Voorr en nadelen full carbon board

madsoldier

Geen avatar

Berichten: 8
Maart 14, 2015, 15:22:38
edit2Rapporteer  
Ik heb gezocht om de voor en nadelen van een full carbon board te vinden, maar zonder succes.
Kunnen jullie hier meer info over geven. Het gaat dus niet over een merk maar over om het even welk carbon board tegenover een gewoon board.

Thx, Marc
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #1 Maart 14, 2015, 15:25:11
edit2Rapporteer  
Vaak lichter daardoor sneller.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #2 Maart 14, 2015, 15:25:24
edit2Rapporteer  
Board kan lichter want minder glasweefsel nodig, board flexxed wat sneller terug naar z'n vorm verder en het ziet er hip uit. Nadeel is dat ze sneller breken vanwege dat er minder glasweefsel gebruikt wordt. Dit is natuurlijk weer merkafhankelijk.
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #3 Maart 14, 2015, 15:31:15
edit2Rapporteer  
Trax breken wel snel als je hier en daar leest
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Maart 14, 2015, 15:31:56
edit2Rapporteer  
Stijver en lichter.

Hogere snelheid komt uit de extra stijfheid, niet die paar honderd gram dat een carbon board lichter is.

Welke van de twee sterker is hang helemaal van het ontwerp af al is bij gelijk gewicht de carbon versie vaak iets sterker.


@Frank, heb je het nu over carbonweefsel of glasweefsel als je carbon bedoeld?
Carbonvezels zijn sterker dan glasvezels dus kun je een minder dikke composiet laag gebruiken wat weefsel en epoxymatrix en dus gewicht bespaart.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #5 Maart 14, 2015, 15:35:35
edit2Rapporteer  
Ik bedoel dus dat je bij carbon minder/geen glasweefsel nodig hebt en ook minder composiet/epoxy dus. Daarom dat carbon boardjes dus vaak lichter zijn omdat glas boardjes een stuk meer glas/epoxy nodig hebben om net zo sterk te worden.

Ik heb zelf overigens een crazyfly raptor pro ltd uit 2012 en die heeft al behoorlijk wat meegemaakt maar vaart nog als nieuw, echt top spul. Trax carbon tja, je zal niet de eerste zijn die er 1 breekt .
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #6 Maart 14, 2015, 16:17:20
edit2Rapporteer  
Carbon vangt puntbelasting erg slecht op, vandaar de breekbaarheid. Verder wat de rest al gezegd heeft.

Ik zou gewoon testvaren, want adhv 'carbon of niet' kan je een board niet volledig op vaareigenschappen beoordelen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 Maart 14, 2015, 16:26:42
edit2Rapporteer  
Ik bedoel dus dat je bij carbon minder/geen glasweefsel nodig hebt en ook minder composiet/epoxy dus. Daarom dat carbon boardjes dus vaak lichter zijn omdat glas boardjes een stuk meer glas/epoxy nodig hebben om net zo sterk te worden.

Ik heb zelf overigens een crazyfly raptor pro ltd uit 2012 en die heeft al behoorlijk wat meegemaakt maar vaart nog als nieuw, echt top spul. Trax carbon tja, je zal niet de eerste zijn die er 1 breekt .
Je kunt prima carbon boards bouwen met 0% glasweefsel en 100% carbonweefsel. Vanuit constructief oogpunt is glasweefsel combineren met carbon zelfs onzinnig, dat is net zoiets als een touw verstevigen door er een elastiek naast te knopen, het touw(carbon) zal dan alle kracht op zich nemen en breken voordat het elastiek (glasvezel) ook maar iets bijgedragen heeft aan de treklast.

Carbonweefsel is geen glasweefsel Wink
carbohans

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #8 Maart 15, 2015, 17:16:46
edit2Rapporteer  
Carbon boards zijn over het algemeen lichter en sterker hangt een beetje van de constructie af.
Ik heb zelf een underground cript en en die vaart voor mijn kunnen  erg goed. Die heeft rubberen kanten zodat hij niet te stijf wordt.
Board offs gaan bij mij beter omdat hij erg licht is en voeld ook licht en speelser aan je voeten bij het varen de 1 vind dat fijn de andere niet het is erg persoonlijk, denk niet dat de meerprijs gerechtvaardigd  is tenzij je er goedkoop aan kan komen.
Ik vaar net zo goed op een glas board alleen gaat het makkelijker zeker als je koude handen hebt is een licht board wel fijn.
Succes met je keuze ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.