Landen hoge sprongen

jleeuw

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #25 Mei 14, 2015, 14:49:54
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het zo dat kiteloops ook aangetrokken moeten worden met hands bij achterste been. Dus als je naar links kite moet je rechthand aantrekken. Als je erg hoog springt en zachtnwil landen trek je zelfde hand ook aan echter net voordat je land, bij kiteloop op hoogste punt of als je nog omhoog gaat.
zonder sprongen kan je hem ook andere kant op downloopen om om te draaien bijv, maar wat dit doet als je het tijdens sprong de verkeerde kant op loopt weet ik niet........ bij veel snelheid schiet jij door en wil kite andere kant op.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #26 Mei 14, 2015, 17:23:14
edit2Rapporteer  
Om het nog ingewikkelder te maken: je moet de kite tegenovergesteld loopen aan de positie in het venster vlak voor je landing. Staat hij iets achter je zoals bij een normale sprong dan zet je een dowloop in, staat hij voor je in het venster dan zet je een kiteloop in vlak voordat je het water raakt. Op deze manier gaat de kite over/achter je langs er remt hij je af als je veel horizontale snelheid hebt. Spring je recht omhoog met vrijwel geen horizontale snelheid dan maakt het niet uit of je een kite- of downloop inzet of normaal instuurt.

Kiters die echt hoog springen zie je dan ook vaak expres veel horizontale snelheid genereren omdat landen met een loop (helikopter loop) makkelijker te timen is dan simpelweg insturen omdat een loop boven je een veel langer zweefmoment creëert en de kite in beweging blijft zodat je nog een tweede loop kunt inzetten.
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #27 Mei 14, 2015, 20:55:23
edit2Rapporteer  
Om het nog ingewikkelder te maken: je moet de kite tegenovergesteld loopen aan de positie in het venster vlak voor je landing. Staat hij iets achter je zoals bij een normale sprong dan zet je een dowloop in, staat hij voor je in het venster dan zet je een kiteloop in vlak voordat je het water raakt. Op deze manier gaat de kite over/achter je langs er remt hij je af als je veel horizontale snelheid hebt. Spring je recht omhoog met vrijwel geen horizontale snelheid dan maakt het niet uit of je een kite- of downloop inzet of normaal instuurt.

Kiters die echt hoog springen zie je dan ook vaak expres veel horizontale snelheid genereren omdat landen met een loop (helikopter loop) makkelijker te timen is dan simpelweg insturen omdat een loop boven je een veel langer zweefmoment creëert en de kite in beweging blijft zodat je nog een tweede loop kunt inzetten.

Ja psies, maar dan nog even over terminologie... Is een heliloop altijd een kiteloopje (dus naar achter met kleine draaicirkel boven je)  in het dalend traject van een sprong? Itt tot een downloop altijd die naar voren geloopt wordt...

Maw: zowel een downloop als helil-loop kunnen je zachter helpen landen waarbij een downloop naar voren is en een heli-loop achter/boven je is... Correct?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #28 Mei 14, 2015, 21:31:52
edit2Rapporteer  
Helikopter is vooral om je verticale snelheid op te vangen, kan met zowel kite- als downloop. Al zie je downloop vrijwel nooit omdat je over het algemeen in de vaarrichting zweeft waardoor je met een downloop eerst drukloos naar beneden valt voordat de kite je opvangt.

Bij een kite- of downloop waar de kite lager komt is vooral de bedoeling je horizontaal te versnellen of juist af te remmen,  maar het is een groot grijs gebied in wat een normale loop of helikopter loop is als het om de landing gaat en als je echt hoog gaat zijn combinaties ook mogelijk.

Wat ik vooral duidelijk probeer te maken is dat het enorm af hangt van je hoogte, kite positie en snelheid door de lucht welke vorm van loop je gebruikt.
jleeuw

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #29 Mei 15, 2015, 17:57:54
edit2Rapporteer  
Ik heb altijd begrepen dat een pussyloop een downloop is als je al naar beneden gaat. Dus met achterste hand aangetrokken is, dus naar achteren blijven doorsturen na hoogste punt.  Door dit uit te stellen tot paar meter voor landing, land je ook zacht. Wel board downwind gooien. Voorste hand aantrekken doe ik in lucht nooit, voor mijn gevoel komt dit niet goed ivm voorwaartse snelheid die ik meestal heb. Je zou hem wel kunnen doen als je weing snelheid hebt en omwil draaien qua vaarrichting naar mijn idee, klopt dit?
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #30 Mei 15, 2015, 19:24:14
edit2Rapporteer  
Ik stuur hem altijd in met m'n voorste hand, geen idee hoe je daarmee van richting kan veranderen.
Als ik in tegengestelde richting wil veranderen werk ik met m'n achterste hand.
Maar ik loop de kite wel niet, enkel insturen.
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #31 Mei 15, 2015, 20:32:12
edit2Rapporteer  
Evan klopt het dus in het fimpje van marc hij heel veel downloopt?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #32 Mei 15, 2015, 20:48:37
edit2Rapporteer  
Nee, hij stuurt zijn kite in de vaarrichting om zo extra snelheid vooruit te krijgen en vervolgens met een kiteloop zich te laten opvangen en afremmen.
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #33 Mei 15, 2015, 21:37:43
edit2Rapporteer  
Nee, hij stuurt zijn kite in de vaarrichting om zo extra snelheid vooruit te krijgen en vervolgens met een kiteloop zich te laten opvangen en afremmen.
ohh nu begrijp ik het. Downloop= Een loop die dezelfde vaarrichting volgt als jij deed voor de sprong. (dus jij vaart naar links voor de sprong, Kite gaat in het begin van de loop ook naar links en maakt dan een loop).
En kiteloop is dat de kite de tegenovergestelde kant opgaat als jouw vaarrichting in het begin van de loop.

Maar eigenlijk maakt het niet uit welke je gebruikt zolang je maar van bijvoorbeeld 1 uur naar 11 loopt of van 11 uur naar 1 uur loopt vlak voor je landing.. klopt dit?
jleeuw

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #34 Mei 16, 2015, 08:34:54
edit2Rapporteer  
Ik ga dit dan maar eens proberen, met voorste hand dus aantrekken, begin er dan wel mee als ik aan dalen ben.  Maar downloop is dus ook als je met achterste hand aantrekt in daling, kan beide kanten op.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #35 Mei 16, 2015, 08:40:11
edit2Rapporteer  
Downloop. Zegt al al.... Je draait je kite naar beneden rond. Mooi met een transition, stuur je kite onderlangs tegen je vaarrichting bijvoorbeeld en dan kan je heel hard carven in de bocht.
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #36 Mei 16, 2015, 12:29:07
edit2Rapporteer  
Ik ga dit dan maar eens proberen, met voorste hand dus aantrekken, begin er dan wel mee als ik aan dalen ben.  Maar downloop is dus ook als je met achterste hand aantrekt in daling, kan beide kanten op.

Nee, niet helemaal. Je laatste zin... Downloop kan maar 1 kant op.. Naar voren dus. Andere kant op is technisch gezien een late kiteloop maar die kan je  ook helpen opvangen...
jleeuw

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #37 Mei 16, 2015, 13:23:41
edit2Rapporteer  
Ja daar gebruik ik hem ook voor, lekker zacht landen. Maar ook wel eens als wind weing is en ik toch snelheid wil krijgen om net die golf te pakken bijv.  Heb nog eens naar die loops van ruben lente gekeken.Die trekt toch e ht zijn achterste hand aan bij zijn bekende megaloops, maar voorste hand kan dus ook zonder transition? Ga dit toch eens uitproberen, dacht zelf dat dit nooit kon.
Dacht ook dat downloopen gewoon onder onderlangs loopen was, zo zie je maar weer.
JimHantu

Berichten: 87
Logs: 0 | 192 uur
Antwoord #38 Mei 16, 2015, 16:00:17
edit2Rapporteer  
"mega"loops van ruben:  die gaan vol door het windvenster terwijl hij zelf zo hoog mogelijk hangt.
een "downloop" trek je veeel later, waardoor je kite dus boven je hoofd loopt.
voor het makkelijke noem ik het een downloop als je hem tijdens je daling inzet(waardoor die dus boven je loopt, of in sommige gevallen zelfs een beetje achter je langs loopt en je afremt)
"kiteloops" of megaloops trek je al terwijl je nog stijgt in je sprong(of op het hoogste punt in je sprong)waardoor je kite dus voor je langs loopt, en je er horizontaal achteraan vliegt

noem het lekker zoals je zelf wilt en fijn vind praten Wink

even wat ander.
een megaloop met je voorste hand trekken?? heeft iemand dat al eens geprobeerd (lijkt in de praktijk onmogelijk, maar zou moeten kunnen toch?)

Triple-T

Geen avatar

Berichten: 55
Logs: 0 | 127 uur
Antwoord #39 Oktober 01, 2015, 20:36:04
edit2Rapporteer  
Ik spring vaak ook hoog en ben bij de grotere maten vaak geen kiteloop nodig. Ik stuur mijn kite altijd verder naar achteren en houd hem ook hier pas vlak voor de landing stuur ik weer hard in, dit werkt altijd wel goed. Alleen bij de kleinere maten kites is dit wat lastiger want die vangen je minder op en dan is een late kiteloop wel handig, zodat je wat zachter land.

Een downloop gebruik ik alleen bij transition dan spring ik ook meer omhoog dus zonder te veel horizontale snelheid en stuur mijn kite wat naar voren en trek hem voor ik land door. dan krijg je wel lekker stukje snelheid gelijk mee de andere kant weer op.

Als ik jou was zou ik eerst proberen om met je kite zonder loop te oefenen dus verder naar achteren sturen. als dit goed wil dan ook eens een kiteloop in te zetten.
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #40 November 26, 2015, 09:48:56
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=1mBZmOyCtow
Als het goed is word dit daadwerkelijk een 10-delige serie, met een Woo kun je je landingen wel mooi meten. Meten is weten tenslotte, als je dan ook nog iets doet als jezelf filmen of laten filmen dan kun je toch uitzoeken wanneer je het goed doet en wanneer fout ? Ik denk dat iedereen hier nog wel iets van kan leren, je stopt toch nooit met leren of wel ? Het ligt ook wel aan de kite of die je vaak harder of meestal zachter laat landen, maar dit zal dan ook wel te corrigeren zijn dan. Ik weet niet of je alleen maar 1 model kite hebt ? Ik heb een kite als ik die te veel naar voren stuur zonder iets van loopen ofzo net voor de landing kom ik harder neer als dat ik de bar gewoon zo lang mogelijk aangetrokken hou (Maar dit is wel heel kort door de bocht), of je veel meters overbrugd of juist meer hoogte maakt scheelt natuurlijk ook wel.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #41 November 26, 2015, 12:43:21
edit2Rapporteer  

even wat ander.
een megaloop met je voorste hand trekken?? heeft iemand dat al eens geprobeerd (lijkt in de praktijk onmogelijk, maar zou moeten kunnen toch?)



 schater dat is onmogelijk
JimHantu

Berichten: 87
Logs: 0 | 192 uur
Antwoord #42 November 26, 2015, 16:57:43
edit2Rapporteer  
haha wel eens geprobeerd tim??
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #43 November 27, 2015, 12:04:22
edit2Rapporteer  

even wat ander.
een megaloop met je voorste hand trekken?? heeft iemand dat al eens geprobeerd (lijkt in de praktijk onmogelijk, maar zou moeten kunnen toch?)



 schater dat is onmogelijk

De loop gaat prima maar het landen POEEEEEEEEEE
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #44 November 27, 2015, 19:48:31
edit2Rapporteer  
Al geprobeerd Gilion? Heb er wel eens aan zitten denken maar nooit een downloop in durven zetten voor het hoogste punt vd sprong.

Een downloop na je hoogste punt maar nog wel veel te vroeg in zetten is ook al heftig zat, dan gaat je kite nog een extra rondje volledig om je heen voordat je land als je het goed timed. Heerlijk die horizontale versnelling!
Emanuel

Berichten: 96
Antwoord #45 Oktober 24, 2021, 14:00:50
edit2Rapporteer  
Oud topic, maar het heeft me wel geholpen. Had precies hetzelfde probleem….nu genoeg informatie om de landing van high-jumps goed te oefenen. Thanx.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.