Ongelukje kitesurfer /blokart

Pieter Kite

Geen avatar

Berichten: 2
September 02, 2015, 23:39:08
edit2Rapporteer  
Net terug van vakantie bij de Brouwersdam mijn zoon doet aan kitesurfen
4 aug stond ik daar aan de waterkant te kijken naar mijn zoon
Stevig windje !
En daar zat ook een jong meisje met een kite in de branding
Die duidelijk niet helemaal de kontrole had over haar kite.
Op hetzelfde moment komt er een blokart over het harde gedeelte van het strand ( het was eb aan het worden)met goed de snelheid erin.
Op hetzelfde moment verliest het meisje helemaal de kontrole over haar kite.
En raakt met haar kite nog net de blokart in de mast .
Meisje werd vervolgens een meter of 10 meegesleurd totdat de blokart op zijn kant ging
Gevolg een groot gat in de kite
Dit alles was behoorlijk heftig om te zien
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 September 02, 2015, 23:42:52
edit2Rapporteer  
Geen gewonden? Materiaal is vervangbaar.
Pieter Kite

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #2 September 03, 2015, 00:12:34
edit2Rapporteer  
Nee ,geen gewonden gelukkig
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 September 03, 2015, 07:22:58
edit2Rapporteer  
Ik draai het liever om: wat gebeuren er toch weinig ongelukken daar met al die vormen van windsporten op het strand!
Dit klinkt als oei, maar met een sisser afgelopen gelukkig Wink

Tja, altijd een gepaste afstand tot beginners houden.
Maar ja, hoe herkent een blowkarter een beginnende kiter?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #4 September 03, 2015, 07:57:21
edit2Rapporteer  
Ik vind anders dat het heel erg vaak nog maar net goed gaat met hooguit een paar blauwe plekken of wat materiele schade....

Zeker op de Dam, man man man...
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 September 03, 2015, 08:45:56
edit2Rapporteer  
Blokarters op de dam zijn vrijwel altijd mensen die het als uitje voor het eerst doen en het is inderdaad een wonder dat het niet vaker mis gaat met de hoeveelheid beginnende kiters en Blokarters vlak langs de waterlijn.

Goed om te horen dat iedereen met de schrik vrij gekomen is.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #6 September 03, 2015, 09:24:47
edit2Rapporteer  
Ik vind het echt een wonder dat er nog geen serieus ongeluk is gebeurt met die Blokart uitjes tussen al die dagjesmensen die er rondlopen bij mooi weer. Het zijn serieuze zware projectielen.
Kwestie van tijd.
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #7 September 04, 2015, 14:44:01
edit2Rapporteer  
Ongelukken horen erbij, met mate. Wie dat niet wil, gaat naar Walibi in een achtbaan hangen. Het is juist deel van de kick dat het soms out of control is, ik tegen de elementen.
Een volledig veilige wereld is illusie, en ook helemaal niet wenselijk.
No pain, no gain.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #8 September 05, 2015, 00:50:55
edit2Rapporteer  
Ongelukken horen erbij, met mate. Wie dat niet wil, gaat naar Walibi in een achtbaan hangen. Het is juist deel van de kick dat het soms out of control is, ik tegen de elementen.
Een volledig veilige wereld is illusie, en ook helemaal niet wenselijk.
No pain, no gain.

Alleen een beetje jammer dat zoveel ongelukken makkelijk te voorkomen hadden kunnen zijn....
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #9 September 05, 2015, 17:26:11
edit2Rapporteer  
Zeker, achteraf bekeken, voor de gevorderde. Maar met het uitproberen van nieuwe dingen horen mislukkingen erbij.
En met onze kennis van zaken en ons geweldig veilige materiaal van tegenwoordig staan we op de schouders van de pioniers en de pechvogels van vroeger. M'n eerste kite, Airush Lift 9.4, had geen quick-release. Inhaken was vastzitten. Zonder ongelukken was het nog steeds zo.

En zoals hierboven beschreven: er zijn heel veel bijna-ongelukken, waar we ook van leren.

Overigens denk ik dat er verhoudingsgewijs veel meer formule-1-coureurs sterven dan kitesurfers en die sport is veel ouder. Je hoort nooit daar nooit iemand kritiek op hebben. Hooguit op de herrie die de motoren produceren.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 September 05, 2015, 20:58:29
edit2Rapporteer  
Blowkarten vindt al jaren plaats, met name als personeels uitjes e.d. door onervaren mensen.
En tot nu toe weinig mis gegaan.

Op Ouddorp gaat het altijd net goed wanneer kiters van de start en landings plek de "snelweg" van buggy-ers moeten kruisen...

Kortom, waarom maatregelen nemen en handhaven als er niet echt een probleem nog is?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.