Info avond & testmiddag Hydrofoilen, maandag 13 Juli Scheveningen

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Juli 05, 2015, 16:34:01
edit2Rapporteer  
Bram Hoogendijk en Thierry Schmitter organiseren bij Jumpteam Scheveningen een gratis informatieavond over wat er allemaal bij het hydrofoilen met een kite komt kijken. Welk materiaal is nu geschikt, hoe kun je het beste beginnen en waar moet je allemaal op letten wil je zonder al teveel kleerscheuren door het leerproces heen komen? Want het is zo anders dan welk board dan ook dat zelfs doorgewinterde kiters met een hydrofoil weer van voor af aan moeten beginnen, een feit dat het tevens ook weer extra aantrekkelijk maakt voor iedereen die na jaren weer iets nieuws wilt proberen en tegelijk zijn onderste windbereik tot ver onder de beste lichtweer setups brengt.


Lokatie: Jumpteam Scheveningen.
Inloop: Vanaf 19:00 uur.
Aanvang: 20:00 uur.
Presentatie: Bram Hoogendijk en Thierry Schmitter.
Programma: o.a. Veiligheid, Instructie, Materiaal & Filmpjes.


http://www.jumpteam.nl/nieuws/info-avond-kite-hydrofoiling
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Juli 06, 2015, 22:26:59
edit2Rapporteer  
Ik zet het in mijn agenda!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Juli 12, 2015, 09:05:02
edit2Rapporteer  
De volgende foils zijn er om te bekijken: Moses, Alpine, F-one, Liquid-Force, Gong, North, WoodyCookie custom, Zeeko en DutchFoils.

Ze geven maandag middag genoeg wind op om te foilen en iedereen die al kan foilen is vrij om de aanwezige foils te testen. In overleg kunnen ervaren kiters die nog nooit gefoild hebben het ook proberen al is het afwachten of de zee er rustig genoeg voor is en niet elke foil is even makkelijk om je eerste meters op te maken.


Ben zelf vanaf 13u aanwezig, erg benieuwd hoe de verschillende foils varen en wat nu de makkelijkste en/of snelste gaat zijn.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #3 Juli 12, 2015, 23:04:03
edit2Rapporteer  
Het lijkt me wel tof foilen, maar ik kom maar niet. straks wil ik ook nog zon ding. wat zijn die dingen achterlijk duur zeg.
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #4 Juli 12, 2015, 23:36:30
edit2Rapporteer  
 Maar de prijs is wel een dingetje, zeker omdat je als potentieel geïnteresseerde nergens eerst een beetje kan proberen.

In stap model.

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Juli 12, 2015, 23:43:53
edit2Rapporteer  
Het lijkt me wel tof foilen, maar ik kom maar niet. straks wil ik ook nog zon ding. wat zijn die dingen achterlijk duur zeg.
een tweedehands foil is goedkoper en leuker dan 18m met deur terwijl je met je huidige grootste kite en foil dezelfde low-end hebt. Neem je daarbij een kite die met 6kn goed vliegt en voldoende kracht heeft om te planeren dan kun jw varen als werkelijk iedereen op de kant staat.
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #6 Juli 13, 2015, 10:50:42
edit2Rapporteer  
Present :-) Ben ook wel benieuw naar de mogelijkheden.
Ziet er relaxed uit maar wel moeilijk...
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 Juli 14, 2015, 12:33:15
edit2Rapporteer  
Was een geslaagde dag en de avond ook goed druk. De hele middag met vijf man aan het foilen geweest in de regen met 7m maar dat mocht de pret niet drukken van het samen varen en het testen van elkaars foils. Eigenlijk jammer dat er niet meer foils waren in de middag maar van de aanwezige foils was de WoodyCookie van Bram het meest stabiel, kort gevolgd door de F-one en zeeko foils die wel weer een hogere topsnelheid haalden.
Ook bleek dat strapless wegvaren op een boardje zonder drijfvermogen moeilijker is dan gedacht wanneer je er geen ervaring mee hebt. Zelf vaar ik er moeiteloos zonder planeren mee weg en had juist weer moeite met de grote boards met veel drijfvermogen.

Dat iedereen het foilen kan leren met voldoende doorzettingsvermogen bewees Thierry met zijn uitklapbare foil op zijn zit-board waarin hij heeft leren kitesurfen nadat hij verlamd raakte aan zijn onderlichaam.

Met hoeveel man staan we de volgende editie op het water, 30, 40 of zelfs meer met tientallen foils in de test?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Juli 14, 2015, 19:42:58
edit2Rapporteer  
Balen dat ik er op het laatste moment niet bij Kon zijn!
Wel heel interessant allemaal!
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #9 Juli 15, 2015, 16:52:04
edit2Rapporteer  
Was leuk. Bedankt voor de organisatie ervan. Nu even sparen en dan aan de foil. Maar welke? Door de bomen zie ik helaas het bos nog maar half.. de infor avond heeft wel extra informatie gebracht, maar dat maakt de keuze nog niet echt veel makkelijker.

Voor mij zijn de alu foils (Zeeko, TKF en LF) allemaal een optie.
De Gong foil en Woodie Cookie ook... ik ben eerder geneigd rond de 1400 uit te geven voor foil+board dan rond de 2000 of 3000....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.