Zo goedkoop mogelijk beginnen met kiten

RTF

Geen avatar

Berichten: 26
Juli 14, 2015, 08:41:03
edit2Rapporteer  
Dat wil natuurlijk iedereen, maar wat is dan het beste wat je kunt doen? En is wat ik denk het beste om te doen?

De 2016-gear komt natuurlijk bijna uit, dus dan zou ik eventueel een nieuwe kite van het jaar 2013 op de kop kunnen tikken. Weet iemand wat je dan moet rekenen? 11/12m kite.

En een beginnersboard via marktplaats? Ik denk dat je beter een board dan een kite via marktplaats kunt doen, of niet? Welke afmetingen kan ik dan het beste zoeken? Ben 1,93m en weeg 85kg.

Weet iemand wat je voor zoiets kwijt bent? Want ik kan bij mijn surfschool ook een leuke set inclusief wetsuit en harnas kopen voor ongeveer €1100.


Eigenlijk is gewoon de vraag, hoe koop je zo goedkoop mogelijk een betrouwbare beginnerset?

Thanks! Grin
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 Juli 14, 2015, 10:12:03
edit2Rapporteer  
Met behulp van een ervaren kiter zonder belang bij de aankoop. zo goedkoop mogelijk is relatief; sommigen willen voor € 500 op het water staan en anderen tellen zo € 2.000 neer voor hun eerste set.
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #2 Juli 14, 2015, 10:24:18
edit2Rapporteer  
Mijn inschatting is : 600 euro voor een 2013 /2012 kite met bar 250 euro voor een goed board ( bv fone next) bezuinig niet te veel op bindingen. Koop een nieuw 4/5 mm wet suit. Ivm ondercooling.  Nivo pro limit of mistic 150 euro.. Koop een nieuwe trapeze 2014 met korting.130 euro. Dus 1100 is een goede prijs voor een goede prijs kwaliteids verhouding. Een ervaren kitesurfer mee vragen is toch erg handig.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 Juli 14, 2015, 10:25:43
edit2Rapporteer  
Citaat
Met behulp van een ervaren kiter zonder belang bij de aankoop

Inderdaad  ThumpsUp Ik heb een vriend 2 jaar terug geholpen met kiten en hij vaart met Best Waroo uit 2007 en 2008 en is er helemaal gelukkig mee.  ThumpsUp

Goeie en veilige kite en niet duur  ThumpsUp.

Omdat ik zelf met deze kite had gevaren heb ik hem deze geadviseerd ThumpsUp

Hij is een ZZP en heeft niet al  te veel geld om handen, crisisss in de bouw  ThumpDown.

Hij had zelf een boardje gekocht omdat het zo,n goedkoop boardje was maar heeft er amper op gevaren.  ThumpDown

Goedkoop wordt dan duur koop  ThumpDown

Daarna op advies van anderen ervaren kiters een duurder boardje gekocht en daar vaart hij naar volle tevredenheid mee  ThumpsUp
Ponk

Geen avatar

Berichten: 197
Antwoord #4 Juli 14, 2015, 10:30:29
edit2Rapporteer  
Kite/Bar - ja 2013 is niet verkeerd 2012 kan ook nog hoor...
Denk dat je voor 500 wel wat kan vinden 2e hands, neem even iemand mee....

plank- niet te klein in jouw geval, maar ook niet te groot 1.36  ofzo  tweedehands goed te doen €200

pak - zou ik nieuw kopen  €200

trapeze €125 Die moet echt lekker zitten...Kan 2e hands maar ja je moet m wel even proberen
dus in de winkel makkelijker...

pomp -  €35 (een nieuwe doet t tenminste) niks zo irritant als je een flutpomp hebt die maar half half op pompt.

dus pak m beet €1100 Dan heb je alles. Heb je al iets dan kan je dat wegstrepen natuurlijk.
Alles kan natuurlijk goedkoper....als t aangeboden wordt en of t dan ook nog goed is...
En dan heb je tenminste aan paar dingen die nieuw zijn wat wel prettig is. Want dat past ook echt goed voor jou .. En dat is best wel belangrijk.






RTF

Geen avatar

Berichten: 26
Antwoord #5 Juli 14, 2015, 10:54:43
edit2Rapporteer  
Bedankt voor alle tips! Heb ik zeker wat aan!

Wat vinden jullie van deze set?

http://www.eurofun.nl/gaastra-kiteset-hatch-2013-f-one-next-138-2013.html

edit: ik ken geen enkele kitersurfer goed genoeg om mee te nemen. iemand meenemen wordt dus moeilijk, helaas.
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #6 Juli 14, 2015, 12:38:36
edit2Rapporteer  
"Zo goedkoop mogelijk beginnen met kiten"

De ergernis van slechte kwaliteit duurt vaak langer dan de vreugde van een lage prijs!!

Doe er je voordeel mee;)

Soms kan het beter zijn om ff door te sparen en gear aan te schaffen waar je 100% achter staat, los van de prijs.
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #7 Juli 14, 2015, 12:44:54
edit2Rapporteer  
als je gaat vraag, iemand van het forum? mensen van je kite school willen je vast wel even helpen als je een afspraak met ze maakt.

je moet fan zijn van Gaastra. het is wel als je een kite koopt is het vaak beter om zelfde kite kleiner te kopen in de toekomst. voor mat harde wind.  zeker makkelijk met bar uit wisselen, bekende vaar eigenschappen, reserve onderdelen, zelfde maat  pomp ventielen enz enz. of je verkoopt hem weer als het niet bevalt. De rest waarde van Gaastra is niet super. er zijn ook wel veel mensen fan van Gaastra die niks anders willen. je ziet ze vaak op het water. dus ze zullen wel goede kites maken. Smiley

overweging:
heb je korte armen hebt kun je misschien beter een onder de bar de power systeem te nemen zo als Slingshot of Naish. Gaastra heeft een boven de bar die power systeem die er overzichtelijk uitziet.

ter info wat praat over gaastra vs cabrinha: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=44949.0

ik weet niet hoe zwaar je bent maar 11 is vaak een mooi maatje om mee te beginnen.
RTF

Geen avatar

Berichten: 26
Antwoord #8 Juli 14, 2015, 13:17:17
edit2Rapporteer  
"Zo goedkoop mogelijk beginnen met kiten"

De ergernis van slechte kwaliteit duurt vaak langer dan de vreugde van een lage prijs!!

Doe er je voordeel mee;)

Soms kan het beter zijn om ff door te sparen en gear aan te schaffen waar je 100% achter staat, los van de prijs.


Ik sta er wel achter, maar ga nu niet voor € 2000,- een set kopen. Ik ben me aan het orienteren wat een redelijke prijs is. Ik kom nu ongeveer uit op complete set voor € 1100-1300. Goedkoper overjarig spul is natuurlijk altijd leuk meegenomen. Toch?

als je gaat vraag, iemand van het forum? mensen van je kite school willen je vast wel even helpen als je een afspraak met ze maakt.

je moet fan zijn van Gaastra. het is wel als je een kite koopt is het vaak beter om zelfde kite kleiner te kopen in de toekomst. voor mat harde wind.  zeker makkelijk met bar uit wisselen, bekende vaar eigenschappen, reserve onderdelen, zelfde maat  pomp ventielen enz enz. of je verkoopt hem weer als het niet bevalt. De rest waarde van Gaastra is niet super. er zijn ook wel veel mensen fan van Gaastra die niks anders willen. je ziet ze vaak op het water. dus ze zullen wel goede kites maken. Smiley

overweging:
heb je korte armen hebt kun je misschien beter een onder de bar de power systeem te nemen zo als Slingshot of Naish. Gaastra heeft een boven de bar die power systeem die er overzichtelijk uitziet.

ter info wat praat over gaastra vs cabrinha: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=44949.0

ik weet niet hoe zwaar je bent maar 11 is vaak een mooi maatje om mee te beginnen.



Ah, oke. Dus eigenlijk adviseer je me om een ander merk te nemen dan Gaastra, mocht ik het ooit nog willen verkopen? Welk merk adviseer je dan?

Ik heb redelijk lange armen, vergeleken met mijn lengte: 1,93m en 85-90kg. 11m lijkt me dus idd ook een goeie maat.
vin2481

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #9 Juli 14, 2015, 13:25:51
edit2Rapporteer  
Prima kites, Gaastra! Logisch dat je er minder voor terug krijgt als je ze ooit weer wilt verkopen, je schaft ze nieuw ook een stuk voordeliger aan!! Als je dit in verhouding bekijkt scheelt het niks...

Setje met board bijv bij eurofun zit je op 1139 met bar en lijnen EN board!

Kortom gewoon kopen Gaastra ;-)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 Juli 14, 2015, 13:28:32
edit2Rapporteer  
percentueel maakt het geen donder uit welk merk je koopt, maar in euro;'s is de afschrijving op goed materiaal natuurlijk kleiner.

Maarre, mijn tip: ga naar eurofun en vraag ze een voorstel te doen voor 2x 2015 kites + bar+ board.

2014model vind ik wel lekkerder dan 2013, net wat reactiever.
RTF

Geen avatar

Berichten: 26
Antwoord #11 Juli 14, 2015, 13:35:00
edit2Rapporteer  
Prima kites, Gaastra! Logisch dat je er minder voor terug krijgt als je ze ooit weer wilt verkopen, je schaft ze nieuw ook een stuk voordeliger aan!! Als je dit in verhouding bekijkt scheelt het niks...

Setje met board bijv bij eurofun zit je op 1139 met bar en lijnen EN board!

Kortom gewoon kopen Gaastra ;-)


Deze bij eurofun: http://www.eurofun.nl/gaastra-kiteset-hatch-2013-f-one-next-138-2013.html
€ 949 met GAASTRA Kiteset Hatch 2013 + F-One Next 138 2013.

Ik zou er dan evt. nog een  brunotti buzz 2014 bij kunnen voor iets meer hoorde ik.
vin2481

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #12 Juli 14, 2015, 13:40:41
edit2Rapporteer  
Prima setje om mee te beginnen! (en goeie prijs ook)

Brunotti Buzz zelfde verhaal..
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #13 Juli 14, 2015, 14:23:12
edit2Rapporteer  
"Zo goedkoop mogelijk beginnen met kiten"

De ergernis van slechte kwaliteit duurt vaak langer dan de vreugde van een lage prijs!!

Doe er je voordeel mee;)

Soms kan het beter zijn om ff door te sparen en gear aan te schaffen waar je 100% achter staat, los van de prijs.


Ik sta er wel achter, maar ga nu niet voor € 2000,- een set kopen. Ik ben me aan het orienteren wat een redelijke prijs is. Ik kom nu ongeveer uit op complete set voor € 1100-1300. Goedkoper overjarig spul is natuurlijk altijd leuk meegenomen. Toch?

als je gaat vraag, iemand van het forum? mensen van je kite school willen je vast wel even helpen als je een afspraak met ze maakt.

je moet fan zijn van Gaastra. het is wel als je een kite koopt is het vaak beter om zelfde kite kleiner te kopen in de toekomst. voor mat harde wind.  zeker makkelijk met bar uit wisselen, bekende vaar eigenschappen, reserve onderdelen, zelfde maat  pomp ventielen enz enz. of je verkoopt hem weer als het niet bevalt. De rest waarde van Gaastra is niet super. er zijn ook wel veel mensen fan van Gaastra die niks anders willen. je ziet ze vaak op het water. dus ze zullen wel goede kites maken. Smiley

overweging:
heb je korte armen hebt kun je misschien beter een onder de bar de power systeem te nemen zo als Slingshot of Naish. Gaastra heeft een boven de bar die power systeem die er overzichtelijk uitziet.

ter info wat praat over gaastra vs cabrinha: https://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=44949.0

ik weet niet hoe zwaar je bent maar 11 is vaak een mooi maatje om mee te beginnen.



Ah, oke. Dus eigenlijk adviseer je me om een ander merk te nemen dan Gaastra, mocht ik het ooit nog willen verkopen? Welk merk adviseer je dan?

Ik heb redelijk lange armen, vergeleken met mijn lengte: 1,93m en 85-90kg. 11m lijkt me dus idd ook een goeie maat.


RTF   Fluid kiteboarding 2016  setje kost je maar 1350 met een 12 + boardje + bar   - gaat om dit setje maar dan met de '2016'  ATV V7.   Prijs is hetzelfde enkel nieuwe kite en bar.
ben bezig met de shop nu om die up to date te krijgen aangezien de kites en barren pas deze week uit komen   Joepie

[Edit] commerciële link
Waterragger

Geen avatar

Berichten: 189
Antwoord #14 Juli 14, 2015, 15:19:49
edit2Rapporteer  
De vaste Zian spammer is vast op vakantie...  Zian is ook top, erg degelijk en zeer goedkoop!

http://www.ziankiteboarding.com/  Even snel gerekend kite+bar rond de 800 euro. hou je dus nog genoeg over voor een board en trapeze maar wel een nieuwe kite!
Arno_Laeven

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #15 Juli 14, 2015, 16:18:21
edit2Rapporteer  
Vooral op board, harnas en wetsuit kun je besparen als je onbekendere merken als Wanna (wetsuit, harnas) en Blankforce (board) neemt. Lage prijs, prima kwaliteit en kan je zeker 2 jaar mee vooruit
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #16 Juli 14, 2015, 16:22:04
edit2Rapporteer  
http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/surfen-kitesurfen/m943302278-best-waroo-2008-9m-met-bar.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Boardje er bij voor 100 euro en je kan als beginnende kiter aan de slag voor 275 euro afdingen naar 250 euro natuurlijk  ThumpsUp

Stuk goedkoper dan die niewe sets die hierboven worden aangeboden en als het je niet bevalt gooi je alles in de grijze bak  Grin
Waterragger

Geen avatar

Berichten: 189
Antwoord #17 Juli 14, 2015, 16:43:50
edit2Rapporteer  
Vooral op board, harnas en wetsuit kun je besparen als je onbekendere merken als Wanna (wetsuit, harnas) en Blankforce (board) neemt. Lage prijs, prima kwaliteit en kan je zeker 2 jaar mee vooruit

Beetje offtopic:

Kan aan mij liggen maar ik heb nog nooit een budget wetsuit aan gehad dat mij in de winter langer dan een uur warm hield,.. Echter voor de zomer/herfst zijn ze prima
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #18 Juli 14, 2015, 17:44:53
edit2Rapporteer  
2008 waroo....lijkt me geen goed idee.
budget wetsuits zegt weinig over kwali, mystic vraagt ook 300euro voor meuk. voor 250 heb je ee heel goede oneill, maar er zijn zat merken die voor weinig ook prima kwali bieden. Je kan altijd later nog een goed pak kopen, als je minder in het water ligt Grin
njels

Berichten: 20
Antwoord #19 Juli 14, 2015, 17:49:27
edit2Rapporteer  
goedkoop is duurkoop
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #20 Juli 14, 2015, 19:23:53
edit2Rapporteer  
Citaat
2008 waroo....lijkt me geen goed idee.

Waarom niet ?

Vriend van me vaart er nog steeds mee naar volle tevredenheid, heeft er nooit problemen mee  ThumpsUp Heeft  met deze makkelijke en goede kite leren varen

Het was mijn eerst kite waarmee ik op zee durfde omdat ze zo makkelijk herstartbaar waren  ThumpsUp 
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #21 Juli 14, 2015, 20:39:27
edit2Rapporteer  
voetballen... da's pas goedkoop. helaas is kiten dat niet... ff doorsparen als je niet bedrogen uit wilt komen zou ik zeggen. voor een duppie op de eerste rang zitten gaat niet in deze sport. klinkt lullig, maar waar.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #22 Juli 14, 2015, 21:15:28
edit2Rapporteer  
Ben het met richard eens best waroo 2008 goedkoopste en beste opties om te beginnen, alleen wel liefst nieuwere bar vanaf 2009, daarvoor had je release met pinnetje.

Ik heb voor maatje van me die af en toe meegaat aangeschaft:

best waroo 2008 met  oude bar 150 euro (marktplaats)
2de hands 2010 bar 100 euro
wetsuit en trapeze bij eurofun 200 euro
board 2de hands in shop 175 euro
totaal 625 euro

echt prima beginnerset, met nog eens geweldige lowend ook nog (vaak het probleem bij oudere kites)
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #23 Juli 14, 2015, 21:35:12
edit2Rapporteer  
percentueel maakt het geen donder uit welk merk je koopt, maar in euro;'s is de afschrijving op goed materiaal natuurlijk kleiner.


Uh net andersom niet?
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #24 Juli 14, 2015, 22:10:41
edit2Rapporteer  
Best heeft Ook weer actie
http://www.bestkiteboarding.com/en/new-for-old-is-back/
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.