Kitesurf Life Jacket Meet HERO

www.kite-freaks.nl

Geen avatar

Berichten: 36
Augustus 28, 2015, 05:21:51
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/137539231
Gwiedo

Berichten: 31
Antwoord #1 Augustus 28, 2015, 10:36:45
edit2Rapporteer  
De muziek stoort wel erg met de uitleg.
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #2 Augustus 28, 2015, 11:50:57
edit2Rapporteer  
Niet zon beetje
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #3 Augustus 28, 2015, 15:01:20
edit2Rapporteer  
Goeie kleur ook, lekker opvallend als je in het water ligt. Dus (nog een) advies neem ook een paar flairs mee.  ThumpsUp
Dude1

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #4 Augustus 29, 2015, 10:36:23
edit2Rapporteer  
Toch een prima ontwikkeling. Geeft comfort en veiligheid voor de mensen die het willen. Die kleur komt binnenkort wel
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #5 Augustus 29, 2015, 12:11:46
edit2Rapporteer  
Toch een prima ontwikkeling. Geeft comfort en veiligheid voor de mensen die het willen. Die kleur komt binnenkort wel

daar ben ik het helemaal mee eens en ook voor de meer ervaren kitesurfers onder ons is zo'n ding beslist geen overbodige luxe bijvoorbeeld:

- bij het maken van een downwinder ......
- in de winter ........
- bij het maken van lange rakjes bij sideshore wind ....

wat moet hij kosten .....?
ramsay6

Berichten: 14
Antwoord #6 Augustus 29, 2015, 12:30:30
edit2Rapporteer  
De vraag komt bij mij op hoe het best presteerd in het geval dat je buiten kennis raakt, houd het vest je hoofd voldoende boven water? Bij de automatische vesten die ik in de zeilsport zie, zit er veel verschil tussen de verschillende vesten. Veel vesten houden je hoofd onvoldoende boven water waardoor je alsnog water binnen krijgt. 
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #7 Augustus 29, 2015, 16:17:00
edit2Rapporteer  
Prima ding, 99 euro verteld de man aan het einde. Misschien geen vervanging van een volledig gecertificeerd reddingsvest, maar het komt dicht in de buurt.
maarten.v.a

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #8 Augustus 30, 2015, 02:42:20
edit2Rapporteer  
De vraag komt bij mij op hoe het best presteerd in het geval dat je buiten kennis raakt, houd het vest je hoofd voldoende boven water? Bij de automatische vesten die ik in de zeilsport zie, zit er veel verschil tussen de verschillende vesten. Veel vesten houden je hoofd onvoldoende boven water waardoor je alsnog water binnen krijgt. 

Beste Ramsay6, waar baseer je dit op? Volgens bestaat er een CE-keurmerk, waaraan je kunt zien dat een vest aan alle eisen voor dat keurmerk voldoet. Daarnaast heb je verschillende gradaties in drijf- en reddingsvesten; volgens mij heb je zelf de verantwoordelijkheid om de juiste gradatie voor jouw gebruik (kanoën op de gracht in 020 vs. de oceaan over zeilen) in te schatten.


Gr. Maarten
Erik_v_R

Berichten: 52
Antwoord #9 Augustus 30, 2015, 09:01:48
edit2Rapporteer  
Ik hoor 199 op het eind.
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #10 Augustus 30, 2015, 17:29:12
edit2Rapporteer  
De vraag komt bij mij op hoe het best presteerd in het geval dat je buiten kennis raakt, houd het vest je hoofd voldoende boven water? Bij de automatische vesten die ik in de zeilsport zie, zit er veel verschil tussen de verschillende vesten. Veel vesten houden je hoofd onvoldoende boven water waardoor je alsnog water binnen krijgt. 
Als je een vest gekocht hebt die je hoofd niet boven water houdt, ben je gewoon in het zak gezet.
Zoals er eerder gezegd is, er is gewoon een CE keuring voor zo'n dingen.

En indien je buiten kennis geraakt heb je een probleem, want dit is geen automatisch systeem. Kan ook niet, of het zou direct afgaan de eerste keer dat je in het water valt. En dat wil je nu niet als kiter.
ramsay6

Berichten: 14
Antwoord #11 Augustus 31, 2015, 09:00:45
edit2Rapporteer  
@ Maarten, ik had mss moeten zeggen dat het wel top is dat er dit product op de markt komt.   
       
Een een paar jaar geleden (2007)heeft er een uitgebreide test gestaan in de ANWB watersport magazine met een test van de verschillende vesten, ze kwamen ze niet allemaal heel goed uit de test. (150N vesten)

Die CE normering maakt een onderscheid in opdrijvend vermogen, 50N-100N-150N & 275N.
De KNRM adviseert zelf een 275 Newton vest te gebruiken bij gebruik van zeilkleding en in zwaar weer. Aangezien het zo kan zijn dat een kiter zijn vest activeert en later door uitputting / letsel of iets dergelijks buiten kennis raakt, ben ik benieuwd hoe het vest zich houd in verschillende situaties.
(binnenwater, noordzee, droogpak of boardshort aan. Zoals je al zegt, zou het goed zijn als je zelf de keuze kan maken uit het drijfvermogen.   

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 September 04, 2015, 17:49:13
edit2Rapporteer  
blijf t grappig vinden hoe mensen bepaalde atributen kopen... ik vergelijk het met wintersport legio's aan gadgets, survival equipment, avalanche pack's enz... terwijl ze niet eens fatsoenlijk van de blauwe piste of de borstel baan in bergschenhoek af kunnen. ik lach me dood...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.