Shinn - The Bronq

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
April 16, 2015, 14:20:17
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/124069434

We wouldn’t say the Bronq is the ultimate kiteboard, just that we never rode a better one. The design remit was simple – to make the lightest, fastest and yet plushest twin tip possible through a combination of experience and advanced technology.

Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #1 April 16, 2015, 20:40:41
edit2Rapporteer  
Wel erg benieuwd naar de verschillen tussen deze en de Monk 2015. Zijn er al prijzen bekend?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2 April 16, 2015, 21:18:13
edit2Rapporteer  
Ja, die is aan de pittige kant voor dit carbon boardje .... € 995.
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #3 April 17, 2015, 08:17:34
edit2Rapporteer  
Ja, die is aan de pittige kant voor dit carbon boardje .... € 995.

Zo, dat is wel heftig voor een twintip/boardje...
z0ow

Berichten: 16
Antwoord #4 April 17, 2015, 09:51:12
edit2Rapporteer  
De meeste carbon boardjes gaan die kant op.. Knap plankie! Ziet er erg speels uit!
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #5 April 17, 2015, 10:30:52
edit2Rapporteer  
Zoveel merken, zoveel verschillen.

Sommigen noemden tot voor kort met 3 stringetje koolstofvezel door hun glasweefsel het al een carbon board en plakken er 200€ extra op. Nog steeds zijn er grote verschillen in bouwwijzen aan te wijzen.

Tijdje terug is er een test (Kiteboarding #101) geweest waarbij naar voren kwam dat het uiteindelijke gewichtsverschil bij de seriemerken (Cabrinha, F-One, North, RRD en Hiss-Tec) en 'Custom' (Anton) op gelijke modellen terug te voeren is op gemiddeld 150 a 200 gr (behalve de F-One Trax: 450 gr!) waar je wel een iets stijver board voor krijgt, maar wel gemiddeld een paar honderd € extra voor neer moet leggen.

Uiteindelijk winnen 4 van de 5 boards in glasvezel de test, doordat de ideale flex en torsie tegenwoordig meer via de 3D geshapte kernen bepaalt en bereikt wordt en het stijvere carbon dit juist moeilijker maakt.

Ergo, alleen de erg goede kiter merkt de werkelijke verschillen.. Carbon loont eigenlijk meer voor de zwaardere/sterkere kiter en die, die het geld makkelijk kunnen en willen laten rollen  Grin

Voor ieder wat wil(d)s
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #6 April 17, 2015, 11:19:40
edit2Rapporteer  
Maatje heeft al 2x zn North carbon board verrot gevaren, precies bij de hielen gescheurd en richting vinnen. En hij is geen zwaargewicht. Carbon is ook kwetsbaar.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #7 April 18, 2015, 08:11:49
edit2Rapporteer  
Qua delta in materiaalprijs carbon vs glasvezel kunnen ze dit prijsverschil belange na niet verantwoorden...groot stukje marketing vermoed ik Shocked
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 April 18, 2015, 21:49:01
edit2Rapporteer  
en 4 lagen 3mm triplex opeenlijmen met PU D4 gaat even goed.
Marketing maakt jullie knetter-materiaal-gek.
Het verschil zit hem in de kitesurfer.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #9 April 18, 2015, 21:51:19
edit2Rapporteer  
Mooi boardje voor gasten die niks anders doen dan heen en weer varen maar dan wel op een board van 1000 euro.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #10 April 18, 2015, 23:13:01
edit2Rapporteer  
Maatje heeft al 2x zn North carbon board verrot gevaren, precies bij de hielen gescheurd en richting vinnen. En hij is geen zwaargewicht. Carbon is ook kwetsbaar.

Dat ja. Erg stijf, maar kan slecht tegen hoge puntbelasting.

Qua delta in materiaalprijs carbon vs glasvezel kunnen ze dit prijsverschil belange na niet verantwoorden...groot stukje marketing vermoed ik Shocked

Daar zijn meer merken niet vies van he Wink (aapje met handjes voor z'n mond smiley)
eenzwemvijver.be

Berichten: 11
Antwoord #11 November 19, 2015, 21:45:59
edit2Rapporteer  
Of iemand er nu dat geld wil aan geven of niet , moet ieder voor zich uitmaken .
Ik heb een monk 135 lover ed. 2015 en een bronq 136 .
Tot nu toe kan ik zeggen dat het voordeel van Bronq vooral gewicht , snelheid en upwind is .
Voor een carbon board is het veel zachter dan bvb de Carbon trax 2014 die ik vorig jaar gevaren heb en te hard vond voor mijn knieën ( ben 47 jaar )
De monk is dan weer zachter voor de knietjes .
Ik heb nog maar weinig tijd op mijn Bronq kunnen spenderen maar dat is me nu al duidelijk .

Mijn broer heeft een pinbot en ook dat is een leuk board ( 138 x 42 ) vooral voor beginnende kiters wegens iets langer en super soft aan de knieën .
En nu ik toch bezig ben , heb ook nog een OR Mako 150 en ook dat vind ik een zalig board , totaal anders maar zeker het proberen waard .

Het verschil zit uiteraard altijd in de kiter en waar je je goed bij voelt . Het financieel aspect is relatief , want 100€ kan veel zijn voor de ene en kleingeld voor de ander .
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #12 November 20, 2015, 11:54:10
edit2Rapporteer  
De Monk 2015 (135 x 42cm) verruilt voor de Bronq (136 x 42cm)
Mij valt op (als niet heel ervaren kiter) dat de Bronq de chop nog makkelijker pakt en en carven gaat veel mooier dan de Monk.
De Bronq voelt ietsje stijver aan dan de Monk. Maar niet veel. Ik heb nu kleinere vinnen onder de Bronq en hoogte lopen is naar mijn gevoel ongeveer het zelfde.
Voor de Bronq is iets meer wind nodig maar is in het highend bereik veel makkelijker aan te kanten. Daar zit naar mij idee de grootste winst tov de Monk.
Als je de Monk een fijn board vindt dan zal de Bronq je nog meer bevallen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #13 November 20, 2015, 22:10:01
edit2Rapporteer  
Of iemand er nu dat geld wil aan geven of niet , moet ieder voor zich uitmaken .
Ik heb een monk 135 lover ed. 2015 en een bronq 136 .
Tot nu toe kan ik zeggen dat het voordeel van Bronq vooral gewicht , snelheid en upwind is .
Voor een carbon board is het veel zachter dan bvb de Carbon trax 2014 die ik vorig jaar gevaren heb en te hard vond voor mijn knieën ( ben 47 jaar )
De monk is dan weer zachter voor de knietjes .
Ik heb nog maar weinig tijd op mijn Bronq kunnen spenderen maar dat is me nu al duidelijk .

Mijn broer heeft een pinbot en ook dat is een leuk board ( 138 x 42 ) vooral voor beginnende kiters wegens iets langer en super soft aan de knieën .
En nu ik toch bezig ben , heb ook nog een OR Mako 150 en ook dat vind ik een zalig board , totaal anders maar zeker het proberen waard .

Het verschil zit uiteraard altijd in de kiter en waar je je goed bij voelt . Het financieel aspect is relatief , want 100€ kan veel zijn voor de ene en kleingeld voor de ander .

Wat jij daar beweert over de Mako 150 is helemaal waar ..... maar er is naar mijn mening een board dat nog veel lekkerder vaart dan de Mako 150 ....... en dat is de Mako 140.

Ik heb ook ook de Monk als een mogen testen. Beslist een lekker boardje maar als je eenmaal aan een Mako gewend bent dan wil je niets anders meer. We hebben het dan natuurlijk over het cruisen, carven en oldschool springen in choppy water en waves ....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.