Hoe pak ik het aan?

snowgirl

Geen avatar

Berichten: 12
April 12, 2015, 11:15:26
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal
Sinds een half jaartje aan het kite en als echte beginner wat tips nodig.
Na de nodige lesjes kan ik inmiddels netjes twee kanten opvaren Smiley
Maar nu komt het moment dat ik alleen mag gaan kiten (mooie set gekocht) en ik heb geen idee hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Hebben jullie tips?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 April 12, 2015, 11:17:16
edit2Rapporteer  
Naar het strand gaan, kite opzetten, varen.

Mocht je iets niet snappen of wat info willen spreek dan gewoon een ervaren uitziend persoon aan op het strand.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 April 12, 2015, 11:17:56
edit2Rapporteer  
Gewoon naar een spot gaan zoals het Autostrand, daar zijn genoeg mensen die je eventueel willen helpen en op het water een oogje in het zeil willen houden. Je kan al varen dus dan is het gewoon gaan doen.

Ook goed de weersvoorspellingen in de gaten houden en voorzichtig opbouwen qua windsterkte. Wink
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 April 12, 2015, 13:39:23
edit2Rapporteer  
Een buddy zoeken die met  je mee gaat en samen helpt de kite op te tuigen en op te laten...en je in de gaten houdt op het water.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #4 April 12, 2015, 14:43:04
edit2Rapporteer  
Ik weet niet waar je vandaan komt maar er is ook een leuke groep met beginners en gevorderde die regelmatig kiten bij de Zandmoter (Kijkduin), Oostvoorne, Brouwersdam of Rockanje. Misschien een idee om daarbij aan te sluiten.
Laat maar weten of je daarbij wil aansluiten.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #5 April 12, 2015, 16:53:52
edit2Rapporteer  
Een buddy zoeken die met  je mee gaat en samen helpt de kite op te tuigen en op te laten...en je in de gaten houdt op het water.

beste tip ....... ThumpsUp
snowgirl

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #6 April 12, 2015, 18:20:44
edit2Rapporteer  
Dank jullie wel!
Kom graag een keer kite bij de Zandmoter leuk.
Woon zelf in Haarlem als er daar nog beginners zijn sluit mij ook graag aan!
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #7 April 13, 2015, 10:06:18
edit2Rapporteer  
Zandmotor is al vol bij goede wind... Wink Roll Eyes Tijd om snel meerdere zandmotor projecten te bouwen langs de nl. kust.  ThumpsUp

Maar ff serieus. Niet wachten totdat je een buddy of afspraak hebt. Bij zandmotor zijn altijd kiters bij goede omstandigheden.
Je hoeft maar iemand aan te spreken die gelijkenissen met een zeehond vertoont en je zal (normaal gesproken) met raad en daad ter zijde worden gestaan. Wees eerlijk tegenover jezelf en je 'mentor' wat je wel en niet kan/snapt/eerder hebt gedaan.

Kijk tijdens het varen af en toe over je schouder....
-  je ziet dan buien aankomen
-  je ziet andere kiters waar je rekening mee hoort te houden.

Vooraf:
- check weerberichten heel goed. Let op voorspelde windsnelheden en vlagen (beginner= geen vlagen boven de 30. geen windsnelheden boven de 25 mits je kites/gewicht combi dit toelaat.) Na een paar keer kun je zelf inschatten of je met meer wind wil gaan
- Check hoe laat het hoogwater is. Dan staat de poel vol bij Zandmotor
- verdiep je even in de voorrangsregels/etiquette.

en verder: YeSS Joepie
snowgirl

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #8 April 16, 2015, 20:45:24
edit2Rapporteer  
Dank Peer.
Zijn er nog Kiters die deze beginner een dagje op sleeptouw willen nemen voor een beetje zelfvertrouwen?
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #9 April 16, 2015, 22:00:53
edit2Rapporteer  
Hoi snowgirl,

zelf nog nooit op zandmotor geweest. 1 keer heen gereden kon t allemaal niet vinden Sad..
wil het best nog een keer proberen.
morgen ga ik naar brouwersdam (althans das het plan) stuur me PBtje als je morgen op pad wil.
en voor de rest sluit ik me aan bij Peer

have fun!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #10 April 16, 2015, 22:59:22
edit2Rapporteer  
Dank Peer.
Zijn er nog Kiters die deze beginner een dagje op sleeptouw willen nemen voor een beetje zelfvertrouwen?

Als je zin hebt om richting Zeeland te gaan...  Roll Eyes Cool
Swordie

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #11 April 16, 2015, 23:17:58
edit2Rapporteer  
Hoi snowgirl,

zelf nog nooit op zandmotor geweest. 1 keer heen gereden kon t allemaal niet vinden Sad..
wil het best nog een keer proberen.
morgen ga ik naar brouwersdam (althans das het plan) stuur me PBtje als je morgen op pad wil.
en voor de rest sluit ik me aan bij Peer

have fun!

Waar kom je vandaan? Woon zelf in Delft (net buiten het centrum) en heb vandaag op Zandmotor gekite voor het eerst. xD Ik zou morgen eigenlijk niet meer gaan (nogal moe van het sjouwen), maar misschien als je langs Delft komt wel. Grin
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #12 April 17, 2015, 09:04:58
edit2Rapporteer  
In utrecht zijn er verschillende whats app groepen. Je kan er zelf een beginners kite groep in haarlem opzetten. je kan mensen ontmoeten hier op het forum of bij het water, die kan je aan je groep toe voegen. voor je het weet heb je een gezellige club van 10 of meer bij elkaar. of je kan er bij een goep in haarlem aan sluiten al die er als is Smiley. zelf opzetten is beter omdat je dan mensen hebt die het zelfde kite nivo als jij hebben.
snowgirl

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #13 April 18, 2015, 09:34:34
edit2Rapporteer  
Allemaal bedankt voor jullie tips!
Ik werk alle dagen dus helaas is door de weeks kiten lastig.
Ga snel naar de zandmotor klinkt goed en leuk daar.

Vandaag ga ik naar Workum heb nog een lesje geboekt zodat ik de eerste keer met iemand mijn nieuwe set kan uitproberen.
Super veel zin!
Vanaf vandaag zou ik dan verantwoord alleen verder kunnen gaan oefenen!
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #14 April 18, 2015, 09:44:43
edit2Rapporteer  
Hoop ik dat wind aantrekt nu nog niets
snowgirl

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #15 April 18, 2015, 19:39:27
edit2Rapporteer  
Workum Was heerlijk vandaag voor een beginner!
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #16 April 19, 2015, 11:30:55
edit2Rapporteer  
super!!  wat voor set heb je snowgirl??
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #17 April 19, 2015, 12:47:26
edit2Rapporteer  
oefenen en oefenen..
en vooral blijven genieten
snowgirl

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #18 April 19, 2015, 17:07:04
edit2Rapporteer  
Ozone Catalyst 9m en een A board plankje
Board erg wennen veel smaller dan de lesplanken maar ik kom er wel YeSS
Staal

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #19 April 20, 2015, 15:21:43
edit2Rapporteer  
Als je in Haarlem woont, is Zandvoort natuurlijk wel veel dichter bij.
En eigenlijk geldt overal wel dat als er kiters zijn dat die je wel een handje willen helpen (opgooien, aanpakken...).
Je zit dan natuurlijk wel op zee en dat kan iets lastiger zijn ivm golfslag en stroming. Mik op de periode van ongeveer 2 uur voor en na laagwater om daar het minste last van te hebben.
Wil je toch vlak water, dan zou ik eerder naar Schellinkhout rijden dan naar de Zandmotor.
Dit om twee redenen: reistijd / verkeer rond Den Haag en de achterlijke drukte bij de ZM. Als het lekker waait, dan barst het daar van de kiters en moet je bijna nummertjes trekken om te keren of te springen.
(Of je gaat de zee op, daar is alle ruimte. Maar dan kan je net zo goed naar Zandvoort)
Nu is Schellinkhout ook wel goed bezocht, maar daar heb je naar mijn mening toch nog wat meer ruimte.

snowgirl

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #20 April 28, 2015, 22:47:11
edit2Rapporteer  
ik kan na 2 weken niet anders zeggen dan dat jullie allemaal zeer vriendelijk zijn op het water!
Gisteren wilde mijn kite niet herstarten op het water. Vervolgens stopte er iemand om mij een paar tips te geven! Kite samen geherstart en ik kon weer verder!

Geweldig
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #21 April 28, 2015, 22:53:43
edit2Rapporteer  
ik kan na 2 weken niet anders zeggen dan dat jullie allemaal zeer vriendelijk zijn op het water!
Gisteren wilde mijn kite niet herstarten op het water. Vervolgens stopte er iemand om mij een paar tips te geven! Kite samen herstart en ik kon weer verder!

Geweldig

Zo hoort het ook. Wink
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #22 April 29, 2015, 08:48:36
edit2Rapporteer  
ik kan na 2 weken niet anders zeggen dan dat jullie allemaal zeer vriendelijk zijn op het water!......

Dit heeft waarschijnlijk meer te maken met je geslacht, dat alle kiters zo vriendelijk lijken....  Wink

snowgirl

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #23 April 29, 2015, 18:56:50
edit2Rapporteer  
Daar ben ik ook blij mee  Kiss
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #24 April 29, 2015, 19:42:32
edit2Rapporteer  
Daar ben ik ook blij mee  Kiss

Dus wanneer kom je eens richting Zeeland? Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.