Starters set, North Neo/Evo/Rebel, Cabrinha Radar, Naish Park .....

surf-bert

Berichten: 81
Juni 29, 2015, 23:05:36
edit2Rapporteer  
Goedendag,

Ik zal me eerst even voorstellen, ben al een tijdje actief op het forum als meelezer en sinds kort mijn eerste kitesurflessen gehad bij Club Mistral op Mauritius. Hooked! Inmiddels extra les gehad op de brouwersdam om het waterstarten verder onder de knie te krijgen.

Ik ben 43 jaar, 30 jaar lang windsurfer op zee en nu toch de sprong naar kiten. Ik blijf nog wel windsurfen voor de hardere stormachtige dagjes, lekker waven; in het begin eerst maar eens licht weer leren kiten.

Op Mauritius les gehad met een North Evo, eerst 9 voor kite control en toen 12m voor het varen. Ze gebruikten daar conseqeuent North Kites met 5 lijns safety; Op brouwersdam heb ik een 11m Evo gevaren met 4 lijns bar.

Nu ben ik op zoek naar een goede beginnersset, en ik heb de search 'genarrowed' naar de volgende kites/board/bar. Ik zal eerst gaan varen op Oostvoorne strand of Brouwersdam.

Ik weeg 87kg en ik denk aan 12m voor mijn eerste kite; Daarna als ik wat meer uren heb wellicht een 9 erbij.

North Evo:
- 5 lijns concept spreekt me aan ivm veiligheid en 100% depower, ook veilige self land indien nodig, makkelijke restart. risico 5e lijn om kite heen neem ik voor lief.
- niet de compactste kite in de tas ivm 5 struts; nadeel?
- goede allrounder, kan ook in wave/freestyle op termijn
- kan 2013 model nieuw kopen tegen aantrekkelijke prijs
- low end goed, high end wel/niet? hoor verschillende verhalen, ook qua hoogte lopen
- north bar, iron heart systeem
- sleurbak in high end?

North Rebel:
- 5 lijns kite, zie boven
- stabiel
- ultieme freeride/race kite, niet zo geschikt voor unhooked.wave?
- north bar, iron heart systeem

North evo,
- go surf/eurofun is hier nog fan van;
- ontwikkeld tot allround kite, niet meer puur wave (2015 model)
- 4 of 5 lijnen mogelijk
- 3 struts, lichte kite
- goede low end, advies 2 maten kleiner dan normaal (dus 10 ipv 12m?)
- north bar, iron heart systeem

Cabrinha Radar:
- nieuwe 2015 kite
- schijnt heel makkelijk te varen, ideale beginnerskite, makkelijke relaunch
- momenteel scherp geprijsd icm board
- 3 struts, compacte kite; hoge AR; goede lowend,
- single frontline safety, goede bar 2015

Naish Park:
- goede beginnerskite,
- vergevingsgezind
- allrounder
- ook aanbiedingen icm board (geldt ook voor de Naish ride III)

Ik neig naar de North EVo 2013 12m2 met North 5th element trust bar. Om het kiten verder onder de knie te krijgen.......Advies welkom

Qua board, Gonzales, of RDD pacebo, of gelijkwaardig.
Hoe groot? Heb les gehad op 160/150 lengte.

Waar doe ik verstandig aan met 87kg en 12m kite ? zonder dat ik board te snel ontgroei maar nog we gemakkelijk waterstart 140-150 board?
Hied geldt ook, Advies welkom.

Voor het board overweeg ik zowieso om op marktplaats te kijken, de kite/bar/lijnen koop ik liever nieuw/overjarig

Ik heb al heel wat discussies gezien over 4/5 lijns systemen, dat zal altijd wel een persoonlijke kwestie blijven. een 5 lijns north geeft mij in ieder geval een goed gevoel, ook nav advies van club mistral en de lessen die ik heb gehad. Ondanks dat ik hier in NL over het algemeen 4 lijns advies hoor.

Dank voor jullie reactie,

mvg
Bert





geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 Juni 29, 2015, 23:28:15
edit2Rapporteer  
Ik ken geen NL scholen die de laatste jaren nog met 5 lijns kites gelest hebben. De meeste kiters, kitescholen en resellers in NL zullen je dus eerder een 4 lijns kite dan een 5 lijns kite adviseren.

Qua board is de breedte veel meer bepalend dan de lengte: met jouw gewicht adviseer ik 42 cm breed. In die breedte zal de lengte variëren van 132 tot en met circa 142 cm.

De Radar heeft geen hoge AR en is dus geschikt voor de gemiddelde starter, evenals Park, Evo en zeker nog 10-20 andere kites. Als je nu al nadenken over een tweede kite, is de aanschaf van een 12m in de zomer een goede keuze.
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #2 Juni 30, 2015, 11:08:36
edit2Rapporteer  
zelf heb ik swichblades ze zijn erg vergelijkbaar met de evo's.
north evo kun je niet fout mee gaan. doe er bijvoorbeeld een x-ride board bij en je heb een heel fijn setje. 12m en 9m of (14m weinig wind) 11m en 8m. dus als je een set van 3 vliegers wil of 2 is een keuze. dat bepaald een beetje of je een 11 of 12 koopt als eerste kite. ik heb geen goede ervagingen met 5lijnen. 4 is simpeler en beter naar mijn mening. een maat van me heeft de evo's gekocht 14-11-8m is er super happy mee.
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #3 Juni 30, 2015, 13:08:47
edit2Rapporteer  
Dank voor jullie reacties zover. opvallend dat de voorkeur toch voor 4 lijns is; komt wellicht doordat 4 lijns safety tegenwoordig sterk verbeterd is;

Begreep dat North voor 2015 nu single front line safety heeft op 4 lijnen.

Daar moet ik dan zelf maar een keuze in maken. idee van 100% depower op 5e lijn bij release safety spreekt me nog steeds aan. ook om de kite zelfstandig te kunnen landen op strand indien nodig,. het is wel meer gepruts met uitlopen lijnen etc.

Kwam ook nog Switch Elements v3 kite website tegen, mooie kites tegen vriendelijke prijs omdat ze enkel online verkopen en niet via dealers/winkels. Was voor mij nog een onbekende kite fabrikant. Die hebben een mooie 13m, oranje/zwart icm control bar v2 voor halve prijs; ofwel Kite, bar, tas en pomp voor EUR 900, nieuw.

Bottom line is de EVo denk een geode keuze. 12m als starterskite.

Net als in de windsurfwereld is er tegenwoordig zoveel material beschikbaar dat je door de bomen het bos niet meer ziet.





kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #4 Juni 30, 2015, 13:33:58
edit2Rapporteer  
Als je zelf 5e lijn fijner denkt te vinden doe je dat toch gewoon om mee te beginnen. Op Evo is die unloaded dus je kunt altijd alsnog voor 4 lijnen kiezen. Onze kites hebben ook een aanknoop punt op de neus voor een eventuele 5 lijns bar.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Juni 30, 2015, 16:48:06
edit2Rapporteer  
Dank voor jullie reacties zover. opvallend dat de voorkeur toch voor 4 lijns is; komt wellicht doordat 4 lijns safety tegenwoordig sterk verbeterd is;

Begreep dat North voor 2015 nu single front line safety heeft op 4 lijnen.

Daar moet ik dan zelf maar een keuze in maken. idee van 100% depower op 5e lijn bij release safety spreekt me nog steeds aan. ook om de kite zelfstandig te kunnen landen op strand indien nodig,. het is wel meer gepruts met uitlopen lijnen etc.

Kwam ook nog Switch Elements v3 kite website tegen, mooie kites tegen vriendelijke prijs omdat ze enkel online verkopen en niet via dealers/winkels. Was voor mij nog een onbekende kite fabrikant. Die hebben een mooie 13m, oranje/zwart icm control bar v2 voor halve prijs; ofwel Kite, bar, tas en pomp voor EUR 900, nieuw.

Bottom line is de EVo denk een geode keuze. 12m als starterskite.

Net als in de windsurfwereld is er tegenwoordig zoveel material beschikbaar dat je door de bomen het bos niet meer ziet.







Beter gebouwd dan North, het type kite is vergelijkbaar. Via de Switch site kan je bij 'demos' kijken voor iemand in de buurt die er eentje heeft. Als je in omgeving Zeeland komt kan je bij mij terecht.

En kijk ook eens naar Zian (daarvoor moet je bij user Kite2fly zijn) of Fluid (user Nature), dat zijn merken met een vergelijkbaar verkoopmodel en prijzen en ook erg goede service.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 Juni 30, 2015, 17:40:44
edit2Rapporteer  
Ik vind switch dus echt niet een goedkoop merk, zoals zij pretenderen geen middle-men te hebben, mogen de prijzen mijns inzien wel lager zijn.
Een GA-kites (gaastra) koop je ook gewoon voor die prijzen in de winkel om de hoek.
989euro een 9mtr met bar en board.... (eurofun,telstar enz)
BEST setjes zijjn ook wel los te peuteren voor die prijzen. Waar we het wel eens over kunnen zijn is dat de 'a-merken' gewoon een stuk prijziger zijn en dat dit niet door de kwaliteit gerechtvaardigd wordt.

Dit is dus ff los van de discussie of switch kites goed zijn of niet (geen ervaring mee)
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #7 Juni 30, 2015, 19:29:24
edit2Rapporteer  
Ik vind switch dus echt niet een goedkoop merk, zoals zij pretenderen geen middle-men te hebben, mogen de prijzen mijns inzien wel lager zijn.
Een GA-kites (gaastra) koop je ook gewoon voor die prijzen in de winkel om de hoek.
989euro een 9mtr met bar en board.... (eurofun,telstar enz)
BEST setjes zijjn ook wel los te peuteren voor die prijzen. Waar we het wel eens over kunnen zijn is dat de 'a-merken' gewoon een stuk prijziger zijn en dat dit niet door de kwaliteit gerechtvaardigd wordt.

Dit is dus ff los van de discussie of switch kites goed zijn of niet (geen ervaring mee)

Dank, ik heb zojuist op de websites gekeken van Zian en Fluid kiteboarding. Nog meer keus! wat ontzettend veel merken die kites op de markt brengen.

anmiddag was ik bij Eurofun in Oostvoorne. Daar heb ik de Cabrinha Radar 2015 12m bekeken. Die zag er mooi afgewerkt uit en zou ook een heerlijke beginnerskite te zijn met goede low end, makkelijke relaunch en single front line safety; 2015 bar lijkt op die van North.

Bij eurofun vertelden ze me dat 90% in Nederland 4 lijns vaart ook ivm de drukte op het water. Mocht je kruisen met een andere kite dan is het met 5 lijnen helemaal lastig om weer uit de knoop te komen..... zit wat in.

Deze maand verschijnen er weer heel wat aanbiedingen qua setjes ivm 2016 kites die op de markt komen?

Nog iemand advies over beginners board grootte? dank!

mvg
Bert
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #8 Juni 30, 2015, 19:48:51
edit2Rapporteer  
Ik vind switch dus echt niet een goedkoop merk, zoals zij pretenderen geen middle-men te hebben, mogen de prijzen mijns inzien wel lager zijn.
Een GA-kites (gaastra) koop je ook gewoon voor die prijzen in de winkel om de hoek.
989euro een 9mtr met bar en board.... (eurofun,telstar enz)
BEST setjes zijjn ook wel los te peuteren voor die prijzen. Waar we het wel eens over kunnen zijn is dat de 'a-merken' gewoon een stuk prijziger zijn en dat dit niet door de kwaliteit gerechtvaardigd wordt.

Dit is dus ff los van de discussie of switch kites goed zijn of niet (geen ervaring mee)

Daar mag je de koersen voor bedanken voor het grootste deel. Vergelijk de prijzen maar eens met de dollar prijzen. Klopt dat ze inderdaad wel duurder geworden zijn in de jaren. Mijn eerste Element 11m kocht ik nog voor 600,-. Maar nog steeds behoren ze tot de goedkoopste merken.

Over die Gaastra prijzen: Je hebt het hier nu wel over overjarige aanbiedingen.  Roll Eyes

Dat laatste stuk ben ik zeker met je eens. Sterker nog, een paar 'A-merken' vind ik persoonlijk een van de slechtst gebouwde kites hebben op de markt.

Ik vind switch dus echt niet een goedkoop merk, zoals zij pretenderen geen middle-men te hebben, mogen de prijzen mijns inzien wel lager zijn.
Een GA-kites (gaastra) koop je ook gewoon voor die prijzen in de winkel om de hoek.
989euro een 9mtr met bar en board.... (eurofun,telstar enz)
BEST setjes zijjn ook wel los te peuteren voor die prijzen. Waar we het wel eens over kunnen zijn is dat de 'a-merken' gewoon een stuk prijziger zijn en dat dit niet door de kwaliteit gerechtvaardigd wordt.

Dit is dus ff los van de discussie of switch kites goed zijn of niet (geen ervaring mee)

Dank, ik heb zojuist op de websites gekeken van Zian en Fluid kiteboarding. Nog meer keus! wat ontzettend veel merken die kites op de markt brengen.

anmiddag was ik bij Eurofun in Oostvoorne. Daar heb ik de Cabrinha Radar 2015 12m bekeken. Die zag er mooi afgewerkt uit en zou ook een heerlijke beginnerskite te zijn met goede low end, makkelijke relaunch en single front line safety; 2015 bar lijkt op die van North.

Bij eurofun vertelden ze me dat 90% in Nederland 4 lijns vaart ook ivm de drukte op het water. Mocht je kruisen met een andere kite dan is het met 5 lijnen helemaal lastig om weer uit de knoop te komen..... zit wat in.

Deze maand verschijnen er weer heel wat aanbiedingen qua setjes ivm 2016 kites die op de markt komen?

Nog iemand advies over beginners board grootte? dank!

mvg
Bert

Ik denk niet dat dat voor 90% van NL een afweging was. De norm is gewoon 4 lijnen. 5 Lijnen zie je eigenlijk alleen bij North Rebels en bepaalde C-kites.

Kwa grootte zou ik niet naar een beginnersmaat kijken, maar gewoon een normale maat. Met jouw gewicht ergens rond de 40-42cm breed en 136-140 cm lang. En dan een freeride board nemen.
Ciel

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #9 Juni 30, 2015, 20:49:52
edit2Rapporteer  
ohh ik zie net dat ik je een persoonlijk berichtje heb gestuurd, ipv reply hier...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 Juni 30, 2015, 21:26:15
edit2Rapporteer  
Ik vind switch dus echt niet een goedkoop merk, zoals zij pretenderen geen middle-men te hebben, mogen de prijzen mijns inzien wel lager zijn.
Een GA-kites (gaastra) koop je ook gewoon voor die prijzen in de winkel om de hoek.
989euro een 9mtr met bar en board.... (eurofun,telstar enz)
BEST setjes zijjn ook wel los te peuteren voor die prijzen. Waar we het wel eens over kunnen zijn is dat de 'a-merken' gewoon een stuk prijziger zijn en dat dit niet door de kwaliteit gerechtvaardigd wordt.

Dit is dus ff los van de discussie of switch kites goed zijn of niet (geen ervaring mee)

Daar mag je de koersen voor bedanken voor het grootste deel. Vergelijk de prijzen maar eens met de dollar prijzen. Klopt dat ze inderdaad wel duurder geworden zijn in de jaren. Mijn eerste Element 11m kocht ik nog voor 600,-. Maar nog steeds behoren ze tot de goedkoopste merken.

Over die Gaastra prijzen: Je hebt het hier nu wel over overjarige aanbiedingen.  Roll Eyes

Dat laatste stuk ben ik zeker met je eens. Sterker nog, een paar 'A-merken' vind ik persoonlijk een van de slechtst gebouwde kites hebben op de markt.

Nee, dollarkoers heeft ELK merk last van, daar de handel van fabricaten en half-fabricaten allemaal in dollars gaan.

Er zijn idd wel echt een aantal a-merken die alleen een a-merk-reputatie hebben...
Ja, idd overjarig, maar wel mét board. Maar voor weinig meer heb je een 2015 Wink

Een setje 2015's gaan voor zo'n 1750 over de toonbank. Dat zal een switch ook kosten zo'n beetje, maar verschil is wel dat er bij (bvb) GA er wel 2 tussenpersonen tussen zitten (agent en winkel) welke A: In de buurt zitten/Om de hoek en B: De garantie afhandelen, in eigen taal en land. Voor een merk dat zich wil profileren als goedkoop omdat er geen middle-man zijn, zijn ze imho niet goedkoop. Ik vind het meer overkomen als strak geprijsde kites (los van bovenstaande verhaal) waar zeer goed wordt op verdiend door het merk zelf.Nogmaals, los van de kites zelf, want ik heb er geen ervaring mee en ik geloof prima dat t goed spul kan zijn, ik weet als geen ander dat prijs geen reet zegt.

Er zijn ook goede a-merken (Cabrinha, North(over algemeen genomen), SS) Elk merk heeft wel eens een missertje. Bovengenoemde 3 pissen weinig naast de pot.


ontopic:

I kdenk ook dat het geen bewuste keuze is, hoewel sommigen zich wel inlezen over de voor en nadelen van 4/5lijns. Maar gezien de meeste merken nu eindelijk allemaal 4lijns kites release op 1 powerlijn, dus zo goed als drukloos, heeft een 5th bijna geen bestaansrecht meer. Iemand die veel ervaring met 5th's heeft, weet hoe irritant een 5th kan zijn.(wokkelen, woohooo!) De markt is dus naar 4lijnen teruggegaan, omdat er geen noodzaak meer voor een 5th is.

Qua board denk ik dat je idd goed zit met wat faxie zegt. Koop niet TE groot, dit gaat je binnen een maand, bij regelmatig oefenen, i nde weg zitten. Zie dit zooo vaak.
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #11 Juni 30, 2015, 21:56:15
edit2Rapporteer  
Hallo,
Zelf vaar ik een Cabrinha Switchblade. Ben hier erg over te spreken. Is een erg vriendelijke kite welke ook nog eens behoorlijk vergevingsgezind is. Ook het inzetbereik (low-end en high-end ) is erg goed (ik vaar nog met het 2012 model).

De switch element heb ik ook eens aan moge hangen en dit is ook een erg fijne kite. De kite zelf is erg degelijk afgewerkt. De bar zelf vind ik er minder uit zien (over de kwaliteit kan ik weinig zeggen) en zou hierdoor zelf toch voor een andere bar erbij kijken.

Zian kan ik weinig over zeggen alhoewel dit merk mij toch wel nieuwsgierig maakt ivm de lage prijzen en ik hier een hoop goede dingen over heb gehoord.

Op marktplaats heb ik van de week een advertentie gezien van een Nieuwe  Zian kite met board van rond de € 1.200,00. Dit zou best wel een mooie beginners set kunnen zijn voor niet te veel geld.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #12 Juni 30, 2015, 23:17:15
edit2Rapporteer  
Nu iedereen toch zijn eigen (favoriete) kite is aan het aanprijzen, kan ik natuurlijk niet achterblijven:

kijk ook eens naar de Prodigy 12m van Ocean Rodeo. Een geweldige kite die zeer stabiel is en multi-inzetbaar.

http://www.stormchaser.nl/

 
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #13 Juni 30, 2015, 23:23:52
edit2Rapporteer  
Dank voor alle reacties en adviezen zover. Heel behulpzaam!
japio85

Berichten: 3
Antwoord #14 Juli 01, 2015, 13:33:42
edit2Rapporteer  
Vorig jaar ben ik net als jij begonnen met kiten en heb als beginners setje een North Rebel met dus 5 lijnen aangeschaft. Er is een grote groep die beginners afraad om met 5-lijnen te kiten.

Het grootste probleem ontstaat denk ik bij het vele malen laten crashen van je kite waarbij de kans ontstaat dat de 5de lijn om je kite heen wikkeld. In de 7 maanden dat ik in Vietnam heb gekite is dat mij 1x overkomen doordat de golven mijn kite liet rollen. Dan heb je ook meteen een teringzooi als dat gebeurd. Alles meteen los gooien en zorgen dat er geen kracht op je 5de lijn staat anders trek je de lijn dwars door je kite heen.

Afhankelijk van je eigen kite niveau en locatie (op het ijsselmeer is de kans dat je kite omrolt door een golf nihil) zou ik hier nog even rekening mee houden.

Daarbij was mijn North Rebel 10m erg geliefd bij de locale kitesurfers voor zn ziek lange hang-time en stabiliteit. Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik deze kite als beginner-set heb aangeschaft.

Succes met het maken van de juiste keuze!
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #15 Juli 01, 2015, 13:40:31
edit2Rapporteer  
Rebel is zeker een kite die geschikt is voor beginners. Loopt erg goed hoogte en dat is fijn als je daar nog niet zo goed in ben. Springt lekker en rustig, laat de 5de lijn je iig niet afschrikken. Is nergens voor nodig.
De switchblade vaart wat actiever, stuurt net wat sneller, heeft wat meer pull als je hem rondgooit.
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #16 Juli 01, 2015, 17:44:25
edit2Rapporteer  
dank, Rebel schijnt wat beter upwind te zijn dan de evo, en ook nog stabieler.

Iemand al ervaring met de Cabrinha Radar 2015? Nieuw op de markt. Ben erg benieuwd naar deze nieuwe 3 struts allround kite.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #17 Juli 02, 2015, 09:14:18
edit2Rapporteer  
evo is stabieler, rebel gaat meer upwind... rebel is hoog AR kite.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #18 Juli 02, 2015, 15:49:19
edit2Rapporteer  
Ik denk dat iedereen aan andere dingen denkt bij 'stabiel'  Voor de ene is dat vormbehoud, voor de ander zoekgedrag aan de rand van het venster, voor een ander weer park and ride eigenschappen, voor weer een ander komt het neer op drift...

Dus wat vind jij stabiel?
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #19 Juli 02, 2015, 16:46:23
edit2Rapporteer  
Geen ervaring mat de radar, maar wel met de vector. De radar is volgens mij de opvolger van de vector. Vector 2013 is een hele leuke en stabiele kite om mee te beginnen. Ook heeft deze kite veel depower.

Daarbij houdt cabrinha ook goed z'n waarde Wink
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #20 Juli 07, 2015, 23:18:54
edit2Rapporteer  
Geen ervaring mat de radar, maar wel met de vector. De radar is volgens mij de opvolger van de vector. Vector 2013 is een hele leuke en stabiele kite om mee te beginnen. Ook heeft deze kite veel depower.

Daarbij houdt cabrinha ook goed z'n waarde Wink

klopt, de radar is de opvolger van de vector, maar met meer mogelijkheden en doorgroei aldus cabrinha. komt ook wel goed uit de diverse testen, onder meer in vergelijking met North Neo komt de radar er goed uit voor freeride, driften en unhooked (niet dat ik me daar al mee bezig houd).

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #21 Juli 07, 2015, 23:54:41
edit2Rapporteer  
Switch heeft momenteel een actie met de nieuwe Element. Een 13m + board + bar komt neer op 1480,- gloednieuw.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #22 Juli 08, 2015, 09:57:15
edit2Rapporteer  
Hoeveel punten heb je al bij elkaar gespaard Fax?

Voor dat bedrag kun je bij de meeste shops wel een 2015 beginners set vinden en kun je daar terecht mocht er wat mee zijn in plaats van dat het de oceaan over gevlogen moet worden. Zo goedkoop zijn ze dus niet meer.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #23 Juli 08, 2015, 13:32:18
edit2Rapporteer  
Voor nog minder kan je bij Switch ook vaak een overjarige set krijgen als je de aanbiedingen in de gaten houdt.

En de enige punten die ik spaar zijn de punten met m'n eigen aankopen. Ik zit nergens te smeken met m'n referentienummer, en het puntensysteem werkt nmm toch al voor geen meter.

Garantieafhandeling is overigens erg goed.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #24 Juli 08, 2015, 17:31:09
edit2Rapporteer  
Na enkele jaren als reseller van kites zie ik meerdere doelgroepen. Sommigen willen echt niet gezien worden met bijvoorbeeld een Switch kite, ook al vliegt tie goed. Het is precies hetzelfde als met auto's: Dacia of BMW, andere marketing en andere klanten. Je kunt met beide auto's van A naar B en van B naar A Wink.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.