Hydrofoil in Nederland

McBridges

Berichten: 365
Antwoord #25 Juni 26, 2015, 20:34:56
edit2Rapporteer  
Pas 3x Evan, waarvan 1x aanlandige wind wat als probleem gaf dat er geen doorkomen aan is in de branding  Roll Eyes

Tweede keer sideshore maar instructiefilmpje nietr echt goed genoeg gekeken dus liep te kl#ten om op t board te komen.
Na 2x downwind te zijn afgedreven en de daarbij behorende terug wandelingen van uiteindelijk bijna totaal 3,5 km  Shocked eergister voor de 3e keer weer t water op geweest en wat metertjes gemaakt  Joepie
Op t board komen is niet t probleem meer alleen dan je stabiliteit vinden is een ander ding...  Grin
We oefenen dus rustig door, ws morgen nog even...(en in de toekomst een keer een vlak watersessie plannen wat ook wel weer scheelt denk ik...  Cool
Gerwinnaar

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #26 Augustus 30, 2015, 14:18:23
edit2Rapporteer  
Ik had het idee om m'n north nugget 5,5 uit 2014 zo om te bouwen dat er een zeeko Alu foil op kan. Iemand met ervaring met foilen die een idee heeft of dit board dan geschikt is?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #27 Augustus 30, 2015, 20:42:47
edit2Rapporteer  
Ik heb zojuist mijn Nobile skimboard (woodskim 130x50cm) voorzien van M6 inserts, zodat ik er nog steeds mee kan blijven varen.
Maar ook de Zeeko mast erop kan schroeven.

Helaas nog niet getest.

De nugget is een leuk board, maar wel foam kern.
Dus je zult iets stevigs moeten maken om de foil erop te kunnen bevestigen.

Zelf heb ik daarom maar het Zeeko Pocket board besteld, echter de levertijd is erg lang vanwege de populariteit in het thuisland!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #28 Augustus 30, 2015, 20:54:56
edit2Rapporteer  
Zodra een boardje goed planeert kun je er prima een foil onder zetten.  Enige punt is dat de verbinding tussen board en foil sterk genoeg gemaakt word.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #29 Augustus 30, 2015, 21:56:23
edit2Rapporteer  
Bij mijn skim is die overgang sterk genoeg, alleen of het hele board die krachten aan kan wordt heel spannend... Wink
Gerwinnaar

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #30 Augustus 30, 2015, 23:24:54
edit2Rapporteer  
Ok, thanks!
jleeuw

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #31 Augustus 31, 2015, 13:47:24
edit2Rapporteer  
Is het gelukt met the nugget en de m6 verbindingschroeven? Bestaan er ook masten welke  op een powerbox systeem past. Heb nog wel een oude surfplank met dat systeem, heeft eerste freestyle fish dat ook niet?
et1961

Berichten: 365
Antwoord #32 Augustus 31, 2015, 17:28:11
edit2Rapporteer  
Wat is de lol van een foil? Je kunt toch alleen maar heen en weer varen op vlak water?

Geen flauw idee wat die foilers bezielt Jelle.....

De meerderheid van de kiters in Nederland vaart op zijn twintip heen en weer op zo vlak mogelijk water... Misschien kun je het hun vragen?

Kijk je trouwens wel eens kite filmpjes? Bijvoorbeeld hier op de site? Gisteren nog een van kitesurfer die met hydrofoil wat stunts deed. Vertel jij hem dat dit niet de bedoeling is of zal ik dat doen.? 

+1
Gerwinnaar

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #33 Augustus 31, 2015, 18:37:47
edit2Rapporteer  
Als ik m'n nugget om (laat) bouwen laat ik het weten, maar ben nog in de oriëntatie fase
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #34 Augustus 31, 2015, 18:57:24
edit2Rapporteer  
Is het gelukt met the nugget en de m6 verbindingschroeven? Bestaan er ook masten welke  op een powerbox systeem past. Heb nog wel een oude surfplank met dat systeem, heeft eerste freestyle fish dat ook niet?
Er zijn wel een aantal foils die op de windsurf markt gericht zijn die je in de vinbox monteerd, alleen is die foil positie gericht op varen met een zeil en zal daarom voor het kiten veel te ver naar achteren staan om er lekker.

Een kitefoil staat over het algemeen met de vleugel (of centrum van de lift) precies tussen je beide voeten.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #35 Augustus 31, 2015, 19:58:04
edit2Rapporteer  
Tuttle boxen zie je nu ook bij kitefoils. Maar de nugget heeft alleen vinboxen voor een quad set-up.
Je zult het board flink moeten aanpassen.
Dan kun je eens bij Gong kijken bijvoorbeeld, die hebben voordelige boards (en ook een foil), echter die past niet op alle merken
plens

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #36 Augustus 31, 2015, 20:17:12
edit2Rapporteer  
Een board ombouwen gaat prima! ik zelf ben afgelopen maand aan de gang gegaan met een golfsurfboard. Deze heb ik voorzien van een setje extra stringers over de lengte van het board en een bevestigingsplaat van hout ingebouwd in het board, 40x30cm voorzien van M6 pluggen.

Tevens het deck ook verstevigd met wat extra glasvezel.
ondertussen 2x er opgevaren en het board is aardig bom proof!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #37 September 04, 2015, 15:37:28
edit2Rapporteer  
Een board ombouwen gaat prima! ik zelf ben afgelopen maand aan de gang gegaan met een golfsurfboard. Deze heb ik voorzien van een setje extra stringers over de lengte van het board en een bevestigingsplaat van hout ingebouwd in het board, 40x30cm voorzien van M6 pluggen.

Tevens het deck ook verstevigd met wat extra glasvezel.
ondertussen 2x er opgevaren en het board is aardig bom proof!

Nice!

Heb je wat foto's? Ik ben erg benieuwd ter inspiratie.
En hoe heb je die stingers ingebouwd?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.