Switchblade 2015

KiterNick

Berichten: 18
Juni 23, 2015, 10:17:17
edit2Rapporteer  
Sta op het punt om een 2e hands setje Cabrinha Switchblades 2015 te kopen (6 + 9). Op dit moment vaar ik onder andere een Cabrinha Convert (2011), deze bevalt goed. Zonder de Switchblade verder te hebben getest ga ik er vanuit dat deze alleen maar beter kan zijn en dus goed bevalt. Ik vaar altijd op zee (Kijkduin) en ben voornamelijk op zoek naar een kite die hoog kan springen, freeride gericht is en die het niet slecht doet in de golven.

Wat me echter opvalt is dat er erg weinig info te vinden is over de 2015 Switchblade, de gesponsorde bladen daargelaten. Nu was ik zeer benieuwd of er mensen hier op het forum zijn die deze kite hebben. Ik ben erg benieuwd naar de bardruk, dit vindt ik bij mijn Convert nu echt te hoog, de recoil die 5cm lager is gezet. En tot slot natuurlijk de voor- en nadelen van de kite zelf.

Ondanks de de mooie prijs voor dit setje is het voor mij toch nog behoorlijk wat geld (student...) en ben daarom wel benieuwd naar jullie bevindingen YeSS

Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #1 Juni 23, 2015, 11:40:08
edit2Rapporteer  
Je kunt de reviews van model 2014 gebruiken om van de 2015 een eerste indruk te krijgen.
Model is niet noemenswaardig gewijzigd, hoogstens de kleurtjes ivm 10-jaar bestaan van de Switchblade.
Bardruk zou iets minder zijn dan 2014 model maar dat heb ik niet gemerkt.
Bar is daarentegen wel flink gewijzigd tov 2014, ander release systeem.
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #2 Juni 23, 2015, 12:51:16
edit2Rapporteer  
Mijn eerste kite was ook een Cabrinha Convert 2010 (12m2). Ik vaar nu Switchblades 2013 (14/10/6m2). Ik vind het een top verandering.
De Convert staat niet zo stabiel in de "park en ride" stand als de Switchblade.
In de golven doet de Switchblade het prima maar het is geen drifter.
De Switchblade is een goede kite maar voor airtime niet de allerbeste denk ik. maar het is geen edge of rpm.
De relaunge van de Switchblade vergelijkbaar of net wat beter dan de Convert.
Ik denk dan mijn ervaringen in grote lijnen wel vergelijkbaar zijn met de 2011 conv. en 2015 sb.
mischien interesant:
http://www.kitefinder.com/en/kites/blog/1474/cabrinha-fx-vs-cabrinha-switchblade-2015
http://www.kitefinder.com/en/kites/1383/cabrinha-switchblade-2015#user-reviews
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #3 Juni 23, 2015, 16:41:33
edit2Rapporteer  
Andre van kiteventure heeft een 7/10m 2015 set in de verkoop, en die kan ie ongetwijfeld eerst testen.
Wat iemand anders ook van een kite vind hoe je hem zelf ervaart is toch het meest belangrijk Wink
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #4 Juni 23, 2015, 16:49:39
edit2Rapporteer  
testen blijft het beste idd
Bularoo

Berichten: 165
Antwoord #5 Juni 23, 2015, 18:22:17
edit2Rapporteer  
Bij Shaka boards in Scheveningen is de 2015 Switchblade volgens mij ook te testen. Vanuit Kijkduin erg makkelijk dus;)
KiterNick

Berichten: 18
Antwoord #6 Juni 23, 2015, 18:42:08
edit2Rapporteer  
Bedankt voor het reageren allemaal. Testen is uiteraard de beste optie, maar helaas wat kortdag nu. De verkoper is beperkt in Nederland.

Als ik Jay zijn ervaring hoor, die vergelijkbaar is met de mijne klinkt het als een goede overstap. Vandaag ook iemand gesproken met een 2014 switchblade en die gaf aan dat de bardruk ook minder is, dit was voornamelijk erg belangrijk voor mij.

Had inderdaad al het idee dat er weinig noemenswaardig veranderd is. Nogmaals bedankt voor de reactie, mocht er iemand nog wat toe te voegen hebben over de kite hoor ik dat natuurlijk graag!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.