Dakhla spirit vs Dragon Attitude

MikeH

Berichten: 44
Logs: 0 | 14 uur
Augustus 03, 2015, 17:54:46
edit2Rapporteer  
Kan iemand iets zeggen op basis van eigen ervaring wat een beter keuze is en waarom tussen Dakhla Spirit en Dragon Attitude? Het betreft beide een bungalow met eigen badkamer wat wel erg wenselijk is.

Overige tips zijn uiteraard welkom.
snoek

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #1 November 11, 2015, 11:36:49
edit2Rapporteer  
Ben je ondertussen al geweest? Ik ben ook wel geïnteresseerd in goede plekken in Dakhla. Heb je je eigen gear meegenomen en met welke maatschappij ben je gevlogen?

Cheers
MikeH

Berichten: 44
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #2 November 13, 2015, 00:33:23
edit2Rapporteer  
Ja bij Dakhla Spirit in een 'bungalow'. Heel basic maar prima bed en eigen douche met altijd warm water. We hoorde dat de gemeenschappelijke douche niet altijd warm water heeft. Eten was prima verzorgt en geen last van de darmen.
We hadden deze keer geen eigen gear meegenomen. Ze verhuren daar Slingshot RPM sinds enkele maanden en was dan ook prima materiaal.
Wij vlogen met Royal Air Maroc en spullen meenemen is best prijzig al hoorde we wel verschillende verhalen over wel en niet bijbetalen. Volgens de regels is het 150 euro per enkele reis en max 32kg.
Qua wind werd wel duidelijk dat Attitude gunstiger ligt. Zeker als de wind wat matig is zag je ze daar eerder en langer op het water. Hoe het verder is kan ik niet over oordelen aangezien ik er alleen ben langs gevaren. Spirit is kleinschalig en prima gasten die er werken.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 November 13, 2015, 09:08:26
edit2Rapporteer  
Wanneer zat je er ???

Hoeveel euroos  was je kwijt voor een week ?

Alle dagen wind ?

Welke maten heb je gevaren ?

Wat was je totale reis duur om er te komen ?
MikeH

Berichten: 44
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #4 November 13, 2015, 11:33:30
edit2Rapporteer  
Het was halverwege september. Voor de 10 dagen 640 euro voor verblijf in de Bungalow Lagoon View(with private bathroom). Er was op dat moment niets anders, de view heb je niet echt nodig :-).
Er was 1 dag dat we niet hebben kunnen varen omdat er in deze hoek net te weinig wind stond voor 92KG  Grin. Aan de overkant bij Attitude werd er wel gevaren. Ze organiseren op zo'n dag dan wel een alternatief als golfsurfen.
Ik heb gevaren met alles tussen 7(of 8) en 14m. Groot in de ochtend en klein na de lunch. De 10 is wel het meest gebruikt. Voor de complete gear (board+kite) betaalde ik iets van 240 euro volgens mij.
De reis is een stuk beter tegenwoordig gezien de betere aansluiting op Casablanca. Wel hadden wij daar op de heenreis vertraging en arriveerde wij 2 uur later en dan is een zaklamp geen overbodige luxe. De stroom gaat namelijk uit na 01:00 uur.
Naar Casablanca is het 3:30 uur vliegen en vandaar naar Dakhla nog eens 2:15 uur. 3 uur op de heenreis en 2:30 uur op de terugreis voor de overstap.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #5 November 13, 2015, 17:31:52
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de info  ThumpsUp


Citaat
oor de 10 dagen 640 euro voor verblijf in de Bungalow Lagoon

En de totale prijs ? dus inclusief vliegreis en het meenemen van spulllen etc etc etc, wat was je kwijt ?
MikeH

Berichten: 44
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #6 November 13, 2015, 19:56:21
edit2Rapporteer  
Vlucht was 370 euro en meenemen gear hadden ze het over soms over 200 en de andere keer weer 300 euro (heen en terug). Mag je zelf alles optellen Tongue, wij hadden alles lo geboekt. Oh ja ... Biertje was iets van 4 euro? Weet de prijs niet precies dat zijn van die dingen die ik liever snel weer vergeet.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 November 13, 2015, 20:49:20
edit2Rapporteer  
Bedankt, ik tel ongeveer tussen de 1100 en 1200  euro compleet, behoorlijk prijzig.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.