Kite voor flyboarden en kitesurfen

Hasti

Geen avatar

Berichten: 3
Mei 16, 2015, 19:01:43
edit2Rapporteer  
Beste,
Sinds een jaar begonnen met kiten na daarvoor te hebben geflyboard.
Nu ben ik van plan een nieuwe kite aan te schaffen en vraag ik me af iemand toevallig een kite weet
waarmee ik zowel kan flyboarden (binnenland) en kitesurfen (voornamelijk ijselmeer).
Iemand een suggestie?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 Mei 16, 2015, 20:12:51
edit2Rapporteer  
Lichte snel sturende freeride kites. Dit zijn meestal kites met 3 struts. Voorbeelden: Ozone Catalyst, Naish Pivot, Ocean Rodeo Prodigy. Ik flyboard ook en bij flyboarden is het belangrijk dat een kite ook drift. Een te zware kite zal uit de lucht vallen, omdat je de kite bij flyboarden met minder wind inzet in vergelijking met kite(boarde)n. Gewoon een keer bij jou op de kitespot vragen aan een reseller of je met zo'n kite mag flyboarden.
Hasti

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #2 Mei 17, 2015, 01:54:54
edit2Rapporteer  
Oke top, dankjewel.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Mei 17, 2015, 09:23:16
edit2Rapporteer  
Flysurfer speed series.
jleeuw

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #4 Mei 24, 2015, 12:00:44
edit2Rapporteer  
Bij weinig budget kan je ook op zoek gaan naar oudere bularoo van best. Was volgens mij eerste snow, land en kitesurf kite zoals ze ook zelf aangaven. Met dus extra protectie en lekker stabiel, stabieler dan waroo toen was, 4lijns en one pump.
Ik heb nog een paar, in verschillende staat. Afhankelijk van je budget kan je dan wat komen uitzoeken. Hoor het wel.
Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #5 Mei 24, 2015, 22:23:22
edit2Rapporteer  
Een van de populairste kites voor flyboard en kitesurfen is de Flysurfer speed (closed cell foil kite)
Deze kite is super stabiel, vliegt met weinig wind en springt heel makkelijk met flyboarden, door de kite iets in te sturen en de bar aan te trekken. Daarnaast heeft hij veel hangtime, waardoor je zachtjes neergezet wordt (wel zo relaxt op het harde strand)

Doordat er geen opblaasbare tubes in zitten, is hij minder kwetsbaar op het strand bij crashes met flyboarden.
Als je hiervan een 12m hebt, dan heb je een mega windbereik. Vanaf ongeveer 10 knopen bij het landboarden tot 25 knopen op het water.

De nieuwste speed is de Speed4 lotus: http://www.versusshop.nl/flysurfer-speed-4-lotus
Maar er zijn ook een heleboel Speed3 kites te koop die ook top zijn, maar een veel zachtere prijs hebben.
Op marktplaats vind je vast een boel speed 3's maar ook bij Versus hebben we momenteel een aantal gebruikte speed3's liggen voor een leuke prijs.

Als je een speed 2e hands koopt, check dan wel dat de bridle lines en de katrollen niet te versleten zijn en zorg dat de mixer (bridle afstelling) goed staat, of laat door iemand die er verstand van heeft de mixer goed zetten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.