nieuwe kite aanschaffen

salvo

Geen avatar

Berichten: 23
Augustus 01, 2015, 21:05:07
edit2Rapporteer  
Ik overweeg om een nieuwe kite aan te schaffen .  Na wat onderzoek de keuze is over deze opties gevallen: Slingshot Rally 2015 en Ozone Edge v8. Ik ben op zoek naar een stabiel kite om verder te kunnen ontwikkelen vooral met hoog springen en old school tricks. Iemand ervaring met deze 2 kites? ik ben benieuwd in jullie suggesties... 

Thanks!  loser
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Augustus 01, 2015, 21:22:37
edit2Rapporteer  
Hoe ben je tot deze keuzes gekomen? En kan je al kiten?
salvo

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #2 Augustus 01, 2015, 21:41:01
edit2Rapporteer  
ik kite inmiddels al bijna 2 jaren... eigenlijk ik wilde de edge kopen maar sommige vrienden in italie zijn heel tevreden met de slingshot... ik vraag me af of met de nederlandse omstandigheden ook zo prettig het zou zijn
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Augustus 01, 2015, 21:45:52
edit2Rapporteer  
Waarom test je die kites allemaal niet even? Op de Brouwersdam kan je alle modellen proberen plus een aantal meer zoals de Cabrinha Switchblade en de North Rebel.
salvo

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #4 Augustus 01, 2015, 21:57:26
edit2Rapporteer  
idd dat wil ik ook doen ... ik dacht in afwachting naar een winderig dag een advies zou geen kwaad maken   Wink

bedankt voor de tip
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 Augustus 01, 2015, 22:06:50
edit2Rapporteer  
idd dat wil ik ook doen ... ik dacht in afwachting naar een winderig dag een advies zou geen kwaad maken   Wink

bedankt voor de tip

Maar als je dan toch moet kiezen dan zou ik voor de Edge gaan. Die is beter voor oldskool en heeft zeker meer hangtime.
Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #6 Augustus 02, 2015, 12:00:14
edit2Rapporteer  
Ik heb beide kites regelmatig gevaren.

De ozone edge staat wat meer in de hoek van het windvenster, loop meer hoogte, heeft meer lift en hangtime.
De Slingshot rally is wat ,,softer" en makkelijker te vliegen. Hij draait sneller, herstart makkelijker, maar heeft niet dezelfde lift en hangtime als de edge.

Bij www.versusshop.nl hebben we zowel de Edge als de Rally ook in de test, mocht je ze naast elkaar willen proberen. Je kunt dan langs komen en beide kites een dagje meenemen naar het strand, zodat je ze in dezelfde omstandigheden kunt testen.

Mijn advies zou zijn ga voor de Edge als je vooral hoog wilt springen, maar als je komt testen, weet je het zeker!
salvo

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #7 Augustus 02, 2015, 13:20:34
edit2Rapporteer  
Geweldig dat zal ik doen!

Dank je wel  loser
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #8 Augustus 02, 2015, 16:47:42
edit2Rapporteer  
Ik vind dat de Core XR4 qua lift en hangtime kan wedijveren met de Edge. Ik heb ervaring met beide kites.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.