Sarah Verhaeghe In Memoriam

bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
September 09, 2015, 11:21:19
edit2Rapporteer  




Sarah Verhaeghe In Memoriam
 
Van de vele kiteverslagen welke ik heb gelezen zijn er 2 ongevallen welke een intrigerende diepe indruk op mij hebbengemaakt. Sarah Verhaeghe (38) was beginner, en met haar man Tom aan het oefenen op het strand van Brugge (Belgie). Een rukwind pakte haar kite en ze kwam lelijk met haar hoofd op het strand terecht. Een week later overleed ze. De wind was matig op 4 juli 2010. Een golf van shock reacties overspoelde het land, Nederland, Europa. Dit ongeval was anders dan alle anderen. Maar waarom? Omdat ze vrouw was? Omdat ze haar man met 4 kinderen achter liet ? 
 
De regering van Belgie heeft onderzoek naar het ongevalgedaan. Kitesurf wetgeving werd gesmeed, advies van onze NKV (idefixe?) werd ingeroepen…… De nieuwe wetten hebben het aantal ongevallen in Belgie drastisch verminderd, echter niet (1) kunnen voorkomen getuige een dodelijk ongeval van een beginner op hetzelfde strand 2 jaar later: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1451477/2012/06/09/Kitesurfer-maakt-doodsmak-op-strand-van-Oostduinkerke.dhtml
 
Met het wegvallen van Sarah kwam er bewustwording. Tomvan den Broele, haar man heeft een website voor haarnagedachtenis gemaakt. Als je die bezoekt kun je lezen dat zetot op vandaag niet vergeten is. Ik lees daar echt veel reactiesvan vrouwen. Ik vind het mooi en dierbaar om op deze manier het proces van rouwverwerking te delen. Sarah was eenbevlogen fotografe. Na haar dood wordt jaarlijks de ‘Sarah Verhaeghe’ prijs uitgereikt door de Hogeschool voorFotografie, Film, TV aan een veelbelovend student: http://bamart.be/nl/news/detail/10200/0/0/7
 
Wat ik mij kan herinneren die zomer (2010) is dit. Ik woonde tussende strandhuisjes. Als ik na een sessie klaar was voelde ikpriemende verwijtende blikken in mijn rug van bewoners die mij brandmerkten met ‘onverantwoordelijk’. Er waren geenandere vrouwen die kiten tussen de bewoners. 
 
Ik ben sarah niet vergeten,
Wie weet waarom dit ongeval anders was dan alle andere mag het zeggen….
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 September 09, 2015, 11:43:12
edit2Rapporteer  
"Sarah Verhaeghe (38) was beginner, en met haar man Tom aan het oefenen op het strand van Brugge (Belgie)"

....
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 September 09, 2015, 15:35:03
edit2Rapporteer  
Ik heb me toendertijd door een Belg laten vertellen dat zij de dochter van een bekende politicus was. Wat verklaard dat er zo veel aandacht naar toe gaat, en wat ook de aanzet zou hebben gezet tot de idiote regelgeving voor het kitesurfen in Belgie..

Zou dat ook zo zijn geweest als zij een 'onbekende' vrouw was?
damsko

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #3 September 09, 2015, 16:55:53
edit2Rapporteer  
Blijkbaar is het collectieve geheugen het in België dat ongeluk al vergeten getuige de nieuwe campagne van 2ehands: http://hobbyswitch.2dehands.be/images/bg.jpg (een van de achtergronden van 'doe de hobby switch')
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #4 September 09, 2015, 20:32:37
edit2Rapporteer  
Ik heb me toendertijd door een Belg laten vertellen dat zij de dochter van een bekende politicus was. Wat verklaard dat er zo veel aandacht naar toe gaat, en wat ook de aanzet zou hebben gezet tot de idiote regelgeving voor het kitesurfen in Belgie..

Zou dat ook zo zijn geweest als zij een 'onbekende' vrouw was?
+1
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #5 September 09, 2015, 21:24:55
edit2Rapporteer  
Het is natuurlijk zeer triest maar idd, dit was een ongeluk van het geval "ik ben eigenwijs, ik doe het allemaal zelf wel en les heb ik nodig". Het heeft idd gezorgd voor achtelijke regelgeving in Belgie.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 September 12, 2015, 15:10:45
edit2Rapporteer  
Lekker laten rusten zeg ik...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.