Ruben lenten heeft kanker...

Egbert1985

Geen avatar

Berichten: 106
Augustus 26, 2015, 18:48:10
edit2Rapporteer  
HIER EEN FUNDRAISER VOOR BEHANDELING :
http://www.youcaring.com/ruben-lenten-419726


Dear brothers and sisters from all around the world,

I have some really weird news to share with you. I actually still can’t believe it myself.

I have cancer.

I can’t tell you what it feels like to say that…

For the past couple of months Nikki (my fiancé) and I were prepping for a great adventure together. Our intentions were to hang out in San Francisco, LA and BURNINGMAN to spend some time with old and new friends and get inspired by them and all of our adventures together.

We would never have thought that our adventure would be heading in a whole different direction now.

The past week I didn't feel well. I had a really strange pain on the chest and in my throat. Although I thought it could be from my wisdom tooth that was just pulled out, it didn't feel good and I wanted to see a doctor before we left to the US. So I went to see the doctor at home and she checked my heart, lungs and blood pressure, but everything seemed ok. She thought it might be ‘stress’ and sent me back home instead of investigating more into my symptoms.

Two days later, still not feeling right, we flew out to San Francisco to start our great adventure together.

Unfortunately the pain in my chest and throat increased and I knew something wasn't right. So I went to the St Louise hospital in Gilroy on Saturday the 22nd of August to get things checked out. After doing an X-ray they saw an inflammation in my chest and wanted to follow up with a CT scan.

20 minutes later our world got turned upside down.

‘ Sir we've got some bad news. You've got a mass of about 9x9cm by the heart. You need to see an oncologist as soon as possible since it’s in a very sensitive area.’

After the first shock we immediately contacted my amazing friends and after a few phone calls I was on my way to Stanford Hospital, where they have some of the best doctors and know-how in the world to treat this disease.

They did a PET scan yesterday and by the looks of it, the mass didn’t spread anywhere else in my body, so that’s some really good news! They're thinking it’s a type of lymphoma and that’s a very treatable and curable type of cancer.

Today they will do a biopsy to see what kind of cancer we're dealing with exactly and how to get rid of it!

As always I feel super positive and am 100% sure I’m going to get through this thing! It’s just a little bump in the road and I will be back on the water before you know it, stronger than ever before! It’s a big rollercoaster ride and I'm ready for it!

I really want to focus on my treatment and recovery… very curious to find out what type it is and how aggressive. For me it is essential to cure this from within and go to the core of this disease that has already thought me a lot over the past couple days and will teach me even more about life and myself. I’ll take it as a gift with a difficult task at hand but with a wonderful outcome if we do this right.

It might be a bit quiet from my side for the next few weeks/months, as I will mainly focus on myself. We want you to know that we really appreciate all the nice messages, love, and support, positive and healing energy we’re receiving from everyone directly, indirectly or through the universe! We’re overwhelmed and feel that the universe is on fire and filled with love.

It makes us feel super strong to cure this the best and healthiest way possible.

That’s why we’re going to need your help for the unknown adventure ahead, which can get into the unknown amounts. Great doctors here in the U.S.A. but unfortunately hospital costs and treatment cost can get up to a million easily. My insurance will hopefully cover the treatment I will have to get but besides that a lot more things come my way that will be very expensive.

My lovely friends of the MaiTai community kicked of a very kind fundraiser and I feel very weird about it but am very aware I will need you at this moment in time in order to get back to where I want to be. If you feel like you can support in any way, please help a brother out so that we can ride, fly, meet, hang, party and love life with all of you again as soon as possible.

Here is a link to the page and please know that your support will go a long way: www.youcaring.com/rubenlenten

MASSIVE shout out and EVEN BIGGER HUGS to everyone involved, thanks for caring and helping so much in these difficult times. Much appreciated!

Much much love!
XX
Ruben & Nikki
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 Augustus 26, 2015, 18:52:23
edit2Rapporteer  
Jeetje man!!!!   dit is echt erg !!!!   Alle sterkte en moed toegewenst. pffffff 
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Augustus 26, 2015, 19:03:33
edit2Rapporteer  
Heel erg natuurlijk allemaal! En ook heel veel sterkte en moed!

Maar waarom een fundraiser? In Nederland valt dat toch gewoon onder je verzekering?
Egbert1985

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #3 Augustus 26, 2015, 19:09:48
edit2Rapporteer  
Heel erg natuurlijk allemaal! En ook heel veel sterkte en moed!

Maar waarom een fundraiser? In Nederland valt dat toch gewoon onder je verzekering?
geen idee, deze behandeling zal er wel niet onder vallen denk ik
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Augustus 26, 2015, 19:53:27
edit2Rapporteer  
heftige shit! sterkte Rubs!
chico

Berichten: 1112
Antwoord #5 Augustus 26, 2015, 20:04:32
edit2Rapporteer  
Dat is erg. Dat verwacht je niett op zo n jonge leeftijd te krijgen. Sterkte met herstel.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #6 Augustus 26, 2015, 20:25:36
edit2Rapporteer  
Heel erg natuurlijk allemaal! En ook heel veel sterkte en moed!

Maar waarom een fundraiser? In Nederland valt dat toch gewoon onder je verzekering?

Dat idee had ik ook al ja...
biancam

Berichten: 71
Antwoord #7 Augustus 26, 2015, 20:34:30
edit2Rapporteer  
Jeetje wat een shock! Heel veel sterkte!!!
riesie

Berichten: 111
Antwoord #8 Augustus 26, 2015, 21:00:45
edit2Rapporteer  
Sterkte Ruben. Gelukkig hebben we in Nederland ook fantastische ziekenhuizen die een stuk minder kosten.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Augustus 26, 2015, 21:01:50
edit2Rapporteer  
Wow, hoe bizar dit!?

En die fundraiser is apart, maar in Amerika ook weer niet zo gek omdat healthcare daar dik geld kost.
Echter ik zou ook verwachten dat hij verzekerd is.

Ongelofelijk dit, hopelijk komt hij er weer boven op!
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #10 Augustus 26, 2015, 21:04:25
edit2Rapporteer  
Sterkte gozer!!!!
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #11 Augustus 26, 2015, 21:05:03
edit2Rapporteer  
Is Ruben wel nog Nederlander? Volgens mij betaalt hij z'n belastingen ergens anders, anders snap ik die fundraiser ook niet. Je wordt toch gewoon vergoed door de verzekering van Nederland anders dacht ik.
Ian

Berichten: 219
Antwoord #12 Augustus 26, 2015, 21:59:11
edit2Rapporteer  
Heel erg dit.... :-(
Beetje uitleg is op zn plaats, voor NLers is dit niet te begrijpen.
 Waarom heeft ie geen NLse zorgverzekering? Als extreme sport je werk is neem je toch op zn minst een uitgebreide zorgverzekering, in welk land je ook woont?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #13 Augustus 26, 2015, 22:02:16
edit2Rapporteer  
Veel sterkte Ruben, ik denk dat hij die behandeling in Amerika wil omdat hij daar beter kansen tot genezing ziet?
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #14 Augustus 26, 2015, 23:48:09
edit2Rapporteer  
Beterschap Ruben,
Geven is delen.
Kom  wel naar NL toe, want onze zorg is 1 van de beste.


peterb

Berichten: 380
Antwoord #15 Augustus 27, 2015, 00:27:43
edit2Rapporteer  
Stanford Cancer Institute staat in top 10 vd  kankerziekenhuizen in de US en dit gaat niet over zorgverzekering maar waar je de meeste kans op genezing hebt. Een mooi initiatief van zijn vrienden Susi Mai &co. En mooi om te zien dat hij binnen 1 dag al heel erg hard gaat om het geld bij elkaar te krijgen voor zijn behandeling van medekiters van all of the world.
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #16 Augustus 27, 2015, 07:49:28
edit2Rapporteer  
Het gaat in die zin niet om spoedeisende zorg. Want hij kan er voor kiezen terug te gaan naar Nederland en zich daar te laten behandelen. Dus zal hij maar 100% van het gemiddelde nederlandse tarief voor de behandeling krijgen van zijn zorgverzekeraar en niet 100% kostprijs. En dat is by far.... niet genoeg om behandeling in US te betalen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Augustus 27, 2015, 08:28:26
edit2Rapporteer  
Ik denk dat jullie daarin best eens gelijk kunnen hebben Peter en Sayootje
Ik heb dit (gelukkig) zelf nooit meegemaakt, maar wel bij dierbaren.
En als je de beste behandeling kan krijgen, dan zou je wel gek zijn om het niet te doen.

Desalniettemin denk ik een goed voorbeeld van "cultuurverschil" tussen de VS en Nederland m.b.t. de gezondheidszorg.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #18 Augustus 27, 2015, 08:48:24
edit2Rapporteer  
Wat is het toch een kl@te ziekte.

Sterkte Ruubs.
fleurique

Berichten: 43
Antwoord #19 Augustus 27, 2015, 10:21:51
edit2Rapporteer  
Echt vreselijk dit, je gunt niemand kanker!

Maar moet ook zeggen dat ik wel een beetje verbaasd sta over de fundraisings voor personen, van de afgelopen tijd; Paddle for Lars en deze fundraising.

Idd een beetje uitleg is denk ik echt op zn plaats, want 1. volgens mij zijn we hier goed verzekerd 2. hebben we hier echt goede ziekenhuizen 3. Is het nog helemaal niet duidelijk wat voor lymfoom het is, wat dus de risico's zijn en wat de behandelmogelijkheden zijn. En dus is er ook niet bekend hoeveel geld er nodig is?
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #20 Augustus 27, 2015, 11:02:32
edit2Rapporteer  
Wat voor kanker heeft hij mij niet echt duidelijk , meeste zijn geneesbaar nu
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #21 Augustus 27, 2015, 11:08:16
edit2Rapporteer  
Wat voor kanker heeft hij mij niet echt duidelijk , meeste zijn geneesbaar nu

Dat mag je wel een beetje nuanceren, want hoewel er grote stappen zijn gemaakt in de kankerbestrijding blijft het nog (in ons land) de tweede dodelijke aandoening na hartproblemen!

En genezen is 1, zorgen dat het niet meer terug komt is de jaren erna een enorme strijd!

Ik denk dat we deze fundraiser internationaler moeten bekijken.
Hoewel veel kritiek op onze gezondheidszorg is het in veel (westerse) landen niet zo goed geregeld als hier. VS is een goed voorbeeld.
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #22 Augustus 27, 2015, 11:27:25
edit2Rapporteer  
Kom op vind dit beetje overtrokken was het nu Pietje hier van het forum , wordt er dan ook een actie opgezet.

Hij heeft sponsors toch .

Begrijp me niet verkeerd hoop dat hij snel herstelt gun niemand die ziekte.
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #23 Augustus 27, 2015, 12:27:57
edit2Rapporteer  
Knap dat je nog positief kan blijven denken als je zulk nieuws hebt  gekregen
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #24 Augustus 27, 2015, 13:32:04
edit2Rapporteer  
Knap dat je nog positief kan blijven denken als je zulk nieuws hebt  gekregen

Inderdaad respect dat hij er zo mee om kan gaan en het gewoon ook openbaar maakt!
Hij is tenslotte een publiek figuur geworden. Een voorbeeld voor vele kiters.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.