Kitesurfen Terschelling

SpeedWing

Geen avatar

Berichten: 6
Juni 19, 2015, 21:38:29
edit2Rapporteer  
Binnenkort ga ik een weekend naar Terschelling en wil misschien mijn kitesurfuitrusting meenemen. Graag wil ik van jullie weten waar ik allemaal op moet letten en hoe ik mijn materiaal het beste mee kan nemen op de boot. Is het b.v. handig om een travel bag te kopen? Alvast bedankt voor jullie reacties.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #1 Juni 19, 2015, 23:20:35
edit2Rapporteer  
Hey ik ga volgend weekend, ik neem de auto mee dus kan daar m'n spullen zonder gezeur meenemen. Wat ik gelezen heb is dat de firma doeksen graag een paar euro extra in rekening brengt als je met een surfboard aan komt zetten. Speciaal een boardbag kopen voor terschelling lijkt mij wat overdreven maar als je in de toekomst je spullen mee wilt nemen naar exotische bestemmingen is het handig om er al 1 te hebben natuurlijk. Veel plezier op Terschelling in ieder geval zal vast wel een windje staan Grin
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #2 Juni 20, 2015, 10:08:17
edit2Rapporteer  
Boot zal gewoon betalen worden vrees ik. Maar je kan t proberen.

Verder op het Groene Strand binnen de boeien blijven (twee kleine gele boeien) en niet de vaargeul oversteken.

Noordzee: bij de opgangen is er nu badgast toezicht door de KNRM, Tussen de vlaggen mag je niet kiten. Maar dit zijn stroken van 200 meter. Start downwind van deze stroken en je kan prima kiten. Je kan natuurlijk altijd eerst even een praatje maken met de KNRM dames en heren, vinden zij ook leuk.

Formeel moet je een vergunning hebben voor kiten op zee (gemeentehuis of lidmaatschap surfclub Terschelling), maar controle...
Roy34

Berichten: 50
Antwoord #3 Juni 20, 2015, 18:28:17
edit2Rapporteer  
Ga er wel vaker heen betaal nooit voor me kite spullen.
Heb er een maatje wonen. En verblijf daar regelmatig ik neem meestal gewoon 2 kits mee en spullen zoals kleding verdeeld ik over 2 kite tassen.
Maak ook altijd me board aan me kite tas vast met een riem of stuk touw.
Verder zou ik gewoon daar even met mensen daar praten die geven je echt wel de nodige info.
Lekker  genieten daar ! super gezellig eiland.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 Februari 13, 2016, 17:00:16
edit2Rapporteer  
Heb net geboekt bij de firma Doeksen voor een kite vakantie van de zomer

Eerlijk mijn boardje opgegeven omdat er in de voorwaarden staat dat je 3 stuks ruimbagage gratis mag meenemen

Op de rekening die ik later kreeg staat wel het kite boardje ??? Hoe kan dit ?

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 Februari 13, 2016, 17:14:44
edit2Rapporteer  
Voor de beste info over Terschelling moet je Wazzaa hebben  ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #6 Februari 13, 2016, 18:31:22
edit2Rapporteer  
Mailtje gestuurd naar de rederij en gelijk antwoord

U hoeft niet te betalen voor uw kite board wanneer deze in uw auto ligt. Ik heb uw boeking aangepast en een bedrag van 11,04 euro terugestort op de rekening waar u de boeking mee betaald heeft. Dit bedrag wordt binnen 10 werkdagen op uw rekening bijgeschreven

Top geregeld dus  ThumpsUp

Zijn er nog meer mensen die dit jaar na Terschelling gaan ? Heb er nu al zin in   ThumpsUp
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #7 Februari 13, 2016, 19:57:16
edit2Rapporteer  
Hoe ben je door de zwarte lijst van Doeksen gekomen? Grin
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #8 Februari 13, 2016, 20:02:14
edit2Rapporteer  
Hoe ben je door de zwarte lijst van Doeksen gekomen? Grin

Vast de rederij omgekocht met een mooi reclame filmpje voor het eiland en natuurlijk de Rederij zelf Wink
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #9 Februari 13, 2016, 20:39:53
edit2Rapporteer  
Veel belangrijker: Wanneer ga je? Wil namelijk je niet in de weg zitten, het is al zo druk
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #10 Februari 14, 2016, 12:19:59
edit2Rapporteer  
Citaat
Hoe ben je door de zwarte lijst van Doeksen gekomen?

Connecties  Grin en een valse naam opgegeven bij het boeken  Grin



Citaat
Veel belangrijker: Wanneer ga je? Wil namelijk je niet in de weg zitten, het is al zo druk
Ik ga op tijd heen zodat ik voor de drukte weer weg ben, wanneer ga jij heen Ed ?



Citaat
Noordzee: bij de opgangen is er nu badgast toezicht door de KNRM, Tussen de vlaggen mag je niet kiten. Maar dit zijn stroken van 200 meter. Start downwind van deze stroken en je kan prima kiten.
Vraagje,  Ik zit op camping de Kooi waar kan ik het beste gaan kiten voor de Noordzee ? 

magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #11 Februari 14, 2016, 13:49:00
edit2Rapporteer  
Citaat
Veel belangrijker: Wanneer ga je? Wil namelijk je niet in de weg zitten, het is al zo druk
Ik ga op tijd heen zodat ik voor de drukte weer weg ben, wanneer ga jij heen Ed ?
Nog onbekend, als het waait.

Citaat
Noordzee: bij de opgangen is er nu badgast toezicht door de KNRM, Tussen de vlaggen mag je niet kiten. Maar dit zijn stroken van 200 meter. Start downwind van deze stroken en je kan prima kiten.
Vraagje,  Ik zit op camping de Kooi waar kan ik het beste gaan kiten voor de Noordzee ? 

Midsland aan zee, maar West aan zee of  Formerum aan zee kan ook.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #12 Februari 14, 2016, 22:41:37
edit2Rapporteer  
Maar... komen je dochters ook mee? Wink
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #13 Februari 15, 2016, 17:35:36
edit2Rapporteer  
Citaat
Maar... komen je dochters ook mee?
Misschien komen ze een paar dagen langs is nog niet bekend  ThumpsUp ze gaan trouwens liever naar Teksel maar dat wist je al  Grin


Waar vaar jij normaal gesproken ? En op welke spot zitten de meeste kiters normaal gesproken ? Zowel de spot op de waddenkant als de Noord Zee, kan ik mijn tom tom al in gaan stellen  Grin
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #14 Februari 15, 2016, 18:06:47
edit2Rapporteer  
Op Terschelling wordt niet zo heel veel gekite ben er vorig jaar geweest voor een weekend en 2 weken in de zomer. Bij groene strand/haven zie je ze het meest. Ben zelf paar keer geweest bij West aan Zee daar kan je lekker kite en daarna wat drinken bij de strand tent. Meestal zijn er dan nog wel 1 of 2 bezig maar alleen zou ook zo maar kunnen. Ff je vrouwtje meenemen om de vlieger op te gooien en aan de te pakken haha
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #15 Februari 15, 2016, 21:42:25
edit2Rapporteer  

Misschien komen ze een paar dagen langs is nog niet bekend  ThumpsUp ze gaan trouwens liever naar Teksel maar dat wist je al  Grin


Waar vaar jij normaal gesproken ? En op welke spot zitten de meeste kiters normaal gesproken ? Zowel de spot op de waddenkant als de Noord Zee, kan ik mijn tom tom al in gaan stellen  Grin

Groene Strand wordt t meest gebruikt, op de Noordzee zal je moeten zoeken. Meestal wel wat badgaste, wij doen meestal downwinders.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #16 Februari 15, 2016, 22:05:14
edit2Rapporteer  
Bij het groene strand kan je met alle windrichtingen varen ?

Citaat
wij doen meestal downwinders.
Hoe kom ik door de ballotage commissie om een keer mee te gaan ? Grin
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #17 Februari 15, 2016, 22:20:17
edit2Rapporteer  
Groene Strand: ONO - naar Z naar WZW, rest is Noordzee.

Commissie is erg streng, dus betwijfel of je er doorheen komt als zoetwater matroos Grin
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #18 Februari 16, 2016, 18:16:54
edit2Rapporteer  
Het groene strand is niet altijd beschikbaar. Naast windrichting is ook het getij hier belangrijk. Ongeveer drie uur voor tot drie uur na hoog water kan je daar kiten (let op: dit is het getij aan de wadkant, die loopt ongeveer een uur achter bij de noordzee kant).

Onderschat de noordzee kant niet, daar kan je echt heerlijk varen (en downwinderen)! Bij alle strandopgangen die met de auto bereikbaar zijn, is er een strandtent.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #19 Februari 17, 2016, 10:11:59
edit2Rapporteer  
Citaat
Commissie is erg streng, dus betwijfel of je er doorheen komt als zoetwater matroos
Tjhoh zoetwatermatroos ? Is Terschelling zo heftig met varen dat als als je vaar op Teksel Brazilie,  Ijmuiden en Wijk aan Zee je word uitgemaakt als zoetwatermatroos ?  Grin
Mot ik als bewijs voor die commissie er een filmpie bij doen van Teksel vorig jaar met windkracht 7 a 8 bfr ? Durf het filmpie  over teksel niet gelijk te plaatsen anders krijg ik last met de moderators van Kite High en wordt ik geband voor een jaar. Ik sta namelijk hoog op de nominatie hiervoor en ze grijpen alles aan om me voor een jaar te bannen (liefst voor het lefen).  Grin




Citaat
Onderschat de noordzee kant niet, daar kan je echt heerlijk varen
Dat klinkt goed  ThumpsUp en welke spot  varen de meeste kiters ? Heb geen zin om alleen op het water te staan


wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #20 Februari 17, 2016, 12:55:57
edit2Rapporteer  
Midsland aan Zee is wel de meest gebruikte Noordzee spot
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #21 Juli 07, 2016, 10:35:55
edit2Rapporteer  
Nog meer badt Gastuh deze zomer naar Terschelling, heb er nu al zin in !!  ThumpsUp Joepie YeSS

Ben alleen nog steeds niet door de ballotage commissie om te gaan downwinderen heen,  Cool

Wie heeft hiervoor de juiste tips ? Hoe is die commissie om te kopen ? Geld, vrouwen ? drank? reisie naar El Gouwna ? drugs ?
pepsi

Geen avatar

Berichten: 171
Antwoord #22 Juli 07, 2016, 11:49:25
edit2Rapporteer  
Rich, tja Terschelling weet wel plekken waar het zomers beter is (-:
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #23 Juli 11, 2016, 16:50:28
edit2Rapporteer  
Citaat
Rich, tja Terschelling weet wel plekken waar het zomers beter is (-:

Het begint toch niet met een B van aai en eindigd op Rosas  Grin

Volgens mij zit je er nu al op die prachtige camping van die gastuh met die Jet skies die over je lijnen heen varen als je je kite in het water laat vallen  Grin

Prettige vakantie Patrick en geniet er maar van in dat prachtige en altijd windzekere  spaanse baaitje  Grin  ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #24 Augustus 04, 2016, 09:56:06
edit2Rapporteer  
Citaat
Het groene strand is niet altijd beschikbaar. Naast windrichting is ook het getij hier belangrijk. Ongeveer drie uur voor tot drie uur na hoog water kan je daar kiten


Vond ik wel een nadeel van Terschelling, vooral als het waait en je wil ,s morgens varen en het is ,s middags pas hoog water

Ook vond ik het groene strand erg choppy varen terwijl ik had verwacht dat bij ondiep water er behoorlijke vlakke stukken zouden ontstaan, dit was niet het geval

Ik kon richting de vaargeul daardoor niet echt springen omdat hierdoor hele kleine golfjes ontstaan waardoor je niet kon timen .

Zodoende komt het groene strand niet voor in mijn favoriete kite spots, moet helaas zeggen dat deze spot onderaan staat van mijn lijsje.

Moet er wel bij zeggen dat ik hier alleen heb gevaren met Zuid  Weste wind,  misschien is het met andere windrichtingen beter, dat weet ik niet ?

Iemand hier ervaringen mee ?

Aan de noord zee kant heb ik niet gevaren omdat de windrichting hiervoor niet goed was wat ik ook een nadeel vond

Ondanks alles heb ik een prachtige vakantie gehad op het hele mooie eilandt Terschelling



http://www.youtube.com/watch?v=vD_dMTyPiNA


 

 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.