Lokatie voor meivakantie

Morres

Berichten: 9427
Maart 02, 2015, 21:32:25
edit2Rapporteer  
Dag heren en dames,

Even een vraagje namens een oom van me. Hij wil graag leren kiten in mei, liefst week, misschien zelfs 2. Mag over de hele wereld zijn, maar moet wel beetje betaalbaar zijn uiteraard, dus bestemming niet megaduur, maar de lessen ook niet megaduur. In mijn ogen is lessen in NL erg goedkoop vergeleken met meeste plekken op de wereld.
Uiteraard zoekt hij windzekerheid en lekkere temperatuur, een beetje omgeving of actie er omheen is ook mooi.

Kaapstad is qua actie eromheen erg mooi, qua windseizoen dan alleen niet meer top volgens mij.
Alvast bedankt!
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #1 Maart 02, 2015, 23:50:28
edit2Rapporteer  
Van de zomer ga ik naar Akbuk in Turkije. Kiteschool Radical is daar actief, ken ze verder niet maar spot ziet er chill uit.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #2 Maart 02, 2015, 23:56:22
edit2Rapporteer  
Terschelling Smiley

Kaapstad is t windseizoen dan al over.... al kan je natuurlijk best nog wat goeie dagen hebben. Wel stuk frisser daar dan weer.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Maart 03, 2015, 08:01:26
edit2Rapporteer  
Autostrand oostvoorne bij Surf &Soul.
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #4 Maart 03, 2015, 10:28:14
edit2Rapporteer  
Fuerte
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #5 Maart 03, 2015, 10:55:25
edit2Rapporteer  
Bonaire, perfecte les omstandigheden en genoeg te zien/doen voor 2 weken. Lessen zijn iets duurder dan in NL maar je leert het daar wel snel met aflandig vlak water en bootjes.
gerrit

Berichten: 188
Antwoord #6 Maart 03, 2015, 11:42:13
edit2Rapporteer  
http://www.alwayswindy.com/blog/de/gokova-kiteboard/
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Maart 03, 2015, 15:39:50
edit2Rapporteer  
Fuerte
fuerte...ongeschikt voor beginners.. (en ja klopt ze geven er les, maar daar leer je niks van).
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #8 Maart 04, 2015, 00:26:21
edit2Rapporteer  
Probeer eens SurfMotion in Soma Bay Egypte:
a. een gigantisch ondiep gebied waar je kunt staan
b. wind zekerheid in Mei is hoog
c. Peter Müller bij Surfmotion geeft echt goed les
d. hotel is naast Surf Motion, dus 2 minuten lopen

daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #9 Maart 04, 2015, 10:41:59
edit2Rapporteer  
Fuerte
fuerte...ongeschikt voor beginners.. (en ja klopt ze geven er les, maar daar leer je niks van).

Flagbeach is misschien niet de meest makkelijke plek om te leren. Maar ongeschikt? Flauwekul....


Verder is Egypte in mei wellicht een optie

Nature

Berichten: 1295
Antwoord #10 Maart 04, 2015, 11:14:49
edit2Rapporteer  
Flagbeach is absoluut ongeschikt voor les.  Zelfs zodra je iets kan is het een tricky spot met laag tot alles voor hoog water.

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 Maart 04, 2015, 12:14:47
edit2Rapporteer  
thx tot nu toe, egypte is qua kiten idd wel goed te doen, maar verder beetje zandbak aldaar.
Fuerte had ik idd ook aan gedacht en afgeschreven, bonaire had hij zelf bedacht, maar ik weet van een ex-instructeur daar dat het allemaal bootjeswerk en koraal is, dus gewoon a-relaxed.

Portugal is miss wel wat, dacht ook nog aan griekenland.

Iemand ervaring op Sardinie of Corsica?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #12 Maart 04, 2015, 13:35:58
edit2Rapporteer  
Bonaire heb je de 1e 4m koraal daarna is het diep, geen enkel probleem dus. Wel bootjes maar dat is toch handig? Je kan kilometers ver leren bodydraggen/waterstarten en het bootje blijft bij je, die brengt je weer terug upwind en dan kan je het weer proberen..
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #13 Maart 04, 2015, 14:29:14
edit2Rapporteer  
sardinie is voor leren geniaal  porto botte wat mij betreft een van de beste les spots alleen maar zand op de bodem maar verder weinig te doen en je moet mazzel hebben met de wind.

als t overal mag zijn zeg ik zanzibar  betere lescondities ga je denk ik nergens vinden.

http://www.nederland-kitetravel.nl/media.php

staat een review  over sardinie,  2 over zanzibar,  portugal / lagoa de albufeira  en nog een paar locaties.

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #14 Maart 04, 2015, 16:46:35
edit2Rapporteer  
sardinie is voor leren geniaal  porto botte wat mij betreft een van de beste les spots alleen maar zand op de bodem maar verder weinig te doen en je moet mazzel hebben met de wind.

als t overal mag zijn zeg ik zanzibar  betere lescondities ga je denk ik nergens vinden.

http://www.nederland-kitetravel.nl/media.php

staat een review  over sardinie,  2 over zanzibar,  portugal / lagoa de albufeira  en nog een paar locaties.


zat jij daar niet in het na jaar? Zomer seizoen is het daar best druk, en de wind doorgaands ook beter.
Fuerte
fuerte...ongeschikt voor beginners.. (en ja klopt ze geven er les, maar daar leer je niks van).


Flagbeach is misschien niet de meest makkelijke plek om te leren. Maar ongeschikt? Flauwekul....


Verder is Egypte in mei wellicht een optie




 Als je met hoogwater er bent misschien met laag zijn er hier en daar best wel wat nare verrassingen. En het kan er goed stromen. Buiten het feit dat ze daar echt toeristen tarieven rekenen... Maar dan nog is ijsselmeer, autostrand en porto botte velemalen beter.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #15 Maart 04, 2015, 22:17:48
edit2Rapporteer  
Goede argumenten idd. Gillion heeft wat mooie info daar staan, staat helaas niet iets over seizoen maar dr google geeft al veel results. sardinie ziet er prima uit Smiley Zelfs in Mei nog steeds wind. Temperatuur en eten is natuurlijk dik in orde daar Smiley En relatief dichtbij.
kees69

Berichten: 280
Antwoord #16 Maart 04, 2015, 23:49:42
edit2Rapporteer  
Cabarete, ga in juni ook weer
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #17 Maart 05, 2015, 00:02:34
edit2Rapporteer  
wat te betalen? Smiley
edit:

Not always the greatest months:

    The thing about Cabarete is that one never really knows. The months that are on average over many years considered not so good like May, October and November could this year be the best of all. Usually, you can always catch a few good days whenever you come. There is, however, on average the least amount of wind in October and November until the end of December when Santa Claus brings Cabarete's annual gift: Lots of WIND.
 

Sad
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 Maart 05, 2015, 06:15:51
edit2Rapporteer  
Goede argumenten idd. Gillion heeft wat mooie info daar staan, staat helaas niet iets over seizoen maar dr google geeft al veel results. sardinie ziet er prima uit Smiley Zelfs in Mei nog steeds wind. Temperatuur en eten is natuurlijk dik in orde daar Smiley En relatief dichtbij.
sardinie... daar hoef ik niet voor te googlen. Ben er opgegroeid. Grin
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #19 Maart 06, 2015, 00:25:24
edit2Rapporteer  
Goede argumenten idd. Gillion heeft wat mooie info daar staan, staat helaas niet iets over seizoen maar dr google geeft al veel results. sardinie ziet er prima uit Smiley Zelfs in Mei nog steeds wind. Temperatuur en eten is natuurlijk dik in orde daar Smiley En relatief dichtbij.

thanks man. ik zal die info uitbreiden bij de volgende reviews en de oude ook meteen even updaten.

koen-tjeee

Berichten: 464
Antwoord #20 Maart 21, 2015, 17:34:06
edit2Rapporteer  
Hi Morres,

Leuke bestemingen zijn Sardinie, Portugal of Sicilie. Uiteraard moet je een beetje geluk met de wind hebben!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #21 Maart 22, 2015, 22:51:42
edit2Rapporteer  
Thx allen Grin Zal eens voorleggen aan 'm.

grt Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.