Zoekactie Waddenzee nu 27-8 22.00

wazzaah

Berichten: 876
Augustus 27, 2015, 22:21:47
edit2Rapporteer  
Op dit moment is de KNRM met verschillende anderen druk op zoek naar 2 kitesurfers die vermist zouden zijn op de Waddenzee. In de hoek Kornwerderzand (buitenkant) Texel, Vlieland
 
Bijgevoegde foto zouden beide heren kunnen zijn?
 


De KNRM heeft graag info over de kiters/eventueel vermiste kiters
chico

Berichten: 1112
Antwoord #1 Augustus 27, 2015, 22:44:47
edit2Rapporteer  
Das nie zo best. Ik hoop dat ze onterecht worden vermist of in goede gezondheid worden gevonden. Doet me aan mijn melding van Rob en Wimt denken
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #2 Augustus 27, 2015, 22:50:25
edit2Rapporteer  
Daan Hartge en Jasper van den Bosch, mocht iemand ze kennen en tel. hebben bel ze ff of ze ok zijn en laat ze dan KNRM/Kustwacht bellen. Zijn nu 6 KNRM boten, 1 heli en 1 vliegtuig bezig.

(het kunnen ook andere kiters zijn, maar kans is groot dat het dus wel deze heren zijn)
Oli4k

Berichten: 161
Antwoord #3 Augustus 27, 2015, 23:00:04
edit2Rapporteer  
Ik heb hun Facebook profielen opgezocht. Het zijn 100% zeker Daan Hartge en Jasper van den Bosch. Zo stelden ze zich ook blijkbaar voor aan de kerel die ze tegen kwam en de foto heeft gemaakt, zie hier: https://twitter.com/eckardboot/status/636906186164596738

Ze hebben eerder eens een poging gedaan in 24 uur van Scheveningen naar Denemarken te kiten. Stonden nu op Texel terwijl ze dachten op Vlieland te zijn.

Edit: lees net op Facebook dat ze terecht zijn. Op weg naar huis in de auto.
prutser

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #4 Augustus 28, 2015, 00:12:12
edit2Rapporteer  
Wat ik mij nu af vraag... Hebben zij nou door te prutsen dit veroorzaakt of zijn kiters weer negatief in het nieuws gekomen omdat iemand maar alarm heeft geslagen?
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #5 Augustus 28, 2015, 08:41:03
edit2Rapporteer  
Allebei.Ze hebben in iedergeval de krant gehaald.....misschien slim geweest om met de boswachter af te spreken dat ze zouden bellen zodra ze op Vlieland geland waren.
Arno_Laeven

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #6 Augustus 28, 2015, 08:46:14
edit2Rapporteer  
wel benieuwd wat er nu echt gebeurd is. Hoop dat de mannen zich hier melden met hun verhaal. Als iemand hen als vermist heeft opgegeven terwijl ze al lang veilig en wel op weg waren naar huis dan kunnen ze er natuurlijk niet zo veel aan doen (behalve dat kiten op Waddenzee niet is toegestaan, ze op een ander eiland waren aangekomen dan ze dachten maar dat dacht Columbus ook).
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Augustus 28, 2015, 08:59:37
edit2Rapporteer  
Ze staan met naam en toenaam op internet nu met foto.
Indien ze echt op de Waddenzee hebben gedownwinderd, vraag ik me af of ze vervolgd gaan worden.

Hopelijk krijgen we het hele verhaal nog te horen
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #8 Augustus 28, 2015, 13:59:25
edit2Rapporteer  
Bij de zoekactie werden zes boten, een helikopter en een vliegtuig ingezet.

De volgende keer neem ik meer koekjes mee voor onderweg."

http://www.rtvnh.nl/nieuws/169765/vermiste-kitesurfers-we-gingen-vrij-nonchalant-op-pad

Wat vinden jullie hiervan ?


 TEXEL De twee kitesurfers die gisteravond vermist raakten, hadden zich niet goed voorbereid op hun tocht door de Waddenzee. Dat zegt Daan Hartge, een van de twee kiters, tegen RTV NH. "We waren echt verdwaald. De volgende keer neem ik meer koekjes mee voor onderweg."

Wat is er precies gebeurd?
Hartge: "Een maatje van mij, Jasper, en ik hadden het plan om vanaf Zurich, een plaatsje onder Harlingen, naar Vlieland te kitesurfen. Daarvoor moesten we de Waddenzee oversteken. Maar dat is niet helemaal gegaan zoals we hadden gedacht. We zijn namelijk op Texel aangekomen in plaats van op Vlieland. Op Texel zijn we opvangen door Natuurbescherming, omdat we in een vogelgebied terechtkwamen. Toen is er waarschijnlijk een melding gemaakt dat we niet wisten waar we mee bezig waren. Zo is er een hoop commotie ontstaan in de media."

Foto: Daan Hartge

"Vanaf Texel hebben we onze tocht voortgezet naar Vlieland. Op Vlieland hebben omstanders ons gezien en daarna zijn ze ons uit het zicht verloren. Toen kwam de tweede melding dat we spoorloos waren en zijn alle reddingsdiensten in werking gesteld. We hadden geen andere optie dan terug te gaan naar waar we vandaan kwamen. We zijn om 20.30 uur over de Waddenzee teruggegaan en om 22.00 uur waren we weer aan vaste wal. Toen zijn de reddingsdiensten doorgegaan met zoeken, in een vrij groot gebied."

Lees ook: Grote zoekactie naar kitesurfers in Waddenzee

Bij de zoekactie werden zes boten, een helikopter en een vliegtuig ingezet. Wat vind je daarvan?
"Dat is een vrij heftige actie uiteraard en het moet een hoop geld hebben gekost. Maar in mijn ogen was het een klein beetje een verkeerde inschatting van omstanders. Volgens de Texelse boswachter zouden wij nooit een veilig einde kunnen maken aan de tocht waar we mee bezig waren. Ik kan hem wel begrijpen, maar we zijn nooit in gevaar geweest. Het is goed afgelopen en daar gingen we eigenlijk ook wel al die tijd van uit."

Waarom hadden jullie geen navigatie bij je?
"Als je op de kaart kijkt, is het theoretisch een vrij simpele oversteek. Maar blijkbaar is de praktijk anders. Dan heb je toch te maken met eb en vloed, stroming, windrichtingen die kunnen veranderen. Ik moet zeggen dat we al veertien, vijftien jaar kitesurfen. We zijn wel wat gewend. We zijn ook in staat om problemen op te lossen. Maar we zagen dit niet als een extreem moeilijke missie. Vandaar dat we vrij nonchalant op pad gingen zonder al te veel voorbereidingen. Voor ons is het een beetje een walk in the park."

Ga je het de volgende keer anders aanpakken?
"Ja. omdat we echt verdwaald waren en het vier keer zo lang duurde als we gedacht hadden, neem ik iets meer koekjes mee voor onderweg. Dat sowieso. En ja: met alle technologie die er tegenwoordig voorhanden is voor navigatie, is het eigenlijk ook een beetje stom als je die niet meeneemt. Zo ingewikkeld is dat allemaal niet, dus als hulpmiddel ga ik 't de volgende keer zeker inzetten."
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 Augustus 28, 2015, 14:01:30
edit2Rapporteer  
Bij de zoekactie werden zes boten, een helikopter en een vliegtuig ingezet.

De volgende keer neem ik meer koekjes mee voor onderweg."

http://www.rtvnh.nl/nieuws/169765/vermiste-kitesurfers-we-gingen-vrij-nonchalant-op-pad

Wat vinden jullie hiervan ?


 TEXEL De twee kitesurfers die gisteravond vermist raakten, hadden zich niet goed voorbereid op hun tocht door de Waddenzee. Dat zegt Daan Hartge, een van de twee kiters, tegen RTV NH. "We waren echt verdwaald. De volgende keer neem ik meer koekjes mee voor onderweg."

Wat is er precies gebeurd?
Hartge: "Een maatje van mij, Jasper, en ik hadden het plan om vanaf Zurich, een plaatsje onder Harlingen, naar Vlieland te kitesurfen. Daarvoor moesten we de Waddenzee oversteken. Maar dat is niet helemaal gegaan zoals we hadden gedacht. We zijn namelijk op Texel aangekomen in plaats van op Vlieland. Op Texel zijn we opvangen door Natuurbescherming, omdat we in een vogelgebied terechtkwamen. Toen is er waarschijnlijk een melding gemaakt dat we niet wisten waar we mee bezig waren. Zo is er een hoop commotie ontstaan in de media."

Foto: Daan Hartge

"Vanaf Texel hebben we onze tocht voortgezet naar Vlieland. Op Vlieland hebben omstanders ons gezien en daarna zijn ze ons uit het zicht verloren. Toen kwam de tweede melding dat we spoorloos waren en zijn alle reddingsdiensten in werking gesteld. We hadden geen andere optie dan terug te gaan naar waar we vandaan kwamen. We zijn om 20.30 uur over de Waddenzee teruggegaan en om 22.00 uur waren we weer aan vaste wal. Toen zijn de reddingsdiensten doorgegaan met zoeken, in een vrij groot gebied."

Lees ook: Grote zoekactie naar kitesurfers in Waddenzee

Bij de zoekactie werden zes boten, een helikopter en een vliegtuig ingezet. Wat vind je daarvan?
"Dat is een vrij heftige actie uiteraard en het moet een hoop geld hebben gekost. Maar in mijn ogen was het een klein beetje een verkeerde inschatting van omstanders. Volgens de Texelse boswachter zouden wij nooit een veilig einde kunnen maken aan de tocht waar we mee bezig waren. Ik kan hem wel begrijpen, maar we zijn nooit in gevaar geweest. Het is goed afgelopen en daar gingen we eigenlijk ook wel al die tijd van uit."

Waarom hadden jullie geen navigatie bij je?
"Als je op de kaart kijkt, is het theoretisch een vrij simpele oversteek. Maar blijkbaar is de praktijk anders. Dan heb je toch te maken met eb en vloed, stroming, windrichtingen die kunnen veranderen. Ik moet zeggen dat we al veertien, vijftien jaar kitesurfen. We zijn wel wat gewend. We zijn ook in staat om problemen op te lossen. Maar we zagen dit niet als een extreem moeilijke missie. Vandaar dat we vrij nonchalant op pad gingen zonder al te veel voorbereidingen. Voor ons is het een beetje een walk in the park."

Ga je het de volgende keer anders aanpakken?
"Ja. omdat we echt verdwaald waren en het vier keer zo lang duurde als we gedacht hadden, neem ik iets meer koekjes mee voor onderweg. Dat sowieso. En ja: met alle technologie die er tegenwoordig voorhanden is voor navigatie, is het eigenlijk ook een beetje stom als je die niet meeneemt. Zo ingewikkeld is dat allemaal niet, dus als hulpmiddel ga ik 't de volgende keer zeker inzetten."
   
http://www.youtube.com/user/richardkiter
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #10 Augustus 28, 2015, 14:57:49
edit2Rapporteer  
Niks aan de hand toch  Roll Eyes
1 Het probleem is dat omstanders een verkeerde inschatting maken en vervolgens gaan alle toeters en bellen af.
2 De kiters hadden natuurlijk wel even communicatie mee moeten nemen en vervolgens om de zoveel tijd even de KNRM op de hoogte moeten stellen dat ze oke zijn.
Verder geen aandacht aan besteden.
Als ze verzuipen jammer dan, risico van het vak als je onvoorbereid zo'n actie onderneemt. Shocked
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #11 Augustus 28, 2015, 15:30:18
edit2Rapporteer  
Citaat
Niks aan de hand toch
Citaat
Bij de zoekactie werden zes boten, een helikopter en een vliegtuig ingezet
   
En dat noem jij niks aan de hand  ThumpDown


Citaat
Als je op de kaart kijkt, is het theoretisch een vrij simpele oversteek. Maar blijkbaar is de praktijk anders. Dan heb je toch te maken met eb en vloed, stroming, windrichtingen die kunnen veranderen. Ik moet zeggen dat we al veertien, vijftien jaar kitesurfen

15 jaar ? Alleen op het IJsselmeer zeker, waar geen Eb en vloed stroming etc is  ThumpDown

Het is het zelfde als je met je ANWB wegenkaart het IJsselmeer of de Noordzee op ga  ThumpDown

Citaat
ls ze verzuipen jammer dan, risico van het vak als je onvoorbereid zo'n actie onderneemt.
Daar ben ik het wel mee eens, maar wel jammer voor de nabestaanden

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #12 Augustus 28, 2015, 16:11:33
edit2Rapporteer  
Man man denk om je hart  Roll Eyes
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #13 Augustus 28, 2015, 16:32:37
edit2Rapporteer  
Tja... Hoeveel mensen gaan er wel niet onvoorbereid de Alpen in, beetje overdreven reactie van omstanders. Die bellen al als je je kite crashed 300m uit de kust. Gewoon laten weten dat je zo'n tocht gaat doen, wanneer je terug bent aangeven dat het gelukt is en anders de hulpdiensten inschakelen.
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #14 Augustus 28, 2015, 16:45:44
edit2Rapporteer  
Hmmm. niet al te beste promotie voor onze mooie sport. Het regent alweer negatieve berichten in de pers en in social media....Kitesurfing ligt wel onder de loep zo. Jammer.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #15 Augustus 28, 2015, 17:08:10
edit2Rapporteer  
ik heb er gewoon geen woorden voor. De Noordelijke kiters zijn vast heel blij met deze actie Sad
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #16 Augustus 28, 2015, 17:11:51
edit2Rapporteer  
je hebt niks te zoeken bij Zurich en je hebt niks te zoeken aan de wadkant van vlieland!
en dan kom je ook nog eens in een natuurgebied uit.

Kitespullen inleveren, dikke boete en opdraaien voor de kosten van de zoekactie!
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #17 Augustus 28, 2015, 17:46:29
edit2Rapporteer  
Gewoon alle kosten op hun herhalen zal ze leren dikke boete er over heen
jacob B

Berichten: 16
Logs: 0 | 1201 uur
Antwoord #18 Augustus 28, 2015, 17:48:36
edit2Rapporteer  
en bedankt... we staan er weer mooi op...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #19 Augustus 28, 2015, 19:36:52
edit2Rapporteer  
ik heb er gewoon geen woorden voor. De Noordelijke kiters zijn vast heel blij met deze actie Sad

Kan je wel zeggen,vooral omdat in de media wordt gezegd dat ze in harlingen zijn opgestapt,worden wij als harlinger kiters nu in slecht daglicht geplaatst. Ik heb zelf eerder met een stel anderen de overtocht gedaan,maar wij waren juist zeer goed voorbereid,kennis van t wad,drijfveten,vuurpijlen,telefoons en twee boten die we konden contacten waarvan een van knrm vlieland(een van ons was dasr vrijwilliger)


iig goed dat ze inzien wat ze fout hebben gedaan,wordt alleen niet opgelost door n pak koekjes.
Het wad is veradelijk en het zicht was ook niet top...
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #20 Augustus 28, 2015, 20:08:01
edit2Rapporteer  
Gewoon een super domme actie en ze zullen er wel van geleerd hebben. Gelukkig staan ze weer veilig aan de kant.  Om te zeggen dat dit nu representatief voor de sport is? Nee niet echt , lees alle reacties op zowel Kitehigh en Hanglos.
En die opmerking over "volgende keer meer koekjes meenemen"  gaat nergens over........

en voor de media de volgende boodschap:

"Als een voetballer uit frustratie een andere voetballer bijt wil dat niet zeggen dat alle voetballers kannibalen  zijn hè "

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #21 Augustus 28, 2015, 20:41:42
edit2Rapporteer  
reacties van Daan Hartge hebben een hoog Wimt-gehalte (http://www.l1.nl/nieuws/251349-maastrichtse-kitesurfer-had-hoop-al-opgegeven ......... Angry

Nou worden Limburgers vaak te kak gezet ..... maar het lijkt wel alsof noorderlingen patent hebben op dit soort idiote acties .... Angry

btw: Wimt is geen Limburger maar een rasechte Fries ..... Grin
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #22 Augustus 28, 2015, 23:16:06
edit2Rapporteer  
Ik dacht ook direct aan Wimt vanwege die opmerking over koekjes Wink
En leuk weetje over Wimt

Ongelofelijk dom deze actie en hartstikke illegaal!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.