Over elkaar heen springen.. trend?

pewpew

Berichten: 779
Maart 25, 2015, 13:07:45
edit2Rapporteer  
Lijkt wel een trend te worden om over elkaar heen te springen. Wat zijn dit voor grappen?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Maart 25, 2015, 13:14:06
edit2Rapporteer  
Lijkt wel een trend te worden om over elkaar heen te springen. Wat zijn dit voor grappen?

Ben jij de moraalridder van het forum aan het worden?

Wanneer bekenden het bij mij doen vind ik dat geen enkel probleem...
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #2 Maart 25, 2015, 13:39:36
edit2Rapporteer  
Totdat ze de afzet een keer verkeerd timen of mislukt, kun je een twintip uit je voorhoofd laten verwijderen....
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #3 Maart 25, 2015, 13:56:42
edit2Rapporteer  
Risico van het vak
Word genoeg over mij heen gesprongen, en ik spring over genoeg mensen heen.
Wel zorg ik dat ik sowieso genoeg power heb, voordat ik dat doe, en doe ik het alleen bij bekenden.
 
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #4 Maart 25, 2015, 14:06:40
edit2Rapporteer  
Lijkt wel een trend te worden om over elkaar heen te springen. Wat zijn dit voor grappen?

Ben jij de moraalridder van het forum aan het worden?

Wanneer bekenden het bij mij doen vind ik dat geen enkel probleem...
Nope, geen moraalridder (ook al is mijn naam Rik). Sommigen dingen vallen mij gewoon op. Het zijn vaak dingen die ik niet goed begrijp. Waarom zou je dit extra risico nemen? Is gewoon springen niet goed?
Betrap mijzelf erop dat ik ook niet altijd de dingen even goed doe. Vaak reflecteer ik erop en doe het de volgende keer anders.
Mijn mening is dat bij dit soort dingen vaak de andere partij de dupe ervan is. Degene die de actie doet en gewond raakt zal mij een worst wezen.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #5 Maart 25, 2015, 14:39:48
edit2Rapporteer  
over elkaar heen springen op het strand bedoel je? Haasje over doe ik wel eens ja. Goeie warming up
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #6 Maart 25, 2015, 14:44:55
edit2Rapporteer  
over elkaar heen springen op het strand bedoel je? Haasje over doe ik wel eens ja. Goeie warming up
Ohhh is dat het bij schemering wat ik steeds zie gebeuren @ sluffie
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #7 Maart 25, 2015, 15:22:00
edit2Rapporteer  
ik zou dat echt nooit doen. hartstikke gevaarlijk! ongelofelijk dat mensen dat gewoon doen
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #8 Maart 25, 2015, 16:26:43
edit2Rapporteer  
als twee bekenden/vrienden dat bij elkaar uitvoeren met wederzijdse instemming, moeten ze dit vooral blijven doen mits ze andere kiters er niet mee in gevaar brengen. Grin

Echter, ongevraagd een dergelijke, toch niet ongevaarlijke actie ongevraagd en dus zonder instemming, uitvoeren bij een wildvreemde kiter is mega fout....... Angry

daarnaast is het voor beginnende kiters raadzaam om uit het vaarwater van gevorderde kiters (die dus vaak van dit soort grappen en grollen uithalen) te blijven ....... Als ik de Slufter bezoek, weet ik dat ik het poeltje moet mijden want daar kun je verwachten dat een of andere Hufter over je een komt gevlogen.... en dat vind ik geen prettige gedachte .... Daarom de golven en branding van MV2, veel relaxer en veel mooier maar dat weten de meesten niet....... Shocked
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #9 Maart 25, 2015, 18:09:55
edit2Rapporteer  
Wat een idioten...
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #10 Maart 25, 2015, 18:15:24
edit2Rapporteer  
Je bent echt gek als je dat doet!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #11 Maart 25, 2015, 19:10:19
edit2Rapporteer  
Tja, als Nick Jacobsen met een vlieger / board / lunchpakket  een hoge kraan in klimt  vinden we het allemaal geweldig.  Tongue  Ik zie mensen die nauwelijks de boel onder controle hebben met dikke wind het water op gaan. Je ziet de toppers bij elkaar op de rug springen en met 1 boardje verder varen.  Er was een tijd dat je als beginner de ruimte opzocht en de diehards aan de kant het publiek vermaakten. Nu krijg je als geoefende kiter te horen dat je maar naar achteren moet gaan want "ze zijn het nog aan het leren"  .  ( niet dat ik aan de kant stunten verstandig vind hoor )
 
Je moet het allemaal in perspectief zien. Neem het motorrijden.
Op een zondagmorgen een rustige tour over de dijkjes langs de IJssel is een heel ander verhaal dan de TT in Assen. Sommigen zijn ( door het ontbreken van fatsoenlijke basisvaardigheden / verstand)  gevaarlijker dan die ene mafketel die over je heen springt

Zelf zou ik nooit over iemand heen springen. Heeft ook een beetje te maken met voorbeeld functie......
Van sommige gasten ( die ik goed ken en vertrouw ) kan ik het best wel hebben als ze het bij mij doen. ( Over mij heen springen dan hè  niet dat ik er vrolijk van wordt hè )

en wat Ocean Limbo zegt:

"Echter, ongevraagd een dergelijke, toch niet ongevaarlijke actie ongevraagd en dus zonder instemming, uitvoeren bij een wildvreemde kiter is mega fout.......  "   

Naast de algemene normen en waarden: Ook al ben je nog zo goed , je weet dan nooit wat die ander doet...



http://www.youtube.com/watch?v=SiCmLgFE0ms#t=137


Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 Maart 25, 2015, 20:23:04
edit2Rapporteer  
Mag dat?
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #13 Maart 25, 2015, 20:53:33
edit2Rapporteer  
Zolang je anderen niet in gevaar brengt vind ik het best.
Over eilanden of dammen heen springen, ga je goddelijke gang.  Zolang je maar alleen jezelf schade toebrengt als het fout gaat
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #14 Maart 25, 2015, 20:56:31
edit2Rapporteer  
Dus...wie is over je heen gesprongen ?
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #15 Maart 25, 2015, 21:36:04
edit2Rapporteer  
Dus...wie is over je heen gesprongen ?
Niemand nog gelukkig. Het is dat ik dit steeds meer zie in filmpjes enzovoort. Ik hoop dat anderen dit niet gaan nadoen.
Ik wil een beetje bewustzijn met dit topic creëren en ik ben blij te lezen dat de meeste er ongeveer hetzelfde over denken als dat ik doe
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #16 Maart 25, 2015, 21:58:38
edit2Rapporteer  
Lijkt mij logisch dat je dit niet bij wildvreemden gaat doen nee
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #17 Maart 26, 2015, 04:10:51
edit2Rapporteer  
Als fout gaat snij ik de lijnen wel door van de genne die zo lollig was dat te doen
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #18 Maart 26, 2015, 05:56:19
edit2Rapporteer  
Er sprong laatst iemand over mij heen die ik altijd hulpeloze bungelsprongetjes zie maken, hij moet nog goed leren afzetten, maar denkt dat wel te kunnen flikken  ThumpDown

Ik moest bukken om zijn board niet tegen mijn hoofd te krijgen. Toen ik hem er op aansprak nog schelden en dreigen ook..

Typisch allemaal. Hij vaart met North bungelkites. Aan de schandpaal ermee wat mij betreft! Lijkt wel of er niemand meer met veiligheid bezig is in het kiten.
Flof175

Berichten: 36
Antwoord #19 Maart 26, 2015, 08:22:48
edit2Rapporteer  
Het is bijna lente. Over elkaar heen springen is als een paringsdans van twee geliefden.
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #20 Maart 26, 2015, 09:49:41
edit2Rapporteer  
Naast een slechte afzet\inzet kan door materiaal pech(bar, lijnen, Kite)  het ook behoorlijk fout gaan.
En daar heb je geen zeggenschap over.
Zelfs als is het nieuw kan het breken dus doe wat je niet kan laten maar weet waar je aan begin.
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #21 Maart 26, 2015, 21:03:31
edit2Rapporteer  
Mooi filmpje.Had ook zomaar een mooie drukke dag op Schellie kunnen zijn  Grin.

Trouwens zelf ook afgelopen zomer over "Langbeest" gesprongen in een minimaal windje met mijn 17m. Ik schrok van mijn eigen onverantwoordelijk gedrag. Direct op de kant mijn excuses aangeboden en er daarna samen om gelachen. Nu alleen nog maar strapless varen, is wel zo veilig voor mijn mede kiters  Smiley

See joes

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.