goede beginnersspot en kiters gezocht

johannuyts

Geen avatar

Berichten: 3
Juni 13, 2015, 17:10:08
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik ben vorig jaar begonnen met kitesurfen. Ik heb mijn lessen gehad bij een IKO erkende school. Wegens omstandigheden niet veel op het water gestaan. Ik ben dus wat blijven hangen bij mijn waterstart, ik heb al wel gevaren maar nog niet veel meters.
Ik ben van Regio Antwerpen en zoek een goede beginnersspot met vlak water en wat kiters om bij aan te sluiten. Ik zit er niet mee in om een stukje te rijden maar het verste is toch wel brouwersdam.
Voorkeur gaat uit indien dit beginnersspots zijn:
Rilland
Borsele
Kamperland
Vrouwenpolder
Brouwersdam




 
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #1 Juni 14, 2015, 04:30:20
edit2Rapporteer  
Slufter of Brouwersdam in de pool
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Juni 14, 2015, 07:46:05
edit2Rapporteer  
We hebben een uitgebreide spot guide hier op het forum:

Kitehigh spots

Er zitten diverse filter opties in om je te helpen de juiste spot te selecteren.

Slufter of Brouwersdam in de pool


De slufter is een advies wat ik niet snel zou geven, daar deze spot toch een aantal gevaren kent, maar bovenal zeer druk is. Daar oefenen in de poel (ook nog eens getij afhankelijk) is vragen om problemen.

Een veel beter advies in die regio, en DE beginners spot bij uitstek is Oostvoorne strand aka voormalig autostrand. Knie tot heupdiep water voor kilometers, en geen branding!
Informeer je wel ter plaatse over de regels

Brouwerdam en Vrouwenpolder ook prima, maar ook getij afhankelijk voor veel ondiep water.
crashmaster112

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #3 Juni 18, 2016, 16:58:28
edit2Rapporteer  
poulina polder is ook wel een fijne spot..
met hoog lekker vlak ..en lang ondiep..
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 Juni 18, 2016, 17:11:13
edit2Rapporteer  
Als beginner heb je het volgende nodig:

1. veel ruimte (op het strand maar ook op het water);
2. een rustige/geen branding;
3. groot wateropppervlak waar je kunt staan.

Waar vind je dit?
1. Oostvoorne;
2. Brouwersdam

Beheers je de waterstart, wenden en vertrekken vanaf het strand dan kun je naar andere spots gaan.

Veel succes en plezier!
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #5 Juni 19, 2016, 03:37:49
edit2Rapporteer  
Voornamelijk ga ik naar Brouwersdam en Zandmotor. Ik vind Brouwersdam heerlijk, niet ver lopen, vooral als je van kite moet wisselen, kleed kamer aanwezig bij natural high. Kluis of douche kost alleen € 1,- Je kan lid worden van Beach Club € 50,- per jaar met veel faciliteiten. Compressor is gratis en water bij de trap.

Zandmotor was zaterdag verschrikkelijk pet, naast het verre lopen. Helemaal eb en glad. Ik was meer in spagaat en je kan je enkel breken als er te weinig water aanwezig is.

Ik ga een keer naar Oostvoorne, wat zijn de voordelen tov Brouwersdam

De kite high spots info, bevat zeker veel informatie. Maar specifieke informatie kan je beter op de forum vragen. Niet bij elke spot is er info over branding en obstakels o.i.d.

In het buitenland ga ik wel in zee, meestal in een baai. Hier in Ned. durf ik niet, ik ben bang dat ik mijn board kwijt raak. Veel melding over zoek geraakte boards.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Juni 19, 2016, 14:55:01
edit2Rapporteer  
Informatie over golven e.d. staat wel degelijk hier bij spots!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.