Transavia kite spullen mee nemen

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Januari 22, 2015, 16:56:51
edit2Rapporteer  
http://www.transavia.com/hv/main/service?id=bijzondere_bagage_huisdieren

surfplank, kiteboard, waveboard of bodyboard
transavia.com kan een beperkt aantal boards per vlucht vervoeren. Vervoersvoorwaarden: een maximale lengte van 3,60 meter (zowel voor mast en plank)   enkele reis € 40



Wie heeft ervaring met Transavia  met de nieuwe regels sinds april 2014?

Ze hebben de regels weer aangepast maar er staat nergens hoeveel kilo je mag mee nemen ?
Mag je in je boardbag meerdere boardjes meenemen ? Mogen daarbij je kites ??
Moet je een koffer apart bijboeken ?

Alle info en tips welkom  ThumpsUp
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #1 Januari 22, 2015, 17:18:11
edit2Rapporteer  
Dit kom ik ook nog tegen op de site van Transavia, met name bij de eerste regel van dit stukkie en het laatste stukkie vind ik ook een vaag verhaal Huh:
Wij vervoeren per vlucht maximaal zes van dit soort bijzondere bagage items.
Aanmelden

U kunt uw surfplank/kite/wakeboard/deltavlieger online boeken bij het boeken van uw reis aanmelden of daarna via Mijn Transavia of ons call centre.
Heeft u via een reisorganisatie geboekt, meld het verzoek dan bij uw reisorganisatie of vanaf 3 weken tot 48 uur voor vertrek van uw heenvlucht via Mijn Transavia. Omdat er slechts een beperkt aantal meekan, adviseren wij u om uw surfplank/kite/wakeboard/deltavlieger bij boeking aan uw reisorganisatie te melden.
Heeft u via transavia.com Groups&Incentives geboekt, dan kunt u uw surfplank/kite/wakeboard/deltavlieger aanmelden via groepen@transavia.com.
Toeslagen
item    prijs per enkele reis
 (wind) Surfplank met tuig    € 40,-
 (wind) Surfplank zonder tuig    € 40,-
Deltavliegers    € 40,-
Kite/wakeboard    € 40,-
Wave-/body-/ boogieboard    € 40,-
Extra tuig (mast + giek)    € 40,-Voorwaarden Daarnaast gelden de volgende voorwaarden:
Mast + plank of buizenframe (deltavlieger) mogen een maximale lengte van 3,60 meter hebben.
Als uw surfplank/wakeboard en dergelijke verpakt is in een zak, mag u hier geen andere spullen bij doen. Uw bagage wordt anders (mogelijk) geweigerd door de luchthavenbeveiliging.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2 Januari 22, 2015, 17:45:58
edit2Rapporteer  
Als uw surfplank/wakeboard en dergelijke verpakt is in een zak, mag u hier geen andere spullen bij doen. Uw bagage wordt anders (mogelijk) geweigerd door de luchthavenbeveiliging.

Als je dit lees dan heb je een (plasic, juten?)  zak (boardbag)  met daarin alleen een boardje voor de rest mag er niks bij doen  ThumpDown

Dusss  kan je apart je kites etc vervoeren in een koffer die je apart moet opgeven ??
Sandro

Berichten: 99
Antwoord #3 Januari 22, 2015, 18:10:10
edit2Rapporteer  
Vorig jaar naar Fuerte geweest,welliswaar in Februari maar toen vroegen ze aan de balie wel van of er uitsluitend kite gerelateerde zaken in de kitebag zaten....Als dit niet het geval is en ze gaan kijken bij controle kan het zijn dat je tas niet meekomt.Wij hebben toen gewoon van te voren de boel aangemeld en geen problemen verder gehad.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 Januari 22, 2015, 18:21:00
edit2Rapporteer  
Hoeveel kilo,s had je  bij je ?   Staat nergens volgens mij

Hoeveel had je betaald voor een retour ??
ramsay6

Berichten: 14
Antwoord #5 Januari 22, 2015, 21:38:50
edit2Rapporteer  
Afgelopen december met transavia naar Tarifa gevlogen. "Watersportuitrusting" mocht max 32 kg wegen, 40 euro per reis. Maten zoals in eerste reacties genoemd. Nog specifiek gevraagd of er ook een neopreenpak in mocht e.d. Was allemaal geen probleem. Daarnaast mag je gewoon de normale bagage meenemen met als limiet de 25kg. Dus had ik een koffer van 20 kg daarnaast. In beide zaten zowel bagage als kitespullen. (Voor de zekerheid heb ik dit via mail laten bevestigen aangezien ik het onduidelijk vond) geen problemen of onduidelijkheden gehad tijdens de trip.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #6 Januari 22, 2015, 22:06:10
edit2Rapporteer  
Afgelopen december met transavia naar Tarifa gevlogen. "Watersportuitrusting" mocht max 32 kg wegen, 40 euro per reis. Maten zoals in eerste reacties genoemd. Nog specifiek gevraagd of er ook een neopreenpak in mocht e.d. Was allemaal geen probleem. Daarnaast mag je gewoon de normale bagage meenemen met als limiet de 25kg. Dus had ik een koffer van 20 kg daarnaast. In beide zaten zowel bagage als kitespullen. (Voor de zekerheid heb ik dit via mail laten bevestigen aangezien ik het onduidelijk vond) geen problemen of onduidelijkheden gehad tijdens de trip.
Juli naar Portugal idem dito max 32 kg en boardbag met board kites neopreen harnas etc,,,, Goed bezig bij Transavia!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Januari 22, 2015, 22:42:20
edit2Rapporteer  
In mei/ juni naar fuerte geweest. Ook 32kg aan gear mee ... gewoon 40 ekkies gelapt en op de terug reis gezegd dat ik de terug reis had betaald op AMS. "I no spiek engles" waarop mijn antwoord was, Y yo no hablo español... toen werd ik vriendelijk verwezen naar de odd size band/xray scanner combo met een vriendelijk Hasta la huego y buen vuelo... en ik: graçias, per yo no hablo español, a la proxima vez y muchas graçias Grin en toen was de lopende band van de scanner ff kaduk.
Achte me kwam Gilion aan kakken met z'n keyboard tas.... es esto un instrumento de musica? Gil: yes yes for music! 

Gieran lachen brullen dus.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #8 Januari 22, 2015, 23:38:54
edit2Rapporteer  
Citaat
Was allemaal geen probleem. Daarnaast mag je gewoon de normale bagage meenemen met als limiet de 25kg. Dus had ik een koffer van 20 kg daarnaast. In beide zaten zowel bagage als kitespullen. (Voor de zekerheid heb ik dit via mail laten bevestigen aangezien ik het onduidelijk vond) geen problemen of onduidelijkheden gehad tijdens de trip.


http://www.transavia.com/hv/main/service?id=ruimbagage
Je had dus voor de koffer van 20 kilo  20 euro betaald en de kite tas van 32 kilo 40 euro betaald ?enkele reis ?

Totaal retour 120 euro of heb ik het mis ?


Dus voor 2 personen:
1 boardbag van 32 kilo met 2 planken en kites voor  40 euro  en een koffer van 20 kilo met de rest van de zooi voor 20 euro enkele reis maal 2 kom ik op 120 euro retour



En Eagle Jan had gewoon mazzel  ThumpsUp 
Koeleman

Berichten: 51
Antwoord #9 Januari 23, 2015, 01:43:21
edit2Rapporteer  
Van de zomer naar fuerte geweest met transavia.
Ik had:
watersport uitrusting(retour) 15kg  80,- euries
extraruimbagage (retour) 15 kg 30,- euries.
Gewichten mag je bij elkaar optellen, indien je niet boven 32 uitkomt
dus ik had kitetas mee van 30 kg.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #10 Januari 23, 2015, 11:02:24
edit2Rapporteer  
Ik heb vanmorgen telefonisch met Transavia gesproken waar ik de vraag had uit gezet:

Dit zijn de regels:

1 kite tas met een max gewicht van 32 kilo is 40 euro enkele reis, vooraf ingediend bij de touroperator

Koffer van 20 kilo (ruimbagage) als je dit van te voren opgeef bij de touroperator betaal je een gereduceerd tarief van 8 euro enkele reis

10 kilo handbagage

Iedereen bedankt voor de info  ThumpsUp
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #11 Januari 23, 2015, 14:05:44
edit2Rapporteer  
Ik heb vanmorgen telefonisch met Transavia gesproken waar ik de vraag had uit gezet:

Dit zijn de regels:

1 kite tas met een max gewicht van 32 kilo is 40 euro enkele reis, vooraf ingediend bij de touroperator

Koffer van 20 kilo (ruimbagage) als je dit van te voren opgeef bij de touroperator betaal je een gereduceerd tarief van 8 euro enkele reis

10 kilo handbagage

Iedereen bedankt voor de info  ThumpsUp


Het enige vreemde in het hele verhaal is eigenlijk dat voor gewone bagage er een maximaal formaat is van 360 cm lang en 115 cm breed.... verder niks. Een kitebag voldoet daar ruimschoot aan. Maar omdat er toevallig  een kiteboardje in zit betaal je 40 euries enkele reis. Stel dat er een bijvoorbeeld gewoon stukkie hout of in je boardbag zit, dan valt het onder normale bagage... Ik zou dat discriminatie willen noemen! Shocked loser ThumpDown
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #12 Januari 23, 2015, 18:10:23
edit2Rapporteer  
Onderstaand mailtje gehad van Transavia

Wel vreemd dat ze maar 6 speciale bagages kunnen meenemen terwijl wij met 10 personen zijn en dit hebben doorgegeven bij de touroperator ???




Beste Richard,
 
Zoals telefonisch afgesproken zouden wij jou een bericht met daarin bevestigende informatie over een kite uitruisting en het bijboeken van ruimbagage.
 
Wij hebben van onze afdeling Flight Safety een antwoord gekregen dat het geen probleem is om beide kiteboards in een tas te vervoeren. De maximale afmeting van de tas mag 360 cm in lengte zijn met een maximaal gewicht van 32 kg. Wij kunnen 6 speciale bagages (waaronder een kite uitrusting) vervoeren per vlucht.
 
Daarnaast hadden wij afgesproken om jou te informeren over de bagage voorwaarden. 5 stuks van samen het gewicht van 20 kg is €8,- per enkele reis. Deze voorwaarden zijn alleen van toepassing als de boeking is gemaakt via een touroperator. Voor meer informatie over deze voorwaarden raden we je aan contact op te nemen met de touroperator waar je hebt geboekt.

Met vriendelijke groet,

transavia.com
Call Centre
ramsay6

Berichten: 14
Antwoord #13 Januari 23, 2015, 23:11:37
edit2Rapporteer  
@ haring high richardt, ik heb via neckermann geboekt maar de bagage gewoon via de transavia app geboekt. Had het nagevraagd en het maakt niet uit of je rechtstreeks of via je touroperator je bagage boekt. De prijzen waren idd 2 x 40 euro (boardbag) & 2 x 8 euro. (20kg)
wel jammer is dat als ik ook een wave boardje wil meenemen, ik dan nog 2 maal 40 euro moet betalen.. Of een andere tas kopen waar alles in kan. Hoe doen jullie dat, een tt en een wave boardje meenemen?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #14 Januari 24, 2015, 10:58:04
edit2Rapporteer  
dat het geen probleem is om beide kiteboards in een tas te vervoeren. De maximale afmeting van de tas mag 360 c

Je mag 2 boards mee nemen in een tas als de tas niet langer is dan 3.60 en onder de 32 kilo blijft  ThumpsUp dus dat wordt voor jou een grotere tas kopen als het er niet in past

Ik zelf neem alleen een TT mee  ThumpsUp
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #15 Februari 18, 2016, 18:09:55
edit2Rapporteer  
En boards in een aparte tas, en je kites bij de normale bagage? Zouden ze daar moeilijk over doen?
PH-6810

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #16 Februari 18, 2016, 23:00:55
edit2Rapporteer  
Vorig jaar augustus met Transavia naar Griekenland gevlogen. Mijn quiver in een Prolimit golftas met wielen gedaan (een kite, pomp, twin tip, harnas en yogamat). Daarmee bleef ik net onder de 15 kg. Deze is vervoerd als golftas voor € 25,- per vlucht.

Overigens bij het inchecken op de terugvlucht moesten de grondstewards wel lachen. Ze dachten dat ik had verwacht dat er een golfbaan op Chios was  Smiley.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #17 Februari 18, 2016, 23:32:56
edit2Rapporteer  
Nouja, het zit dus zo: 1 Surfboard (6'1") in een aparte tas, en TT-kites ed in een keyboardtas. Ik zou de TT eventueel bij het surfboard kunnen doen. Kan ik dan de keyboardtas al gewone bagage meenemen?

Of is het mogelijk om sportuitrusting te verdelen onder meerdere tassen voor 1 tarief zolang je onder die 32kg blijft? (net als bij ruimbagage)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.