Spot Maasvlakte slufter ingekort

Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #25 Mei 23, 2015, 23:59:37
edit2Rapporteer  
Blijft toch een bizar verhaal dat het aan allemaal aan die geruis- en rookloze kiters ligt...
En kites die er enorm hard uitzien als hele grote gevaarlijke vogels... zo moeilijk is dat toch niet om die link te leggen?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #26 Mei 24, 2015, 00:12:21
edit2Rapporteer  
Blijft toch een bizar verhaal dat het aan allemaal aan die geruis- en rookloze kiters ligt...
En kites die er enorm hard uitzien als hele grote gevaarlijke vogels... zo moeilijk is dat toch niet om die link te leggen?

En die vliegtuigen dan?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #27 Mei 24, 2015, 07:27:07
edit2Rapporteer  
Gaat om de afstand,  een wandelaar, hond, windsurfer, crossmotor, SUP, etc verstoren net zo hard als ze dwars door het gebied banjeren.


Uit al deze onnozele reacties maak ik op dat het hoog tijd word dat elke kiter eens naar een informatie avond over natura2000 en kitesurfen. Misschien goed als iemand dit een keer organiseert, al zou ik dan wel pleiten om zo'n avond verplicht te maken voor iedereen die wilt kiten naast een natuurgebied.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #28 Mei 24, 2015, 07:46:19
edit2Rapporteer  
 Grin   Wat wil  je weten.....
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #29 Mei 24, 2015, 09:39:35
edit2Rapporteer  
Diegenen die het niet willen/ kunnen accepteren kunnen dan beter op de Brouwersdam gaan kiten. Sluf wat rustiger dan en minder gezeur qua overtredingen.  Grin
CCaptain

Berichten: 254
Antwoord #30 Mei 24, 2015, 14:07:32
edit2Rapporteer  
Erg jammer dat zo veel mensen enkel in hun eigen voordeel kunnen denken zonder daarbij het resultaat op lange termijn in te zien.

Er wordt door een aantal kitesurfers (o.a. Evan) veel energie en vrije tijd gestoken om spots zoals de slufter open te houden. Door in gesprek te gaan/blijven met de verantwoordelijken voor het gebied doen zij hun best om draagvlak te krijgen/houden voor ons kiters.

Zij doen dit voor alle kiters, dus ook voor hen die hier met kritiek komen. Waarom vindt men het nodig om de punten van kritiek en onzinnige vergelijkingen, die al jaren genoemd worden, hier toch weer te noemen?

Beseffen degenen die deze opmerkingen maken dan niet dat deze opmerkingen geen positieve invloed hebben op de besluitvorming mbt het open houden van Oostvoorne en Slufter. We raken er hooguit draagvlak mee kwijt of het beïnvloed sommige kiters die het daardoor toch weer nodig vinden om het natuurgebied in te varen...

Wanneer de spot na drie jaar onderzoek dicht moet, hebben we het aan deze lieden te danken. We mogen ons dan verspreiden over de andere spots in de omgeving waar het nu ook al druk is. Vergelijk deze spots eens met de Slufter...

Laten we nu eens echt in ons eigen voordeel gaan denken en uit het natuurgebied blijven. Waarom vinden sommigen dit zo moeilijk? Is de Slufter te klein zoals de grenzen nu liggen?

Evan en anderen die zich inzetten voor de kitesurfers: TOP !!! Als we over drie jaar nog op de Slufter kunnen varen is dat mede dankzij jullie  ThumpsUp




Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #31 Mei 24, 2015, 15:03:32
edit2Rapporteer  
De mensen van hier zijn over het algemeen niet de mensen die in het natuurgebied komen...

Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #32 Mei 24, 2015, 16:19:58
edit2Rapporteer  
Blijft toch een bizar verhaal dat het aan allemaal aan die geruis- en rookloze kiters ligt...
En kites die er enorm hard uitzien als hele grote gevaarlijke vogels... zo moeilijk is dat toch niet om die link te leggen?

En die vliegtuigen dan?
Volgens mij gaat het dan om andere vogels. Die intussen al beseffen dat vliegtuigen gewoon grote bakbeesten zijn die hen geen kwaad doen, tenzij ze er tegen vliegen natuurlijk Smiley
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #33 Mei 24, 2015, 18:53:09
edit2Rapporteer  
De mensen van hier zijn over het algemeen niet de mensen die in het natuurgebied komen...


Kan zijn, maar dat soort opmerkingen/kritiek zijn nu niet bepaald motiverend.
harryCab

Berichten: 316
Antwoord #34 Mei 24, 2015, 19:02:44
edit2Rapporteer  
De mensen van hier zijn over het algemeen niet de mensen die in het natuurgebied komen...



Laat ik voorop stellen dat ik het werk wat Evan en anderen verrichten voor ons kiters ten zeerste waardeer en enorm respecteer!
Ik denk dat de (synische) opmerkingen die gemaakt worden ook niet aan het adres van diegene zijn die zich voor onze kitespot inzetten. Enige vorm van kritiek is louter berust op onbegrip en ongeloof dat de kiters in deze weer de dupe gaan worden voor iets waar we weinig aan kunnen doen, that's all.  Of je er draagvlak mee kwijt zou raken vind ik te ver gaan. En ja, wellicht dat sommige opmerkingen al eens genoemd zijn. Niet iedereen leest alle posts....

Laat maar horen wanneer er een info avond is, ben erbij


Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #35 Mei 24, 2015, 20:47:07
edit2Rapporteer  
Ik blijf het wel frappant vinden dat boven de slikken van oostvoorne wel een aerobatic box  mag blijven bestaan van 1 km3... ik dacht altijd dat vogels slechter tegen vliegtuigen konden dan tegen kites.

Btw voor meer info over sluf zou ik ff contact met Dré en Rien zoeken.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #36 Mei 25, 2015, 16:47:33
edit2Rapporteer  
Zou het kunnen dat Natura 2000 mensen asociaal zijn ?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #37 Mei 25, 2015, 19:36:39
edit2Rapporteer  
Het grote geld is altijd asociaal. De natuurcompensatie voor de aanleg van de tweede maasvlakte is vanuit de Europese regelgeving verplicht. We kunnen als kitesurfers alleen sturen in de uitvoering van deze regels.
PH-6810

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #38 Mei 26, 2015, 13:08:45
edit2Rapporteer  
Evan bedankt voor je inzet en uitleg over deze aanpassing bij de Slufter.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #39 Mei 28, 2015, 21:47:42
edit2Rapporteer  
Respect voor het werk van Evan.
Maar wat te doen met figuren die willens en wetens, bewust continue een heel eind links van de gele boei varen tot ver over de zandbanken heen? Vandaag meegemaakt.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #40 Mei 29, 2015, 09:31:04
edit2Rapporteer  
...Maar wat te doen met figuren die willens en wetens, bewust continue een heel eind links van de gele boei varen tot ver over de zandbanken heen? Vandaag meegemaakt.

Heel vervelend dit soort situaties, maar hoe weet je dat ze het willens en wetens deden?
Heb je ze er van tevoren op aangesproken?
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #41 Mei 29, 2015, 10:27:36
edit2Rapporteer  
Ja, ik heb hem gevraagd of hij weet dat kiters niet links van de boei mogen komen. Antwoord was dat hij het weet, er al 13 jaar kite, het grote onzin vindt en er gewoon blijft kiten.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #42 Mei 29, 2015, 10:37:54
edit2Rapporteer  
Die is dus rijp voor een stapel boete.  Beetje het verpesten voor de rest.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #43 Mei 29, 2015, 11:06:27
edit2Rapporteer  
Ja, ik heb hem gevraagd of hij weet dat kiters niet links van de boei mogen komen. Antwoord was dat hij het weet, er al 13 jaar kite, het grote onzin vindt en er gewoon blijft kiten.

Ik weet wel een manier dat hij daar niet meer gaat kiten hoor. Grin
JimHantu

Berichten: 87
Logs: 0 | 192 uur
Antwoord #44 Mei 29, 2015, 11:31:51
edit2Rapporteer  
hahaha...   marc kappe nou Wink
prolimit trapezes hebben toch geen mesjes?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #45 Mei 29, 2015, 11:52:19
edit2Rapporteer  
hahaha...   marc kappe nou Wink
prolimit trapezes hebben toch geen mesjes?

Nee die hebben inderdaad standaard geen mesjes, nog niet eens aan gedacht.
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #46 Mei 29, 2015, 15:18:27
edit2Rapporteer  
hahahaha Jim, scherp.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #47 Mei 30, 2015, 07:01:05
edit2Rapporteer  
Ja, ik heb hem gevraagd of hij weet dat kiters niet links van de boei mogen komen. Antwoord was dat hij het weet, er al 13 jaar kite, het grote onzin vindt en er gewoon blijft kiten.
hebben we een Naam?
carbohans

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #48 Mei 30, 2015, 08:02:37
edit2Rapporteer  
Gewoon lik op stuk beleid  500 euro voor elke overtreding dan leren ze het wel af, of kite in beslag nemen of allebei nog beter.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #49 Mei 30, 2015, 09:25:45
edit2Rapporteer  
Ja, ik heb hem gevraagd of hij weet dat kiters niet links van de boei mogen komen. Antwoord was dat hij het weet, er al 13 jaar kite, het grote onzin vindt en er gewoon blijft kiten.
hebben we een Naam?

Naam doet er niet veel toe, wel dat ik die weet en hem ook ken, ik maak weleens een praatje.
Ik zal eens kijken of ik hem kan overtuigen bij een volgende ontmoeting.
Op zich geen verkeerde gast maar soms heeft iemand een kort lontje.
Hij heeft blijkbaar helemaal geen lontje.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.