Toekomst Dialoog NKV

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Maart 24, 2015, 14:51:51
edit2Rapporteer  
De NKV heeft een mail gestuurd naar al haar leden, wie deze gemist heeft hieronder is deze te lezen.



Belangrijk: oproep aan alle leden van de NKV voor hulp, feedback en ideeën!

De NKV heeft zich de afgelopen 14 jaar bezig gehouden met een aantal belangrijke zaken voor iedere kitesurfer zoals,veiligheid, spotbehoud, een collectieve verzekering, de sport promoten en het
ondersteunen van events.

We zijn inmiddels met ruim 3500 leden. Dankzij een kleine groep van leden/vrijwilligers is er inmiddels veel voor de hele groep bereikt. Dit willen we graag uitbouwen maar daarvoor hebben we hulp nodig.

Hoewel we ons uiterste best doen met relatief weinig middelen en mankracht kan er nog een hoop verbeterd worden en willen we leren van zaken die minder goed gaan.

Dit is belangrijk voor de toekomst van onze vereniging en de kitesport in Nederland. Graag willen we hierover samen in gesprek gaan. Tijdens dit gesprek willen we je mening, argumenten, zorgen en ideeën horen over hoe het beter kan. Zowel qua bestuur, organisatie alsook onze strategische doelen en de verschillende scenario’s om die te behalen, de komende jaren.

Bovendien zijn we op zoek naar leden die willen helpen als vrijwilliger en/of bestuurslid.

Om deze redenen beleggen we deze bijeenkomst voorafgaande aan de ALV van 2015. Het bestuur wil ook graag eventuele onduidelijkheden wegnemen en inzicht geven aan alle leden die dat graag willen. Deze input wordt gebruikt voor voorstellen en de agenda van de ALV in juni.

We hopen dat je hiervoor tijd kan vrij maken door of te komen of je ideeën naar ons te mailen.

 Wij nodigen jullie daarom uit op 21 april om 19:30 in het clubhuis van Brandingsportvereniging Jumpteam,

Strandweg 3, 2586JK Den Haag (Scheveningen; einde Vissershavenweg 200 meter rechts). Parkeren bovenaan de weg of vanaf centraal station bus 22 richting duindorp en dan 7 minuten lopen.

Wij hebben Jerre Lubberts, de voorzitter van het bestuur van Jumpteam, bereid gevonden deze avond te begeleiden. Jerre heeft naast ruime bestuurservaring bij o.a. Jumpteam ook door zijn werk veel ervaring opgedaan met modereren. Zodoende kunnen we samen de avond zo effectief en constructief mogelijk laten verlopen. Er wordt een verslag gemaakt (via een mindmap op het scherm) met daarin jouw input en deze wordt na afloop van de bijeenkomst aan alle leden verstuurd.

Er is beperkt plaats dus reserveer een plek middels het invullen van onderstaand formulier.

Kan je er niet bij zijn maar heb je wel ideeën, kan je met iets helpen of wil je een vraagstellen dat kan ook door het invullen van dit formulier:

https://docs.google.com/forms/d/13CQMhXFfZeOPU-WbwnwHVH5991K6TdOlkT11hFuaft0/viewform?c=0&w=1
 
Kortom: Heb jij ideeën, vragen of een zorg kom dan op 21 april naar (de gloednieuwe accommodatie) van Jumpteam en laat van je horen!!

Sportieve groet,

Bestuur NKV
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Maart 24, 2015, 15:58:55
edit2Rapporteer  
Weinig middelen?

Misschien eerst maar eens verantwoorden wat er allemaal gebeurd is en dán verder kijken...
isomis

Berichten: 205
Antwoord #2 Maart 24, 2015, 16:14:33
edit2Rapporteer  
Slim om het niet in midden Nederland plaats te laten vinden! Lekkere lage opkomst.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Maart 24, 2015, 16:55:50
edit2Rapporteer  
Vul dan het document in isomus.. Je hoeft je luie stoel niet te verlaten om toch bij te dragen, tof he!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Maart 24, 2015, 17:40:31
edit2Rapporteer  
Vul dan het document in isomus.. Je hoeft je luie stoel niet te verlaten om toch bij te dragen, tof he!

Kom jij ook Karel?
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #5 Maart 24, 2015, 21:17:54
edit2Rapporteer  
prima deze uitnodiging, ga ik ook zeker gebruik van maken. Wel apart dat een tijdje geleden het bestuur deze reactie gaf:


Citaat
Uit jullie vragen blijkt dat er vragen en/of zorgen zijn, maar het is het Bestuur volstrekt onduidelijk wat die zorgen precies zijn en met welk doel deze vragen gesteld worden.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Maart 26, 2015, 15:01:14
edit2Rapporteer  
Ik ben erbij!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 Maart 26, 2015, 15:05:44
edit2Rapporteer  
Vul dan het document in isomus.. Je hoeft je luie stoel niet te verlaten om toch bij te dragen, tof he!

Kom jij ook Karel?

Karel heeft altijd commentaar op mensen die kritiek op de NKV hebben, maar volgens mij komt hij zelf niet.

Ik ben uiteraard wel van de partij.
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #8 Maart 26, 2015, 21:13:14
edit2Rapporteer  
Ik ga zeker heen en ik hoop een groot aantal  kiters die de NKV een warm hart toedragen, maar die ook kritisch zijn over de handel en wandel van het huidige bestuur. See ya in Scheveningen.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #9 Maart 26, 2015, 21:21:13
edit2Rapporteer  
Ik ga zeker heen en ik hoop een groot aantal  kiters die de NKV een warm hart toedragen, maar die ook kritisch zijn over de handel en wandel van het huidige bestuur. See ya in Scheveningen.

dag en tijdstip is voor een grote groep uit het Noorden een behoorlijke drempel om te komen. Lokatie ergens in het midden van het land was beter geweest.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 Maart 26, 2015, 23:14:30
edit2Rapporteer  
Ik vind dat er te veel kritiek is en geef dan graag tegengas ja, omdat ik vind dat de moeite die de mensen van het nkv doen best gewaardeerd mag worden ipv steeds maar op alle slakken zout te leggen.
Geweldig toch dat er een soort van pre ALV georganiseerd wordt? Ik hoop van harte dat dit een constructieve avond zal worden! Of ik ook kom durf ik nu nog niet te zeggen, ben vorige week vader geworden vd 2e, dus het is nogal druk op t moment.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Maart 26, 2015, 23:23:03
edit2Rapporteer  
Gefeliciteerd Karel!
En genoeg nachtrust toegewenst Wink

Maar iedereen recht op zijn eigen mening.
En ik verwacht dat er ook mensen heen zullen gaan die jou mening delen. Echter dat er ook mensen heen gaan die de huidige gang van zaken uiterst kritisch volgen staat buiten kijf.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 April 04, 2015, 18:28:42
edit2Rapporteer  
Ik vind dat er te veel kritiek is en geef dan graag tegengas ja, omdat ik vind dat de moeite die de mensen van het nkv doen best gewaardeerd mag worden ipv steeds maar op alle slakken zout te leggen.
Geweldig toch dat er een soort van pre ALV georganiseerd wordt? Ik hoop van harte dat dit een constructieve avond zal worden! Of ik ook kom durf ik nu nog niet te zeggen, ben vorige week vader geworden vd 2e, dus het is nogal druk op t moment.

Wel genoeg tijd om hier te reageren dus een avond tijd maken moet lukken toch? Anders wil ik je aanraden met stoppen ongegrond kritiek te geven.
Slis

Berichten: 563
Antwoord #13 April 04, 2015, 19:57:15
edit2Rapporteer  
Scheveningen lijkt me het epische centrum voor kitesurfend nederland
niet te vergeten dat hier zo'n beetje de oprichting van de NKV ligt
en ook niet te vergeten dat de grootste opkomsten van vergaderingen in het verleden ook in scheveningen lagen.

Al met al dus een zeer goede keuze,
en ook begrijpelijk met de steun vanuit Jumpteam hierin...
als een club die actie onderneemt en opkomt voor de sport.

Ik ben er in elk geval bij,
maarja scheveningen is dan ook mijn thuis basis ;-)
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #14 April 04, 2015, 21:22:34
edit2Rapporteer  
Scheveningen lijkt me het epische centrum voor kitesurfend nederland
niet te vergeten dat hier zo'n beetje de oprichting van de NKV ligt
en ook niet te vergeten dat de grootste opkomsten van vergaderingen in het verleden ook in scheveningen lagen.

Al met al dus een zeer goede keuze,
en ook begrijpelijk met de steun vanuit Jumpteam hierin...
als een club die actie onderneemt en opkomt voor de sport.

Ik ben er in elk geval bij,
maarja scheveningen is dan ook mijn thuis basis ;-)

inderdaad een hele logische locatie, hiermee toon je ook je respect naar leden die op andere locaties kiten. Voor mij vanuit Groningen bijna 3 uur rijden en weer terug laat op de avond. Zodoende ' gedwongen" om een overnachting te boeken.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #15 April 04, 2015, 21:55:06
edit2Rapporteer  
Daarom ga ik dus niet.
Ik zou vrij moeten nemen (middagdienst) en ruim 5 uur heen en weer moeten tuffen.

Gelukkig was er een optie om een formulier in te vullen, maar ik ben ook van mening dat een hele grote groep niet komt van wege de afstand.

Zou het niet afgewisseld kunnen worden, bv het ene jaar in Scheveningen, andere jaar in Mirns (hoort zeker bij het rijtje van de drukst bezochte kite spots van nl)



Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #16 April 05, 2015, 07:02:08
edit2Rapporteer  
Daarom ga ik dus niet.
Ik zou vrij moeten nemen (middagdienst) en ruim 5 uur heen en weer moeten tuffen.

Gelukkig was er een optie om een formulier in te vullen, maar ik ben ook van mening dat een hele grote groep niet komt van wege de afstand.

Zou het niet afgewisseld kunnen worden, bv het ene jaar in Scheveningen, andere jaar in Mirns (hoort zeker bij het rijtje van de drukst bezochte kite spots van nl)


goed voorstel, zal ik meenemen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #17 April 05, 2015, 08:39:55
edit2Rapporteer  
Scheveningen lijkt me het epische centrum voor kitesurfend nederland
niet te vergeten dat hier zo'n beetje de oprichting van de NKV ligt
en ook niet te vergeten dat de grootste opkomsten van vergaderingen in het verleden ook in scheveningen lagen.

Al met al dus een zeer goede keuze,
en ook begrijpelijk met de steun vanuit Jumpteam hierin...
als een club die actie onderneemt en opkomt voor de sport.

Ik ben er in elk geval bij,
maarja scheveningen is dan ook mijn thuis basis ;-)

Dit is echt een nonsens argument Chris, ik heb nog even het archief in gedoken en in de beginjaren van de NKV waren de ALV's in het huis van de sport in Nieuwegein, dat is qua locatie die voor iedereen te doen plus. Helemaal nu het in de avond is...!

Uiteraard heb ik de NKV om een reactie gevraagd, de reactie zet nu niet echt zoden aan de dijk...

Zou het niet afgewisseld kunnen worden, bv het ene jaar in Scheveningen, andere jaar in Mirns (hoort zeker bij het rijtje van de drukst bezochte kite spots van nl)

Zoals ik hierboven al aangaf is het midden van het land gewoon het beste, dan heeft iedereen een gelijke optie om te komen.
Walt0r

Berichten: 541
Antwoord #18 April 05, 2015, 10:21:52
edit2Rapporteer  
vanuit Groningen is het altijd ver rijden, net zoals mensen die uit Brabant, Zuid Limburg of Enschede moeten komen. Voor mij persoonlijk zal dat half uur  of drie kwartier extra reistijd op die 2 uur mij niet veel uitmaken

Wat wel uitmaakt, als dan de lokatie dan minder centraal wordt gekozen omdat er bijvoorbeeld een fijne faciliteit of thuisbasis ervoor geregeld kan worden, dat er dan op zijn minst rekening gehouden wordt met het tijdstip, zodat mensen die van ver moeten komen er ook bij kunnen zijn.

Leuk punt om mee te nemen voor de meeting Smiley

Walter
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #19 April 05, 2015, 13:15:43
edit2Rapporteer  
Of Scheveningen nu echt het epische centrum is voor het kitesurfen? In Friesland/Groningen staan op goeie dagen ook een paar duizend kiters op het water. Wel allemaal goed geregeld daar in Scheveningen maar dat geldt voor meer spots.

Heb me wel ingeschreven maar wordt em niet denk ik, wordt ff te prijzig om heen en weer te gaan.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #20 April 05, 2015, 13:38:19
edit2Rapporteer  
Los van de onmogelijke afstand voor sommigen is het parkeerprobleem nagenoeg hetzelfde. Waarom niet rond de Utrechtse jaarbeurs iets gezocht? Alsof de plaats van een vergadering iets ertoe doet waar de sport bedreven wordt... Come on, awake please!
Dit is simpel een stilzwijgende manier om een grote toeloop van tegenstemmen te ontmoedigen.

Het plijt niet voor een democratisch proces en afstemming en past precies in het beeld dat het bestuur 'eerdere dagen' heeft afgegeven.
Het tekent zich steeds meer af dat het een onderonsje van Zuid Hollandse belangen gaat worden (Dwz. rollout van Noordwijk, Katwijk en Wassenaar naar de rest van Nederland)

Iets waar de rest van Nederland niet op zit te wachten...
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #21 April 05, 2015, 13:44:05
edit2Rapporteer  
Ja, zo heeft ieder wel z'n voor en tegens.. het tijdstip is na werktijd, zodat een hoop vd werkende mensen er ook bij kunnen zijn zonder dat dit een vakantie dag kost. Nieuwegein is ook te ver als je vanuit groningen moet komen. Vanuit Almere is Den Haag al te ver, voor iig 1 persoon..
Dus wat moet je dan? Een vergadering houden om te bepalen waar er vergaderd moet worden? In de randstad wonen de meeste mensen, dus statistisch ook de meeste kiters? en er is een club die een lokatie kan faciliteren (kosteloos vermoed ik) en ook nog wil moderen, wat wel wenselijk is lijkt me. Verder kun je online input leveren.. Nu nog hopen dat er fatsoenlijk genotuleerd wordt.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #22 April 05, 2015, 14:09:25
edit2Rapporteer  
Nu nog hopen dat er fatsoenlijk genotuleerd wordt.

Wink
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #23 April 05, 2015, 17:39:16
edit2Rapporteer  
Ja, zo heeft ieder wel z'n voor en tegens.. het tijdstip is na werktijd, zodat een hoop vd werkende mensen er ook bij kunnen zijn zonder dat dit een vakantie dag kost. Nieuwegein is ook te ver als je vanuit groningen moet komen. Vanuit Almere is Den Haag al te ver, voor iig 1 persoon..
Dus wat moet je dan? Een vergadering houden om te bepalen waar er vergaderd moet worden? In de randstad wonen de meeste mensen, dus statistisch ook de meeste kiters? en er is een club die een lokatie kan faciliteren (kosteloos vermoed ik) en ook nog wil moderen, wat wel wenselijk is lijkt me. Verder kun je online input leveren.. Nu nog hopen dat er fatsoenlijk genotuleerd wordt.

Kostenloos is een non-argument, de NKV vergaderd voor de bestuursvergaderingen op verschillende plaatsen door het land met eten en drinken erbij. Dus dan kan voor zo'n avond best een zaaltje gehuurd worden en volgens mij is dat bij het huis van de sport heel goed te bekostigen.

Vanuit Groningen naar Nieuwegein is ongeveer 1:40 uur, naar Scheveningen ongeveer 2:20 uur. Dat scheelt dus 40 minuten. Dat is dus het verschil wat de kiters uit de randstand zouden moeten rijden om daar te komen. Lijkt me een faire split toch afgezien van waar statische de meeste mensen wonen die kiten...

Btw, ik kom uit de Betuwe bij Tiel in de buurt. Ik ga daar gewoon heen in mijn eentje. Dat heb ik er voorover. Jij blijkbaar niet, maar wel maar schoppen en kritiek geven en als het puntje bij paaltje komt dan ben je er niet.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #24 April 14, 2015, 16:05:18
edit2Rapporteer  
Wie loopt er hier nu in dit topic te schoppen en kritiek te geven ??

OT: Zoveel kiters zoveel meningen, je doet het toch nooit voor iedereen goed...
Ben blij dat er na zo'n tijd radiostilte weer wat actie wordt ondernomen vanuit het NKV
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.