Britse kiter vindt board terug op 'Tursjeling'

HuibN

Berichten: 304
Maart 18, 2015, 21:09:09
edit2Rapporteer  
Jay Wijeratne raakte tijdens een actief dagje kitesurfen in het Engelse Norfolk zijn kiteboard kwijt. Hij probeerde zijn vertrouwde plankje nog te redden, maar het leek spoorloos. Maandenlang. Totdat hij vandaag een mailtje kreeg.

Jay werkt doordeweeks voor een bank in Londen. In het weekend gaat hij graag kitesurfen, zelfs in de winter. Afgelopen januari waren hij en zijn vrienden in Norfolk bezig. Het was koud en Wijeratne viel in de zee: "Ik voelde dat ik'm kwijt was, maar kon hem niet vinden."

Hij had niet lang de tijd om ernaar te zoeken: "Als je te lang in het ijskoude water blijft kun je onderkoeld raken." Hij bleef een paar uur langs de kustlijn wachten in de hoop dat zijn board nog aanspoelde, maar dat gebeurde niet.
Wij adviseren altijd om je gegevens op zo'n board te schrijven. Een nummer of een mailadres. Er spoelt wel eens wat aan dus dat scheelt voor ons een hoop zoeken.
Peter Verburg, voorlichter Nederlandse Kustwacht
Jay liet het er niet bij zitten "Ik mailde alle surfscholen in de buurt en hoopte dat iemand mij zou bellen of mailen. Al mijn gegevens stonden op het bord."

Twee maanden hoorde de Australische Engelsman niets. Maar vandaag had hij beet: "Ik kreeg vanochtend een mailtje van iemand uit Tursjeling, hij had mijn board en stuurde zelfs een foto mee."

Hele artikel op http://nos.nl/op3/artikel/2025119-britse-kiter-vindt-board-terug-op-tursjeling.html
GearsW

Geen avatar

Berichten: 8
Logs: 0 | 10 uur
Antwoord #1 Maart 18, 2015, 21:13:54
edit2Rapporteer  
leuk bericht doet me eraan herinneren dat ik ook me naam op me boardje moet zetten mis plak ik ook wel een stikker op me eigen kont als ik dan mezelf kwijt raak kan ik tenminste weer gevonden worden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.