Livestream Kitesafety Conferentie

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Maart 26, 2015, 00:29:47
edit2Rapporteer  
Dat kitesurfen riskant is weet iedere beoefenaar. Op gebied van veiligheid zijn de laatste jaren dan ook grote stappen gezet. Beginners starten vrijwel altijd met les, het materiaal is verbeterd en safetyclinics worden behoorlijk bezocht.

Toch komen kiters, ook de meer ervaren, nog te vaak in situaties als hierboven terecht. En met ieder incident groeit de scepsis buiten de sport: nemen kiters veiligheid wel serieus? Strenge regels in bijvoorbeeld België laten zien dat het geduld van beleidsmakers eindig is. Als jonge sport heeft het kitesurfen een prille veiligheidscultuur, waarin nog flink moet worden geïnvesteerd.

Om hier een concrete bijdrage aan te leveren organiseert een uniek collectief van onder andere medici, KNRM, NKV en kiters op zaterdag 28 maart 2015 de eerste Nederlandse kitesafetyconferentie.

Deze is live mee te bekijken vanaf 12:00 (CET:
http://new.livestream.com/eventproducent/kitesafety


Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Maart 26, 2015, 09:15:52
edit2Rapporteer  
Dit hadden ze wel eerder kunnen zeggen, had me weer een kleine €50,- bespaard...

Beetje jammer dit.
joosie

Berichten: 967
Antwoord #2 Maart 26, 2015, 19:07:01
edit2Rapporteer  
Hopelijk is de livestream goed,
als het rustig is op t werk met storingen, dan ff meekijken  Grin ThumpsUp
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #3 Maart 26, 2015, 19:55:03
edit2Rapporteer  
Helemaal niet jammer, goed van ze! Ik hoop dat er een youtubeversie komt, zodat alle geinteresseerden terug kunnen kijken. Hoe meer mensen op de hoogte zijn, hoe beter.
MichelleV

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #4 Maart 26, 2015, 21:49:17
edit2Rapporteer  
Marc, je kan het ook anders bekijken, jij zit daar bij en jij kan zelf ook dingen vragen en toevoegen! dat is ook waar ze naar vragen Wink en met een toegangs kaartje doneer je je eigen veiigheid zo zie ik et
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 Maart 27, 2015, 20:46:18
edit2Rapporteer  
Marc, je kan het ook anders bekijken, jij zit daar bij en jij kan zelf ook dingen vragen en toevoegen! dat is ook waar ze naar vragen Wink en met een toegangs kaartje doneer je je eigen veiigheid zo zie ik et

Daar heb je een punt en dat had ik zeker gedaan als ik daar was geweest, dan had er wat leven in de brouwerij gekomen verwacht ik. Maar ik pas want ik ga morgen lekker kiten, veel plezier met die conferentie.  YeSS

Ik heb iemand gemaild voor het kaartje maar reageert hij niet dan stel ik de mijne beschikbaar.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #6 Maart 28, 2015, 00:01:30
edit2Rapporteer  
Ik ga na de conferentie gewoon het water op Wink

En zo niet, dan zondag. En maandag. Ow en dinsdag. Woensdag. Donderdag... enz enz.  Joepie
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 Maart 28, 2015, 12:52:30
edit2Rapporteer  
Nog 10 minuten, heb de stream toegevoegd aan het topic. Beeld ziet er goed scherp uit, nu alleen nog richten op de conferentie.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #8 Maart 28, 2015, 13:14:04
edit2Rapporteer  
Ff t linkje veranderen, je hebt verkeerde stream te pakken
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 Maart 28, 2015, 13:25:16
edit2Rapporteer  
Aangepast, dacht dat ze aan het testen waren Wink
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 Maart 28, 2015, 13:42:45
edit2Rapporteer  
Nu al direct tegenstrijdige zaken die voorbij komen...
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #11 Maart 28, 2015, 15:05:29
edit2Rapporteer  
Opvallend hoeveel goede ideeen van de eindgebruiker en... dat de industrie zelf daar nog niet eerder serieus mee bezig is geweest...

1.) briljant idee van een toehoorder: De gekleurde badmuts/beanie die (al dan/niet gesponsord) door de KNRM wordt geleverd... zij krijgen weer geldelijke middelen en als bv UNOX hier zijn naam op plaatst en uit naam van Oranje de kleur nog gefluoriseerd (+ reflectieblokken/strepen) wordt zijn we allemaal blij EN zichtbaar  ThumpsUp

2.) Het shirt met geïntegreerde opblaasbare reddingsvest die door een kiter (uit eigen ervaring) is ontwikkeld en zo simpel hij werkt, zeer doeltreffend is  ThumpsUp
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #12 Maart 28, 2015, 20:11:45
edit2Rapporteer  
en natuurlijk ff doneren aan de KNRM http://knrm.geef.nl/actie/kitesurfers-steunen-knrm/donaties
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #13 Maart 28, 2015, 21:08:58
edit2Rapporteer  
Mooi je kan het terug kijken, ga ik straks direct even doen. Kijken hoeveel het nu echt bla bla is.
joosie

Berichten: 967
Antwoord #14 Maart 28, 2015, 21:38:31
edit2Rapporteer  
Was toch wel redelijk goede livestream eerste 1,5 uur daarna paar haperingen, ( net bij presentatie van de arts ) die snel hersteld werden, hopelijk komt het hele verhaal straks online, kan ik dat stuk nog ff terugkijken
Is er nog beeld van het ingestorte bordes met lampen Shocked
Erg interessante stukken, Tim top in elkaar gezet deze dag hier kunnen veel mensen wat van leren ThumpsUp
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #15 Maart 28, 2015, 21:43:06
edit2Rapporteer  
Ik vond het op zich een goede conferentie met goede info en goede sfeer. Zaal was ook helemaal vol, dus aan de animo lag het niet  ThumpsUp

Wat ik toch wel miste was het stukje 'wat gaat er nu precies mis, als het ergens mis gaat?' en 'hoe nu verder?' want daar is eigenlijk geen woord over gerept.

Er is wel zeker een fundering gelegd voor een herhaling. De animo is er, het leeft onder de mensen, en voor een volgende keer zou er dieper op de kwestie ingegaan kunnen worden.  Smiley
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #16 Maart 28, 2015, 22:50:54
edit2Rapporteer  
Helaas zat ik vandaag op mijn opleiding dus kon ik de conferentie niet online bijwonen. Kunnen we nog een video verwachten zodat we het nog een keer terug kunnen kijken? Smiley
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #17 Maart 28, 2015, 23:00:08
edit2Rapporteer  
Helaas zat ik vandaag op mijn opleiding dus kon ik de conferentie niet online bijwonen. Kunnen we nog een video verwachten zodat we het nog een keer terug kunnen kijken? Smiley

Op het filmpje klikken, je kan alles nog terug kijken.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #18 Maart 29, 2015, 01:45:06
edit2Rapporteer  
Slimme gast ..... die van dat Hero opblaasbare reddingsvest .... Grin

Hij zat natuurlijk al de hele tijd op het juiste moment te wachten want wie gaat nu met een reddingsvest aan in een conferentiezaal zitten ... Roll Eyes

maar ik ben wel zeer geïnteresseerd  Smiley

Vind het jammer dat ik niet ben kunnen gaan Cry
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #19 Maart 29, 2015, 11:02:00
edit2Rapporteer  
Wat een waanzinnig goed initiatief van het NKV!
Dit hadden ze eerder moeten doen.

Dit vraagt om verdere doorvoer en verspreiding van het veiligheids evangelie!!!

Heeft iemand de livestreams geript? Of komen ze op Youtube te staan?
Zou zonde zijn als dit niet bewaard wordt voor het nageslacht
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #20 Maart 29, 2015, 11:05:45
edit2Rapporteer  
Heb een deel terug kunnen kijken: verplichte kost voor iedere kiter, zou ik zeggen. Alle filmpjes samen duren enkele uren. Het zou wellicht zinvol zijn om een korte film met de highlights te monteren en die op een duidelijke plek te posten, zodat iedereen m altijd kan terugzien. Scholen kunnen hun cursisten aanraden deze info tot zich te nemen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #21 Maart 29, 2015, 11:09:54
edit2Rapporteer  
Livestream is volledig terug te kijken al is een samenvatting ook wel welkom.  Niet iedereen heeft het geduld of interesse om door vijf uur heen te worstelen.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #22 Maart 29, 2015, 13:02:04
edit2Rapporteer  
...of tijd. Worstelen was het niet, het was echt interessant.
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #23 Maart 29, 2015, 13:04:01
edit2Rapporteer  
Slimme gast ..... die van dat Hero opblaasbare reddingsvest .... Grin

Volgens mij is hij alleen maar dealer, want die vesten bestaan al sinds 2012 in Australia. Zie website youneedahero.com
Blijft een goed idee en slim om het op deze manier onder de aandacht te brengen, maar dat ie het zelf heeft bedacht? Dat geloof ik niet.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #24 Maart 29, 2015, 15:09:45
edit2Rapporteer  
Slimme gast ..... die van dat Hero opblaasbare reddingsvest .... Grin

Hij zat natuurlijk al de hele tijd op het juiste moment te wachten want wie gaat nu met een reddingsvest aan in een conferentiezaal zitten ... Roll Eyes

maar ik ben wel zeer geïnteresseerd  Smiley

Vind het jammer dat ik niet ben kunnen gaan Cry

Zijn flyer zat ook in de goodiebag, dus het was al bekend vermoed ik Wink

Leuke goodiebag ook trouwens Smiley

Wel jammer dat het onderkoelingsverhaal korter gemaakt moest worden wegens tijdgebrek Sad
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.