aanschaf kiteset budget 2000 euro

DennisLeysen

Geen avatar

Berichten: 6
April 17, 2015, 18:57:50
edit2Rapporteer  
binnen enkele weken ben ik van plan om een kitecursus te volgen. Ik ben alvast eens aan het kijken om een setje aan te schaffen. budget rond de 2000 euro.
ik ben ongeveer 1M80 en weeg 72KG. ik ken momenteel nog niets van kiten en weet dus ook niet welk materiaal goed is of welk niet. Ik ben van plan om een kiteset van 2013 of 2014 te kopen. kunnen jullie onderstaande link even bekijken en zien of dit een goed beginnersset is of niet?
andere suggesties zijn ook altijd welkom

http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/surfen-kitesurfen/m917942217-prachtige-zgan-blade-kites-7-10-and-12-meter.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #1 April 17, 2015, 20:47:02
edit2Rapporteer  
Eerst lessen en daarna verder kijken en vragen aan locale kiters. Neem de tijd voordat je eigen spullen aanschaft en voor 2000 euri is er genoeg te kopen lijkt mij.
JimHantu

Berichten: 87
Logs: 0 | 192 uur
Antwoord #2 April 17, 2015, 20:47:37
edit2Rapporteer  
prima keus om te beginnen, prijs is ook wel goed (al is de aanschaf prijs van 3000 een beetje overdreven)
ik zou wel echt even je lessen afwachten voordat je spullen aanschaft.
ze kunnen je tijdens de lessen prima uitleggen (met een kite voor je neus) waar je op moet letten bij de aankoop van gebruikte kites
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #3 April 17, 2015, 21:27:22
edit2Rapporteer  
leuk dat je wilt beginnen, lekker lessen nemen!

ken blade persoonlijk niet maar voor 2000 euries kan je echt leuke setjes kopen.
de set van MP ziet er goed uit. wel even vragen aan de instructeur hoe en wat met gebruikte kites kopen.
misschien dat je een maatje hebt die al kite die je mee kan nemen.

zelf vaar ik met Switch een merk wat je alleen online kan kopen. kijk daar eens op
veel goedkoper dan winkel prijzen. bouwkwaliteit is goed. doet niet onder voor de rest.
verder zijn dit een aantal leuke kites.

north evo
cabrinha switchblade
Switch element
Switch nitro (wat meer freeride georienteerd)
f-one bandit
ga zo maar door.

suc6 met je lessen!!
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #4 April 18, 2015, 08:32:24
edit2Rapporteer  
prima keus om te beginnen, prijs is ook wel goed (al is de aanschaf prijs van 3000 een beetje overdreven)
ik zou wel echt even je lessen afwachten voordat je spullen aanschaft.
ze kunnen je tijdens de lessen prima uitleggen (met een kite voor je neus) waar je op moet letten bij de aankoop van gebruikte kites

Das mijn set prijs was 2800 euro kites en 3 bars
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #5 April 18, 2015, 08:49:14
edit2Rapporteer  
Ik vaar ook met Switch materiaal heb zelf een grotere Nitro en een kleinere Element en dan nog een board van Switch en bar natuurlijk.

Die hele set heeft mij ook ongeveer 2000 eurie gekost, maar heb wel 1 kite goedkoper kunnen kopen en redelijk wat reserve onderdelen + apperal (kleding) meteen erbij besteld waarvan ik ongeveer 70% nog niet heb gebruikt.
Order #   Date   Ship To   Order Total   Order Status   Warehouse   
   3/07/14      €604.84   Complete   EUW   View Order | Reorder
   15/06/14   €429.84   Complete   EUW   View Order | Reorder
   8/05/14      US$0.00   Complete   EUW   View Order | Reorder
   9/04/14      US$0.00   Complete   EUW   View Order | Reorder
   30/03/14   €1,044.00   Complete   EUW   View Order

Met 2 kites kun je ook al redelijk uit de voeten, eigenlijk moet je gewoon 1 kite op zoeken met een lekker groot windbereik. Dan zou je ook al met 1 kite kunnen beginnen nadat je lessen hebt gevolgd, maar ligt er maar net aan wat jou plannen zijn en hoe vaak je wilt gaan kiten. Minimaal 2 kites is eigenlijk ook wel ideaal als er eens 1 kapot is, of je moet een snelle reparatie service hebben.

Ik denk dat je het beste wel ongeveer 10% van de 2000 dient uit te geven aan kite lessen. Je zou ook een switch kite school op kunnen zoeken, maar die zijn er volgens mij haast niet in Nederland. Je kunt ze wel vinden op de switch website of even contact opnemen met ze misschien dat er wel zoiets bestaat, bv een Duitse school die ook lessen doet in Nederland. Dan kun je meteen lessen met het materiaal dat je dan zelf ook gaat varen, dat zou mij persoonlijk wel handig lijken.

Als je Blade wilt gaan varen kun je ook bij corenmore terecht weet alleen niet of dat een beetje in de buurt is, want is de advertentie op MP wel redelijk in de buur voor je ? Ik heb zelf trouwens nog nooit iig wat kite gerelateerd iets gekocht via MP in de ruim 10 jaar dat ik nu kite. Website prijs komt uit op 2586 eurie voor 3 kites + bar, maar weet zeker dat ie je wel een goede set prijs wilt geven. Je kan er ook wel terecht voor lessen en reparatie en je kunt eventueel als er goede wind voorspeld is misschien iets van een 1 week op de camping direct aan het ijsselmeer vertoeven om te lessen.
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #6 April 18, 2015, 08:56:08
edit2Rapporteer  
Met een bar indd 2586 nu bij Robert das nog geen 1300 wat die van mij kosten. Robert kent mij ook wel kan zijn dat ik ze daar inruil voor 2015 blade ook.

Als je wel 2 gaat nieuw dit ook leuk

http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/surfen-kitesurfen/m920483952-complete-beginner-set-nieuwe-kite-bar-board-voor-990.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #7 April 18, 2015, 09:29:03
edit2Rapporteer  
Vreemde quiver met 7/10/12. Beginner met (flink) budget heeft in eerste instantie genoeg aan twee kites.
DennisLeysen

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #8 April 18, 2015, 10:55:25
edit2Rapporteer  
allen bedankt voor de reacties ik zal eerst even lessen nemen
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #9 April 18, 2015, 14:27:35
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #10 April 18, 2015, 21:52:31
edit2Rapporteer  
Blade Trigger lopen heel goed hoogte (diep/bol profiel wegens middenstrut die heel schuin omhoog gaat) en draaien ook nog kort - wel redelijk wat bardruk (dus kracht in je armen nodig).
Geschikt voor freeride, freestyle en wave

twee kites moet je kopen met 1 bar. Anders sta je aan de kant met ofwel een te grote kite of een te kleine kite.
12 m en 9m om te beginnen
7m : dan moet er al meer dan 28 knopen staan (met meer ervaring ga je met kleinere kites bij minder wind kiten)
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #11 April 18, 2015, 23:19:30
edit2Rapporteer  
Koop gewoon lekker een goedkoop 2e hands setje eerst. En zodra je fatsoenlijk kan varen wat kites testen.
Walt0r

Berichten: 541
Antwoord #12 April 19, 2015, 10:34:37
edit2Rapporteer  
- [knip] geen 2ehands op het forum -

maar eerst eens kijken of de sport wat voor je is, en je een beetje laten adviseren door mensen die wat langer kiten of de school waar je de lessen neemt
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #13 April 19, 2015, 11:59:45
edit2Rapporteer  
.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #14 April 19, 2015, 12:14:01
edit2Rapporteer  
Laat je niet gek maken door al dat prachtige materiaal, begin goed! koop niet te snel, teveel.
Eerst les(sen) nemen en VOORLOPIG zeker geen 7 of een 8 meter kopen.
Dit zijn kites die pas gevaren worden als je (veel) ervaring hebt, andere noemen het ook wel storm kites. Heet niet voor niets zo.
Deze kites kunnen je bij harde wind en weinig ervaring keihard afstraffen bij een gemaakte (stuur) fout.

Ervaring is o.a.:
* Kennis van de weersvoorspelling (EEN MUST!) en hoe "deze te lezen"
* Ken je materiaal en weet waar e.e.a. voor dient, vooral de Quick Release, Dit leer je allemaal tijdens lessen.
* Hoogte kunnen lopen (upwind varen), transition kunnen maken (keren), fatsoenlijk kunnen springen en landen.
* bekend met de do's en don'ts van een spot waar je vaart. (verbodszones, ter plekke vragen, wordt gewaardeerd!)

Het lijkt allemaal leuk om een 7-8 te hebben maar deze kites kunnen zelfs gevaarlijk zijn als je niet weet hoe er mee om te gaan.
Dus neem dit advies a.u.b. ter harte. De tijd dat je er 1 aan kunt schaffen komt echt wel, geduld!

Begin eerst met een 10 of 12/13 (of 10 en 12/13)

JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #15 April 19, 2015, 12:28:09
edit2Rapporteer  
als je dat budget hebt en je wilt lekker beginnen kan je prima 2 kites nemen. heb dr zelf ook 2 (9 en 13)
en moet zeggen dat ook de 9 met 35+ knp echt prima en leuk is. (100kg aan de haak voordat mensen me afschieten )

begin lekker met een quiver van 2 kites dan heb je een groot bereik waarin je een prima leercurve kan behalen. (zelf vaar vanaf 15-17 knp tot 35knp of zo)
wil je echt in de stormen gaan kiten dan koop je tegen die tijd een kleinere kite er bij.

Weet niet of van de 2000 ook je lessen en wetsuit enzo van moet betalen.
check bij de surfwinkels de uitverkoopjes. scoorde laatst een splinter nieuw NP pak 5/4/3 met 50% korting. t is dan wat overjarig maar wel goed en goedkoop Smiley
daar heb je ook vaak een 2dehands beurs met kites en meer (bijv eurofuncenter, bij brouwersdam doen ze dat ook vaak) scheelt ook weer in de portomonee.


Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #16 April 19, 2015, 13:43:20
edit2Rapporteer  
Ik zie liever een beginner aan een 7m in 25kn dan aan een 9 of 10m. Zie ze vaak genoeg langs stuiteren in 25-30kn met 9m of 10m kites terwijl ze 0 controle hebben. Een 7 of een 8 is prima als beginner maar dan moet je niet meteen met 30+kn gaan kiten uiteraard.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #17 April 19, 2015, 14:41:28
edit2Rapporteer  
Laat je niet gek maken door al dat prachtige materiaal, begin goed! koop niet te snel, teveel.
Eerst les(sen) nemen en VOORLOPIG zeker geen 7 of een 8 meter kopen.
Dit zijn kites die pas gevaren worden als je (veel) ervaring hebt, andere noemen het ook wel storm kites. Heet niet voor niets zo.
Deze kites kunnen je bij harde wind en weinig ervaring keihard afstraffen bij een gemaakte (stuur) fout.

Ervaring is o.a.:
* Kennis van de weersvoorspelling (EEN MUST!) en hoe "deze te lezen"
* Ken je materiaal en weet waar e.e.a. voor dient, vooral de Quick Release, Dit leer je allemaal tijdens lessen.
* Hoogte kunnen lopen (upwind varen), transition kunnen maken (keren), fatsoenlijk kunnen springen en landen.
* bekend met de do's en don'ts van een spot waar je vaart. (verbodszones, ter plekke vragen, wordt gewaardeerd!)

Het lijkt allemaal leuk om een 7-8 te hebben maar deze kites kunnen zelfs gevaarlijk zijn als je niet weet hoe er mee om te gaan.
Dus neem dit advies a.u.b. ter harte. De tijd dat je er 1 aan kunt schaffen komt echt wel, geduld!

Begin eerst met een 10 of 12/13 (of 10 en 12/13)



heeeeelemaal mee eens .... ThumpsUp

graag wil ik ook nog toevoegen aan ervaring:
* vlug en probleemloos naar een verloren boardje kunnen boddydraggen ...
* vlug en probleemloos een kite kunnen relaunchen ....
* weten hoe te handelen in problematische situaties ......

Ik vind het niet verstandig dat een beginner in windkracht 6 (22 kn) of hoger oefent, dus is een kleine kite (7m) voorlopig niet nodig.

Voor iemand met een gewicht van 72 kg is een 9m en 12m een ideaal startsetje. Bijvoorbeeld de Prodigy 9 en 12m van Ocean Rodeo ..... miomenteel mijn lievelingskites YeSS
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #18 April 19, 2015, 17:19:10
edit2Rapporteer  
Blade Trigger lopen heel goed hoogte (diep/bol profiel wegens middenstrut die heel schuin omhoog gaat) en draaien ook nog kort - wel redelijk wat bardruk (dus kracht in je armen nodig).
Geschikt voor freeride, freestyle en wave

twee kites moet je kopen met 1 bar. Anders sta je aan de kant met ofwel een te grote kite of een te kleine kite.
12 m en 9m om te beginnen
7m : dan moet er al meer dan 28 knopen staan (met meer ervaring ga je met kleinere kites bij minder wind kiten)

Vind juist heel weinig bar druk haha
DennisLeysen

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #19 April 19, 2015, 22:13:16
edit2Rapporteer  
kent er iemand een sites of plaatsen om koopjes te doen ivm aanschaf materiaal?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #20 April 19, 2015, 22:16:32
edit2Rapporteer  
Elke (web)winkel heeft wel setaanbiendingen, en dan nog marktplaats of het 2e hands gedeelte hier.
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #21 April 19, 2015, 22:34:09
edit2Rapporteer  
www.kitefinder.com
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #22 April 19, 2015, 23:55:16
edit2Rapporteer  
waar ga je kiten? voor je gewicht is ee n12 echt overdreven...

op mp staat genoeg 2e hands zodat je geld overhoudt. (waronder mijn mooie gaastra setje )

maar ook nieuw kan het met dit budget wel, zelfs 2015 materiaal. (telstar ff bellen)
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #23 April 20, 2015, 09:28:19
edit2Rapporteer  
binnen kort komt eurofun weer met 2dehands markten, en volgens mij is er in mei het kiteboard open in noordwijk met een 2de hands beurs.
en op de KH staan ook links naar alle shops.
verder lekker switch varen
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #24 April 20, 2015, 18:11:56
edit2Rapporteer  
hoe bevalt die switch bar eigenlijk joker?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.