Aanschaf nieuw boardje

Timmmm

Geen avatar

Berichten: 30
April 19, 2015, 20:39:28
edit2Rapporteer  
Beste medekiters,

Ik kite inmiddels een kleine 2 seizoenen, voornamelijk op Hoek van Holland (veel golven / chop) en mijn oude boardje, een Naish Haze 2009, is hard aan vervanging toe.

Ik ben opzoek naar een nieuw boardje, waarmee ik de komende tijd vooruit kan. Vaar momenteel voornamelijk rakjes en probeer hier en daar wat te springen, maar wil komende zomer qua skills wel echt een stapje maken. Moet goed goed in chop kunnen varen, moet redelijk vergevingsgezind zijn voor mijn knieën (als ik op de Sugar Skull van mijn maatje vaart voelt deze een stuk "zachter" dan mijn eigen board) en moet ook nog een beetje betaalbaar zijn. Boardje uit 2013/2014 is trouwens ook prima.

Ik ben 1,88m bij 77kg en vaar momenteel op een boardje van 1,32m bij 39 cm. Heb mijzelf uiteraard al een beetje zitten oriënteren en kwam o.a. de F-one Trax en de Shinn Monk Forever tegen. Over de Trax een beetje griezelverhalen gelezen (delaminatie, erg breekbaar), maar zo zal ieder board zal wel zijn manco's hebben.

Welk board raden jullie mij aan? En zijn de afmeting van 1,32m x 39 OK?

Alvast dank!  Joepie

Groetjes,

Tim
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1 April 19, 2015, 21:20:39
edit2Rapporteer  
chopkiller?
vegevendgezind voor knieën?
geen delaminatie?
wavecarving?

Ocean Rodeo Mako 140 x 40 .....!

what else?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2 April 19, 2015, 21:53:32
edit2Rapporteer  
Testen is weten. Het is net als met kites en auto's zeer persoonlijk. Breedte mag wel 1 of 2 cm bij.
Timmmm

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #3 April 19, 2015, 22:06:16
edit2Rapporteer  
Testen is weten. Het is net als met kites en auto's zeer persoonlijk. Breedte mag wel 1 of 2 cm bij.

Zou graag wat boardjes willen testen, maar kom op internet weinig tegen over Nederlandse bedrijven die Shinn verkopen.. 

Kwam op een aantal (buitenlandse) forums ook de Shinn Dundee tegen. Deze schijnt nog net iets lekkerder te varen in chop dan de Monk Forver. Iemand ervaringen?
Mich@el

Berichten: 383
Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #4 April 19, 2015, 22:55:07
edit2Rapporteer  
Nobile NHP. Voor mij niks anders. Maar idd testen zoveel keus. Even de test dagen in de gaten houden.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #5 April 19, 2015, 23:20:04
edit2Rapporteer  
Elk freeride/freestyle boardje zal je wel bevallen waarschijnlijk. Denk aan:

- naish monarch/hero
- nobile nhp
- f-one trax (wel breekbaar idd)
- brunotti dimension
- shinn monk
en vele anderen.

Belangrijkste voor goed door de chop is rocker, hoe meer rocker hoe beter door de chop. Meer rocker maakt een boardje wel langzamer en je hebt meer wind nodig om op een boardje met veel rocker te varen.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 April 19, 2015, 23:53:34
edit2Rapporteer  
als je gee nfreestyle gaat doen koop dan een North X-ride of idd die mako king.

wil je wat kunnen tricken kan ook met x-ride, maar btr dan een shinn of nobile nhp of Gaastra Vane of enz enz


f-one is overprcied, vaart lekker, gaat constant kapot.
lokkie

Berichten: 21
Antwoord #7 April 20, 2015, 10:45:26
edit2Rapporteer  
Kijk ook eens naar een CrazyFly Shox of Raptor Pro. Heerlijke freeride boardjes. Ik vaar zelf de Shox en die vaart zeer fijn in de klotsbak van de brouwersdam met hoog water.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #8 April 20, 2015, 12:11:05
edit2Rapporteer  
Vergeet de Lieuwe shotgun niet,daar vaar ik nu ook voor zo een 60 % van de tijd mee naar volle tevredenheid ,naast mijn 2015 F-one carbonade trax  ThumpsUp
De trax is iets lekkerder in de chop maar dat mag geen naam hebben. De shotgun is handgemaakt en iets aparts voor de zelfde prijs als een duurder fabrieksboard Grin



pewpew

Berichten: 779
Antwoord #9 April 20, 2015, 12:22:32
edit2Rapporteer  
tja er is ook nog dat boardje van versus 'the act' die je nog kan testen
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #10 April 20, 2015, 17:02:06
edit2Rapporteer  

Kwam op een aantal (buitenlandse) forums ook de Shinn Dundee tegen. Deze schijnt nog net iets lekkerder te varen in chop dan de Monk Forver. Iemand ervaringen?

Ik vaar de Dundee en ben er erg tevreden over. Iedereen die hem probeert vindt hem ook erg lekker. De monk heb ik niet geprobeerd maar is meer free style gericht.
PH-6810

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #11 April 20, 2015, 18:07:33
edit2Rapporteer  

Zou graag wat boardjes willen testen, maar kom op internet weinig tegen over Nederlandse bedrijven die Shinn verkopen.. 

Kwam op een aantal (buitenlandse) forums ook de Shinn Dundee tegen. Deze schijnt nog net iets lekkerder te varen in chop dan de Monk Forver. Iemand ervaringen?

Via Geloof68 kun je Shinn boards testen. Hij geeft prima advies.
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #12 April 20, 2015, 19:26:06
edit2Rapporteer  

Zou graag wat boardjes willen testen, maar kom op internet weinig tegen over Nederlandse bedrijven die Shinn verkopen.. 

Kwam op een aantal (buitenlandse) forums ook de Shinn Dundee tegen. Deze schijnt nog net iets lekkerder te varen in chop dan de Monk Forver. Iemand ervaringen?

Via Geloof68 kun je Shinn boards testen. Hij geeft prima advies.

Dat klopt inderdaad, Bij Andre (Geloof68) kun je prima terecht voor advies en testen. Als je een keer op de ZM bent kun je ook wel mijn Monk 2015 (1.33*41) proberen
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #13 April 20, 2015, 22:42:15
edit2Rapporteer  
Of mijn trax, maar ik heb wel de grootste maat.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.