nog een mentale barriere is om ze in 25+ te doen. Wil dit seizoen toch wel een 4m+ loop maken.
- Begonnen met waveriden en strapless. Surfboardje op de kop getikt, en later een Shinnster. Gijpen en overstappen lukken in ieder geval, plus tacken 50/50. Leuk om te doen dus dit ga ik nog verder uitbouwen.
- De darkslide gaat redelijk goed in 1 richting.

Mja dat was het wel denk ik.

Vanaf dit jaar ga ik ook m'n sessies bijhouden.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #4 Januari 14, 2015, 20:05:06
edit2Rapporteer  
Doelen:
- one-footer ,ook eens landen.
- board off. En weer aan uiteraard.
- minder zeuren op onze Oosterburen.   Grin

Onefooters,  lukken voor 80%
Boardoff, alleen op t strand, verdorie!
Blijf zeuren
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Januari 14, 2015, 20:46:37
edit2Rapporteer  
Owja, boardoffs met een sprong van het water naar de kant. Lukt nog niet altijd even goed maarja... :')

Moet eens thuis op een stoel oefenen denk ik.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #6 Januari 14, 2015, 20:51:24
edit2Rapporteer  
Proberen om dit jaar dan te beginnen met handlepasses.
Het is bij surfacepasses gebleven, maar het begin is er
Een hydrofoil maken/kopen, en erop leren varen.
Maken lukte niet, kopen wel. Het erop varen lukte ook niet echt, dus vrij snel weer verkocht.
Gelukkig heeft Evan er nu veel plezier van
Proberen om meer uren te maken dan afgelopen jaar.
Vorig jaar 233 uur gemaakt, dit jaar niet bijgehouden. Naar mijn idee zat ik afgelopen jaar rond dezelfde uren.
In het voorjaar/zomer vrij veel gevaren, vooral de zomervakantie was vrij goed, met zo'n 20 sessie's in 4 weken
De laatste maanden moet ik het hebben van de weekenden, dus lopen de uren niet zo hard meer op.
Maar vooral toch veel plezier erin te houden
Dat is toch aardig goed gelukt.

Dan de voornemens voor dit jaar.
Ik ga maar niet te veel dingen voornemen om te doen, dan kan het ook haast niet mislukken.
Ten eerste natuurlijk progressie blijven boeken.
Op meer buitenlandse spots varen.
En nog steeds plezier in het kiten houden.
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #7 Januari 14, 2015, 21:20:40
edit2Rapporteer  
mijn sprongen landen en doorvaren. downloopen. als t lukt loopen
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #8 Januari 15, 2015, 01:54:06
edit2Rapporteer  
Iets meer uurtjes varen dan in 2014?  Tongue
Dude Cool
Staal

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #9 Januari 15, 2015, 09:58:12
edit2Rapporteer  
Ik lees steeds dat iedereen die voornemens was een hydrofoil te maken er maar 'lafjes' eentje heeft gekocht. Niet ben ik ook niet zo dapper dus: waar zijn die dingen fatsoenlijk te bestellen? Liefst bij een Nederlandse zaak. Ik zie ze nl wel vaker bij Franse sites, maar die steken doorgaans dermate slecht in elkaar dat ik me afvraag of dat goed komt.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #10 Januari 15, 2015, 11:37:05
edit2Rapporteer  
@Staal: Mocht je interesse hebben, stuur mij maar een PM.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #11 Januari 15, 2015, 19:20:09
edit2Rapporteer  
gewoon ...... veel plezier hebben ......... toch?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #12 Januari 15, 2015, 19:54:13
edit2Rapporteer  
Kite high een beetje levendig en prettig lezend houden met een dikke knip oog naar de humor  Grin

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd en dit geld dan met name voor de moderators die soms alles wel heel serieus nemen.  Grin

Dat het hier niet zon saai  serieus forum wordt als Hang Los  Grin

O Ja en over het kite surfen natuurlijk, loopen en nog eens loopen  ThumpsUp, zit al jaren in mijn hoofd maar komt er niet uit  loser

Triple-T

Geen avatar

Berichten: 55
Logs: 0 | 127 uur
Antwoord #13 Januari 15, 2015, 23:02:39
edit2Rapporteer  
Ik ben dit jaar echt verslaafd geworden aan kiten. was vorig jaar met een paar lessen begonnen en zelf nog paar keer wat geprutst. kon net een kant op varen. Dit jaar begonnen in april en toen wat vaker gaan kiten. na wat tips van een vriend kon ik beide kanten op varen en hoogte lopen lukte ook al gauw.

toen ben ik pas echt verslaafd geworden en ging ik veel meer kiten en na paar sessies al begonnen met springen. backrolls lukten toen ook al vrij snel. En nu voor de winter een winterwetsuit erbij gekocht om door te kunnen varen. ben ook begonnen met logs bij te houden, maar nog niet het hele jaar gedaan dus weet niet exact. ik denk rond de 60 sessies zit. en wil dit komend jaar zeker proberen richting de 100 te gaan. de eerste 3 staan dr al weer op iig

inmiddels lukken dubbele backrols naar  links naar rechts enkele.
tailgrab lukt al. en death man met een hand. en echt al serieuze hoge sprongen gemaakt.
paar keer mijn kite proberen te downloopen maar lukt nog niet echt paar keer geland en ook een paar keer hard gecrashed door te vroeg inzetten.
hooked raileys gaan wel goed beide kanten op.

heb de laatste tijd alleen teveel het gevoel dat ik geen progressie meer maak en hoop dit jaar toch weer veel verder te komen. Heb voor de kerst nog 2 nieuwe kites aangeschaft en heb nu een 7-9-12 quiver. hiervoor 7-11-13 waroo 08 en nu 9-12 nitro4 wat een heel verschil is.

Dus voor aankomend jaar wil ik gaan proberen:
-frontloop
-backrol met grab
-darkslide
-downloopen
-kiteloop
-unhooked proberen
Remmert

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #14 Januari 19, 2015, 16:00:37
edit2Rapporteer  
Eindelijk eens beginnen met mijn hydrofoil... nog tips over goede spots om hiermee te beginnen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.