Boardmaat 85 kg + aanschaf licht weer kite

alfabat

Geen avatar

Berichten: 25
Februari 26, 2015, 09:17:23
edit2Rapporteer  
Hi,

Ik ben vorig jaar begonnen met kitesurfen. Op het moment vaar ik een 7 mtr, 9 mtr en 11 mtr Waroo. Ik weeg 85 kilo, 1.92 lang en heb een Slingshot Ignition 144 x 42. Is dit een boardmaat waar ik een tijdje mee vooruit kan? Of is deze toch wat te groot?

Daarnaast wil ik er nog een lichtweer kite bij hebben. Wat is volgens jullie de beste optie, een 13mtr of 15 mtr?

Alvast bedankt!
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #1 Februari 26, 2015, 09:25:54
edit2Rapporteer  
Het is een wel wat groter board, echter met je lengte en gewicht goed te doen. Zeker in het begin is een groter boardje wat fijner aangezien je er met minder wind mee kan varen.

Ik zou eerder aan een 15 of 17m denken. Een 13m gaat weinig verschil in low-end geven. Waar je met een 11m met 13 knopen zou moeten kunnen varen, is dat met een 17, bijvoorbeeld 9 knopen.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2 Februari 26, 2015, 10:13:24
edit2Rapporteer  
Ik sluit me aan bij Thom; prima boardje zo op het eerste gezicht en 13m waarschijnlijk 1 knoop met low end van je 11m.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #3 Februari 26, 2015, 14:55:15
edit2Rapporteer  
Ipv een 13 of 15m zou je imho beter kunnen overwegen om er een lichtweer boardje bij te nemen (45/46cm breed).

En, als je echt verschil wil merken, daarnaast een 15 of 17m lichtweer kite erbij nemen.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #4 Februari 26, 2015, 17:49:44
edit2Rapporteer  
Eerst het standaard verhaal wat iedereen altijd aangeeft, een groter board.
Als het je alleen om je low-end te doen is, en je verder geen eisen stelt aan vaarstijl is dat inderdaad de beste optie. Springen, backrolletje e.d. simpele dingen zullen met een deur prima gaan, of een (free)raceboard waarmee je vooral hard gaat. Ook een skim is een optie, die optie gebruik ikzelf.
Wil je uithaken, dan kan je beter gaan voor een grotere kite, veel mensen hebben het idee dat een 17m niets aan is, maar dat is maar net wat je er mee wil doen.
Ik vond het altijd wel leuk, om met 30 graden een mooie uithaaksessie te kunnen doen.
Mocht je dus een grotere kite kiezen zou ik idd zoals hierboven al aangegeven een 15 of 17m kiezen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.