2016 Airush Dyneema load frame

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Augustus 28, 2015, 18:17:37
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/137473169

INTRODUCING THE NEXT GENERATION OF THE AIRUSH LOAD FRAME.

THE ONLY KITE ON THE MARKET THAT DOES NOT RELY ON ITS MOST FRAGILE PART FOR DURABILITY.

Airush took a completely new approach to kite construction by introducing the Load Frame, this is the only kite construction on the market that does not rely solely on the canopy to support the primary loads.
The other guys” rely on a thin layer of polyester material to carry the hundreds of kilograms of load, which kites are routinely exposed to.

The Airush Load Frame comprises of a unique web of Dyneema that supports the primary loading off the canopy.These multiple sections of low stretch, ultra light Dyneema yarns are each designed to be subjected to individual loads well beyond the canopy cloth. When compared to the first generation load frame, the strength-to-weight ratios for Dyneema are about 40% higher than for Aramid.

Not only does the Load Frame radically increase the durability, it also radically reduces the stretch (by as much as 30% in critical directions). This in turn ensures that the canopy does not stretch excessively, which means the kite will perform perfectly for much longer.

When you combine this construction with the top athletes and developers in the world, with head tester and 2013 World Champion Alex Pastor and legendary designer Mark Pattison, you know you will experience the next level in kite technology.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #1 Augustus 28, 2015, 21:31:41
edit2Rapporteer  
best gaaf idee   
wij hebben hier bij Fluid kiteboarding een Dacron frame   [F-TECH]  dit ziet er ook wel interesting uit
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Augustus 28, 2015, 23:12:39
edit2Rapporteer  
Goed idee!
Vraag me alleen af hoe het verwerkt is in het doek, tussen de naden?
Iig erg innovatief!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 Augustus 28, 2015, 23:19:21
edit2Rapporteer  
Ik wil geen discussie starten.... maar ik heb het idee dat het eerder negatief is voor de vliegeigenschappen dan positief, en dat het vooral een leuke selling point is.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Augustus 28, 2015, 23:22:24
edit2Rapporteer  
Zie wel het doek opbollen tussen de loadframe stroken,  dat word na enige tijd alleen maar meer lijkt me. Heeft dat niet juist weer negatieve invloed op de vaareigenschappen?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Augustus 28, 2015, 23:26:34
edit2Rapporteer  
Zie wel het doek opbollen tussen de loadframe stroken,  dat word na enige tijd alleen maar meer lijkt me. Heeft dat niet juist weer negatieve invloed op de vaareigenschappen?

Ja dat dus... 

Plus hoe goed/vloeiend kan de kite nog twisten als je stuurt?
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #6 Augustus 29, 2015, 01:57:52
edit2Rapporteer  
Ik denk dat die twist net beter gaat zijn aangezien de structuur van de kite steviger zal zijn.
Maar ik vraag me af, is dit nodig? 30% stretch reduce, maar is er dan al sprake van veel stretch bij de huidige kites?
En de meeste producenten van deze tijd willen net dat hun product niet te lang meegaat (crocs van die schoenen ging zelfs bijna failliet omdat hun product gewoon niet slijt), dus stel ik me hier ook wel vragen bij. Want op zich gaan kites wel al degelijk lang genoeg mee. En het gaat hier om Airush, dat al een vaste waarde is, iedereen weet dat het om kwaliteit gaat (of zou toch moeten, persoonlijk geen ervaring mee). Het is geen nieuw merk dat zich wil profileren door de meest robuuste te zijn oid.
ctddekke

Geen avatar

Berichten: 27
Logs: 5 | 767 uur
Antwoord #7 Augustus 29, 2015, 09:38:05
edit2Rapporteer  
Geen idee of het voor of nadelen heeft. Maar ik ben wel blij dat er nog bedrijven zijn die iets durven te verbeteren. Dit is de enige kans op vooruitgang.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Augustus 30, 2015, 09:56:39
edit2Rapporteer  
Ik denk dat 30% echt marketing praat is.
Spinaker doek wat gewoon gebruikt wordt heb je in diverse materiaal combinaties en kwaliteiten, maar het stretched niet heel erg veel.

Ik denk dat je het moet zoeken tijdens sturen e.d. Dan vervormd de canopy heet meest.
Dit zou theoretisch ook de stuur response ten goede kunnen komen.

Inderdaad leuke innovatie, maar geen materiaal of oplossing is perfect!
"Ellek voordeel heb ze nadeel"
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.