Beginners set

Moniek06

Geen avatar

Berichten: 2
Juni 26, 2015, 13:30:31
edit2Rapporteer  
Hoi!

Vorig jaar heb ik een aantal lessen gehad en wil mijn eigen set aan gaan schaffen.
Nou wil ik er niet teveel aan uit geven dus heb ik al wat leuke sets gezien op marktplaats.

Mijn oog is gevallen op deze set:

- North evo kite van 9m
- North bar 54 cm
- North board jame pro 128 cm
- Dakine Hawai trapese maat M
- pompje
- draagtas van North

Graag hoor ik jullie mening of dit een goede beginners set is of wat jullie zouden adviseren om mee te beginnen? Mijn gewicht is 65 kg en ben 1.70, ik heb al contact gehad met de verkoper en die zegt dat het prima kan.

geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 Juni 26, 2015, 15:28:16
edit2Rapporteer  
Breedte board? Verkopers zijn geneigd om te zeggen dat het prima kan Wink. Die trapeze lijkt me te groot, daarentegen zal het pompje niet te groot zijn.
Moniek06

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #2 Juni 26, 2015, 15:46:49
edit2Rapporteer  
De maten van het boord is 128cmx38.0cm. Dat idee had ik zelf ook al omdat ik van meerdere terug kreeg dat een set geschikt was en hier lees dat deze niet geschikt is zoals de Slingshot Fuel.
In de lessen heb ik ook altijd maat M gebruikt van trapeze, of verschilt dit heel veel per merk?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #3 Juni 26, 2015, 15:51:48
edit2Rapporteer  
Zit wel verschil in maatvoering tussen de diverse merken trapezes.

Als je heel sportief bent, is de maat van het boardje oké. Ik adviseer voor de gemiddelde starter met jouw gewicht een breder boardje.
Oli4k

Berichten: 161
Antwoord #4 Juni 26, 2015, 16:36:43
edit2Rapporteer  
Wat geloof hierboven zegt, dat boardje is wel smal. Ik snap sowieso niet waarom mensen op zulke smalle boards willen varen als het niet stormt. Met 65kg zou ik naar een 40 of 41 kijken, bij een lengte van ± 130. Breder vaar je als beginner makkelijker mee weg en is hoogte lopen eenvoudiger maar later als je ook met hardere wind en meer gepowered gaat varen ga je er nadeel van hebben. Lengte is trouwens veel minder belangrijk dan breedte voor een twintip.
Wardevil

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #5 Juli 07, 2015, 10:28:26
edit2Rapporteer  
Hallo ik ben een vraagje ...
ik ben een beginnend kiter surfer en ik ken 2 kites over kopen van een kennis die er niks  meer mee doet.
deze zijn de Naish Torch 8 en een 12 uit 2009.
ik kite al jaren op het het strand met Power kites en wake boarden doe ik ook regelmatig.
dus heb al best wat ervaring met beide...
Alleen is deze set dan geschikt voor mij want ik denk dat ik op een beginners kite zo uitgekeken ben
omdat ik zolang kite met zware power kites...
wat is jullie mening?
alvast bedankt Danny
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #6 Juli 07, 2015, 11:19:57
edit2Rapporteer  
Je hebt wel een goede gebruikersnaam gekozen met die Torches. Als die kennis wel genoeg ervaring heeft, zou je kunnen vragen om met jou de eerste keer mee te gaan. Ideaal is anders, want voor C kites is het gat tussen 12 en 8 nogal groot.
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #7 Juli 07, 2015, 16:01:27
edit2Rapporteer  
Ik heb nog een mooie 9m cabrinha vector met een zo goed als nieuwe bar te koop staan. Deze kite is ideaal voor beginners.

Als je interesse hebt moet je me maar ff een persoonlijk berichtje sturen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.