Zian Kiteboarding V2 kites

kite2fly

Berichten: 234
Juni 27, 2015, 11:48:26
edit2Rapporteer  
Nee dit zijn geen "uitgelekte" plaatjes. Dit zijn onze V2 kites die sinds kort "beschikbaar" zijn.
Beschikbaar tussen haakjes want de interesse is zeer groot en veel van wat aankomt is al gereserveerd.
De kites komen binnenkort in de gear database wanneer de mooie foto's klaar zijn.

Wat is er globaal anders aan de kites:
Dubbel ripstop canopy.
Closing seem is dusdanig dat deze dezelfde kleur als de LE heeft.
Wing tips iets aangepast op Kima en grote Aquila maten.
TE iets aangepast op Aquila en Kima.
Alle kites met one-pump clips ipv ty-raps.
Alle kites met de grote inflate.
Grote maten hebben 2 pulley's ipv 1 voor een nog gelijkmatigere kracht ontwikkeling in de bocht.
Sterkere strut seems.
Nieuw logo Kima.
Tas verstevigd.
Aquila 16 ontwikkeld.
Hantu 5 en 6 ontwikkeld.

Wat is er globaal anders aan de bar V3
Eerste Teufelberger Dynamax 356kg lijnen
Eerste Dyneema sleeves die daardoor zeer ongevoelig zijn voor slijtage
Nieuwe bar stick met andere grip en hogere breek sterkte.
Cleat ipv strap
Eerste stappen naar single frontlijn safety (supported t/m 10m)
Langere en "fixed" floaters waarmee de kans dat een lijn om de bar slaat wordt gereduceerd.

Ohja, en alles uit onze eigen fabriek..... pardon wat? Ja voor voor velen in Nederland geen nieuws meer maar de reden dat we vorig jaar vrij onzichtbaar waren had te maken met een immens project waar we mee bezig waren. Zoals velen weten heeft de Nederlandse eigenaar/oprichter van Zian Kiteboarding van 2007 tot 2012 een zeer grote kite fabriek geleid op Sri Lanka. Het was voor ons dus een logische maar daarom niet minder prestigieuze stap om een nieuwe kite productie faciliteit op te zetten. Met meer dan 40 kitemerken en maar 7 echte kite productie faciliteiten was de markt daar wel weer aan toe.

Momenteel gaat alles in sneltrein vaart en doordat we alles zelf doen voeren we kleine veranderingen die de vliegeigenschappen niet veranderen gelijk door zonder elk jaar het versie nummers te verhogen. We hebben echter wat leuke ideeën om het toch leuk te houden om kites te vervangen en variatie op het strand te houden.

Aangezien we zeer weinig geld uitgeven aan advertenties in "gratis" kitemags en review mediums, met een zeer beperkte groep mensen in EU werken en zelf ontwerpen, produceren en verkopen, is de prijs nog steeds de laagste in de markt.

Binnenkort meer over de fabriek, en aangezien we graag transparant zijn. Sri Lanka is een kite paradijs! Mocht je eens een kite fabriek van binnen willen zien ben je van harte welkom. Uiteraard wel even mailen vooraf.

Binnenkort hopen we ook een nieuwe website te lanceren....wat brood nodig is. Ook de webshop moet weer op poten worden gezet maar aangezien we veel reserveringen hebben wachten we daar even mee tot het pakhuis echt weer vol ligt. Tot die tijd verkopen we gewoon via mail en onze scholen.

Mvg,
Sebastiaan

Facebook - Youtube - Instagram

Kima wave/freeride - 3/5/7/9/11
Aquila Allround - 6/7/8/9/10/12/14/16
Hantu Free/wakestyle - 5/6/7/8/9/10/11/12
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Juni 27, 2015, 12:49:22
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit! Ben ook benieuwd naar de nieuwe bar, heb je daar ook een fototje van?
Wanneer verwacht je ze? Zou wel graag een 7 kima willen proberen.
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #2 Juni 27, 2015, 12:56:28
edit2Rapporteer  
Kima en Aquila zijn al in de demo en bij scholen. De Hantu is er over 2 weken ook.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #3 Juni 27, 2015, 13:09:56
edit2Rapporteer  
Kima was in V1 al een fijne kite in mijn ogen en is nu nog strakker afgewerkt. Ik heb de Kima in 5/7/9 als leskites en uiteraard ook als demokites. Sebastiaan heeft niets teveel beloofd, #blijmee.
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #4 Juni 27, 2015, 13:13:47
edit2Rapporteer  
vaar nu een jaartje of zo de aquila's 5/7/9/12 en nog geen dag spijt van gehad.
wil de 16 wel een keer proberen.
binnenkort komt m'n nieuwe bar binnen 5+15 m voor de kleine en daar ben ik ook benieuwd naar.
"oude" bar voldoet voor mij prima trouwens.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #5 Juni 27, 2015, 20:46:53
edit2Rapporteer  
mooie nieuwe range sebas. heb er al wat van gezien bij Gunni...
keep on going Zian mag blij zijn dat ze jou hebben ;=)
greetz
Frank
sthijs

Geen avatar

Berichten: 105
Antwoord #6 Juni 28, 2015, 01:14:07
edit2Rapporteer  
Hantu blijft er goed uitzien kwa shape, hoe kan ik ze testen?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #7 Juni 28, 2015, 07:55:53
edit2Rapporteer  
Over twee weken zul je bij jou in de buurt wel een Hantu goed kunnen testen, als het weer meewerkt.
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #8 Juni 28, 2015, 08:38:51
edit2Rapporteer  
supergaaf.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #9 Juni 28, 2015, 14:06:30
edit2Rapporteer  
Als ik weer een andere kite wil ga ik zeker de Hantu eens van dicht bij bekijken. Zien er goed uit.

Cleat ipv strap lijkt me een verbetering. "Langere en "fixed" floaters waarmee de kans dat een lijn om de bar slaat wordt gereduceerd." is voor mij zeker een plus punt.

Sebastiaan, wat is er speciaal aan de Teufelberger lijnen?
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #10 Juni 28, 2015, 19:30:15
edit2Rapporteer  
Op zich is er aan Teufelberger lijnen niet iets speciaals. Er zijn 2 lijn fabrikanten die het merendeel van de kite fabrikanten voorzien van lijnen, Eurocord en Teufelberger. Beide (en ook anderen) gebruiken in essentie dyneema lijnen welke chemisch gezien zeer lange polyester ketens zijn.

Voorheen gebruikten wij racelijnen van Eurocord. Racelijnen zijn dunner = minder drag = betere performance. De racelijnen braken wat ons betreft te snel achter de sleeve. Dit is de zwakke plek van elke kitelijn. Als je een stuk polyester 1000 keer knikt breekt deze....dat gebeurd ook met een kitelijn achter de sleeve, vandaar het advies om elk jaar je sleeve op te (laten) schuiven. In de industrie is er een "knik test" waarmee wordt bepaald hoe goed een lijn hier mee om kan gaan. Het "nadeel" van de meest gebruikte Teufelberger lijn (FL-10) is dat deze lengte verschil laat zien tussen front en backline na enig gebruik en dan dus moet worden bijgesteld....voor zover je dit een probleem kunt noemen natuurlijk. Samen met Teufelberger hebben we een lijn ontwikkeld (FL-32) die dat niet/minder heeft en beter scoort op de "knik test". Deze lijn is dynamax gaan heten.

Laat ik wel duidelijk stellen dat alle lijnen op de markt gewoon goed zijn. Er is bij elk type lijn wel een klant te vinden bij wie deze binnen 6 maanden breekt en bij wie ze het 3 jaar volhouden. Sleeven is in algemene zin gevoeliger voor breuk ten gevolge van knikken achter de sleeve dan een lange spice en een dikkere lijn zal in het algemeen langer mee gaan dan een dunnere ten koste van performance. Daarnaast heb je nog een stuk onderhoud. Als je veel loopt doe je er gewoon slim aan je lijnen nu en dan te waxen op de plek waar ze kruisen en als je op zout water kite doe je er slim aan je bar nu en dan in een emmer kraan water te zetten. Het topic kitelijnen is nog best complex ;-)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Juni 28, 2015, 20:55:37
edit2Rapporteer  
Ziet er weer top uit Sebastiaan! Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Kima.
Vond de 7 & 9m die ik een tijdje van je op logeren had vorig jaar erg fijn in de golven!
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #12 Juni 29, 2015, 07:26:45
edit2Rapporteer  
We hebben binnenkort wel contact Michiel, er is ook een boardje voor je om dan te testen :-)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Juni 29, 2015, 21:25:40
edit2Rapporteer  
We hebben binnenkort wel contact Michiel, er is ook een boardje voor je om dan te testen :-)

Kijk eens aan! Allemaal mooi nieuws!
Ik ben benieuwd. Hopen op wind nu eindelijk de zomer is begonnen!
rich@rd

Berichten: 424
Antwoord #14 Juni 29, 2015, 22:36:39
edit2Rapporteer  
ik vaar nu zelf een aantal jaar de zian hantu en ben daar zeer tevreden over!
kwaliteit service vaareigenschappen echt alles klopt bij zian!

wat ik zelf ook gewoon erg leuk vind is dat je echt nog met een uniek merk vaart en als je iemand anders met een zian ziet varen je al snel je hand opsteekt of toch even checkt wie het is, ik denk zelf dat het concept van zian echt gaat werken en dat het een merk van de locals zal gaan worden..
 waarom meer betalen als de kwaliteit en service goed is!?!?
Mar10e

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #15 Juni 30, 2015, 18:46:47
edit2Rapporteer  
Ik ben benieuwd naar de V2. Vaar nu bijna 2 jaar de Aquila 7&10m; veel plezier - betrouwbare kite - goede kwaliteit. Binnenkort maar eens de nieuwe Hantu testen Sebas!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #16 Juni 30, 2015, 19:42:41
edit2Rapporteer  
ik vaar nu zelf een aantal jaar de zian hantu en ben daar zeer tevreden over!
kwaliteit service vaareigenschappen echt alles klopt bij zian!

wat ik zelf ook gewoon erg leuk vind is dat je echt nog met een uniek merk vaart en als je iemand anders met een zian ziet varen je al snel je hand opsteekt of toch even checkt wie het is, ik denk zelf dat het concept van zian echt gaat werken en dat het een merk van de locals zal gaan worden..
 waarom meer betalen als de kwaliteit en service goed is!?!?

Omdat in de ogen van veel mensen nog steeds geldt: 'Duurder = beter'

Ze vergeten daarbij compleet waarom de prijs is zoals die is. Haal tussenhandel weg, en je drukt de prijs al met zeker 40%.

Ze vergeten ook dat merken die alleen online verkopen wel goede service moeten geven, anders is het snel gedaan met je merk. En je kan er op zeker van zijn dat alle klanten actief zijn op internet, en internet heeft ook een erg hardnekkig geheugen. Slechte en goede ervaringen blijven jarenlang leesbaar voor iedereen.

Ik ben nog geen enkele slechte ervaring over Zian tegengekomen, en dat geeft toch wel iets aan Smiley
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #17 Juni 30, 2015, 21:53:34
edit2Rapporteer  
Wel, ik maak me geen illusies....wij hebben ook de nodige probleempjes hier en daar maar geen merk die dat niet heeft. Telkens als je iets wilt verbeteren test je zo goed als mogelijk maar je kunt onmogelijk alle praktijk situaties testen. Daarnaast ben je ook afhankelijk van leveranciers van onderdelen en ook daar kan wel eens iets fout gaan waar dan een merk op wordt aangekeken. Dat zijn 2 situaties waar geen enkel merk ongevoelig voor is. Verder zal het geen verrassing zijn dat het opzetten van een eigen productie faciliteit niet alleen van ons maar ook van onze partners het nodige geduld heeft gevergd.....het woord burocratie heeft voor ons een nieuwe dimensie gekregen in ieder geval.
brain

Berichten: 25
Antwoord #18 Juni 30, 2015, 22:43:48
edit2Rapporteer  
Vaar nu een jaar met de Hantu's.
Super kites zijn het en heb niet voor niets er een v2 bij besteld.
Zian bouwt zeer degelijke kites en mochten er al problemen zijn, word het super snel opgelost.
De service en hart voor de sport is net dat beetje extra
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #19 Juli 01, 2015, 20:03:01
edit2Rapporteer  
Vaar nu een jaar met de Hantu's.
Super kites zijn het en heb niet voor niets er een v2 bij besteld.
Zian bouwt zeer degelijke kites en mochten er al problemen zijn, word het super snel opgelost.
De service en hart voor de sport is net dat beetje extra
+1
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #20 Juli 02, 2015, 15:27:19
edit2Rapporteer  
Wow. Deze kites zijn wel heel scherp geprijsd zeg. Ben benieuwd naar je review Michiel.
Test jij ook de hantu's ?
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #21 Juli 02, 2015, 16:58:48
edit2Rapporteer  
niet teveel reclame maken he jongens anders vaart dadelijk iedereen zian
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #22 Juli 12, 2015, 16:15:10
edit2Rapporteer  
Vandaag de Zian Kima v2 9m mogen testen met Sebastiaan bij Rockanje. Wind was voor mij te veel onshore om goed weg te komen in diepe water (lag aan mij en niet de kite) maar ik had wel goed gevoel bij de kite en bar.'

1x safety getrokken toen kite op het strand terecht kwam, dat ging goed en was makkelijk te resetten.

Met dAnk aan Sebastiaan en de behulpzame kiters aan het strand. Het was gezelliig druk.
Heel relaxed met Sebastiaan, neemt alle tijd om de kites goed uit te leggen.

Toch maar een keer met sideshore of oostvoorne volgende keer. Beter.

Grt bert
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #23 Juli 12, 2015, 22:02:58
edit2Rapporteer  
Ik had de 7m kima afgelopen dinsdag geprobeerd, maar met constante wind die zelfs even de 30kn aantikte en dan ook nog strapless, het was een wonder dat ik uberhaupt kon varen maarja moest m wel flink depoweren.. Waaide te hard om er iets zinnigs van te zeggen... Ik dacht dat t vandaag niet hard genoeg zou waaien voor een hertest, maar ook vandaag waaide t harder als voorspeld. Had prima gekund dus blijkt achteraf, lekkere 22+ kn.. voel me aardig door de mangel gehaald met de 10m reo.
Ik kreeg van Sebastiaan trouwens ook een Zian waveboard mee. Hoewel ik die vanwege de harde wind ook niet optimaal kon testen vaarde die toch merkbaar lekkerder als mijn eigen Newave Surf, smaakte naar meer Smiley
Fabian

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #24 Juli 13, 2015, 13:14:52
edit2Rapporteer  
Ik heb vorige week woensdag de Zian Aquila 9m2 getest op Slufter, heerlijke kite met goeie hangtime!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.