Een Vegas om progressie te maken?

NoID

Berichten: 18
Logs: 0 | 472 uur
Februari 20, 2015, 18:33:26
edit2Rapporteer  
Kiters!

Ik ga mijn 3e seizoen in en ben opzoek naar een nieuwe kite set. Ik heb ongeveer 300 uur gevaren en heb de basis (backroll, frontroll etc.) onder controle. Dit jaar wil ik gaan uithaken, hoger springen en kiteloopen (geen wave riding).
Vaar nu naish park 2013 (11, 9 en een 7). Prima kites maar wil ook verder kijken. Ik wil ongeveer 2 jaar met mijn set gaan doen en flink progressie maken. Vaar op de zandmotor maar ook veel op zee.

Ik denk er over om een aantal kites te gaan testen waaronder de ozone c4 en de north vegas vooral de Vegas spreekt me aan (looks en marketing speelt zeker mee Wink).

Ik kom veel oude topic tegen dus ben benieuwd wat jullie op dit moment iemand zouden aanraden die op mijn niveau zit. Een C kite? Of toch een SLE? 

Thanks!
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #1 Februari 20, 2015, 19:30:21
edit2Rapporteer  
switch nitro is opzich ook wel mooi om te proberen
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Februari 20, 2015, 19:43:46
edit2Rapporteer  
Het is ook nog wat je wilt, er zijn op dit moment twee verschillende type kites in de freestyle/wakestyle categorie.

1. Kites die direct op je stuurinput reageren:
- Gaastra Pure;
- Naish Torch;
- Ozone C4;
- Slingshot RPM;
- Core GTS3.

2. Kites die wachten op je stuurinput:
- Cabrinha Choas;
- North Vegas;
- Slingshot Fuel;
- Gin Cannibal.

Ik heb ze vast niet allemaal genoemd maar er zit wel degelijk verschil in. Verder maakt het tegenwoordig niet heel veel meer uit of je een freestyle/wakestyle kite in de vorm van een SLE of in de vorm van een C-kite neemt. Het is net wat je fijn vind. Ik zou dus gewoon even testen, er zijn meer dan genoeg mogelijkheden.

 
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #3 Februari 20, 2015, 22:09:42
edit2Rapporteer  
Klopt wel wat Marc zegt.

Kites van Nr2. zijn echt meer gericht op wakestyle en Nr1 is meer allround en makkelijker in gebruik waar je sneller progressie mee zal boeken.  Is ook net wat je wil en welke kant je op wil , beste is altijd zelf testen Wink
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #4 Februari 20, 2015, 22:41:31
edit2Rapporteer  
Met je park kan je prima mee uithaken. Zeker in het begin is het een fijne kite daarvoor. Makkelijker en straft minder snel af. Dit geld ook voor het loopen. ik zou eerst de basics als raileys, S-bend, uitgehaakt backroll en bijvoorbeeld een F16 leren voordat je een andere kite koopt.

Maar van die twee zou ik eerder een ozone C4 kopen! Een ocean rodeo razor is ook het proberen waard.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.