Aanpassen slingshot stuurlijn directdrive kite bar 2009

Jootje81

Geen avatar

Berichten: 10
Maart 01, 2015, 20:45:48
edit2Rapporteer  
Na een eerste kitejaar, sta ik weer te popelen om te beginnen. Dus eerst maar eens de lijnen checken op lengte. Ik heb een slingshot directdrive control bar uit 2009. Mn linker stuurlijn is 1.5 cm te lang. De lijnen zijn alle uit één stuk. De stuurlijn is onder, het dichts bij de bar, behoorlijk dik, dus wil niet zomaar een knoop erin leggen om deze in te korten of ergens anders in de lijn????.

Hoe moet ik bij dit type bar de stuurlijn inkorten zonder te knopen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #1 Maart 01, 2015, 20:57:56
edit2Rapporteer  
Gewoon met knopen onder de floater, op die lijn kan het prima
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Maart 01, 2015, 22:43:34
edit2Rapporteer  
Als het is zoals met de latere slingshot barren waarbij het dunne stuurlijntje door een slang loopt door het dikke deel heen kun je daar geen knoop in leggen.

1,5cm is zo weinig dat je er bijna niks van merkt, maar wil je het gelijk hebben kun je de kortere lijn uitrekken door er flink aan te trekken. Lijnen rekken namelijk niet maar krimpen doordat er vervuiling tussen de vezels gaat zitten.

Maar trekt je kite naar een kant dat je het kleine verschil weg wilt hebben?  Als de powerlijnen gelijk zijn moet het in je bridle of kite zitten aangezien een kite niet vanzelf een kant op gaat trekken door een verschil van maar 1,5cm in je stuurlijnen. Dan staat alleen je bar een klein beetje scheef.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3 Maart 02, 2015, 20:37:59
edit2Rapporteer  
Meestal heb je een favoriete kant ( naar links of rechts varend ) om bijvoorbeeld te springen of , als je wat verder bent, te loopen. Hierdoor worden de lijnen aan de ene kant meer belast dan de andere.
Spring je veel over 1 kant varend? ( naar links of rechts) dan gewoon even de lijnen, links en rechts wisselen.

Jootje81

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #4 Maart 05, 2015, 12:45:17
edit2Rapporteer  
Meestal heb je een favoriete kant ( naar links of rechts varend ) om bijvoorbeeld te springen of , als je wat verder bent, te loopen. Hierdoor worden de lijnen aan de ene kant meer belast dan de andere.
Spring je veel over 1 kant varend? ( naar links of rechts) dan gewoon even de lijnen, links en rechts wisselen.


Eerlijk gezegd ben ik nog echt een beginner en kan nog net varen. Moet nog erg veel oefenen. Als het geen kwaad kan voor freeriden dan laat ik het erbij zitten. Mocht ik uiteindelijk gaan springen dan zal ik jullie tips van harte meenemen en kijken wat de beste oplossing is. ThumpsUp

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.