Urgent info nodig kitespots zuidkust Frankrijk

Pieterr

Berichten: 88
Mei 21, 2015, 10:58:08
edit2Rapporteer  
Beste medekiters,

wij zouden dit weekend gaan kiten in Denemarken maar omdat het daar niet waait zijn wij ons nu aan het oriënteren op Zuid Frankrijk, ergens tussen Perpignan en Montpellier. Hier waait het goed, helaas offshore, maar gelukkig zien wij een zestal grote meren in de regio liggen (bijv. Etang de Thau).

Heeft iemand tips voor de regio
- Is het toegestaan om op deze meren te varen?
- Momenteel sterke wind, bergwind? Ervaringen mee?
- Vaarbare spots met NW wind: https://www.windyty.com/?temp,2015-05-22-12,42.956,3.466,9
- Betaalbaar overnachten

Enzovoort. Ben benieuwd!
Wij willen vannacht gaan rijden, lekker last minute allemaal, dus zou erg blij zijn met nog wat informatie.


Groet,

Pieter


Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1 Mei 21, 2015, 12:13:35
edit2Rapporteer  
Hallo Pieterr,

Mijn advies: rij naar Leucate en boek daar een hotel of camping. In Leucate liggen enkele kitesurfwinkels. Daar is een boekje/brochure verkrijgbaar met regionale spots en bijbehorende info's en do's & donts.

Veel succes & plezier.
Ronald6

Berichten: 18
Antwoord #2 Mei 21, 2015, 13:45:14
edit2Rapporteer  
Hoi  ben zelf drie keer in die regio geweest.
vaak de wind uit de bergen dus je moet wel op een van de meren. 

Etang te veel plekken waar je niet mag kiten .
en waar je wel mag  kiten is een kleine modder pool waar je met een normale auto niet kan komen.
en er is weinig te beleven.

dicht bij  Leucate vond ik het strand te rots achtig , en te weinig andere kiters.

Bij port Barcares heb je ook de kabel baan voor als er geen wind is , dit vond ik de beste spot.   
Je kan aan beide kanten van het eiland kiten , aan de kant van de kabel baan , en op het grote meer.
Het strand is vrij lang ondiep dus voor beginners ook perfect.
het kan daar wel plotseling heel hard waaien.
er zitten ook 2 kite winkels in de buurt

Zelf  stapte ik op bij de surfschool (ucpa port barcares ), daar is een lekker zandstrand nog een barretje en een WC en kan je Surfspullen huren.

Er zijn veel campings in Barcares bij de monding van de rivier , aan zee en loop je zo de stad Barcares is waar nog iets te doen is
Kermis ,restaurants. 

Je kan ook nog een uurtje door rijden naar de baai van Rosas daar heb je campings aan het strand waar je ook kan kiten
de wind is dan meestal evenwijdig aan de kust . en bij thermische wind komt deze uit zee.   

Groet Ronald
Pieterr

Berichten: 88
Antwoord #3 Mei 21, 2015, 15:01:28
edit2Rapporteer  
Het wordt Leucate!
Mooie windverwachting, mooi meer en ook nog lekker warm.

Thanks voor de tips.

Is het daar trouwens druk op het water?
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #4 Mei 21, 2015, 18:34:20
edit2Rapporteer  
Ik zeg.. Grin.rij even door naar Spanje( 150 km verder)naar de baai van Rosas daar zijn verschillende campings( la ballena ) waar je zo vanaf je staanplaats het strand op kan en zeker in het voor of na seizoen mag je daar overal kiten vind ik persoonlijk een betere kitelocatie dan in leucate waar ik ook diverse keren ben geweest je heb daar vaak een veel te harde wind of geen wind ...en op die zoutwater meren stikt het van de kwallen en zeewier . Grin
Maar voor een lang weekend is het wel een stukje rijden Grin
Kijk maar even op  www.ballena-alegre.com
PokkiePok

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #5 Mei 21, 2015, 19:10:29
edit2Rapporteer  
Vorige maand nog in Leucate geweest. April en Mei over het algemeen dikke wind!

Voor beginners is Etang de la palme aan te raden. De camping die aan dit stuk ligt is Domaine de la Palme met een Nederlands sprekende host.

Have fun!
Gerwinnaar

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #6 Mei 22, 2015, 20:21:58
edit2Rapporteer  
http://www.camping-la-franqui.com
Simpele camping maar prima.
Loop je zo het strand op, is wel een stukje lopen.dit is ook het strand waar het festival du vent was.
Bij de Kitesurfschool kan je safety boeken, halen ze je op, maar ik weet niet of die er al zijn.
Het kan er echt heel hard waaien en vlagerig zijn.
Schoentjes zijn in die meren een must heb ik gehoord, maar heb zelf alleen op zee gevaren
De VVV in leucate is bij ons ook erg behulpzaam geweest..

Veel plezier.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #7 Mei 22, 2015, 20:29:30
edit2Rapporteer  
Heb op 2 binnenmeren in Leucate gekite zonder schoentjes, ging prima.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.