Gebruikt board kopen - Waar op letten?

RTF

Geen avatar

Berichten: 26
Juli 31, 2015, 11:58:50
edit2Rapporteer  
Stel je bent beginner en hebt geen kitesurfvrienden. Je bent de eerste met twee anderen die zich gaan bezig houden met kiten en je wilt een gebruikt board kopen. Waar moet je dan op letten?

Ik heb een North Teamseries board gekocht, tweede hands maar ik zie dat er een aantal kleine slijtages zijn aan de zeikanten van het board. Hoe erg is dit? Er zijn geen diepe krassen of lelijke beschadigingen, maar het carbon/hout is gewoon een beetje versleten. Ditzelfde geldt voor de vinnetjes.

ps. Ik weet dat de TS neit de allergeschikste boarden zijn  voor beginners, maar deze kon ik lekker goedkoop krijgen.

Waar moeten mijn vrienden op letten bij de koop van een tweedehands baord?

Ik hoor het graag

RTF


Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #1 Juli 31, 2015, 12:06:57
edit2Rapporteer  
Slijtage onderkant board geeft het gebruik goed weer, met name aan de hielkant.
Scherpte van de vinnen, hoe scherper de vinnen hoe minder het board gebruikt is of hoe verser de vinnen zijn.
Schroefdraad van de insert even controleren, als deze doorgedraaid zijn is hij gelijk afgeschreven.
Rule

Berichten: 174
Antwoord #2 Juli 31, 2015, 13:20:28
edit2Rapporteer  
Als je oude/doedkope boardjes koopt; of ze niet gaan delamineren/ze nog waterdicht zijn. Meeste hebben een houten kern, zodra daar water bijkomt is het gedaan.

Als je het een beetje kan kun je boardjes gaan testen bij winkels/scholen
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Juli 31, 2015, 21:13:36
edit2Rapporteer  
inserts kan je gewoon opnieuw tappen, vlees genoeg. Vinnen, tja das half verhaal, ze horen niet heel scherm te zijn, ik denk dat jeffro de onderkant bedoel van de vinnen.

@ RTF, thx voor laten weten dat je geen interesse in mijn shit had, zeker nadat ik tienduizend vragen heb beantwoord....
RTF

Geen avatar

Berichten: 26
Antwoord #4 Augustus 01, 2015, 09:44:56
edit2Rapporteer  
Dankjewel voor jullie reactie.

@Morres
Ik had je board uitstaan bij 2 vrienden van me, aangezien die ook een set willen kopen, maar weet niet of ik dat nou nog aanraad naar zo'n reactie. Ik was nog wel degelijk geinteresseerd in je Vane. Ik wist ook niet dat je het zo erg vond om een beginner te helpen?
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #5 Augustus 01, 2015, 15:36:10
edit2Rapporteer  
Citaat
@ RTF, thx voor laten weten dat je geen interesse in mijn shit had, zeker nadat ik tienduizend vragen heb beantwoord.
Citaat
Ik was nog wel degelijk geinteresseerd in je Vane. Ik wist ook niet dat je het zo erg vond om een beginner te helpen? 

Gheghe Morres gooit zijn eigen glazen in  schater
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.