Let op mogelijk falen van quickrelease Gaastra X2 bar!

Mrwind

Geen avatar

Berichten: 4
Maart 23, 2015, 00:57:14
edit2Rapporteer  
Ik vaar inmiddels ruim een jaar met de Gaastra X2 bar.
Ik ben echter recent achter gekomen dat er een serieus mankementen is met mijn quickrelease (MQR2) op de Gaastra X2 bar.

De pin die de chickenloop vergrendelt kan naar beneden schuiven. Wat het releasen van de quickrelease onmogelijk maakt (zie foto’s)!!!
 
Ik zou iedereen die een Gaastra X1(zelfde quickrelease) en X2 bar heeft adviseren om goed te kijken of de pin niet naar beneden kan schuiven, door er licht met een tang aan te trekken.

Ik heb dit ook aan Gaastra laten weten maar die reageren niet op hun mail.
Ponk

Geen avatar

Berichten: 197
Antwoord #1 Maart 23, 2015, 01:37:32
edit2Rapporteer  
ok dank
ik ga checken...maar zit ie los in de behuizing? kan je hem makkelijk heen en weer schuiven?

laat t weten

Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Maart 23, 2015, 02:50:58
edit2Rapporteer  
Schandalig.. Ik zag een tijd terug ook al zoiets voorbijkomen over Gaastra, is dit niet hetzelfde probleem?
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #3 Maart 23, 2015, 10:15:42
edit2Rapporteer  
Dit is echt heel slecht.  ThumpDown

Heb mijn beide X2 bars gecontroleerd bij mij zit alles (nog) vast. Er zit echter wel een verschil in mijn oudste en nieuwste bar (de een is een jaar nieuwer). Bij de nieuwste zit er namelijk een schroefje op het releash gedeelte om die pin vast te houden. Mijn oudste bar heeft dit, net als bij jouw bar, niet. Dit is dus blijkbaar een bekend probleem bij Gaastra.

Bedankt voor het melden  ThumpsUp. Ik ben benieuwd wat Gaastra hier van zegt en mee doet.

Mrwind

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #4 Maart 23, 2015, 12:11:44
edit2Rapporteer  
@Ed, welk poost bedoel je? Ik ben wel benieuwd of dit al eerder is gemeld.

@Ponk, bij mij zit die echt los. Er zit nu wat zand tussen dus schuift wat minder makkelijk.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #5 Maart 23, 2015, 14:00:56
edit2Rapporteer  
 
Schandalig.. Ik zag een tijd terug ook al zoiets voorbijkomen over Gaastra, is dit niet hetzelfde probleem?


Had het probleem met de oudere barren.
Na 6 jaar heeft Gaastra het  kennelijk nog steeds niet in de vingers  Roll Eyes ,ik blijf erbij ,fijne kites ,maar die barren blijven  Undecided

@Ed, welk poost bedoel je? Ik ben wel benieuwd of dit al eerder is gemeld.



http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=35751.0
Ponk

Geen avatar

Berichten: 197
Antwoord #6 Maart 23, 2015, 14:58:24
edit2Rapporteer  
nou bij mij zit die vast
maar ik heb ook dat schroefje...had ook net die foto gemaakt Grin Grin Grin

en ja als ie makkelijk schuift is dat best wel link...
nou trek ik mijn safety zelden...

de enige keren dat ik dat deed liep dat best treurig af ....
een loopende kite met een vlucht van dertig meter over het strand...
en een bar op driemeter hoogte vast en een vlieger die dan alleen op de vijfde lijn vliegt

maar dat zijn andere verhalen van vroeger.... dus ik trek niet zo snel meer

maar Gaastra mag hier wel even op reageren lijkt mij...
mogen ze zelf dat schroefje er even inzetten Shocked)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.