Kijkduin gisterenavond?

Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Augustus 26, 2015, 11:55:47
edit2Rapporteer  
Gisterenavond rond 19.00 uur een hoop hulpdiensten op het strand bij Kijkduin. Even daarvoor zag ik steeds één enkele kitesurfer op zee (rode kite). Ik vond het niet slim. Wind was Zuid dus aflandig. En om 18.30 uur viel de wind weg dus kan goed dat hij in de problemen is gekomen. Weet iemand wat er is gebeurd? En waarom toch de zee op met deze wind?  Huh
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #1 Augustus 26, 2015, 12:29:34
edit2Rapporteer  
People are stupid.
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #2 Augustus 26, 2015, 12:46:54
edit2Rapporteer  
zag hem gister ook idd. er was een cluppie van 4 verder op toen ik rond 1800 weg ging. maar wat die rode kite daar deed was een raadsel...
SanderRotterdam

Berichten: 21
Logs: 0 | 34 uur
Antwoord #3 Augustus 26, 2015, 13:09:08
edit2Rapporteer  
zag hem gister ook idd. er was een cluppie van 4 verder op toen ik rond 1800 weg ging. maar wat die rode kite daar deed was een raadsel...

Helemaal mee eens! teveel dit soort berichten de laatste dagen..

Edit: Oeps de verkeerde geqoute.. haha.. was voor people are stupid.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #4 Augustus 26, 2015, 14:51:01
edit2Rapporteer  
Goh, je verwacht het niet he.

Als je even het weerbericht in de gaten had gehouden kon je weten dat de wind ging krimpen naar zuid en zou afnemen. Ook nog eens onweerskansen.

Ben benieuwd hoe dat vandaag gaat, want ik zag al foto's verschijnen van mensen die met licht aflandig aan het kiten waren.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Augustus 26, 2015, 21:06:44
edit2Rapporteer  
Gistermiddag was hij ZW en toen voelde ik hem af en toe al ietwat aflandig draaien in sommige vlagen.
Tijd om te stoppen voor mij dan.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Augustus 27, 2015, 05:54:33
edit2Rapporteer  
tegenwoordig adverteren scholen dat je met lichtaflandige wind prima kunt varen... dus dit wordt de nieuwe trend mensen. mij niet gezien!
Staal

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #7 Augustus 27, 2015, 06:45:07
edit2Rapporteer  
Die hulpdiensten waren er vanaf een uur of 16.00 al. Als je het tenminste over die 2 brandweervoertuigen hebt. Die waren een hele tijd bezig op de zandvlakte tussen de poel en zee, daar waar het heel breed is.
De oranje waren van de reddingbrigade is ook een paar keer langsgereden, maar zonder al te veel spoed. Zag er meer uit als patrouille.
Ben om ongeveer 17.00 van het water gekomen ivm gebrek aan wind, dus verder geen info.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Augustus 27, 2015, 08:31:08
edit2Rapporteer  
tegenwoordig adverteren scholen dat je met lichtaflandige wind prima kunt varen... dus dit wordt de nieuwe trend mensen. mij niet gezien!

Ik zou graag een lijst hebben van die scholen.
De meerderheid doet prima hun best, maar het valt mij ook op dat je steeds meer scholen tegen komt op gedoogde spots (waar ze dus nooit een vergunning hebben kunnen krijgen).

Ik vind dit advies zeer ernstig!  Angry

De hulpdiensten doen hun best, maar soms krijg ik het idee dat sommige kiters het als een soort "back-up" zien mochten ze in de problemen komen.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #9 Augustus 27, 2015, 09:13:53
edit2Rapporteer  
De hulpdiensten zijn ook een back-up voor als je in de problemen komt, zou niet weten wat ze anders zijn.

Daarnaast natuurlijk stom om de weerberichten niet te lezen. En Zuid op Kijkduin is niet een beetje aflandig, maar behoorlijk aflandig (graad of 35 schat ik).
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Augustus 27, 2015, 09:31:10
edit2Rapporteer  
De hulpdiensten zijn ook een back-up voor als je in de problemen komt, zou niet weten wat ze anders zijn.

Je gaat aan het feit voorbij dat de hulpdiensten gealarmeerd moeten worden door andere kiters of strandgangers. Daar zit een deler geluk in, oftewel een kans dat...

Ik blijf het onverantwoord vinden om EN met aflandig uit te varen EN er blind op te vertrouwen dat ze je komen halen.

Zelfoverschatting is nog steeds een van de grootste gevaren bij het kiten!
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #11 Augustus 27, 2015, 10:15:57
edit2Rapporteer  
Misschien toch maar met een betaald bezemboot beginnen. 50 euro voor een retourtje. Kan de opbrengst naar de NKV.
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #12 Augustus 27, 2015, 10:18:22
edit2Rapporteer  
Die hulpdiensten waren er vanaf een uur of 16.00 al. Als je het tenminste over die 2 brandweervoertuigen hebt. Die waren een hele tijd bezig op de zandvlakte tussen de poel en zee, daar waar het heel breed is.
De oranje waren van de reddingbrigade is ook een paar keer langsgereden, maar zonder al te veel spoed. Zag er meer uit als patrouille.
Ben om ongeveer 17.00 van het water gekomen ivm gebrek aan wind, dus verder geen info.

Was geen patrouille volgens mij hoor. Waren ook twee schepen van de KNRM op het water en op internet kwam langs dat er een kitesurfer in nood was.

Ik heb toch echt het idee dat er een hele hoop kiters de risico's wat onderschatten.
damsko

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #13 Augustus 27, 2015, 12:34:28
edit2Rapporteer  
Die kitesurfer in nood was bij IJmuiden. Is overigens niemand gevonden: http://www.rtvnh.nl/nieuws/169644/zoekactie-naar-kitesurfer-bij-ijmuiden-levert-niets-op
mvm

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #14 Augustus 27, 2015, 14:42:45
edit2Rapporteer  
http://www.westlanders.nu/nieuws/twee-kitesurfers-in-de-problemen-14068/
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #15 Augustus 27, 2015, 15:32:52
edit2Rapporteer  


Ja die bedoelde ik. Door het slechte weer zijn ze echt niet in de problemen gekomen. Eerder door gebrek aan wind i.c.m. aflandig.
damsko

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #16 Augustus 27, 2015, 16:27:06
edit2Rapporteer  
Drie idioten die het nieuws hebben gehaald op één dag.. goed bezig  Lips Sealed
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.