kaapstad samen met een semi-beginner

DerVegas

Geen avatar

Berichten: 56
Augustus 30, 2015, 15:56:47
edit2Rapporteer  
Luitjes,

Vraagje omdat ik wat verschillende verhalen hoor. Ik wil met mijn vriendin maandje naar kaapstad omdat t mijn droom iig is.

Nou heeft mn vriendin 3 weken les gehad ij El Gouna.Ze kan prima op snelheid varen, hoogte houden, keren.

Nu was ze laatst op Zandvoort bezig in een beste klotsbak, daar ging het dus net niet goed. Golven waren een mtr of 1.5-2
en zij twijfelt of we beter niet een spot kunnen zoeken met (o.a meer of dichterbij) vlak water.

cumbuco speelde ook in mijn hoofd, maar het leven naast kiten in Kaapstad (en de kickers in kaapstad) laten mij neigen naar Kaapstad.

Heeft 1 van jullie een idee vanaf welk niveau kaapstad een goed idee is?
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #1 Augustus 30, 2015, 16:13:37
edit2Rapporteer  
Langebaan is een mooie vlakke spot maar wel een stukje rijden vanaf kaapstad.
DerVegas

Geen avatar

Berichten: 56
Antwoord #2 Augustus 30, 2015, 16:20:50
edit2Rapporteer  
Ja veel over gelezen, alleen vlieg ik liever niet naar kaapstad om elke dag uur te rijden.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #3 Augustus 30, 2015, 17:12:36
edit2Rapporteer  
Kaapstad:
- Golven bij Dolphin beach tot Big Bay zijn over het algemeen ook wel hoger dan 2+ meter. Voordeel is dat de lijnen wel veel beter zijn.
- Muizenberg kan ook een klotsbak zijn;
- Langebaan (Shark bay) is wel een mooie spot voor beginners.
- Ander nadeel van Kaapstad, het kan er qua wind flink losgaan, geen beginnerswindje.

Persoonlijk zou ik gewoon lekker naar Kaapstad gaan als dat je grote droom is. Huur een auto en dan kan je altijd nog naar een beginnersstekje zoeken daar.

Oplossing, ga 1 week in Big Bay zitten en 1 week in Langebaan. (Genoeg accommodaties).
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #4 Augustus 31, 2015, 09:13:01
edit2Rapporteer  
Om lol te hebben op het water in Kaapstad moet je in Nederland in de golven met 30kn kunnen kiten, anders is het vrij kansloos. De golven komen wel regelmatig binnen maar zijn soms zo hoog dat je moet keren of eroverheen springen.
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #5 Augustus 31, 2015, 16:55:36
edit2Rapporteer  
De condities bij Blauberg kunnen heel heftig zijn. De wind is dik en de golven ruig. Als het waait gaat het los. Verder moet je niet vergeten dat Kaapstad niet zo windzeker is als Brazilie. Je ontkomt je er niet aan om zo nu en dan in de auto te stappen voor wind (bijv. Sharkbay). Als je niet ver wil rijden om te kunnen kiten en elke dag wil varen kun je beter naar Brazilië..

Wat je ook kiest.. Beide landen zijn onvergetelijk en warm aanbevolen!

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #6 Augustus 31, 2015, 16:57:02
edit2Rapporteer  
Kaapstad kan best wel hoor,alleen rond blouberg even niet ,gewoon naar langebaan tuffen. Lekker vlak Grin
En geen sharkies  Tongue
et1961

Berichten: 365
Antwoord #7 Augustus 31, 2015, 17:23:21
edit2Rapporteer  
Langebaan is super en Sharkbay is een hele mooie kitespot. Ik ben er ruim 3 weken geweest en dagtripjes (Cape Town, Cheapmans peak, Kaap de goede hoop, Tafelberg, Seal Island ed) maken met een huurauto is geen probleem, dergelijke trips zijn allemaal goed te doen op een enkele dag.. 
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #8 Augustus 31, 2015, 22:51:29
edit2Rapporteer  
Op langebaan en sharkbay kan ze prima kiten, maar als je geen zin hebt om een uur te rijden moet je het niet doen. Op de lijn in Kaapstad/Bigbay/Blaubergstrand staan vaak 2-4m+ golven waar je overheen moet springen. Absoluut een top spot voor de ervaren kiter maar niet voor jou vriendin.
DerVegas

Geen avatar

Berichten: 56
Antwoord #9 September 01, 2015, 09:41:31
edit2Rapporteer  
Duidelijk verhaal. Aangezien ze zelf enorm verslaafd is geraakt aan kiten en ze dr skills net zo hard wilt upgraden denk ik dat we Kaapstad dan maar een jaartje uit gaan stellen.

Jammer, aangezien ik niet kan wachten om de kickers daar op te knallen, maar maandje Brazil is ook niet vervelend  Smiley

Ik zit er dan aan te denken om naar Cumbuco te gaan, voor de lagoon.
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #10 September 01, 2015, 18:50:04
edit2Rapporteer  
Goede keuze ook Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.