Windwaarschuwing!!!

Idefixe

Berichten: 8241
Juni 30, 2015, 17:29:16
edit2Rapporteer  
Windwaarschuwing? Jawel, met de weersverwachtingen voor de komende dagen ( voor als je het gemist hebt , bloedje heet en een beetje wind) zoeken veel mensen het water op.


Het zijn juiste deze dagen dat je als kitesurf(st)er te maken krijgt met "overige recreanten" en dan is het zaak om met je vliegerspullen extra rekening te houden met anderen.
Oostenwind is voor de Noordzee aflandig en dus sowieso een NO-GO! ( en helemaal als je in je low-end moet rommelen)

Op die locaties waar je met Oostenwind nog wat met je vlieger kunt doen zullen we de komende dagen echt veel overige recreanten zien. Houd hier rekening mee en laat zien dat het kitesurfen heel goed samen kan gaan met andere strand/ water gebruikers! Samen staan we sterk.
Tot later , op aan het water!  ThumpsUp
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #1 Juni 30, 2015, 20:38:45
edit2Rapporteer  
Leuke milf Grin
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 Juni 30, 2015, 22:38:48
edit2Rapporteer  
Maar ff zonder dollen: problemen met "overige recreanten"  is dus de oorzaak dat je vanaf morgen tot 1 oktober niet meer op IJmuiden zelf mag kitesurfen............ en het zou doodzonde zijn als dat op meerdere locaties gaat gebeuren.
Oli4k

Berichten: 161
Antwoord #3 Juni 30, 2015, 22:49:31
edit2Rapporteer  
Ze is duidelijk de nanny.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #4 Juli 01, 2015, 09:07:25
edit2Rapporteer  
Maar ff zonder dollen: problemen met "overige recreanten"  is dus de oorzaak dat je vanaf morgen tot 1 oktober niet meer op IJmuiden zelf mag kitesurfen............ en het zou doodzonde zijn als dat op meerdere locaties gaat gebeuren.


Oh ja, welke problemen dan? Volgens mij zijn "ingebeelde problemen" en een te veel aan overheid de oorzaak.
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #5 Juli 01, 2015, 12:25:44
edit2Rapporteer  
Mogelijke problemen? Nou dit bijvoorbeeld: ik sta in de start- en landingszone in Katwijk, kite net aangespoeld, dus op het strand, wind zakt in, maar nog wel wat druk in de vlieger, komt er een vrouw met haar kindje aan en gaat vlak bij kite en lijnen en waterlijn staan binnen het windvenster. Vriendelijk gevraagd om toch wat afstand te nemen. Maar je zal er op een drukke dag maar vier of zes om je heen hebben. Voelt voor mij erg ongemakkelijk.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #6 Juli 01, 2015, 13:33:50
edit2Rapporteer  
Mogelijke problemen? Nou dit bijvoorbeeld: ik sta in de start- en landingszone in Katwijk, kite net aangespoeld, dus op het strand, wind zakt in, maar nog wel wat druk in de vlieger, komt er een vrouw met haar kindje aan en gaat vlak bij kite en lijnen en waterlijn staan binnen het windvenster. Vriendelijk gevraagd om toch wat afstand te nemen. Maar je zal er op een drukke dag maar vier of zes om je heen hebben. Voelt voor mij erg ongemakkelijk.

Dat is inderdaad erg irritant. Mensen blijven staan en kijken, vlakbij de kite.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Juli 01, 2015, 13:55:59
edit2Rapporteer  
Tja je moet eigenlijk niet willen kiten tussen badgasten.. zolang t goed gaat t goed, maar als er iets verkeerd gaat... Zij zien de gevaren niet.
Gelukkig zijn er niet zoveel dagen waarop je kunt kiten en t strand afgeladen is met badgasten.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #8 Juli 01, 2015, 14:28:35
edit2Rapporteer  
Het gaat mij er om dat de "mogelijke problemen" niet erg groot zijn. En zeker niet groot genoeg om bijna een heel strand te sluiten voor kitesurfers.

Volgens mij een betere optie: het door de reddingsbrigade bewaakte deel met vlaggen aangeven en daar niet laten kitesurfen als er gezwommen mag worden (groene vlag, zoals bijvoorbeeld Terschelling, maar ook in delen van zuid Frankrijk, alleen is daar de boosdoener de surfplank).
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #9 Juli 01, 2015, 20:48:12
edit2Rapporteer  
Was verschrikkelijk druk op de Grevelingen, maar iets verderop gelukkig meer dan zat ruimte om te surfen.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #10 Juli 01, 2015, 22:54:16
edit2Rapporteer  
Ze is duidelijk de nanny.

Heet dat dan: NILF?

Even off topic, tussen badgasten moet je niet willen kiten, badgasten snappen het gevaar niet. Kan je niet kwalijk nemen en waarschijnlijk ook niet uitleggen. Zonering kan een oplossing zijn, kiten verbieden niet.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #11 Juli 02, 2015, 20:39:07
edit2Rapporteer  
Oh ja, welke problemen dan? Volgens mij zijn "ingebeelde problemen" en een te veel aan overheid de oorzaak.

don't shoot the messenger hè  Tongue
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #12 Juli 02, 2015, 21:27:57
edit2Rapporteer  
Ja sorry maar ik moet Faxerd gelijk geven...tis een verdomd lekker wijf!
Doet Tom natuurlijk expres he...trekt mensen ;-).
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #13 Juli 03, 2015, 17:44:08
edit2Rapporteer  
tis een meisje van hooguit 18..
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #14 Juli 03, 2015, 19:03:31
edit2Rapporteer  
niks mis mee dus...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.