Kleine kites en hoge sprongen

Gehaktdag

Berichten: 549
Juli 26, 2015, 15:17:11
edit2Rapporteer  
Misschien is het nog een kwestie van wennen aan mijn nieuwe Best TS 2014 7m, maar ik blijf het lastig vinden om hoge sprongen (van boven de 10m dus) met een 7m kite of kleiner echt goed te landen (2e x tot nu toe mee gevaren).

Gisteren tijdens de storm heerlijk kunnen varen met mn 7m en flinke sprongen kunnen maken van 10m+ maar te vaak land ik nog met een buttcheck of als een baksteen in een het water.

Ik mis bij een 7m het gevoel van power in de kite tijdens het terugsturen wat ik wel bij mijn 9m en 12m. Op het moment dat ik hard terugstuur lijkt het alsof er geen of minder kracht meer in de kite zit. Maakt niet uit of ik dit nu met een helicopter loop boven me probeer of hard instuur. Als ik die helicopter loop doe is soms de grootte van loop ook echt enorm en is het net een mega kiteloop recht door het windvenster - op zich geen probleem maar niet ideaal. Misschien is het ook een kwestie van de kite verder doorsturen naar 1 of 2u tijdens mijn sprong. Hoogte haal ik wel goed.

Ik maak de sprong over links, aankanten of over golf afzetten, kite naar 12 of 1 (denk ik) en dan proberen hard terug te sturen met een helicopterloop over links.. Zou toch goed moeten zijn? Met een 9m of 12m gaat dit altijd perfect.

Iemand wat tips?
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #1 Juli 26, 2015, 17:13:45
edit2Rapporteer  
 Ik wou dat ik dit soort problemen had   Undecided
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #2 Juli 26, 2015, 17:21:28
edit2Rapporteer  
Gewoon bar aangetrokken houden totdat je bijna land. Zal ook aan de type kite liggen. Ik heb een Core xr 6m. en blijf gewoon zweven tot aan de landing, ook geen heliloop nodig.
naja

Berichten: 355
Antwoord #3 Juli 26, 2015, 19:55:59
edit2Rapporteer  
 Cheesy
Gewoon bar aangetrokken houden totdat je bijna land. Zal ook aan de type kite liggen. Ik heb een Core xr 6m. en blijf gewoon zweven tot aan de landing, ook geen heliloop nodig.
haha das een goeie
KiterHans

Berichten: 208
Antwoord #4 Juli 26, 2015, 20:24:41
edit2Rapporteer  
Hoe is jou afstelling? Ik heb dezelfde kite en bij mij is de afstelling eerste knoopje vanaf de kite (stuurlijn) hierbij valt op dat als ik dan de bar helemaal aantrek de kite zijn vorm verliest, dus na de sprong hou ik de bar iets van mij af en volgens mij heb ik dan meer lift. Dus mischien de kite beter trimmen.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5 Juli 26, 2015, 20:48:24
edit2Rapporteer  
Klinkt inderdaad alsof je stuurlijnen te kort zijn, oftewel teveel gedepowered
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Juli 26, 2015, 20:55:11
edit2Rapporteer  
Klinkt inderdaad alsof je stuurlijnen te kort zijn, oftewel teveel gedepowered

Zou heel goed kunnen, hierdoor verliest de kite zijn vliegsnelheid. Wanneer dat gebeurd verliest de kite ook zijn lift en val je dus als een baksteen naar beneden.

Wanneer dat het niet is dan moet je jou kite meer naar links of rechts sturen afhankelijk van welke kant je op springt. Dan kan je voor de landing je kite met meer snelheid over 12 uur laten vliegen waardoor je landing altijd zachter wordt.
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #7 Juli 26, 2015, 21:07:12
edit2Rapporteer  
Klinkt inderdaad alsof je stuurlijnen te kort zijn, oftewel teveel gedepowered
Depoweren doe je toch door je powerlijnen korter te maken?
isomis

Berichten: 205
Antwoord #8 Juli 26, 2015, 21:15:15
edit2Rapporteer  
Even een frontloopje doen als je lijnen slap hangen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #9 Juli 26, 2015, 22:19:48
edit2Rapporteer  
Hij heeft anders genoeg power om 10 meter hoog te springen. Ik denk dat het eerder in de 2e suggestie van Marc gezocht moet worden.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #10 Juli 27, 2015, 11:21:25
edit2Rapporteer  
Klinkt inderdaad alsof je stuurlijnen te kort zijn, oftewel teveel gedepowered

Stuurlijnen te kort is teveel GEPOWERED.. niet gedepowered.
Verder klopt wat Ed zegt.. omschrijving komt me voor als backstall achtig gedrag.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #11 Juli 27, 2015, 20:20:42
edit2Rapporteer  
Oepsie, typo. Ik bedoelde gedepowered, dus te korte powerlijnen inderdaad! Dat moet haast wel als de kite te groot loopt.
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #12 Juli 29, 2015, 17:55:30
edit2Rapporteer  
Hoe is jou afstelling? Ik heb dezelfde kite en bij mij is de afstelling eerste knoopje vanaf de kite (stuurlijn) hierbij valt op dat als ik dan de bar helemaal aantrek de kite zijn vorm verliest, dus na de sprong hou ik de bar iets van mij af en volgens mij heb ik dan meer lift. Dus mischien de kite beter trimmen.

Ik zet hem altijd op het laatste knoopje. Vervormen heb ik geen last van. 
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #13 Juli 29, 2015, 22:06:18
edit2Rapporteer  
klinkt inderdaad als teveel gepowered
ff proberen door bij 't landen de bar niet helemaal aan te trekken
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.